جواهر نارنجی!

جواهر نارنجی!

آیا تا به حال فکر کرده اید چرا در حراجی های خودرو در سراسر دنیا، خودروهای آمریکایی، آلمانی و ایتالیایی حرف اول را می زنند و کم تر خودروی ژاپنی در میان آن ها حضور می یابد؟

جواهر نارنجی!

چرا یک طرح تبدیل به اثری جاودان می شود ولی طرحی دیگر با گذشت 5 سال رنگ و بوی کهنگی به خود می گیرد؟ چرا یک پونتیاک، بی ام و 2002 یا گلف 77 هنوز در خیابان، نگاه ها را به سمت خود جلب می کنند ولی یک گالانت یا تویوتا دهه 70 باید در کناری گوشه نشین شوند؟

جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!

عامل کیفیت را در تمام این خودروها می توان یافت ولی آیا همه طراحی زیبا و خاص دارند؟ اکنون جواهری را در مقابل خود می بینید که به واقع خاص است. لینکلن را با خودروهای اسپرت نمی شناسیم، بلکه با شنیدن نامش، خودروهای سدان لوکس و لیموزین های تشریفاتی در ذهنمان نقش می بندد.

جواهر نارنجی!

ولی این بدان معنا نمی باشد که خلاقیت تولید خودروهای اسپرت را ندارند. این تصاویر مربوط به خودروی لینکلن ایندیاناپلیس (Lincoln Indianapolis) مدل 1955 می باشد که کانسپت می باشد. این خودرو از شاسی فورد و موتور هشت سیلندر خورجینی با 200 اسب بخار نیرو می برد و با داشتن گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، بسیار جلوتر از زمان خود حرکت کرده است.

جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی!

این خودرو در نمایشگاه شهر تورین معرفی گردیده بود ولی به دلایلی به تولید انبوه نرسید. اینک این جواهر نارنجی در حراجی 21 نوامبر در منهتن به فروش خواهد رسید. به امید روزی که شاهد ارج نهادن بیش تر مردم و دولت به خودروهای کلاسیک، که گنجینه ملی کشورمان محسوب می شوند، باشیم.

جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

 

جواهر نارنجی!


منبع

AutoBlog

برچسب : خودروی کلاسیک , حراجی , لینکلن , ایندیاناپلیس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: m&z
5

"به امید روزی که شاهد ارج نهادن بیش‌تر مردم و دولت به خودروهای کلاسیک، که گنجینه ملی کشورمان محسوب می‌شوند، باشیم."
توی ایران که خودروهای صفر کیلومتر هم کلاسیک هستند و از عنصر کیفیت نیز هیچ خبری نیست! حالا چی رو ما باید ارج بنهیم من متوجه نشدم والا! تعداد معدودی خودروی کلاسیک آمریکایی هم توی ایران موجوده ولی اینقدر که ازشون کار کشیدن دمار از روزگارشون در آوردن و فقط دست دلالان میچرخه که با یک نقاشی و روکش صندلی نو! به مشتریان علاقه مند با قیمت های گزاف فروخته میشه و صاحب علاقه مند هم چنان توی خرج و مخارجش میمونه که مفت میفروشه به همین دلال ها و این چرخه تکرار میشه!
13:26  1392/06/31
پاسخ دادن
کاربر: M3HRDAD
8

دوست عزیز چند نکته هست که شما در نظر نگرفتی:
1. خودروی کلاسیک به معنی بی کیفیت نیست و اصلاً قابل قیاس با به اصطلاح خودروهای داخلی نیستند. متاسفانه معنی کلاسیک تو ایران جا نیافتاده و عده ای اونا رو با خودروی فرسوده اشتباه میگیرند!
2. ارج نهادن اینه که اگر خودروی کلاسیکت رو میبری برای تعویض پلاک یا بیمه یا معاینه فنی، 1001 بامبول در نیارن و بهت احترام بزارن چون کسی که ماشین کلاسیک سوار میشه واقعا آدم با حوصله و با سلیقه ای هست و باید به چشم هنرمند بهش نگاه کرد نه یه آدم بیکار .
3. خودروهای کلاسیکی توی ایران هستند که ارزش چند صد هزار دلاری دارند و فقط آمریکایی نیستند و آلمانی و انگلیسی و البته ایتالیایی های با ارزشی داریم که به واقع دست نخورده و نادرند.
4. دوستانی که علاقمند به ماشین کلاسیک هستند، برای شروع باید با آدم خبره این کار مشورت کنند تا با خرید درست برای شروع، گرفتار هزینه بالا نشن. مثلاً برای کسی که اولین ماشین کلاسیکش رو میخواد بخره و بازسازی کنه، یک کادیلاک فلیت وود انتخاب خوبی نیست.
در نهایت باید بگم متاسفانه بنا بر گفته شما، دلال ها این بخش بازار خودرو رو هم...
13:51  1392/06/31

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : سلام عزیزانی که ماشین تحویل گرفتن رینگ زاپاس برا شما هم معمولی هست یا اسپورت؟
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر