سنگ اندازی در واگذاری سهام

سنگ اندازی در واگذاری سهام

خیلی از کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو پس از سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس داووس مبنی‌بر تمایل ایران به واگذاری سهام خودروسازان به شرکت‌های خارجی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا خودروسازان نیز تمایلی به این امر دارند‌؟ هرچند دبیر انجمن خودروسازان پس از اظهارنظر حسن روحانی بلافاصله عنوان کرد که خودروسازان نیز از طرح رئیس‌جمهور حمایت می‌کنند؛ اما آنچه از شواهد پیداست ظاهرا خودروسازان خیلی هم موافق واگذاری سهام خود به شرکت‌های خارجی نیستند. هم‌اکنون دولت سهمی کمتر از 40 درصد در شرکت‌های خودروساز دارد. این در حالی است که برخی از خودروسازان معتقدند که اظهارات حسن روحانی رئیس‌جمهور به سهام دولت در این بخش بازمی‌گردد. در هر صورت ایده روحانی اگرچه می‌تواند زمینه ساز تحولی عظیم در شرکت‌های خودروساز شود؛ اما هم‌اکنون با مخالفت غیر‌علنی برخی از خودروسازان روبه‌رو است؛ به‌طوری‌که چندی پیش یک عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه سازان نیز واگذاری مالکیت خودروسازان به خارجی‌ها را کار درستی نخواند؛ چراکه به تعبیر وی رشد صنعت خودرو کشور از دو دهه گذشته آغاز شده و هم‌اکنون در وضعیت باثباتی قرار گرفته است. در هر صورت چندی است که از گوشه و کنار اخباری مبنی‌بر مخالفت برخی خودروسازان با واگذاری سهام به خودروسازان خارجی به گوش می‌رسد، حال آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اواخر هفته پیش با تاکید بر اظهارات حسن روحانی در اجلاس داووس خودروسازان را مقید به امر خواند. بر این اساس پس از توافقات هسته‌ای در ژنو برخی از خودروسازان خارجی که قبلا نیز در ایران با خودروسازان داخلی همکاری داشته‌اند، پیشنهاد‌هایی در مورد خرید سهام برخی از شرکت‌های خودروساز ارائه کرده‌اند که هنوز جواب مثبتی در این زمینه دریافت نکرده‌اند. 


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : واگذاری سهام






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

محمد
4

به نظر من هیچگونه ثباتی در قطعه سازی وجود ندارد و هنوز قطعه سازان راه زیادی تا تولید قطعات استاندارد و با کیفیت دارند و لازمه رسیدن به این هدف همکاری با شرکت های با سابقه و بزگ دنیا و کسب دانش و تجربه از آنهاست تا راهی را که میشود و باید یک شبه طی کنیم را سالها کش ندهیم .
00:39  1392/11/20
پاسخ دادن
رادین
6

خسته نباشید من اولین باره که بسایت شما سر زدم بسیار جامع و سایت پر محتوایی است ارزوی موفقیت و سربلندی را برایتان دارم
19:25  1392/11/19
پاسخ دادن
حامد
31

شرکتهای داخلی به فکر منافع خودشونن چون اگه شریک پیدا کنن دیگه نمیتونن به همین راحتی ماشینای بی کیفیت بسازن و شریکشون رو کارهاشون نظارت میکنه
ایران با این همه جوان بیکار و با استعداد این توانایی رو داره شرکتهای خارجی مستقیما تو ایران کارخونه بزنن وبه تمام خاورمیانه و آفریقا صادر کنن
سرمایه گذاری خارجی در کشور درحال توسعه درهرزمینه کاری باعث کاهش بیکاری و بالا رفتن توان علمی کشور با سرعت بیشتر میشه
12:37  1392/11/19
پاسخ دادن
محمد
20

اصلا راه درست همینه . مثلا این مالزی مگه تو این اندازه ها بود که بتونه یه مارک معروف لوازم الکتریکی بزنه ولی با سرمایه گذاریه سونی و پاناسونیک و بقیه جا ها بیا ببین چی شده .
00:44  1392/11/20

حامد
17

مثال کاملا مناسبی زدی آقا محمد
نمونه دیگش کشورچین که تمام محصولات دنیارو تحت لیسانس تولید میکنه به دلیل وجود زمین و کارگر و منابع طبیعی فراوان همه مارکهای معتبر جهان اونجا شعبه دارن
ساعت سوییسی خریدم روش نوشته بسته بندی چین
حتی من شنیدم شرکت BMW محصولات سری Z تو کشور آمریکا با اون همه پیشرفت علمی تولید مستقیم میکنه
13:31  1392/11/20

کاربر: hm_hitcher
19

"رشد صنعت خودرو کشور از دو دهه گذشته آغاز شده و هم‌اکنون در وضعیت باثباتی قرار گرفته است" ؟؟؟ این جک ساله؟ یا جک قرن؟
آخه چی بگیم به شماها؟ مردم بدبخت این کشور چه گناهی دارن که باید به پای حرص و طمع شما بسوزن آدمای ...
کو پیشرفت؟ کجاست این رشد باثبات؟ اگه به رشد مورد نظر رسیدین چرا از کل دنیا عقبین؟ به کدوم کشورای اروپایی ماشین و قطعه صادر میکنین؟ اگه این همه رشد کردین پس چرا اینقدر تصادفات جاده ای کشته میدن؟ چرا مردم نمیتونن این پیشرفت رو ببینن؟ به پراید که حتی اون رو هم خودتون طراحی نکردین میگید پیشرفت؟ به ۴۰۵ مال ۴۰ سال پیش میگید پیشرفت؟ به قطعه های چینی درجه n میگید پیشرفت؟
بخدا هرچیزی حدی داره، بدبختی تا این حد میشه؟
خدا ازتون نگذره، آره خدا ازتون نگذره
ببخشید سرتون رو درد آوردم
10:10  1392/11/19
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
10

داداش بی خیال کار میدی دست خودت.....نرود میخ آهنی در سنگ...یکی نیست به همین آقایون بگه چند نفر از خود شما سوار همین پیشرفته های داخلی میشه
14:13  1392/11/19

محمد
5

ایول داداش حرف دل میزنی به خدا .
00:41  1392/11/20

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : من اولویت بهار هستم.هیچ خبری نیست.با شرکت تماس هم گرفتم گفتن ما هم نمیدونیم.و منتظر پیام باشین.یا طرح تبدیل اجباری براتون میاد یا واریز.فعلا که ول معطلیم
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده