انتظارها به پایان رسید…! سرانجام معرفی رسمی لامبورگینی اوروس

 

لامبورگینی اوروس

پس از انتظاری طولانی، سرانجام لامبورگینی رسماً از مدل اوروس پرده‌برداری کرده و بدین ترتیب رسماً وارد دنیای اس‌یووی‌ها شد. حال بنظر میرسد این گاو ایتالیایی آماده است تا تمام حریفان خود در این سگمنت را قلع‌وقمع کند. اوروس تعدادی از ویژگی‌های طراحی نسخهٔ کانسپت خود که در سال 2012 رونمایی شد را حفظ کرده است و بنابراین ظاهر اوروس تولیدی اگر نگوییم بیشتر، به همان اندازهٔ نسخهٔ کانسپت تهاجمی است. از ویژگی‌های ظاهری این سوپراس‌یووی می‌توان به دماغه‌ای گوه‌ای شکل، چراغ‌های باریک جلو و عقب و سقفی کوپه مانند اشاره کرد که نمایی منحصربه‌فرد به آن بخشیده‌اند.
 
 
در زیر کاپوت این گاو خشمگین اما یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو نهفته است که 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین برای اولین بار شاهد استفاده از پیشرانهٔ توربوشارژ در یک لامبورگینی هستیم؛ اما این تنها اولین در اوروس نیست چراکه لامبورگینی برای انتقال نیرو هم برای اولین بار در تاریخ خود از یک گیربکس هشت سرعتهٔ ZF با مبدل گشتاور و کنترل الکتروهیدرولیکی استفاده کرده است تا پاسخگویی پیشرانه افزایش یابد.
 
لامبورگینی اوروس
 
 
نیروی موتور در این هیولا توسط سامانهٔ چهارچرخ محرک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که با نسبت 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌شود. همچنین این سیستم می‌تواند حداکثر 70 درصد از گشتاور موتور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد درحالی‌که این عدد در چرخ‌های عقب به 87 درصد میرسد. علاوه بر این، اوروس سیستم فرمان گیری چهارچرخ اونتادور S را هم قرض گرفته است که چرخ‌های عقب را در سرعت‌های پایین جهت کمک به مانور دهی در جهت عکس چراغ‌های جلو و در سرعت‌های بالا جهت افزایش ثبات در همان جهت چرخ‌های جلو می‌چرخاند.
 
لامبورگینی اوروس
 
اوروس با تکیه بر این ویژگی‌ها و همچنین با استفاده از سیستم لانچ کنترل می‌تواند ظرف تنها 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و سپس در 12.8 ثانیه مرز 200 کیلومتر در ساعت را رد کند. این سوپراس‌یووی ایتالیایی همچنین می‌تواند در ادامه به حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این ماشین در هر صد کیلومتر نیز 10.6 لیتر بنزینی مصرف می‌کند. همچنین در آینده یعنی در سال 2019، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد.
 
 
اوروس 2154 کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که برای ایجاد مرکز ثقل پایین در خودرو، پیشرانهٔ آن در ارتفاع پایینی نصب شده است. همچنین توربوشارژرها هم در مکانی نزدیک به محفظهٔ احتراق قرار گرفته‌اند که موجب افزایش پاسخگویی موتور می‌شود. لامبورگینی اوروس بر روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با بنتلی بنتایگا، آئودی Q7 و پورشه کاین مشترک است. برای این خودرو شش حالت رانندگی مختلف در نظر گرفته شده که شامل Strada، Sport، Corsa، Neve (برفی)، Terra (آفرود) و Sabbia (شن و ماسه) به‌علاوهٔ یک حالت سفارشی بنام Ego می‌شود.
 
لامبورگینی اوروس
 
 
حالات Neve، Terra و Sabbia ارتفاع خودرو را از سطح زمین افزایش می‌دهند درحالی‌که حالات Strada، Sport و Corsa عملکرد ماشین را برای خیابان‌ها و رانندگی اسپرت تنظیم می‌کنند. اوروس در محور جلو به کالیپرهای ترمز 10 پیستونه به همراه دیسک‌های کربن سرامیکی 17.3 اینچی مجهز است که بزرگ‌تر ترمزهای دنیا محسوب می‌شود. این سوپراس‌یو‌وی به‌صورت استاندارد با رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند نمونه‌های 22 یا 23 اینچی را هم همراه با لاستیک‌های پیرلی P Zero Corsa سفارش دهند.
 
لامبورگینی اوروس
 
در کابین اوروس نیز طراحی منحصربه‌فرد و هماهنگ با ذات یک لامبورگینی اصیل کار شده است. در اینجا غربیلک فرمان D شکل و همین‌طور دکمهٔ استارت قرمزرنگ از سوپراسپرت‌های لامبورگینی الهام گرفته درحالی‌که در جلوی دکمهٔ استارت، شیفتر دنده و انتخاب‌گر حالات رانندگی قرار گرفته است. همچنین صفحه آمپر خودرو هم از نوع تمام دیجیتالی است. اوروس در کارخانهٔ لامبورگینی در سنت آگاتا به تولید خواهد رسید و اولین نمونه‌های آن در سال 2018 تحویل داده خواهند شد. قیمت این ماشین از 200 هزار دلار آغاز می‌شود و لامبورگینی انتظار دارد بتواند سالانه حدود 3500 دستگاه از آن‌را به فروش برساند.
 
 
 

منبع

www.zoomit.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , لامبورگینی , داشبورد , اوروس , ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : من تحویل دی بودم بالاخره امروز تارا خانم رو تحویل گرفتم
محمد : نه بالا گرفتار شدیم
تارا دستی : خوب خداروشکر تارا تیرماه و مرداد هم با تارا دستی زمستان براشون پیامک واریز وجه اومده بدون گرانی و احتمالا برای پیش فروش تیرماه هم احتمالا دهم خرداد بیاد
امین : فروش فوری شاهین اتوماتیک طرح جوانی جمعیت واریز ۲۴ دی ۴۰۲ تکمیل وجه بیمه و مالیات ۳۰ فروردین ۴۰۳ فاکتور ۲۴ اردیبهشت ۴۰۳ چراغ تحویل روشن ۲۹ اردیبهشت انشالله به زودی همه ماشیناشون رو تحویل بگیرن
شاهین : سلام دوستان دوباره طرح تبدیل اومده، این دفعه ساینا اس هنوز بازی های سایپا ادامه دارد....
اس ۳ : سلام دوستان کسی هست ثبت نام آذر باشه براش پیامک شاسی اومده باشه
T8 مشهد : ثبت‌نام ۱۸ بهمنم هنوز شاسی نشده
مجتبی S3 : چند روزه اینجا بدجور تگرگ میزنه،تمام ماشینا آسیب دیده انشالله ماشینا آسیبی نخورده باشه
علی : کسی از ثبت نام شهریور ماه نقدی فاکتور شده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس سفارشی زمستان : سلام واسه منم‌نیومده 4707 هستم تماس گرفتم گفت 4707 نصفش مونده
207موعد تیر : تقریبا دو ماه قبل
اتومات تابستان : سلام کولر وبدنه تارا خیلی ضعیفه نه به تارا نه به تارا لایک بزنید ببینیم چند نفر تبدیل به تارا نزدیم
سهیل 207 اتو فلز : تکمیل وجه شما کی بود؟
محمد دوگانه 30دی تبدیل ب 207 : دوستان کسی میدنه چقدر طول می‌کشه سود تاخیر وماب التفاوتو واریز کنند امروز ماشینی تحویل گرفتم ممنون اگه پاسخ بدین
سورن پلاس جدید : سلام میگن خودروی خوبی است بگیر که قیمتش اومده پایین چون افزایش قیمت در راه است.
اسفند : اسفند اصلا افزایش قیمت نداره بی هیچ عنوان،دیریازود داره ولی افزایش اصلا
ابراهیم تیگو 8پرو : آقا فرشید داداش مبارکتون باشه آن شاله با دلی خوش و تنی سالم خیرشو ببینین
رشال : سلام وعرض ادب خدمت دوستان دعوتنامه اسفندماه اول خردادصادرمیشه به قیمت اسفند283میلیون خیالتون راحت باشه خبرموثق
کارن : نیکان