سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

کمپانی های تویوتا و سوبارو با هم ادغام گردیدند و هدیه ای به ما ارائه دادند به نام سایون (Scion). یک اتومبیل اسپرت کوپه دیفرانسیل عقب با وزن 1,225 کیلوگرم که نمایی شبیه به یک روباه دارد . فضای کافی صندلی ها و صندوق عقب باعث شده تا این خودرو علاوه بر جذابیت داشتن، کاربردی نیز باشد. البته باید به خاطر سایون 25,092 دلاری (و خواهرش سوبارو BRZ) در مقابل پورشه کایمن 76,560 دلاری از ژاپن تشکر کنیم. ولی این به معنی ناسپاسی ما از پورشه نیست. البته هدف راهنمایی خریدارن نیست، چون مشتریان این دو خودرو از اقشار کاملاً متفاوت هستند. می خواهیم ببینیم عامل قیمت تا چه حد در این دو خودرو که یک هدف مهم دارند، یعنی لذت رانندگی با اتومبیلی که به اصلاح سنگ فرش خیابان ها را گاز می زنند، موثر است؟

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

در حالی که پورشه مشغول تولید محصولاتی مشترک با فولکس واگن و اتومبیل هایی همچون ماکان که یک  SUV کوچک است یا 918 و آئودی R8 که یک اتومبیل اسپرت موتور جلو می باشد، کایمن همچنان هویت قدیمی خود را حفظ کرده است. کایمن با وزن 1,376 کیلوگرم و یک موتور وسط 320 اسب بخاری تداعی کننده حس سادگی و کوچکی است تا اشرافیت و چالاکی. با توجه به ویژگی بارز اتومبیل های پورشه، در لیست قیمت کایمن شاهد آپشن های بی شماری هستیم. سیستم صوتی حرفه ای BOSE  به مبلغ 3,640 دلار، پکیج امکانات رفاهی به مبلغ 2,230 دلار، سیستم PASM  (سامانه مدیریت فعال تعلیق پورشه) به مبلغ 2,090 دلار ، لاستیک های کاررا به مبلغ 1,550 دلار و سیستم محدود کننده هرزگردی دیفرانسیل عقب به قیمت 950 دلار که در مقابل پرداخت 710 دلار فقط برای رنگ آبی اقیانوسی، بسیار ارزان به نظر می رسند. در مقابل سایون مانند یک کودک تازه متولد شده عریان، تنها می تواند ملبس به یک موکت کف صندوق 95 دلاری و قفل چرخ 67 دلاری شود! جالب است بدانید قیمت ازان ترین آپشن در پورشه جاسوئیچی چرم 95 دلاری است که هماهنگ با تودوزی اتومبیل می باشد .

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن
سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

سایونFR-S  و سوبارو BR-Z هر دو در یک خط تولید مشترک در کارخانه سوبارو در گونامای ژاپن تولید می شوند. سایون خریداران جوان تر را نشانه گرفته است لذا FR-S دارای قیمت پایین تری نسبت به  BR-Zاست.  بر خلاف BR-Z فقط یک سطح از امکانات رفاهی در FR-S در دسترس است و امکانات رفاهی سوبارو BR-Z از قبیل رهیاب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه ورود و استارت بدون کلید و کلیدهای کنترل ادوات دوّار را در اختیار شما قرار نمی دهد. ولی موتور چهار سیلندر خطی 2.0 لیتری با سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش مستقیم دوبل در هر دو خودرو مشترک است.  ولی آیا پورشه ارزش پرداخت 3 برابر بیشتر از سایون را دارد؟ 1Car نمی تواند در مقایسه دو خودرو اعمال نظر شخصی کند، خود شما باید به این سوال پاسخ دهید.

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن
سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

زمانی که شما دور موتور را تا 6,400 دور در دقیقه بالا ببرید، به کمک تایرهای ضد لغزش قادر خواهید بود در عرض 6.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسید. تا زمانی که FR-S  را به جاده های کوهستانی نبرده اید، قدرت 200 اسب بخاری موتور کافی به نظر می رسد. این کار را با کایمن انجام داده  و به مدت 30 دقیقه تمام در طول یک گردنه در حالی که موتور روی 6,000 دور در دقیقه فریاد می زد با آن حرکت کرده اند. اینجا بود که پورشه نشان داد که موتور با دوامی دارد. با وجود این که سایون در فرمان پذیری اندکی مقاومت از خود نشان می داد، خدشه وارد کردن به هندلینگ خودرو دور از انصاف است. زمانی که فشار به تایرهای آن وارد می شود شروع به جیغ کشیدن و پیچ و تاب خوردن می کنند که اینجا ترمزهای چرخ های عقب وارد عمل می شوند. با خاموش کرن سیستم کنترل پایداری به سادگی می توانید FR-S را منحرف کنید. حتی یکی از راننده های آزمایشی به این خودرو لقب تشنجی داد! FR-S یک فرصت شغلی بسیار خوب برای تیونرها و مراکز خدمات پس از فروش که مایل به قدرت مند تر ساختن این اتومبیل هستند، می باشد. تا اینجا شما صاحب یک اتومبیل اسپرت برای استفاده روزمره هستید. پس چرا باید پورشه اول شود؟

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

شاید کمی اغراق باشد ولی کایمن به منزله تپش قلبی می باشد که دنیای اتومبیل ها با وجودش زنده است. قیمتش بالاست که البته همیشه پورشه اینگونه نبوده است. خصوصاً زمانی که قیمت 914 تقریبا هم قیمت داتسون Z 240 بود. ولی حالا قیمت کایمن بیش از 2 برابر قیمت سایون می باشد. رسیدن به محدوده قرمز موتور به 7,400 دور در دقیقه به راحتی انجام می گیرد . سیستم فرمان هیدرولیکی است که این سیستم در 911 جدید و باکستر الکترونیکی می باشد. کایمن فربه به نظر می رسد که در مواقع بحرانی توانا عمل می کند که قرار گرفتن موتور در جلوی محور عقب نیز به این پایداری کمک شایانی کرده است. دیسک های سوراخ دار ترمز و سیستم تعلیق روغنی در حفظ تعادل و ایجاد حس اطمینان در سرعت های بالا موثر واقع شده.  ساختار محکم شاسی و بدنه لرزش و ضربات ناشی از باز و بسته شدن درب ها را کاملاً تعدیل می کند و اینجاست که می توان گفت ارزش پرداخت بهای اضافی را در جای جای این اتومبیل می توانید درک کنید. البته اگر پول بیشتری بابت روکش چرم سفارشی داشبورد و رودری نپردازید باید با این قطعات از جنس پلاستیک ساده کنار بیاید.

سایون FR-S در مقابل پورشه کایمن

 سیستم کنترل فعال تعلیق پورشه در حالت Comfort یک سواری نرم و دلپذیر به شما ارائه می دهد. با فشار محکم روی پدال گاز و قرار گرفتن در حالت Sport حرکات بدن به شدت زیاد شده و این باعث می شود پورشه در عبور از پیچ ها بیش از پیش پایدار شود. با توجه به انتظاری که از قیمت بالای این اتومبیل می رود، در عرض 4.5 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت رسیده و 400 متر را در عرض 13 ثانیه طی می کند. در آخر بی انصافی است اگر بخواهیم بگوییم به قیمت بالایش نمی ارزد و اگر شما نمی توانید این مبلغ را پرداخت کنید، احساس خوش شانسی کنید که در برهه ای از زمان به سر می برید که انتخاب مقرون به صرفه  دیگری نیز در دسترس شماست. البته راه درازی پیش روی ورود سایون به کشورمان است که البته شاید این انتظار هیچ گاه به پایان نرسد!


منابع

Caranddriver

برچسب : سایون , کایمن , پورشه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: ata
1

بابا پورشه خیلی بتترتره
16:44  1392/04/19
پاسخ دادن
M_AJ
6

اگه تویوتا یه ماشین با قیمت پورشه میساخت , الآن داشتید اون ماشینو با بوگاتی ویرون مقایسه میکردید ....

نسبت قیمت تویوتا به امکانات و قدرتش بهتره ...
21:56  1392/01/10
پاسخ دادن
مهدی
2

فقط پورشه
همه چیزش عالیه از امکانات گرفته تا موتورش
15:27  1392/01/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : تریلی تریلی داره از بندر به تهران خودرو وارد می‌شود چانگان چرا اینقدر دورغ می‌گویی چی گیرت میادخجالت بکش به نان مردم نزن
ممم : هموطنان گرامی کمی صبر داشته باشید این شخص آقا فرهاد حتما غرضی دارد شما که انصراف بدهید نوبت این بنگاهیان میافتد جلو ، هموطن حواست را خیلی جمع کن
یوسف : سلام دوست عزیز برای تایید آدرس حتمن باید مامور پست بیاد در خونتون و اون کد رهگیری که میاد رو گوشیتون و براش بخونی تا ادرس و تایید کنه اگه مامور پست بعد از ۴۸ ساعت مراجعه نکرد برید اداره ی پست و ببینید مشکل از کجاست
تارا v1p : باید مامور پست بیاد تایید کنه
تاراv4 : سلام‌جریمه‌تاخیر۴۱/۶ این‌ستاد‌ماده۱۰جریانش‌چیه دیگه‌پلاک‌نشده
اس ۵ ثبت نام ۲۲ مهر : داداش من از موعد تحویل ماشینم ۳ ماهو نیم گذشته نمیدونم چه غلطی کنم
ممم : با سلام چرا اینقدر به مردم دورغ می‌گویی. شما بازاری هستی یا دلال یا بنگاه فروش ماشین ، میخواهی یک عده انصراف بدهند و شما این طریق سود ببری، ما شاهد تریلی تریلی خودرو از بندر به سمت تهران هیتیم چرا دوروغ می‌گویی
ممم : با سلام چرا اینقدر به مردم دورغ می‌گویی. شما بازاری هستی یا دلال یا بنگاه فروش ماشین ، میخواهی یک عده انصراف بدهند و شما این طریق سود ببری
ساناز : اسفندی هستم ماشین اگه بهم دادن میخوام برم باهاش شمال با دوستام خدا کنه زودتر بدن تا یکم خوش باشیم
تارا پلاس پیش فروش : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید .برای تایید آدرس سخا .همون پلیس راهور کافی است یا باید مامور پست بیاد تایید کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
Farshid fx : پاسخ به علی ام: شماره شاسی رو که میخونید اگه حرف دهم p باشه 1402 و اگه r باشه 1403 این قانونو دوستان گفتن تا حالا هم طبق آماری که دوستان دادن درست بوده
Zizi : یعنی هر صد میلیون ماهانه یک میلیون و دویست سود میدن
دوگانه دی : سلام واریزی 27 الان فاکتور شد
207دستی سقف فلز : تکمیلی 18 دی،چند روز روی مرحله فاکتور شدن میچرخه،کسی هست مثل من؟
دوگانه اسفند : ماشین مون بدید دع تنامه رو ارسال کنید دددددددددددددد
اللله : خداکمک کن پیاده ایم ماشینوفروختیم به دادمان برس کمککککککککککککک
اریزو5اف ال : سلام دوستان من امروزنمایندگی مرکزی بودم خیلی مسخرس مدیران خودرو..من واقعا نمیدونم چراهیچ نظارتی نیست !!البته خود چرا نظارت باشه همشون دستشون تو یه کاسه هست!!میگم چرا باید پنج شنبه رو روزکاری حساب نمیکنین میگه قانونه شرکته میگم مگه میشت همچین چیزی که هرکی ازجاش بلندبشه بگه من فلان روزرو جزروزکاری حساب نکنه که هرکی هرکی میشه..بعدش بهش میگم چرا ماشین من رو نمیدین میگه آریزو 5نداریم بایدصبرکنین تولیدبشه..من که واقعا خسته شدم بس که وضعیت خودرورو چک کردم روزی 500بارمیام توصفحه سایت ببینم وضعیت تغییرکرده یانه..آقا یه کلام هیچ غلطی نمیتونیم بکنیم جزصبرکردن
سورن xu7p تکمیل 21بهمن : سورن xu7 معمولا چند روز تاخیر دارن
ایمان : اسفندی ها خودم اول نگران دعوت نامه هستی بیاد بعد نگران فاکتور شدن هستیم بعد نگران پلاک بعد نگران کی بارگیری میشه بیاد بعد نگران کی تحویل بگیرم بعد نگران تحویل مدارک ها ماشین بعد میگید پرهام
افزایش قیمت کارخونه1403 : افزایش قیمت کارخانه ای خودروها در اینده نزدیک اعلام خواهد شد به گوش باشید