بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

در این مقاله که یکشنبه هر هفته قسمت جدیدی از آن روی 1Car قرار می گیرد، به بررسی ابعاد جدیدی از کامیون اکتروس ساخت شرکت خودروسازی مرسدس بنز پرداخته ایم. آن چه در مورد این کامیون کاملاً بارز می باشد این است که از نظر تکنولوژی ساخت بدنه، موتور، امکانات، و ... به قدری توسعه پیدا کرده است که به راحتی می تواند با پیشرفته ترین خودروهای سواری امروزی رقابت کند. در قسمت سوم این مقاله که در واقع در راستای قسمت های اول و دوم است، به بررسی بیش تر این کامیون از نقطه نظر انواع مختلف کابین راننده پرداخته شده است. به طور کلی این کامیون چهار نوع کابین مختلف برای کاربری های متنوع ارائه کرده است. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)

 

کابین نوع اول: STREAM SPACE

1carکابین STREAM SPACE در حقیقت خودش به سه زیرمجموعه با مشخصات مختلف تقسیم می شود که در شکل زیر نشان داده شده است. این کابین نسبت به نسل گذشته، با فراهم ساختن فضایی بزرگ تر و گنجایشی بیش تر برای نگهداری وسایل، رفاه بیش تری را در مسافرت های طولانی برای راننده فراهم می سازد. کابین با عرض 2,500 میلی متر با ارائه فضای جادارتر و گنجایش بیش تر و در نتیجه فراهم ساختن رفاه و آسایش بیش تر، رانندگی را در حمل و نقل های طولانی تسهیل می بخشد. کابین با عرض 2,300 میلی متر مخصوص شرایطی از رانندگی طراحی شده است که صرفاً به یک راننده در طول حمل و نقل های برون مرزی نیاز استدر این کابین، یک طبقه مضاعف نیز به صورت آپشن در کف کابین قابل سفارش است که ارتفاع بالای سر راننده را تا 1,970 میلی متر افزایش می دهد. البته کابین دیگری از این مجموعه با عرض 2,300 میلی متر نیز وجود دارد که فقط ارتفاع بالای سر راننده در آن اندکی کم تر است. به طور کلی طراحی این کابین به دلیل مقاومت اندک آن در برابر باد باعث شده است تا مصرف سوخت کامیون به مراتب پایین بیاید.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,970 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,970 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,785 میلی متر

 

کابین نوع دوم: CLASSIC SPACE

کابین CLASSIC SPACE همراه با تونل موتور در حقیقت برای حمل و نقل های جاده ای ـ منطقه ای طراحی شده است. همان طورکه در شکل زیر نشان داده شده است، این کابین با عرض 2,300 میلی متر در دو نوع مختلف با ارتفاع های متفاوت موجود است. گفتنی است، در این کابین نیز به عنوان آپشن می توان یک طبقه مضاعف در کف سفارش داد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,300 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,640 میلی متر
     
بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2300 میلی متر طول کابین: 2300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1460 میلی متر

 

 

کابین نوع سوم: BIG SPACE

کابین BIG SPACE که یک طبقه مضاعف در کف نیز دارد، با عرض و ارتفاع به ترتیب 2,500 و 1,990 میلی متر موجود است. طبق گفته طراحان شرکت مرسدس بنز، این کابین نیز از کارایی بالایی برای مسیرهای بین المللی برخوردار است. از مزایای این کابین می توان به فضای بسیار آزاد برای جابجایی و نگهداری اسباب و وسایل اشاره کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 1,990 میلی متر

 

 

کابین نوع چهارم: GIGA SPACE

کابین GIGA SPACE با داشتن 2,500 میلی متر عرض و 2,130 میلی متر ارتفاع از همه انواع کابین هایی که تا به اینجا بررسی شد، فضا و جای بسیار بیش تری را برای دو راننده طی حمل و نقل بین المللی فراهم می سازد. گفتنی است، در این نوع کابین موارد قابل سفارش بسیار زیادی وجود دارد که می توان با اضافه کردن آن ها، فضای کار و زندگی در داخل کابین را در سفرهای برون شهری بسیار جادارتر و راحت تر کرد.

بررسی کامیون اکتروس (قسمت سوم)
عرض کابین: 2,500 میلی متر طول کابین: 2,300 میلی متر ارتفاع بالای سر راننده: 2,130 میلی متر

 

آن چه در این مقاله ارائه شد تقریباً بیان یکسری اعداد و ارقام و اطلاعات مربوط به طراحی کابین راننده بود که امیدواریم مورد توجه دوستداران دنیای طراحی خودرو قرار گرفته باشد. در هر حال 1Car بسیار خوشحال خواهد شد اگر نظرات و پیشنهادات ارزنده شما را لحظه به لحظه دریافت دارد.


منابع

mercedes-benz

برچسب : اکتروس , کامیون , ترانزیت , تریلی , کشنده , کابین , فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

18 نظر

احسان
1

چرا نظر رو ثبت نمیکنید ؟ این ابعاد کابین که گذاشتید مربوط میشه به مدل جدید آکتروس یعنی mp4 اما شما اطلاعات مدل mp3 نسل قبل رو گذاشتید !!! درست اطلاع رسانی کنید
21:46  1392/10/16
پاسخ دادن
mehdi
1

واقعا عالی و کامل دست نگارنده درد نکنه. اگه از نسل جدید FH هم بزارین ممنون میشم
18:32  1392/02/22
پاسخ دادن
m
4

تو هیچ مجله ماشینی همچین برسی کاملی نمیشه 7قسمت فوق العاده است!!!
14:38  1391/12/01
پاسخ دادن
H
8

این کامیون رو دست هر کی بدی اصلا انگیزه نظافت پیدا می کنه. ضمنا این سایت بسیار عالیه و اتفاقا جذاب. فقط هول نیست که همه چی رو یه دفعه رو کنه، آهسته و پیوسته.
17:01  1391/11/30
پاسخ دادن
صبا
4

اقا هوتن،راننده‏های کامیون بسیار gentleman هستند.این هم ماشین با کلاسشون.
15:50  1391/11/30
پاسخ دادن
اکرم
2

تصویر جدیدی از ماشین سنگین را می توان دید.عالی است
15:50  1391/11/30
پاسخ دادن
no one
6

هوتن جان دادا ، مثه اینکه حواست نیس کجای دنیا داری زندگی میکنی ها. عزیزم ما هنوز پیکان 60 تو خیابونامون مثه شیر سینه سپر کرده، اونوقت شما توقعاتی داری ها! اینا فعلا اینورها نیومده اما غصه نخور میاد حتما. اونوقت تو هم از این به بعد با راننده کامیونها حال میکنی. یه چیزی تو مایه های خوش ر ...
15:35  1391/11/30
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
7

بعد از سالها یه سایت پیدا شده داره این همه اطلاعات خوب و درست در اختیار ما قرار میده آخه انصافه که ما بگیم بسه دیگه ، جذاب نیست و . . . . خداییش انصاف نیست دیگه مسعود جان 45
14:00  1391/11/30
پاسخ دادن
هوتن
1

جالبه. راستش من همیشه از راننده کامیون ها بدم میومد حس میکردم آدمای کثیف و درمه داغونی اند که بوی ماشینشون رو میدن! اما انگار این کامیون و رانندش زدن رو دست هر چی نظافته. خداییش جالبه اما اینا واقعیه یا تخیل؟ ما که هر چی هرجا دیدیم از این داغونها بوده که یه آفتابه هم بهش آویزون کرده بودن!
13:51  1391/11/30
پاسخ دادن
امیر
1

عجیبه یعنی هر چی دیدی دربو داغون بود چرا دروغ میگی ایران تو وارد کردن تکنولوژی سرعتش بدک نیست
11:03  1393/04/28

1Car
6

پاسخ به sam و امین: بررسی کامیون اکتروس حدود 7 قسمت می‎باشد و امیدواریم پس از آن مابقی خودروهای سنگین را بررسی کنیم.
10:46  1391/11/30
پاسخ دادن
امین
2

سلام لطفا یررسی دیگر کامیونها مثل ولوو fh و اسکانیا راهم بگذارید ممنون از سایت عالیتون
10:00  1391/11/30
پاسخ دادن
اکبری
3

چقدر خوب همه خوشقول باشند
09:36  1391/11/30
پاسخ دادن
sam
3

فقط یه صفحه مطلب؟؟اذامه نداره؟؟
09:12  1391/11/30
پاسخ دادن
هیمن
6

ایول دمتون گرم الوعده وفا
22:06  1391/11/29
پاسخ دادن
مهدی
9

ولی به نظر من خیلی هم جالبه، خوبه که کامل باشه، هیچ جا دیگه همچین چیزی گیر نمیاد.
22:02  1391/11/29
پاسخ دادن
مسعود 45
0

دیگه بررسی داره طولانی میشه و از جذابیت کاسته
21:50  1391/11/29
پاسخ دادن
هومن
6

IVCO یادت بخیر
21:32  1391/11/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی متین زاده : فروش فری مبعث هنوز فاکتور نشده اطلس
تارا v4 : خدا ازتون نگذره یک سال که منتظر پیامک بودیم که کی باید پول بریزیم به حساب قیمتارو خوب بردین بالا پولای هنگفتی گرفتین هروزم به جز اون پول هنگفت برای مالیات کدوم کوفت زهرماری هروز پیامک میفرسین باید پول بریزیم به حساب الانم دوماه داره میگذره هیچ خبری از فاکتور شدن ماشین نیست فقط بلدین پول بگیرین
مهدی(سایناs) : ممنونم داداش
زهرا : اطلس تکمیل وجه ۱۸ اسفند پیش فروش باید ۱۸ فروردین ماشین تحول میدادن
دریا قربانی : اطلس پیش فروش ۲ مرحله واریز وجه تکمیل وجه اول اسفند قرار بوده ۳۰ روز خودرو تحویل بدن خدا ازت نگذره مدیر عامل سایپا
علی : برو تو پنل کاربری سایپا بخش واریز وجه منتخبین اونجا فعال هست
علی خوزستان : ماشین میگن تحویل ۳۰ ماه ولی یک سال بعد تحویل میگیری
فقط خدا : سلام ۲۳۸ واریز کردم کسی میدونه واریزی دوم ش کی هست
اسفند ماه ۱۴۰۱ : سلام بخدا اسفند ماه همه شون دیگه کلافه شدن آخه این چه وضعشه ۴۰۱ کجا ۴۰۳ کجا کسی جوابگو نیست
سامان : فکر کنم منظورشان برای اشخاصی که در سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت توسط پلیس راهور تائید شده آیا نیاز به ارسال آن به نمایندگی هست؟ فکر کنم نیازی نباشد بصورت الکترونیکی شماره گذاری انجام می شود در سامانه سخا یا تائید اداره پست یا پلیس راهور شده باشد کافی است
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن جدید : دوستان چرا ماشین های فاکتور شده رو پلاک نمیکنن پس ،کسی اگر خبر داره بگه بدونیم
امیر : تحویل 29فروردین هنوز فاکتور نشدیم شما چند فروردین هستید؟
فروغی مقدم نیشابور : شریعتی رازی
صادقی : سلام از کجا میشه فهمید فاکتور شده
زمستانی : اون روزی که رسانه ها از خودروساز پول میگرفتن که فروش خودرو را به اسم لاتاری و حراج تیتر کنن کجا بودید !؟ اختلاف قیمتی که بخاطر تولید پایین عمدا ایجاد شد تقصیر مصرف کننده هست!؟ قیمت پارس یا یک زامیاد رو به دلار تبدیل کنید و ببینید با اون پول چه ماشین هایی میشه خرید ! هیچ کس به فکر مردم نیست ، من پیگیر شدم همه هماهنگ هستن
تبدیلی پارس به سورن : سلام.بنده تحویل یک خرداد هنوز فاکتور نشده
عبدالهیان : به نظر می رسه تو شورای رقابت منتظر واکنش مردم درطول زمان هستن اگه اعتراض ها سرد شد قیمت تثبیت بشه اگه واکنش ها تند شد یه مقام عالی بیاد یه تشری بزنه و قیمت برگرده .به والله از رای دادن به رئیسی پشیمون هستم
علی : آقا وحید میشه نحوه شکایت کردنتون رو بگید ؟
علیرضا هفته اخر اسفند : خدا لعنتت کنه سایپا طرح تبدیل رو سگ میزنه بعددو سال که تمدیدش کردی حرومزادع؟ واقعا سایپا روی چهل دزد بغداد رو سفید کرده
پارس : سال قبل دنا پلاس معمولی خریده 380الان 850بازار قیمتشه چه طوریه اون دلال نیست پژو پارس که کمترین سود رو داره تو ماشینهای ایران‌خودرو اینا شدن دلال بدبخت تر ودیوار کوتاه تر از پارسی ها پیدا نکردین خیر ندیده ها ما که سپردیمتون به خود الله انشالله خودش جای حق نشسته درستش می‌کنه