130 سال تلاش مرسدس بنز برای ایمنی !

 

130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی

 
امروزه هر اتومبیلی که به نشان ستاره سه پر مزین شده باشد، به معنای اینست که در کلاس خود از بالاترین استاندردهای رفاهی و ایمنی برخوردار است. شکل دهی این مفهوم در اذهان عمومی مسلما کاری ساده و آسان نبوده و نیاز به جلب اعتماد آحاد مختلف مردم در طول سالیان متمادی دارد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
از گذشته تاکنون محصولات بنز در نقاط مختلف جهان از جمله ایران به راحتی و امنیت بالا معروف بوده اند. در دورانی که حتی بسیاری از ما هنوز به دنیا نیامده بودیم، این کمپانی پیشگام به فکر امنیت مشتریان خود بود.
 
بیش از نیم قرن پیش مهندسین این شرکت به فکر افزایش مقاومت ساختار کابین نسبت به سایر قسمت های اتومبیل افتادند و در سال 1954 اولین خودرویی را که از کابینی مقاوم تر بهره می برد، معرفی کردند.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
در این سال ها با توجه به نبود تکنولوژی های دقیق برای آزمایش خودرو، مهندسان مرسدس بنز ابدعات زیادی را برای توسعه ایمنی خودروها و تدوین استانداردهای ایمنی بر بوته آزمایش گذاشتند.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
یکی از جالب ترین این روش ها استفاده از موتورهای جت برای سرعت بخشیدن به خودروهای تحت آزمایش بود.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
24 سال بعد نوبت به ابداع سیستم ترمز ضد قفل یا همان ABS رسید. این قابلیت که امروزه به یک استاندارد در خودروها تبدیل شده، از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمزگیری شدید جلوگیری کرده و راننده می تواند با اطمینان و راحتی بیشتری خودروی خود را کنترل کند. البته ناگفته نماند که کمپانی خوشنام بوش نیز نقشی اساسی در توسعه این سیستم برای اشتوتگارتی ها داشت.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
بعدها این دو کمپانی آلمانی با همکاری همدیگر سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESP را نیز ابداع کردند؛ سیستمی که به طور خلاصه وظیفه دارد خودرو را در مسیری که فرمان داده می شود ثابت و پایدار نگه دارد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
اگر چه از ولوو به عنوان مخترع کمربند ایمنی یاد می شود، اما مرسدس عملکرد آن را با اضافه کردن ایربگ به اتومبیل های تولید انبوه در سال 1981 تکمیل کرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
با نزدیک شدن به سال هایی که برای ما ملموس تر است، بنز در سال 1999سیستم کنترل مجاورت  DISTRONIC را معرفی کرد. این سیستم که از ترکیب دو کلمه distance و electronic بوجود آمده نوعی کروز کنترل پیشرفته به شمار می رفت.
 
برخلاف نمونه های رایج، خودروهای مجهز به قابلیت DISTRONIC با استفاده از رادارهای نصب شده مدام مسیر پیش رو را اسکن کرده و چنانچه اتومبیلی سرعت خود را کاهش می داد، این سیستم وارد عمل شده و سرعت خودروی خود را با آن هماهنگ می کرد؛ بنابراین احتمال برخورد با خودروی جلویی تا میزان بسیار زیادی کمتر می شد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
در دهه ابتدایی قرن 21، اشتوتگارتی ها در زمینه ابداع سیستم های ایمنی چندان پر فروغ نبودند. شاید سیستم  ATTENTION ASSIST مهم ترین قابلیتی بود که مرسدس بنز در آن سال ها معرفی کرد. این سیستم با کنترل هوشیاری راننده، در صورت خواب آلودگی یا عدم تمرکز به وی اخطار داده و او را از این مساله آگاه می کرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
این ها بخشی از نقش ستاره اشتوتگارتی در ارتقای ایمنی مهم ترین وسیله نقلیه برای جابجایی بشر از ابتدا تا چندی پیش بود. پرچمدار این شرکت یعنی S کلاس در آخرین نسل خود به انبوهی از سیستم های ایمنی مجهز شده که پرداختن به آنها می تواند موضوع چندین مقاله طولانی باشد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
تلاش های مداوم بشر برای دستیابی به ایمنی بیشتر باعث شده که اکنون صنعت خودرو در آستانه دستیابی به اتومبیل های خودران قرار گیرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
بدون شک تکنولوژی ها و دستاوردهای حاصل شده در زمینه ایمنی نقشی انکارناپذیر در این زمینه داشته و ایمنی پیشرفته یکی از پیش نیازهای اصلی به شمار می رود؛ فاکتوری که از جهات بسیار مدیون کمپانی های پیشگامی مثل مرسدس بنز است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , ایمنی خودرو , مرسدس بنز , تست ایمنی خودرو , بازار خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

فرزاد
8

اون اجنبیهای کافر ۱۳۰ سال برای ایمنی جون کندن و به هیچ جای معتبری در صفحات حوادث نرسیدن ولی خودروسازان داخلی تمام سعی و تلاش خود را برای خلق فجیعترین و دلخراشترین تصادفات بوسیله کمترین امکانات و وسایل به کار بستند تا همچنان در صدر اخبار تصادفات باشد.
کدام خبر هیجان انگیزتر است؛ در یک تصادف زنجیره،ای در آمریکا دهها خودرو با هم برخورد و دو نفر زخم سطحی برداشتند یا یک خودرو پس از برخورد با یک اسب در جاده تهران شمال منفجر و تمام سرنشینان آن حلیم شدند!؟
آیا تشکر؟!؟
20:38  1395/07/13
پاسخ دادن
غلامی
0

حلیم دوس دارن خب!!!!!!!!
10:19  1395/07/14

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا عبدوس : سلام میتونی شماره پذیرش رو بزاری تا بتونیم تاریخ فاکتور شدنمون رو حساب کنیم ممنون از شما
علیرضا عبدوس : سلام با توجه به اطلاعات دوستان و همینطور تماس با یکی نیروهای فروش که آشنایی قدیمی داشتم فهمیدم تا الان شماره پذیرش 11601463 آخرین فاکتور شده است اگر کسی شماره اش قبل اون حتمانن فاکتور شده شماره پذیرش هاتون رو با این شماره چک کنید
S5 : بله.من هستم. ۲۳ شهریور مشکی تهران. نمایندگی رفیعی نیا‌پونک
م.فرجی : خبر خوشحال کننده فروش فوق العاده شاهین اتومات واریزی 19 دی ماه امروز فاکتور شد به امید فاکتور شدن ماشین دوستان
S5 : چرا ماشین از صدور پلاک رد نمیشه؟‌دیگه سه هفته تمومه که روی این قسمت مونده.... عجب غلطی کردم‌کرمان موتور نوشتم از شهریور پارسال تا الان بلا تکلیفم
تارا وی۱ خرداد : سلام.برا من ۱۷ خرداد
رضا s5 شهریور : از خرید نقدی های ثبت نام شهریور ماه کسی شاسی شده؟
رضایی : سلام جواب درست نمیدم باید به کی بگیم
دانیال : دلیل تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی مشخص شد 🔹 گویا از اواخر اسفند ماه سال گذشته تا حدود 10 روز پیش هیچ ترخیصی در گمرکات کشور انجام نشده و حجم بالایی از خودروها در صف ترخیص هستند. به همین دلیل است که آمار خودروهای وارد شده در قیاس با آمار خودروهای تحویل شده فاصله زیادی دارد. 🔹بر اساس شنیده ها روند ترخیص خودروها می تواند تا دو ماه زمان ببرد. یعنی باید منتظر تاخیر حداقل دو ماهه برای خودروهای وارداتی باشیم 🔹این تاخیر ها مختص به یک یا دو شرکت واردکننده نیست و احتمال می رود در آینده ای نزدیک این تاخیر گریبانگیر تمام شرکت های وارد کننده بشود. 🔹نکته مهم در مورد این تاخیر ها این است که در بسیاری از موارد هنوز قراردادی بین شرکت و خریدار ثبت نشده و این یعنی سود تاخیری هم به مشتری پرداخت نمی شود. حالا مشخص نیست چه نظارتی از جانب سازمان حمایت صورت گرفته که به چنین وضعیتی رسیده‌ایم. با این خبر فک کنم از ماهه بعدی تحویل خودروها شروع بشه
بهار : سلام ما شهریور ۱۴۰۲ پیش پرداخت شاهین جی رو واریز کردیم ۲۱۲ تومن تا الان که هیچ خبری از تکمیل وجه نیست کسی اطلاعی داره کی پیامک تکمیل وجه میاد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هادی 207 ارتقا : قیمت این نوع کلاس میدونی عزیز
دنا آپشنال : سلام، از دوستان کسی هست که این چند روزه پلاک شده باشه؟؟
حسین آقا : وقتی گیر نمایندگی تنبل بیفتی این اتفاق میفته که تو 9 خرداد پلاک میشی اما چند روز میگذره و نمایندگی حتی ماشینتو از کارخونه تحویل نمیگیره.
بهنام : سلام دوستان اصلا دیگه نباید از ایران خودرو و سایپا ماشین ثبت نام کرد باید التماس کنن نه به ثبت نام برای ماشین
بهنام : سلام دوستان اصلا دیگه نباید از ایران خودرو و سایپا ماشین ثبت نام کرد باید التماس کنن نه به ثبت نام برای ماشین
کوییک gxl پذیرش 20 اسفند : سلام دوستان من کوییک gxl پذیرش 20 اسفند با شماره 11746*** امروز فاکتوز شدم رنگ سفید
فاکتور امروز : هر کی امروز فاکتور شده با توضیحات کامل تاریخ تحویل و تاریخ تکمیل وجه توضیح بده بقیه استفاده ککند
ابراهیم تیگو 8پرو : سلام دوستان عزیز شماره تماس بانک شهر سرو شرقی سعادت اباد کسی داره لطفا بفرستید. ممنونم
تبدیل به 207 : خیلی واجب دروغ بگی
پراید : من انصراف دادم 17 روزه مبلغ واریزی و سود مشارکت واریز کردن