بررسی هیوندای i20 مدل 2013

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

هیوندای i20 به نوعی ورژن آب  رفته مدل موفق هیوندای i30 به شمار می رود. این خودرو که در کلاس سوپرمینی ها  قرار می گیرد، طراحی ساده، موتورهای کم مصرف، سخاوتمندی کمپانی کیا در تیپ استاندارد و بهترین وارانتی موجود در بازار را با هم ترکیب کرده است. لازم به ذکر است که به عقیده بسیاری مدل جدید i20 که طراحی آن برعهده اروپاییان بوده، از هر نظر نسبت به مدل قبلی بهتر شده است. خریداران می توانند اقدام به خرید یکی از مدل های سه درب یا پنج درب i20 کنند؛ قیمت مدل سه درب حدوداً 10,000 یورو است و مزیت مدل پنج درب، تیپ های متفاوت و موتورهای مختلفی است که برای آن ارائه می شود. فیس لیفت هیوندای i20 در سال 2012 ، ظاهری متفاوت به خودرو داد و باعث شد تا رقبای آن در بازار پر رونق سوپرمینی ها به فکر فرو روند. 

 

طراحی بدنه

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

تیم طراحی اروپایی i20 کاملاً توجیه شده بودند که باید در عین سادگی، ظاهری مناسب برای هیوندای کوچک در نظر داشته باشند. البته به نظر می رسد برخی از بخش های i20 شباهت زیادی به مدل های رقیب دارد؛ مخصوصاً طرح عقب این سوپرمینی که شباهت بسیاری با طرح عقب اپل کورسا دارد. طول و عرض مدل جدید نسبت به مدل قبلی بیش تر شده اما با توجه به استاندارد امروزی سوپرمینی ها، هیوندای i20 هم چنان خودرویی کوچک محسوب می شود. ابعاد هیوندای i20 تقریباً هیچ تفاوتی با رقیب خود فورد فیستا ندارد (هیوندای 10 میلی متر طول کم تر و 12 میلی متر پهنای کم تری دارد)، حالا این  شباهت را به پای شانس بگذاریم یا طراحی متفکرانه طراحان آن، قضاوت با خودتان!

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

در حالی که سایر رقبا با معرفی مدل های جدید سوپرمینی های خود خبر از کاهش وزن آن ها می دهند، اما هیوندای i20 جدید نسبت به مدل قبلی وزن خالص بیش تری دارد. شرکت کره ای دلیل این افزایش وزن را امکانات ایمنی کامل این مدل می داند. لازم به ذکر است که i20 در سال 2009 موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از تست های ایمنی EuroNCAP شد. حتی ساده ترین تیپ های i20 نیزاز شش کیسه هوای جلو، جانبی، پرده ای و سیستم کنترل کشش الکترونیکی بهره می برند.

 

طراحی داخلی

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

طراحی کابین i20 مناسب و بسیار کاربردی است، البته نه به آن اندازه که بتوان آن را در این کلاس از خودروها بهترین دانست. اما نکته بسیار مثبت این طراحی، جا دار بودن آن حتی در صندلی های عقب است و بدون شک در این زمینه از فورد فیستا بهتر است. فضای بار صندوق به نظر خیلی جادار نیست، اما با توجه به فاصله درب صندوق تا صندلی های عقب، می توان بهترین استفاده را از فضای موجود کرد.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

کاملاً مشخص است که پشت چیدمان دکمه های کنترلی فکر و منطق بوده است. کنسول میانی i20 در فیس لیفت سال 2012 تغییرات جزئی اما بسیار تاثیر گذاری به خود دید، به نحوی که با رنگ نقره ای متالیکی که به خود گرفت، از هر لحاظ باعث زیبایی کابین خودرو شد. اگرچه کابین به راحتی قادر است تا پذیرای خانواده شما باشد، اما در کل از لحاظ ظاهری در حد برخی از رقبای خود نیست. تنها در بهترین تیپ ها شاهد فرمان، دسته دنده و ترمز دستی چرمی خواهید بود. هیوندای i20 اهل دنیای فشن نیست اما وقار و زیبایی خاص خودش را دارد.

 

عملکرد موتور

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

موتور پایه 1.2 لیتری این خودرو قابلیت تولید 84 اسب بخار نیرو و 88 نیوتن متر گشتاور را دارد. این مقدار نیروی تولیدی کافی است تا i20 در 12.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب 0 تا 100 هیوندای از فورد فیستا 1 ثانیه بهتر است، اما این برتری و شتاب در سرعت های بالای 100 کیلومتر بر ساعت کاهش می یابد. عملکرد ترمز چندان مناسب نیست و به نظر می رسد که ترمز بیش از حد نرم است و به همین دلیل نیز به سرعت سر جای اولیه برنمی گردد. سیستم ترمز این هیوندای جمع  و جور می تواند در 2.95 ثانیه خودرو را در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت متوقف کند، این زمان در مسیرهای خیس به 3.3 ثانیه افزایش می یابد.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

بهترین موتور در نظر گرفته شده برای هیوندای i20، یک موتور بنزینی 1.4 لیتری با قدرت 99 اسب بخار است. برخلاف قدرت و گشتاور بیش تری که این موتور تولید می کند، باید گفت که نسبت به موتور 1.2 لیتری چندان سریع تر نیست و شما به عنوان راننده تفاوتی احساس نخواهید کرد. شتاب صفر تا 100 اعلام شده برای این مدل 11.6 ثانیه است و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است. موتور 1.4 لیتری را می توان با گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس چهار سرعته اتوماتیک سفارش داد. گفتنی است که با به کارگیری گیربکس اتوماتیک شتاب صفر تا 100 این مدل 1.3 ثانیه بیش تر به طول می انجامد. برای i20 یک موتور 1.4 لیتر دیزلی با قدرت 89 اسب بخار نیز قابل سفارش است. جالب ترین موتوری که برای این خودرو ساخته شده است، یک موتور 1.1 لیتری سه سیلندر فوق العاده مقرون به صرفه است که در دسته کم آلاینده ترین موتورها قرار می گیرد. این موتور با وجود سیستم استارت/استاپ و فاصله زیاد بین تعویض دنده ها در 15.7 ثانیه خودرو را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

کیفیت  سواری و هندلینگ

بررسی هیوندای i20 مدل 2013

رانندگی با هیوندای i20 بسیار راحت است، البته برای عادت کردن به کار با کلاچ نیاز به زمان دارید، اما فرمان نرم و دنده های سبک و دقیق، هیوندای i20 را به همراهی قابل اطمینان تبدیل کرده است. سیستم تعلیق این مدل به راحتی از پس دست اندازهای شهری بر می آ ید، اما زمانی که با سرعت بالا در جاده های ناهموار با آن حرکت می کنید، سیستم تعلیق با تمام تلاشی که می کند، توانایی غلبه بر ناهمواری های جاده را ندارد. مدل فیس لیفت شده نسبت به مدل قبلی، بسیار کم تر سر می خورد و هندلینگ آن نیز بسیار خوب و دقیق است و حتی شاید بتوان کیفیت سواری آن را با خودروهای آلمانی مقایسه کرد. البته این مقایسه بی دلیل نیست، چراکه بیش تر مراحل تست هندلینگ آن در کشور آلمان انجام شده است.

 

مصرف سوخت

بررسی هیوندای i20 مدل 2013
بررسی هیوندای i20 مدل 2013 بررسی هیوندای i20 مدل 2013

 از آن جایی که چهار موتور معرفی شده برای همه تیپ های در هر دو مدل سه درب و پنج درب ارائه نمی شود، خریدار بسته به نوع انتظاری که از i20 دارد، باید یکی از آن ها را انتخاب کند؛ موتوری با عملکرد بالا یا موتوری مقرون به صرفه. به طور کلی انتخاب موتور 1.2 لیتری بنزینی بهترین انتخاب است. مصرف سوخت این موتور به ازای طی مسافت هر 100 کیلومتر برابر با 4.9 لیتر است. اگر موتور 1.4 لیتری را انتخاب کنید، مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر به 5.2 لیتر می رسد. البته اگر این موتور را در کنار گیربکس اتوماتیک سفارش دهید، مصرف سوخت آن افزایش می یابد. موتور دیزلی 1.4 لیتری نیز مصرفی برابر با 4.3 لیتر دارد. کم مصرف ترین تامین کننده نیروی محرکه، موتور دیزلی 1.1 لیتری است که به ازای هر 100 کیلومتر مسافت طی شده تنها 3.8 لیتر سوخت مصرف می کند. همانطور که اشاره شد، هیوندای i20 مزیت های فراوانی چون قیمت مناسب، امکانات ایمنی فراوان به صورت استاندارد، موتور کم مصرف و در عین حال پرقدرت و ظاهری جذاب دارد، اما یکی از برتری های اصلی هیوندای در بازار گرم سوپرمینی ها، وارانتی 5 ساله آن است که در بازار هم چنان بی رقیب به حرکت خود ادامه می دهد. خوشبختانه شرکت آسان موتورز هر دو مدل هیوندای i20 فیس لیفت شده و مدل قبلی آن را به کشور وارد کرده است، برای اطلاع از قیمت روز این هاچ بک خوش چهره می توانید به صفحه قیمت خودرو 1Car مراجعه کنید.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هیوندای i20 مدل 2013


منبع

AutoCar

برچسب : i20 , هیوندای , سوپرمینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : خیلی پستی تو رای دادن وظیفه همه است چه ربطی داره به سایپا آشغال ساز
محمد : رفتن پای صندوق رای وظیفه همه ما هست تحویل دادن به موقع ماشین وظیفه خودرو سازها
S5۲۷مهر : سلام دوستان نه شاسی شده نه خبری هست نمایندگیم که رفتم مشغول فریب کاری جدیدشون بودن مردم هم تو صف ثبت نام
تارا تحویل۱۹ خرداد : سلام ماشین ما هم رنگ سفید تحویل نوزده خرداد هنوز فاکتور نشده
تارا v1p : فک کنم ماشینها تمام نشد ما تحویل 20خرداد هستیم امروز منتظر بودیم خبری نشد تارا پلاس فروش فوری رنگ سفید
رامین s3 : مگه رنگ ماشین تو مراحل تحویل تاثیر داره؟؟مثلا من که سفید درخواست دادم دیرتر میدن؟
محسن : .....سلام مجدد ،،،،،،،،، مبارکتون باشه ،،،،،،،،،، من تکمیل وجه دوگانه ۹ بهمن هستم با موعد تحویل اسفند ۱۴۰۲ ،،، ، هیچ خبری نیست جز اینکه یکبار تبدیل به ۲۰۷ اومده و انجام ندادم . . . ولی آخرش نگفتی تکمیل وجه شما چه تاریخی بود ؟ ،،،،،،،،، چون بر اساس تکمیل وجه ، ماشین فاکتور می شود ..
S5 شهریور-تهران : سلام حضوری هم فایده ای نداره من چند بار رفتم پیش هر کدوم میری یک حرفی میزنن. حداقل با هم هماهنگ هم نیستن که دروغشون یکی باشه.
تارا اسفند : سلام بر دوستان عزیز ظاهرا چندروزی هست از ماشین کسی فاکتور نمیشه کسی علتش رو میدونه؟
تارا : فاکتور 15 خرداد هنوز پلاک نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه بهمنم : سلام لطفا هر کسی که فاکتور میشه با تاریخ تکمیل وجه بفرستید
207 اتومات30 دی مشکی : سلام بر همگی : آقا کسی پلاک نشد ؟؟ واریز 26 آذر فاکتور 13 خرداد
دوگانه 30دی : مبارکتون باشه.دوگانه درسته؟
بابک : ببخشید 17 خرداد پلاک شد
بابک : سلام دوستان واریز 2 بهمن 10 خرداد فاکتور شدم 17 خرداد هم فاکتور شد هم نصب شد هم بارگیری شد دیروز هم تحویل گرفتم. ماشین عالیه هم کنترل پایداری داره هم شروع حرکت در سربالایی هم پایش باد تایر
ایکس 22 : منم دقیقاً مثل شما
حسام : چه ماشینی هستین
دوگانه 29 اسفند : سلام امروز دوگانه کسی فاکتور شده یا نه لطفا اعلام کنید.
مسعود : سلام کولرم روشن میکنم باد نمیزنه
شکیبا : آقا لطفاً کسی می‌تونه راهنمایی کنه من فاکتور شدم الان کجا میتونم ببینم پلاک نشسته یا نه ممنون آقای بهاری عزیز