کاهش تعرفه خودروهای 1500تا2000cc/افزایش تعرفه خودروهای 3000cc

کاهش و افزایش تعرفه خودروهای 1500cc,2000cc,3000cc

رضا شیوا رئیس شورای رقابت گفت: در رابطه با کاهش تعرفه خودروهای وارداتی تمام جوانب در نظر گرفته شده و گروه کارشناسی شورای رقابت تاکید داشت خودروهای وارداتی که مصرفشان بین 1500 تا 2000 سی‌سی است باید تعرفه‌شان کاهش یابد.
شیوا تصریح کرد: پیشنهادات کاهش تعرفه صرفا برای دو نوع خودرو بوده، در کنار این موضوع بحث افزایش تعرفه برای خودروهای 3000 سی‌سی هم مطرح شد.
وی با بیان آنکه ما در شورای رقابت معتقد به رقابتی کردن بازارهایمان به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سطح سایر مسایل از جمله ایمنی در بحث خودرو هستیم لذا با بررسی و اصلاح فرمول قیمتی که برای خودرو به تصویب رسیده بود کار بررسی تعیین تعرفه‌های واردات خودرو را در دستور کار قرار دادیم زیرا نرخ تعرفه‌ها تا پایان سال قرار است به تصویب دولت برسد.
رئیس شورای رقابت با تاکید بر این نکته که میزان مصرف خودروهای خارجی که بین 1500 تا 2000 سی‌سی است کمتر از خودروهای داخلی است عنوان کرد: ‌این خودروهای وارداتی از نظر ایمنی دارای استانداردهای بالا بوده ضمن آنکه نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.
وی ادامه داد: در مورد افزایش تعرفه خودروهای 3000 سی‌سی این موضوع به علت بالا بودن میزان مصرف این خودورها، در نظر گرفته شده ضمن آنکه در خصوص کاهش تعرفه خودروهای 1500 تا 2000 سی‌سی در رابطه با درآمدزایی آن برای دولت باید بگویم اگرچه کاهش تعرفه این گروه از خودروها باعث پایین آمدن درآمد دولت می‌شود اما این کمبود درآمد با افزایش تعرفه خودورهای 3000 سی‌سی قابل جبران است.

**تعرفه واردات قطعات خودرو تغییر نمی‌کند

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده تعرفه واردات قطعات خودرو بدون تغییر همان نرخ گذشته است.
شیوا گفت:‌ حذف موانع واردات خودرو و افزایش تعداد بازیگران این عرصه یکی از راه‌های مهم در ایجاد فضای رقابتی در بخش خودرو است.
رئیس شورای رقابت تصریح کرد: ما دنبال افزایش ضریب ایمنی و افزایش رقابت در بازار خودرو هستیم که امیدواریم این تدابیر در نهایت منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار شود.

**کاهش تعرفه‌ها در آینده به مینیمم می‌رسد

شیوا در ادامه با تاکید بر این نکته که در آینده کاهش تعرفه‌ها به پایین ترین سطح خود خواهد رسید عنوان کرد: خودروسازان داخلی نتوانند کیفیت خود را ارتقا دهند مردم به سمت خرید خودروهای خارجی خواهند رفت.
رئیس شورای رقابت گفت:‌ در مورد بحث مخابرات اخیرا ما جلسه‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با بررسی تخلفات مخابرات داشتیم و در این رابطه مقرر شد که کارگروهی در این مورد تشکیل شود تا به مسائل مربوط به مخابرات به طور جدی رسیدگی شود.
شیوا در مورد مخابرات ادامه داد: موضوع مخابرات یکی از مواردی است که شورای رقابت در آن دخالت کرده به همین علت وظیفه کارگروه مخابرات این است که بررسی‌های لازم را انجام و به شورای رقابت اعلام و این شورا به طور حتم مشکلات مربوطه را پیگیری می‌کند.

برچسب : خودرو , کاهش تعرفه , افزایش تعرفه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

خسرو
0

اصلا خودروی وارداتی با حجم موتور 1500 تا 2000 سی سی داریم؟ خدا به دادتون برسه.
آخه چقدر پس رفت نگری و چقدر عقب ماندگی؟ واقعا این وضع رو تا کی می خواهند ادامه
بدن؟
20:34  1392/12/08
پاسخ دادن
سهاب
2

بله داریم زیر 2000 سی سی ها:
تویوتا: کرولا و یاریس
هیوندای: آی 20 و اکسنت و النترا
کیا: سراتو، پیکانتو
میتسوبیشی: لنسر و asx
هوندا: سیویک
آلفا رمئو: میتو و جولیتا
و...
چینی ها هم که من اصلا خودرو نمیدانم ولی بیشتر این فرغونها هم حجم زیر 2000 سی سی دارند.
15:27  1392/12/11

کاربر: m&z
5

متوجه نمیشم چرا مسئولین مرتبط که باید هرکدام متخصص در زمینه کاری خود باشند تفاوت حجم موتور و مصرف آن را متوجه نمیشوند!
"خودروهای وارداتی که مصرفشان بین 1500 تا 2000 سی‌سی است"
1500 تا 2000 سی سی حجم موتور است نه مصرف آن.
18:53  1392/12/08
پاسخ دادن
کاربر: مصطفی
3

قبول دارین ماشینای ایرانی اعصاب خورد کنن؟
نه کیفیت ماشینای داخلی میره بالا نه تعرفه کمرگ درست ودرمون میادپایین.این تحمیل کردن محصولاتشونه
17:44  1392/12/08
پاسخ دادن
armin
1

تعرفه ی قطعات خودرو چند درصد هست ؟
13:51  1392/12/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
من : به من هم همین جواب را دادند .. تماس گرفتم وزارت صمت گفت مدیر عامل سایپا توجیه شده که زمان ثبت نام پلاک بالای ۵ سال بلامانع بوده و منتظر بمونید تا سایپا فراخوان کنه شما را .. پلاک من ۱۳ سال پیش هست
اس تری : چه ماسینی و چه رنگی؟
۱۵ خرداد : من تماس گرفتم گفتن بین یک تا یک ماه و نیم تاخیر داره
ابراهیم آسوده : سلام من زنگ زدم سایپا کد ملی دادم گفتن اسمتون هست ولی برای هیچ کسی پیامک واریز نرفته از ثبت نام خودروهای مازاد بهمن ۱۳۴۰۲ وگفت باید منتظر بمونین.نه از قیمت وزنه از زمان ارسال پیامک چیزی نگفت.
تارا وی یک : حداقل ۴ماه تاخیرداره
تارا v1p : زنگ میزنم ایرانخودرو میگن که یه ماهی تاخییر دارن من تحویل ۱۶خردادم تارا v1pسفید
تارا v1p : درسته منم دیدم اما رنگ مشکی
اسفند : باعث وبانی این جریانات الهی به زمین گرم بخوری امیدوارم خدا ازت نگزره
T8 : ثبت نام ۱۷ بهمن ، ۸ خرداد در مرحله ارسال پلاک و مدارک کسی اطلاعی داره چند روز طول میکشه تحویل بدن؟
T8 : ثبت نام ۱۷ بهمن ، ۸ اردیبهشت وارد مرحله ارسال پلاک و مدارک شده ،کسی میدونه چند روز دیگه تحویل میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 ارتقا : حداقل اوایل شهریور
حسین آقا : خب خوشبختانه امروز دیدم که پلاک شده.
حسین آقا : اصلا سقف فلز تولید نمیشه که بخواد برات فاکتور بشه. احتمالا باز برات تبدیل فعال بشه
تحویل اسفند : امروز کسی فاکتور شد؟؟
ارتقا تحویل تیر : گسی میدونه کی فاکتور میشم تحویل 31تیر
4723 : دوستان بلاتکلیف هستیم نمیدونیم پیامک پارس میاد یا ن واقعا خسته شدیم
کارشناس نظرات : تو فقط شر بگو
حسین : سلام،پرداخت،22/9/1402,تحویل 22/12/1402مثل شما
زهره : تورا به خدا شما گواهینامه تو اعتبار داره یا نه جواب بدین لطفا
حسین : سلام من اول صبح رفتم پرسیدم واسه همه پیامک نرفته واسه بخشی از اولویت زمستان پیامک رفته واسه ما ماه بعد میاد