بررسی کامیون ماک گرانیت

بررسی کامیون ماک گرانیت

ماک همواره در میان رانندگان کامیون از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است و این امر به دلیل استحکام، کارایی و قدرت بالای محصولات این کامیون ساز کهنه کار آمریکایی است. یکی از این محصولات خوش نام، مدل گرانیت (Granit) می باشد که برای انجام کارهای نیمه سنگین و ساختمان سازی تولید شده است. طراح کلی کابین ساده است و با دو سری موتور MP 7 و MP 8 عرضه می شود که دارای قدرتی بین 325 الی 485 می باشند. به لطف شاسی بسیار محکم و انواع گیربکس های مختلف، این کامیون می تواند در بخش های مختلف، وظایف مختلفی را بر عهده بگیرد. 

طراحی بدنه

بررسی کامیون ماک گرانیت

طراحی خارجی ماک گرانیت با روحیه زمخت و خشن آن در هماهنگی کامل است. جلوپنجره چهارگوش کرومی با پنج خط افقی و نوشته MACK بر روی آن، ابهت خاصی به گرانیت بخشیده است. سپر این کامیون به صورت سه تکه طراحی شده است که کار تعویض آن را آسان تر و ارزان تر کرده است. چراغ ها نیز در انتهای گل گیرهای بزرگ این کامیون قرار گرفته اند که ساختار محکمی دارند و دارای محافظی از جنس لگزان (Lexan) می باشند.  

بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت
بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت

شلگیرهای انعطاف پذیر نیز دز انتهای گلگیرها، از پاشیدن گل و شل بر روی بدنه جلوگیری می کنند. اگزوز از پشت کابین به بالا رفته و محل قرارگیری جعبه باطری و کمپرسور باد نیز به پشت کابین منتقل شده است تا از کم ترین فضا نیز استفاد مناسب شود. به جهت چند منظوره بودن این کامیون، در پشت کابین خروجی سیم کشی های مختلف مورد نیاز تعبیه شده است. به لطف محل قرارگیری مناسب پله ها و دستگیره ها نیز، ورود به کابین و خروج از آن بسیار آسان است.

طراحی کابین

بررسی کامیون ماک گرانیت

در داخل شما با فضای زیاد سر و پا روبه رو هستید که در کلاس خود بسیار بی صدا نیز می باشد. طراحی کلی داخل کابین بسیار زیباست و آن طور که از این سری از خودروهای سنگین انتظار می رود ساده نیست. جنس مواد به کار رفته در کابین خشک است ولی ظاهر خوبی دارند.

بررسی کامیون ماک گرانیت

اصول ارگونومی به خوبی رعایت شده و تمام دکمه ها و ادوات کنترلی در دسترس هستند. دکمه های شیشه بالابر، قفل درب ها و هیدرولیک بر روی درب راننده قرار گرفته اند که صورت پایین بودن شیشه و بارش باران، در معرض آسیب دیدن قرار دارند. نورپردازی صفحه کیلومترشمار و کلیدها بسیار ملایم است و چشم راننده را در شب اذیت نمی کند. صندلی ها بسیار راحت بوده و با قابلیت تنظیم در چند جهت، هر جثه ای را به خوبی در بر می گیرند و به منظور راحتی بیش تر کابین، مجهز به سیستم تعلیق بادی گردیده است. یکی از موارد قابل توجه، غربیلک فرمان ارگونومیک دوشاخه و زیبای این کامیون است که حسی کلاسیک دارد و در دو جهت قابل تنظیم می باشد.

بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت
بررسی کامیون ماک گرانیت بررسی کامیون ماک گرانیت

ماک گرانیت به سیستم انحصاری Mack’s Vehicle Management and Control System (V-MAC IV) مجهز است که به طور دائم کامیون و موتور را کنترل می کند و تمام پارامترها را در نظر می گیرد. این سیستم حتی درجه حرارت سیستم ترمز ضد قفل، سیستم روشنایی در روز و کامپیوتر سفری را کنترل می کند. محل قرارگیری پدال گاز و ترمز نیز بسیار مناسب است و راننده را دچار خستگی نمی کند. هم چنین از طراحی خاص و ارگونومیک نشان دهنده ها و چراغ های هشدار دهنده نباید غافل شد.

قدرت موتور و کارایی

بررسی کامیون ماک گرانیت

ماک گرانیت با 2 سری موتور MP7 و MP8 در دسترس است که هرکدام طیف متنوعی از قدرت و گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. موتورهای MP7 بین 325 الی 405 اسب بخار و موتورهای MP8 بین 415 الی 505 اسب بخار نیرو تولید می کنند. همه موتورها در بالا دارای یک میل بادامک بوده و مجهز به سیستم انژکتور با فشار بسیار بالا می باشند که توربوشارژر با کنترل الکتریکی نیز در مواقع لزوم به یاری راننده می شتابد. انواع مختلف گیربکس نیز بسته به مدل، برای این کامیون قابل سفارش می باشند.

سواری و هندلینگ

بررسی کامیون ماک گرانیت

شاسی ماک گرانیت برای کارهای سخت ساخته طراحی گردیده و در کنار مقاومت بالا، از مواد سبک وزن ساخته شده است. جهت کار در جاده های ناهموار و آف رود، از طریق سیستم  CTI می توان در هرلحظه میزان فشار باد لاستیک ها را کنترل کرد. این کامیون به فنرهای بزرگ بادی تجهیز گردیده است که بالاترین میزان پایداری و کم ترین لرزش را به ارمغان آورده اند که البته باید گفت رانندگی در مسیرهای آف رود بسیار سخت است و هرچقدر  هم که تعلیق نرم باشد، تکان و ضربه مستقیم به ستون فقرات راننده منتقل می شود! فرمان پذیری نیز خوب است و کامیون در اختیار راننده می باشد که البته در مسیرهای سنگلاخی کمی نافرمان می شود!

بررسی کامیون ماک گرانیت

در آخر باید بگوییم به ماک گرانیت می توان لقب جان سخت داد. به لطف ساختار محکم شاسی، کابین ارگونومیک و موتور قوی می تواند امتیاز بالایی را در هر آزمایشی ازان خود کند. تکنولوژی بالا و سیستم های ایمنی و رفاهی درخور توجه این کامیون نیز دیگر جایی برای گله باقی نمی گذارند چراکه کامیونی سریع و ایمن است که البته می توانست فرمان پذیری بهتری داشته باشد.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , ماک , گرانیت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

24 نظر

علی
0

خیلی عالی هست ولی کاپوتش چه جوری باز میشه
01:53  1400/04/31
پاسخ دادن
داود
0

ماک زندگی ماک طلا ماکصفا
22:22  1397/10/05
پاسخ دادن
شادمان
0

از خدا میخوام ی ماک داشته باشم
18:26  1397/02/01
پاسخ دادن
اکبر
0

من راننده ماک ایران اروپی هستم وقتی هر لحظه که به هر کجای این ماشین نگاه میکنم سادگی وراحتی هر قطعش نگاه میکنم دریابد ماشین های جدید سادگی خاصی داره تنها ماشینی که در حرکت تمام دنده هاش باتنظیم گاز تعویض میشود وای چپ راننده در استراحت مطلق است (ماک یعنی شاهکار یعنی عشق زندگی) هر کدوم عشق خاص خودش را دارد
23:19  1394/09/04
پاسخ دادن
محمد
4

ماکـــ بــــــــــــــــــــــــــــــــــهترِیـــــــــــــــــــن کامیــــــــــــون
18:38  1394/08/14
پاسخ دادن
سعید
0

ماک عشقمه
10:45  1394/03/31
پاسخ دادن
داوود
4

ماک سلطان جاده ها ماک پادشاه قدرت ماک یعنی عشق دنده خلاصه ماک یعنی شاه کامیون ها
22:19  1394/02/23
پاسخ دادن
رضا علی بخشی
7

ماک یعنی زندگی
20:44  1393/09/22
پاسخ دادن
www.hosseinsafari1393@yahoo.com
4

به خاور خودمون نمیرسه
18:56  1393/06/21
پاسخ دادن
حسین خسته
10

تنهاشانسی که ماشین های جاده ایران بجز ماک اورده انداین است که امریکا ماک های جدیدش را وارد ایران نمیکنند...چون میداندماک های30سال بیشش راکسی نتوانسته درهمسرویسی وجاده بگیرد.به امیدروزی که ماک های2014راواردایران کندکه قاتل جاده هاست...
20:43  1392/10/10
پاسخ دادن
حمید
6

اره اگه پای ماک به ایران باز بشه فکر نمیکنم دیگه جایی برای اف هاش و بقیه باشه حتی نگاه کردنشون کلی انرزی به ادم میده
16:42  1393/05/17

ماک
8

زمان خداحافظی باتمام ماشین های جاده رسیده.وقتی ماک توجاده هست,جاده ازآنن اوست...
فکرنکنم اف هاش60سال دیگه ماک های50سال پیش روبزنه
19:42  1392/10/05
پاسخ دادن
hamidhassani
8

واقعا کامیون ماک قشنگه
14:14  1392/07/26
پاسخ دادن
Milad
9

همه مدلهای ماک قابل برستش هستن...
The Truck Capital of the World
12:11  1392/06/26
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
5

جلو پنجره رو عشقه!
تایر عقب هاشو ببین چه باحاله!!!!:دی
21:44  1392/06/05
پاسخ دادن
کاربر: Yas
11

این جان سخت حدوداً چقدر قیمت داره؟؟؟
20:11  1392/06/03
پاسخ دادن
کاربر: مسعود جون
3

قابل شما را نداره !
01:40  1392/06/04

کاربر: Yas
5

ممنون مسعود جون
08:28  1392/06/04

M3HRDAD
10

در عین سادگی زیباست... امیدوارم بازهم این برند دوست داشتنی به کشورمون راه پیدا کنه.
15:17  1392/06/03
پاسخ دادن
کاربر: Yas
17

امیدوارم روزی برسه که وقتی تو سایتی ماشینی رو دیدیم نگیم آآآآآآه ه ه ه ه ه ه.
20:13  1392/06/03

ali
2

لطفابررسی کامیون های Volvo fm وfmx هم بزارید
14:41  1392/06/03
پاسخ دادن
نادر
14

ماشین امریکائی هیچ ربطی به ماشینای اروپائی نداره ، اونا جلوی آمریکائی سوسولن !
13:41  1392/06/03
پاسخ دادن
کاربر: مهدی
12

کامیونای ماک حرف ندارن.
13:40  1392/06/03
پاسخ دادن
حسین
7

دوام,قدرت,زیبایی و کم خرجی ماک تو کامیون ها واقعا تکه0
شاهکار آمریکاست. دوستان نظرتون چیه؟
21:34  1392/09/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : در جواب داریوش منهم ۱۶ مهر همه چیه امده نمایندگی پرسیدم گفت مشکل گمرک است ولی مرکزی زنگ مزنم مگه همچین چیزی وجود ندارد
دوگانه بهمن : سلام طاهره خانم چرا زودتر واریز نکردی دی ماهی ماشینو تحویل گرفتن شما هنوز فاکتور نشدی فردا فاکتور میشی
سلام دوگانه بهمن : سانازجان سلام شما را فراموش نکردن کارها داشت خیلی خوب پیش میرفت باز یه کمی شل شد الان باز دوباره خوب شد دی ماهی سر یکماه ماشینو گرفتن ما الان ۲۲ روزه پول دادیم هنوز فاکتور نشدیم ایشاالله برای اسفندی همین روزها میاد اصلا نگران نباش عزیزم این هم تمام میشه خدا نگهدار
کیان : قابل توجه ما... کجای سهند اس یه سر و گردن از اطلس بالاس میشه بگی ماهم بدونیم سانروف که نداره دوربین دنده عقب نداره مانیتور نداره دکمه رو فرمان نداره اچ اس آ نداره تریم دو رنگ داشبورد جدید نداره فقط ساینا اس با چراغ ها و سپر جدید وسلام
هلیا : دیروز یعنی ۲۹ اردیبهشت کلی ایکس ۵ بار زدن به سمت مقاصدشون.مشاهدات میدانی من بمی.نگران نباشید دارن میفرستنشون.
حسین تارا : واریزی ۹:۲۱هستم سفید هنوز خبری نیس
احمد : تو بیشتر از هرکسی به این نیاز داری که باد به کلت بخوره
اطلس مادران : من زنگ زدم گفتن ۹۰ روز کاری .قبلا هم تیبا گرفته بودم اونم ۹۰ روز کاری بود ۹۷ روزه دادن
ایمان (شاهین اتومات) : سلام دوستانی که فاکتور شدند براشون جریمه تاخیر هم لحاظ شده یاخیر یااینکه کجا مشخص میشه مبلغ جریمه
Bahar : منم پذیرش ۱۹ اسفندم ۹۰ روزه، و خیر، همچنان خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : این سورنی که تبدیل زدیم 85 گانه از چه نوعی هست قالپاق یا فول ؟دوستان جواب ردید
مجتبی : مدارک ماشین چقدر طول می‌کشه تا بیان؟ فقط ماشین تحویل دادن هیچ مدرکی همراهش نیست
لینچان اسفند : سلام دوستان ان شاءالله اواخر هفته اول خرداد هم دعوت نامه ما اسفندی ها هم میاد البته اگه طبق روال قبلی بخواد عمل کنه شرکت
حسن : نیشابور مشهد
ساینا دوگانه سوز به پرهام : آقا پرهام شما تو پیان آخرشون گفته بودید به محض اینکه 1500 دستگاه برای بهمنی ها تولید بشه دعوتنامه اسفند میفرستن ؟الان میگید نصف بهمنی ها تولید انجام شده پس چرا خبری از دعوتنامه اسفند نیست ؟ آقا پرهام من رفته بودم معاونت بازاریابی سایپا پیش آقای راعی گفت بهتون قول نمیدم ولی تا 31 اردیبهشت دعوتنامه اسفند می‌فرستیم
تیگو8 : سلام 2اسفند ثبت نام 10 اردیبهشت تخصیص. 25 اردیبهشت فاکتور
اتومات زمستان : سلام چه رنگی بودید
احسان ساینا زمستان : چی شد انگار خبری از پیام دوگانه زمستان نیست به خرداد رسیدیم که . کشور انقلابی یعنی این .یعنی از دلم ماشینه رفت
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : دوستان ماشین تو هر بار رد شدن از سرعت 120 کیلومتر 4 تا بوق یک ثانیه ای میزنه. دوما اگر ماشین رو خاموش کنید و سوییچ رو بردارید و دکمه برف پاک کن رو بزنید، تیغه برف پاک کن رو شیشه بالا میاد به حالت عمودی می ایسته تا برف و یخ روی تیغه جمع نشه
امیر حسین : من 6 فروردین نوشتم هنوز نا فاکتور شده نه پلاک