شارژ تنها در 72 ثانیه؛ سیستم باتری هیبریدی eTechnology معرفی شد

 

شارژ تنها در 72 ثانیه؛ سیستم باتری هیبریدی eTechnology معرفی شد

 

یکی از مشکلات اساسی خودروهای الکتریکی، زمان شارژ‌شدن باتری آنهاست. این معضل به دلیل بن‌بست‌هایی که در روند توسعه باتری‌های جدید ایجاد شده، همچنان حل‌نشده باقی‌مانده است. با این حال سیستم جدید باتری هیبریدی eTechnology ادعا می‌کند که راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرده است. بنابر گزارش مؤسسه نفت آمریکا، میانگین زمان مورد نیاز برای پر‌کردن باک یک خودروی درون‌سوز حدود 2 دقیقه است. در سوی دیگر اما شارژ باتری خودروهای برقی حتی با استفاده از فناوری‌های شارژ سریع، مدت زمان بسیار بیشتری به طول می‌انجامد. حال شرکت سازنده باتری هیبریدی eTechnology ادعا می‌کند که زمان مورد نیاز برای پر‌شدن باتری‌ها را به 72 ثانیه کاهش داده است. همچنین این باتری هیبریدی طول عمر بیشتری نسبت به باتری‌های لیتیوم یون دارد که هم‌اکنون در خودروهای برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باتری هیبریدی eTechnology توسط استارتاپی به نام موراند توسعه یافته است. استارتاپ موراند توسط مدیر تیم سابق فرمول یک بنوا موراند تأسیس شده است. بنوا موراند نقش مهمی در توسعه نخستین سیستم‌های هیبریدی مورد استفاده در مسابقات 24 ساعته لمانز داشت. هدف شرکت موراند در حال حاضر، توسعه این فناوری‌ها برای استفاده عموم در زندگی روزمره است.

آزمایشات موفق باتری هیبریدی eTechnology

بنابر گفته‌های این استارتاپ، نمونه آزمایشی باتری eTechnology توانسته است تا 80 درصد در 72 ثانیه، 98 درصد در 120 ثانیه و 100 درصد در 2.5 دقیقه با استفاده از شارژر 900 آمپر /360 کیلووات شارژ شود.

البته همچنان بخشی از محدودیت‌ها پابرجا هستند. برای مثال استفاده از باتری هیبریدی eTechnology در قالب پکیج‌های 100 کیلووات ساعتی برای خودروهای برقی عادی امکان‌پذیر نیست. این باتری برای استفاده در خودروهای کوچک شهری همچون سیتروئن امی که پکیج 5.5 کیلوواتی دارد و یک خودروی شهری است، مناسب خواهد بود. همچنین می‌توان از این باتری جدید در پهپادها و دوچرخه‌های الکترونیکی استفاده کرد.

استارتاپ موراند می‌گوید که باتری eTechnology را در بیش از 50 هزار چرخه آزمایش کرده است. این استارتاپ می‌گوید که قدرت شارژ/دشارژ باتری‌هایش در این تعداد چرخه بیش از باتری‌های لیتیوم یون حفظ می‌شود. همچنین استارتاپ موراند می‌گوید که باتری هیبریدی eTechnology قادر است در دماهای بالا کار کند؛ امکانی که برای باتری‌های لیتیوم یون مهیا نیست.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , باتری هیبریدی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mohamad : به ما که شماره شاسی ندادن ماشین دیگه میدن
Mohamad : برای من دو بار پیامک فرستاد😂
گلچین : سلام وقت بخیر منم تحویل ۱۶ خرداد هستم
رضا : چه تاریخی شاسی شدید؟
گلچین : سلام وقت بخیر.منم تحویل ۱۶ خرداد هستم.
T8 بهمن : من توی ظرفیت اضافه نمایندگی ثبت نام کردم تکمیل وجه 30 بهمن ماشینم هفته قبلی فاکتور شد بیمه شد امروزم پلاک شد
کاکو شیرازی : اینطوری که سخت شد!!! پس اینطور که شما میفرمایید چون شما ه من حدود11605100 هست پس این یعنی بیش از 3600 نفر جلوی من هستند... و این یعنی من در سن 456 سالگی سوار شاهین خواهم شد😁😁😁
T8 : ماشین من پلاک شده کسی می دونه چند روزه طور می‌کشه تا تحویل بدن
شاهین : اقا سهیل خودت اذیت نکنه دارن فاکتور میشن یه سری دوستان شات فرستادن میتونید مشاهده کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سمیرا فوری دهه فجر : تا چشات دراد
ارتقا شهریور : چون تبدیل زدن
بهار 403 : دوستان تحویل ارتقا یافته هم تاخیر داره یا فقط سقف فلز تاخیر داره؟
سفارشی زمستان : 2بار پیام داده تغیر بده اگه میخواستم تغیر بدم همون قبل سالی میزدم یا پارس میدی یا هم هیچ ماشینی دیگه از این شرکت نمیگرم 🫰
تبدیل به سورن : سلام کسی تبدیلی فاکتور شده
2.7 سقف فلزی تحویل 29 اسفند تکمیل 23 دی : می فهمیم هنوز زنده اند پس هنوز امیدی هست
زهره : سلام شما خبری نگرفتیم .اونایی که مشکل نداشتن چرا نرفته ؟
تبدیل : استپ وی اتو 1،400 فروشنده،ام
رضا : دیروز یک نفر گفت فاکتور شدم
طاها : زنگ زدم میگه این پنج شنبه شروع تولید آر اتومات هست