سود کلان دولت از محل واردات خودرو

 

سود کلان دولت از محل واردات خودرو

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: نمایندگان رسمی علاقه‌مند هستند تا در شرایط کنونی با شرکت مادر در ارتباط باشند، اما تصمیم‌گیری باید در فضای واقعی صورت بگیرد. فرهاد احتشام‌زاد در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اظهار کرد: در سال‌های گذشته که در شرایط تحریم ناعادلانه قرار داشتیم واردکنندگان شرایط سختی برای ارائه خدمات پس از فروش داشتند، اما در حال حاضر در موضع مذاکره برابر با خودروسازان خارجی هستیم.
 
 
 
وی گفت: هم‌اکنون حجم واردات خودرو در کشور 4 درصد از سهم بازار کل کشور است و این مقدار کمتر از نیم درصد در کل جهان است از این رو خودروسازان خارجی سهم 99 و نیم درصدی خود را در جهان با سهم نیم درصدی ایران به خطر نمی‌اندازند. احتشام‌زاد با بیان اینکه تحلیل نامناسب باعث می‌شود که تصور کنیم واردات خودرو اشتباه است، افزود: این در حالی است که مهم‌ترین کالاهایی که وارد کشور شده‌اند مربوط به قطعات خودروهایی است که در داخل کشور تولید می‌شوند در عین حال قیمت خودروهایی که در کشور تولید می‌کنیم و پیشتر وارد می‌شدند تفاوت چندانی با خودروهای وارداتی ندارد. وی اضافه کرد: دولت در قبال واردات هر خودرو 85 درصد سود می‌کند، ما نیازمند واردات هستیم. وی با بیان اینکه هم‌اکنون سهم عمده‌ای از واردات ما به قطعات خودرو مربوط می‌شود افزود: من خواهش می‌کنم خودمان را با چین و هند مقایسه نکنیم، زیرا فضای بی ثبات قوانین، میزان ارتباطات با کشورهای دیگر و جمعیت کشور با این کشورها قابل مقایسه نیست؛ بنابراین اگر کشورهایی حاضر به سرمایه‌گذاری در کشور ما شده‌اند به معنای تقاضای تمامی خودروسازان جهان برای سرمایه‌گذاری در ایران نیست. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: سهم واردات در بودجه کشور جذاب است اما در عمل اینگونه نیست، نیسان مورانو و سوزوکی نشان داد که واردات خودرو باعث کاهش راندمان نیروی انسانی در ایران خودرو شده است؛ بنابراین این امر تجربه موفقی در کشورمان نبوده است. احتشام‌زاد با تاکید بر اینکه میزان اشتغال با راندمان رابطه تنگاتنگی دارد، افزود: بازدهی نیروی انسانی در کشور ما 50 درصد است که به معنی اشتغال‌زایی دو برابری با بهره‌وری نصف است البته همه ما به‌عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنیم اگر بتوانیم همه کالاها را در کشورمان تولید کنیم، اما حساسیت بیش از حد روی 4 درصد از سهم بازار بی مورد است، این واردات پوشش تقاضای کیفی در کشور را برعهده دارد. رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی تهران دیگر میهمان حضوری در این برنامه با بیان اینکه واردات خودرو در شرایط فعلی مکروه است، گفت: در زمانی که کشور نیازمند رشد اقتصادی و اشتغال است، این دو امر با واردات خودرو ممکن نیست، ما باید خودروساز را وارد کنیم، چین و هند بهترین خودروهای روز دنیا را سوار می‌شوند؛ زیرا بهترین نمایندگان خودروسازان در این کشورها، خودرو تولید می‌کنند. محمدرضا نجفی‌منش با تاکید بر اینکه بازار ایران بازار خوبی است و باید از این پتانسیل بالا استفاده کرد، اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به قراردادهای اخیر ایران با سیتروئن، پژو و رنو در عمل خودروساز خارجی وارد کشور شده است. وی گفت: شرکتی مانند رنو که در ایران مشغول به کار شده بهتر است واردات خودرو را هم زیر نظر خود صورت بگیرد و اگر واردکننده به شرکت مادر متصل نباشد قادر نیست خدمات قابل قبولی به مصرف‌کنندگان ارائه کند. نجفی‌منش ادامه داد: با توجه به فشار تحریم‌ها، توانایی تولید خود را در کشور حفظ کردیم و اینکه دولت رشد اقتصادی کشور را 4/ 7 درصد اعلام کرده است، بیش از 2 درصد از آمار اعلامی مربوط به شرکت‌های خودروسازی در کشور است و این حکایت از سهم واقعی صنعت خودروسازی در اشتغال و رونق اقتصادی دارد. رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: برخی علاقه دارند خودروهای لوکس داشته باشند، ما با این امر مخالفتی نداریم اما می‌توانیم از واردات خودروسازها به کشور به‌عنوان اهرمی برای اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصاد کشور بهره ببریم.
 
 
 
 

منبع

برچسب : خودرو , واردات خودرو , سود دولت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: m&z
1

هرچیزی که مردم بهش علاقه نشون بدن دولت دست میزاره روش و باجگیری میکنه. میخواد گوشی باشه یا ماشین یا نون شب مردم
12:09  1395/10/22
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
12

دولت از چی سود کلان نمیکنه؟ کمکم طاقت بعضیها طاق میشه و درد خودشون را رسانه ای میکنند. نمیدونم کی طاقت ما مردم طاق میشه و از خرید هر آشغالهایی دست بر میداریم. قابل حدث زدن نیست
22:05  1395/10/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hi : همون موقع جنابعالی هم ثبتنام کردی تاخیر داشت کرمان موتور از روز عزل تاخیر داشت تو چرا ثبتنام کردی تو چرا زور به باسنت دارع
محمد : سلام خرید شما چکی بود
پوریا : هنوز دی ماهم ک ما بودیم تحویل ندادن
تارا دستی مشکی V1 : سلام دوستان بالاخره ما هم فاکتور شدیم دستی v1 مشکی ابنوس تاریخ تحویل 2 بهمن 1402 تاریخ فاکتور 31/02/1403 برای 118 روز جریمه تاخیر مبلغ جریمه 438626000 ان شالله روز بقیه باشه
شاهین : اون ۲۵ م رو زبونشون😂
علی : سلام . این داستان جدید ساینا چیه؟ اخرین پیامه یعنی؟
شاهین اتوماتیک 90 روزه : فرم سخا رو 27 ام ثبت کردم. هرجوری حساب می کنم کلا 25 ام ندارم توی پرونده ام.
ابولفضل اتومات : متاسفانه قدرت موتور اصلا انتظاراتمو برآورده نکرد به نظرم با این پول باید رفت سمت چینی های توربو
j4 : سلام من ثبت نام 29 فروردین مشکی 12اردیبهشت فاکتور و شاسی 16 اردیبهشت بیمه. یه هفته بعد پلاک نوشته 24 تحویل مدارک به پست ولی بارکدو سایت پست میزنم هنوز چیزی تحویل پست نشده!! هنوزه تحویل نشده!!
S3 سفید : من اس۳ سفید ، ۱۵ آبانم، ۲۷ اسفند فاکتور و شاسی شدم و تهرانم ولی هنوز تحویل نگرفتم .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : سلام از بخش نامه 4714 کسی فاکتور شده
رانا پلاس : دوستان به نظر شما فردا نمایندگی ایران خودرو باز یا نه
تارا تبدیل : سلام دوستان پیام تبدیل دنا اتومات به تارا اتومات آمده بنظرتبدیل بزنیم ؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون
پارس 4722 : سلام دوستان انگار خبری از فراخوان نیست چرا اینقدر ایران خودرو ما زمستانی ها را اذیت می کنه ؟؟؟ خدایی اینا هدفشون چیه بعد از 5ماه تاخیر هنوز پیامک ما زمستانی ها ارسال نشده
رانا تکمیل وجه 6 بهمن تحویل 29 اسفند : سوالی پرسیدن
من : سلام کسورات ینی چی؟
میثم : سلام رفقا کسی خبر نداره فراخوان بعدی کی شروع میشه ؟ رضا کارگر اگه میدونی اطلاع رسانی کن
وحید : فراخوان واریز مرحله سوم ایران خودرو چه زمانی میخواد ایرانخودرو اعلام کنه خدا مرگت بده ایرانخودرو
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام شما فاکتور شدید؟تبدیل زدید؟
جواد : دوستان همدانی تحویل اسفند تیک بزنید ببینیم چن نفریم