عابران پیاده؛ مشکل اصلی خودروهای خودران هستند

 

عابران پیاده؛ مشکل اصلی خودروهای خودران هستند

 
با وجود پیشرفت فناوری خودران، برخی کارشناسان صنعت خودرو اعتقاد دارند؛ بزرگ‌ترین مشکل در توسعه‌‌ی این فناوری، رفتار غیرقابل پیش‌بینی عابران پیاده است.
 
به دنبال افزایش رقابت خودروسازان مطرح جهان در تولید خودروی کاملا خودران و جدی‌‌ شدن فرایند قانون‌گذاری برای تردد این خودروها در مناطق شهری، به تدریج و با پیشرفت این صنعت، محققان بر این باورند که با پیشرفت فناوری خودران، مشکلات اساسی آن‌ به صورت واضح‌تری دیده می‌شود؛ این مشکل همان فهم و درک رفتار و حرکات انسان‌ها به صورت پیاده یا سواره (پشت فرمان) است. 
 
پژوهش‌ کارشناسان در مورد عملکرد خودروهای خودران و تعامل آن‌ها با جاده و مسیر حرکت نشان می‌دهد، هنوز تا رسیدن به مرحله خودمختاری کامل و داشتن منطق فکری برای تعامل با عابران پیاده، فاصله بسیاری وجود دارد. به طور کلی، ماهیت عملکرد خودران (بدون راننده) در صنعت برای جذب سرمایه بسیار اهمیت دارد؛ اما با بررسی دقیق‌ این صنعت و وضعیت فعلی هوش مصنوعی، این موضوع به صراحت روشن می‌شود که هنوز خودروهای خودران هوشمند قابل اعتماد نیستند. 
 
 
کارشناسان صنعت هوشمندسازی خودرو معتقدند که مهمترین مشکل در این صنعت، عابران پیاده و حرکات غیرقابل پیش‌بینی آن‌ها هنگام عبور از خیابان و حتی تردد در راستای خیابان و ورود به مسیر اصلی در هنگام مسدود شدن پیاده‌رو است. نتیجه مطالعات محققان نشان می‌دهد که درک صحیح و اقدام سریع در واکنش به حرکات عابران پیاده، بیانگر عدم هوشمندی کافی خودروی خودران در وضعیت کنونی است. این موارد شامل حرکت در مسیر اصلی در خیابان‌های فاقد پیاده‌رو، گذر از خیابان به صورت ناگهانی، عدم توجه به سرعت وسیله نقلیه و موارد بسیاری از این دست می‌شود.
 
انجمن مهندسی خودرو (SAE) آمریکا به عنوان نهادی برای معرفی استاندارد در زمینه سطح خودمختاری خودروی خودران شناخته می‌شود. خودروسازان بزرگ فعال در صنعت هوشمندسازی خودرو مانند تسلا، اوبر، تویوتا و گوگل نیز به تبعیت از انجمن مهندسی خودرو، پنج سطح برای وضعیت رانندگی خودروی خودران تعریف کرده‌اند. در این سطح‌بندی، کلاس صفر یعنی کنترل کامل توسط راننده و کلاس پنج به معنی کنترل کامل خودرو توسط رایانه است.
 
 
اندرو ان‌جی، محقق یادگیری ماشینی شاغل در صنعت خودرو اظهار داشت:
 
آن‌چه ما به مردم می‌گوئیم، این است که لطفا قانونی رفتار کرده و به هشدارها توجه کنید. به عبارت دیگر، از خیابان عبور نکنید. 
 
با این حال، ایده مقصر بودن انسان‌ها در برخی نقایص فناوری خودران به سادگی نشان می‌دهد که باید چه میزان کار در آینده صورت گیرد. 
 
گری مارکوس، استاد روانشناسی دانشگاه نیویورک که در زمینه هوش انسانی و هوش مصنوعی تحقیق می‌کند، گفت:
 
هوش مصنوعی هنوز به تکامل مورد نیاز نرسیده است. افرادی مانند ان‌جی فقط به بازتعریف اهداف برای ساده‌تر شدن کارها فکر می‌کنند و اعتقاد دارند که برای دستیابی به ایمنی خودروی خودران، باید آن‌ها را به طور کامل از رانندگان و عابران پیاده انسانی جدا کنیم. مانند کاری که با قطار انجام دادیم و به علت مشکلات فراوان، ریل قطار از جاده‌ها جدا شد.
 
 
در همین حال رادنی بروکس، محقق و استاد رباتیک دانشگاه MIT، تا حدودی از اندرو ان‌جی در زمینه خودروهای خودران انتقاد می‌کند و می‌گوید:
 
وعده بزرگ خودروهای خودران، کاهش تلفات جاده‌ای و ترافیکی است. در حال حاضر ان‌جی می‌گوید که آن‌ها تا زمانی که رفتار خود را تغییر ندهند، قادر نیستند باعث کاهش تلفات جاده‌ای شوند. چه اتفاقی افتاده است؟
 
با این حال، ان‌جی این‌طور استدلال می‌کند که انسان‌ها همیشه در تعامل با فناوری‌های جدید مانند حمل‌ونقل، رفتار خود را تغییر داده‌اند.
 
ان‌جی افزود:
 
اگر شما به دوران ظهور راه‌آهن نگاه کنید، اکثر مردم آموخته‌اند که در مسیر قطار در حال حرکت نایستند. مردم قبلا یاد گرفته‌اند که هنگام توقف اتوبوس مدرسه، رانندگی نکنند و به کودکان اجازه عبور بدهند. این موضوع باعث اطمینان از ایمنی و سلامت دانش‌آموزان می‌شود. احساس می‌کنم که چنین رفتاری نیز باید در تعامل با خودروی خودران در پیش گرفته شود.
 
در حالی که هر دو طرف این استدلال منطقی به نظر می‌رسند، واضح است که برای پیشرفت فناوری خودروی خودران باید حد وسط دو فلسفه در نظر گرفته شود. 
 
شوچیسنیگدا دیب، محقق سیستم‌های پیشرفته وسایل نقلیه گفت:
 
باید برنامه‌های آموزشی مناسب برای آشنا شدن با خودروهای خودران و وسایل نقلیه هوشمند، روش‌های ارتباط و استفاده از آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : کسی از ثبت نام شهریور ماه نقدی فاکتور شده ؟
حسین : این موارد رو اضافه کنن قیمت حدود ۱۴۸۵ میشه ولی سایپا داره همه تلاشش رو میکنه بیشتر از اینها گرون کنه نیسان سانی مدل ۲۰۲۳ با ۲۰۲۴ رو متفاوت اعلام کردن اینها گفتن قبمت قطعی در مبادی ورودی، پس حق ندارن نامتعارف گرون کنن حرفم اینه قانونی زیاد کنن مشکلی نیست ولی برای افزایش غیر قانونی باید همه باهم از حقمون دفاع کنیم
افشین جی ۷ : ثبت نام شهریور دومرحله ای دی تکمیل وجه فردا تحویل خودرو
سایه : از آشنایان خبر پیدا کردم دیگه ظرفیت شاهین اتومات و اطلس تا آخر سال پر شده. دیگه فقط باید منتظر شاهین دنده ای بود با قیمت بالای ۵۰۰ میلیون
پریسا : کسی می دونه تهویل بهمن ماه زمانش کیه ؟؟
شاهین اتومات 24دی : مبارکت باشه
مرادبیک : به کورش بزرگ قسم اگه سایپا بخاد برا اسفند قیمت جدید بزن مدیر عاملشو به هفت روش سامورایی۰۰۰۰۰۰۰۰۰ لردگانیا اعلام حضور کنن لعنت بر عواملش
علیرضا : سلام من تاراوی ۴تاریخ تحویل هشتم ۸فروردین هستم یه بارزنگ زدم گفتن توخردادفاکتورمیشی لينک ثبت‌ کن دوروزه دیگه تماس بگیردوروزبعدتماس گرفتم گفتن توتیرفاکتورمیشی ساعتی يه دروغي میگن
مجتبی S3 : سلام کسی بامن تماس نگرفت ولی به نمایندگی زنگ زدم و اعلام کردن ماشین رسیده و فردا بیا تحویل بگیر S3سفید.نیشابور ثیت نام ۶آبان ۲۱اسفند فاکتور ۲۲اسفند بیمه ۲۱ فروردین پلاک ۲۵ فروردین تحویل مدارک فردا ۳۰ اردیبهشت تحویل
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابراهیم تیگو 8پرو : آقا فرشید داداش مبارکتون باشه آن شاللله با دل خوش و تنی سالم سوارشین کیفش و ببرین
سورن 29 اسفند : یک بهمن تکمیل وجح
ال ایکس : پلاک بشه نهایتش 10روز فاکتور شدی
امیدسورن دوگانه تبذیل 207 : سلام24 تبدیل زدم دیروز تحول گرفتم
پارس 4714 : سلام عزیزان چند روز بعد فاکتور تحویل میدن ماشین رو؟؟
رسول ازبجنورد : قبول نکن کاش یکی پیدامی شدحرف دل مشتری رامی دیدفقط وعده علکی چقددروغ اخه انقدگرفتاری داریم که این دیگه چی بود مدل 402که صندپلاک دستت باشه بیمه نزیک به 4ماه صادرشده باشه ولی ماشین تهویل نداده باشن به خداکه هرجاحرف میزنی به ادم می خندن باباچی داری میگه مگه میشه مدارک که نشان میدی دیگه فقط حرف شان این است که خدابهت صبربده نمی دونم چی جواب به این ادم هابدم خدایا این چه مملکتی است که کسی رانداشته باشیم که حق باماست
نگار : نتیجه گیری دادن تعزیرات چی شد
207 : سلام دوستان .تحویلی 13 مرداد مشخص نیست چه موقع دعوتنامه صادر میشه ؟
تحویل 29 اسفند : خدا میدونه کی نوبت ما اسفندماه بشه هنوز بهمن تموم نشده خدا لعنت کنه اینارو با ماشین تحویل دادنشون
207 جانبازان : لطفا کسایی که طرح جانبازان هستن یه توجه کنن به موعد تحویل بقیه هم‌، الان دوست عزیز از ایلام همونجوری ک شما گیر هستین ، ماهم تکیمل وجه آذر هستیم با 92 93 روز تاخیر شما باید صبور باشین هر زمانی که ما فاکتور شدیم شما هم بعد 15 20 روز بعد از ما فاکتور میشین ، ایرانخودرو نیست ، ویران خودروه ، شک نکنین با یه کیفیت افتضاح روبه رو میشیم و کاملا دپرس میشیم