بررسی هیوندای الانترا 2014

بررسی هیوندای الانترا 2014

هیوندای برای مدل 2014 الانترا سدان تغییرات متعددی را اعمال کرده است، که شامل تغییرات ظاهری در داخل و خارج خودرو، اضافه کردن تیپ Sport  که موتور پرقدرت تری دارد، سیستم ارتقا یافته سرگرمی و اطلاعاتی و کابینی آرامتر است. تشخیص تفاوت های الانترای 2014 با مدل 2011 که طراحی نسبتا جذابی دارد مشکل است، مگر آمکه واقعا بدانید به دنبال کدام جزییات هستید. اما هیوندای برای مدل 2014 چندین ارتقا کوچک انجام داده است که، برای  این سدان اقتصادی بهبود قابل توجهی را به ارمغان آورده است که ارزش در نظر گرفتن شان را دارد. در سال های گذشته، هیوندای الانترا به اندازه رقبایش رانندگی اسپرت و هیجانی نداشته است. با اینحال برای سال 2014، یک تیپ جدید تحت عنوان SPORT برای رفع این کمبود اضافه شده است. خوشبختانه تیپ  SPORT فقط شامل چند تغییر در بدنه یا اضافه کردن دوخت های قرمز رنگ به تودوزی داخلی ماشین نشده است. الانترا  SPORT جدید، موتور پرقدرت تری دارد و سیستم تعلیق اسپرتی آن، احتمالا باعث ایجاد رانندگی با هیجان تری در قیاس با رقبایش خواهد شد. مورد دیگری که در مورد الانترا های قبلی باعث شکایت وگله ما بود، میزان بالای نفوذ صدای موتور و جاده به داخل اتاق بود.این بار هیوندای عایق های صوتی بیشتری در اتاق استفاده کرده است، که سواری آرامتری را به سرنشینان عرضه می‌کند. در داخل کابین همچنین، سیستم جدید اطلاعات و سرگرمی هیوندای با صفحه نمایش لمسی انتظار شما را می‌کشد. علاوه بر آین، الانترا همچنان همگی ویژگی های ممتاز و مثبت خود را دارد، که شامل، لیست دست ودل بازانه ای از تجهیزات، سواری راحت، یک صندوق بار حجیم، گارانتی طولانی مدت، استیل طراحی متفاوت و همه اینها در ازای قیمتی معقول در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر مدل سدان به مذاق شما خوش نمی‌آید، یک مدل GT چهار درب هاچ بک و یک مدل کوپه نیز قابل انتخاب هستند. همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد،با بهبود های اعمال شده، هیوندای الانترا 2014، فاصله اش را با بزرگان این کلاس به حداقل ممکن رسانده است. شدیدا به شما توصیه می‌کنیم که هیوندای الانترا 2014 را، در کنارا فورد Fcous خوشنام و با پرستیژ، مزدا 3 کاملا از نو طراحی شده و هوندا Civic 2014 که جزء پر فروش ترین های این کلاس است امتحان کنید. به احتمال زیاد، الانترای 2014 در حد و حتی بیش از انتظارات شما ظاهر خواهد شد.

 

طراحی بدنه و تجهیزات رفاهی

بررسی هیوندای الانترا 2014 بررسی هیوندای الانترا 2014

هیوندای الانترا 2014 در 3 تیپ قابل خریداری است، SE، Limited و  Sport. مدل پایهSE  شامل امکاناتی از قبیل رینگ های آلومینیومی 15 اینچی، آینه های مجهز به گرمکن، آینه ها و شیشه های برقی، تهویه مطبوع، کروز کنترل، کامپیوتر سفری،فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت رو به بالا و پایین، صندلی تاشو عقب باقابلیت تقسیم به نسبت 40/60 و سیستم صوتی با 6 بلندگو و CD خوان، رادیو ماهواره ای و پورت  ipod/USB. هیوندای برای تیپ SE پکیج Preferred را به صورت آپشن پیشنهاد می‌کند، که شامل رینگ های 16 اینچی، چراغ های جلو اتوماتیک، بلوتوث برای ارتباط تلفن و صوتی، کنترل صوتی، صفحه نمایش لمسی 4.6 اینچی برای سیستم صوتی، دوربین دید عقب، آینه و صندلی های جلو مجهز به گرمکن و دیگر جزییات ارتقا یافته. تیپ  Limited علاوه بردارا بودن امکانات فوق به صورت استاندارد، رینگ های 17 اینچی، چراغ های مه شکن،و چراغهای  LED برای نورپردازی داخلی و چراغ های عقب، چراغ های راهنما بر نصب شده بر روی آینه های جانبی، گیربکس اتوماتیک، تودوزی چرمی، صندلی راننده باقابلیت تنظیم برقی در 6 جهت به همراه تنظیم برقی گودی کمر و سیستم  Blue Link Telematik. به جز گیربکس اتوماتیک، صندلی های مجهز به گرمکن و سیستم Blue Link، تیپ  Sport شامل تمامی تجهیزات تیپ Limited، یک موتور 2 لیتری، سانروف، سیستم تعلیق اسپرتی و دسترسی و استارت بدون کلید می‌باشد. پکیج Technology که فقط برای تیپ  Limited  قابل سفارش، است و شامل دسترسی و استارت بدون کلید، صفحه نمایش تمسی بزرگتر 7 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه ای، سیستم مکانیابی و سیستم ارتقا یافته صوتی به همراه اینترفیس  رادیو اینترنتی Pandora می‌باشد.

 

 قدرت موتور و عملکرد

بررسی هیوندای الانترا 2014

تیپ هایSEو Limited دارای موتوری 4 سیلندر به حجم 1.8 لیتر هستند، که دارای قدرتی به میزان 145 اسب بخار و گشتاوری معادل 176 نیوتن متر است. گیربکس 6 سرعته دستی در تیپ SE  استاندارد است، در حالی که امکان سفارش یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نیز وجود دارد. تیپ  Limited  فقط با گیربکس اتوماتیک در دسترس است. انتظار شما از هیوندای الانترا 2014 با موتور پایه در شتابگیری 0 تا 100 نباید کمتر از 9 ثانیه باشد، که برای خودرویی در این کلاس کمی کند به نظر می‌رسد. از نظر مصرف سوخت، برای گیربکس دستی، الانترا 2014 در سیکال ترکیبی به ازاء طی هر 100 کیلومتر مسافت 9 لیتر، برای رانندگی شهری 10 و برای رانندگی اتوبان 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. الانترا Sport از یک موتور 4 سیلندر به حجم 2 لیتر که قدرتی قابل قبول به میزان 173 اسب بخار و گشتاوری در حدود 208 نیوتن متر تولید می‌کند. گیربکس دستی به صورت استاندارد ارائه می‌شود و اتوماتیک آن شفارشی است. از نظر مصرف سوخت مدل 2 لیتری اشتهای بیشتری برای مصرف بنزین دارد به طوری که، در سیکل ترکیبی به ازاء هر 100 کیلومتر مسافت طی شده 10، در رانندگی شهری 11 و در رانندگی در بزرگراه 8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. مدل 2 لیتری با گیربکس اتوماتیک، در سیکل ترکیبی مصرف مشابه مدل با گیربکس دستی دارد، ولی در رانندگی در بزرگراه مصرف آن به بیش از 8 لیتر می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی هیوندای الانترا 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد برای همه تیپ های الانترا 2014 شامل ترمزهای دیسکی با سیستم ضد قفل در هر 4 چرخ، سیستم  کنترل در سربالایی، کنترل پایداری و کشش، کیسه های هوای جانبی برای سرنشینان جلو، کیسه های هوای پرده ای در هر دو طرف. دوربین دید عقب برای تیپ SE سفارشی و برای دو تیپ دیگر جزء تجهیزات استاندارد است. سیستم  Blue Link Telematik فقط در تیپ  Limited  قابل سفارش است و امکاناتی نظیر دسترسی از راه دور، کمک های اظطراری، بازیابی خودروی سرقتی و  geo- fencing که به والدین اجازه تعیین محدوده حرکت برای رانندگان نوجوان را فراهم می‌کند. در آزمایشهای انجام شده، هیوندای الانترا Limited مدل سال قبل یرای متوقف شدن از سرعت 100 تا 0 کیلومتر بر ساعت به 38 متر مسافت که میزانی متوسط برای این کلاس است نیاز داشت. در تست های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، هیوندای الانترا موفق به کسب امتیاز کلی 5 ستاره ایمنی شد، که 4 ستاره برای ایمنی در برخورد کامل از روبرو و 5 ستاره برای ایمنی برای برخورد های جانبی شد. در رده بندی انستیتو بیمه برای ایمنی بزرگراه ها، الانترا امتیاز "قابل قبول "را برای آزمون برخورد از جلو و  امتیاز "خوب"برای آزمونهای برخورد ازکنار،استحکام سقف، و برخورد روبرو از یک سمت را در یافت کرد. طراحی جلوگیری از  ضربه برای سر و صندلی در آسیبهای گردن الانترا نیز درجه "خوب" را دریافت کرد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هیوندای الانترا 2014

داخل هیوندای الانترا 2014 رویکردی مدرن و زنده نسبت به طراحی دارد، با کنسول میانی که رو به پایین امتداد یافته است و با دیگر انحناهای متعدد داخل کابین کاملا ادغام شده است. در عین حال در جای جای کابین از قطعات پلاستیکی سخت به فراوانی استفاده شده است، که البته طوری پرداخت شده اند که باکیفیت تر از آنچه هستند به نظر بیایند. تیپ Limited به صورت قابل درکی لوکس تر از تیپ های دیگر از آب در امده است و اضافه کردن پکیج Technology   باعث درک بهتر این حس می‌شود. در کل الانترا فضای داخلی بسیار بیشتری از سطح انتظار شما از خودرویی در این سطح در اختیارتان می‌گذارد. فضای سر برای افراد با قد بالای 180 سانتی متر کافی است و غربیلک فرمان با قطر نسبتا کمش احساس وجود فضای بیشتری را در جلو القا می‌کند.

بررسی هیوندای الانترا 2014
بررسی هیوندای الانترا 2014 بررسی هیوندای الانترا 2014

صندلی عقب برای کودکان و اکثر بزرگسالان مناسب است، اگرچه سرنشینان بلندقد فضای پارا کافی خواهند یافت ولی در عین حال فضای سر برایشان ناکافی خواهد بود. حجم صندوق بار الانترا سدان حدود 420 لیتر است، که برای خودرویی در این کلاس کاملا مناسب است. محل دسترسی به صندوق بار از طریق صندبی غقب نیز کاملا بزرگ و مناسب است.

 

احساس رانندگی

بررسی هیوندای الانترا 2014

امسال با معرفی تیپ SPORT، هیوندای الانترا 2014 بهتر درمقابل خود مانند مزدا 3 و فورد FOCUS که رانندگی اسپرتی تری دارند قد علم خواهد کرد. با اینکه هنوز این ماشین را تست نکرده ایم، اما موتور پرقدرت تر 2 لیتری وسیستم تعلیق اسپرتی آن قطعا نشانه های خوبی هستند.  همانطور که گفته شد، موتور 1.8 لیتری الانترا  SE  و  Limited  عملکردی رضایت بخش برای اکثر رانندگان خواهند داشت. گیربکس اتوماتیک این نکته را با تعویض های نرم و به موقعش اثبات می‌کند. برای سال 2014، تعداد بیشتری عایق صدا برای کاهش نفوذ صدای موتور و تایرها به داخل اتاق به کار برده است، موردی که جزء شکایات وگله ما بود. با ترکیب موارد فوق با سواری نسبتا نرم آن، به احتمال زیاد شما الانترا را خودروئی راحت و آرام برای رانندگی های طولانی خواهید یافت


منبع

Edmunds

برچسب : هیوندای , الانترا , 2014 , بررسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

حمید
0

خیلی خوبه عالیه من دارم رازیم هستم ولی فاق لاستیکش کوتاه هست لاستیک میترکه این بدیشه دوستان در جریان باشین
23:34  1397/02/06
پاسخ دادن
کاربر: m.h
0

سلام و خسته نباشيد
يه سر باترى النترا همراه با فيوزش كه ١٥٠ آمپرِ تخت هست نياز دارم ، البته اگه فيوز خاليش هم باشه خوبه ، تمام بازار و چراغ برغ رو زير و رو كردم نداشتند ، شوش هم رفتم دستدومش رو به قيمت خيلى بالا ميدادند ، ممنون ميشم اگه شما يا كسى از دوستان اطلاعاتى در موردش داشته باشند راهنماييم كنند
17:16  1395/08/15
پاسخ دادن
EDI
3

سلام دوستان من ی پروژه دارم کار میکنم برا دانشگاه استادم گفته خودرو النترا را با پژو پارس مقایسه کن کسی میتونه به من کمک کنه
15:00  1394/10/11
پاسخ دادن
دانيال
0

چرا النترا فول آينه فتوكروميك نداره؟ ماشين قبليم كه i20 بود داشت بعد جالبه واسم كه النترا نداره
03:10  1394/08/23
پاسخ دادن
بابک
6

من شرکتی گرفتم 5ماه تونوبت بودم بنظرم عالیه
10:14  1393/06/18
پاسخ دادن
سینا
1

از همه چیز مهمتر esp هست که ماشین های شرکت ندارن
14:38  1393/10/07

حمید
4

سلام لطفا در مورد آپشنها و تیپ های ماشین های وارداتی اطلاعات بذارید چون اکثر خریداران خودرو اطلاعی در مورد آپشنها ندارند و به همین خاطر در دام فروشندگان سودجو می افتند
22:44  1393/06/09
پاسخ دادن
علی
0

سلام دوستان عزیز
میخواستم این ماشین را بخرم آیا کسی از دوستان این ماشین را دارد.
20:00  1393/06/07
پاسخ دادن
رضا
0

ماشین خیلی خوبیه ولی اگر موتور یه مقدار قویتر بود بهتر میشد.
10:02  1393/04/22
پاسخ دادن
دوست
3

سلام. ممنون از مقاله های خوبتون که ما را با خودروهای جدید بهتر آشنا می کنه.
یه سوال برای من پیش اومده و اون هم اینه که اگر بنده بخواهم این خودرو را با آپشن های مورد نظرم تهیه کنم به طوری که دقیقا همون هایی باشن که من می خواهم ، چطوری باید این کار را انجام بدم ؟
الان شرکت آسان موتور واقعا اون چیزی را که ما می خواهیم به ما نمی ده. پس از کجا بدونیم که این خودرو همان خودرو هست یا نه؟
لطفا اگر می شه کارشناس خوبتون پاسخ بنده را بدهند و راهنمایی کنن .
بسیار ممنون و سپاسگزارم .
21:14  1393/01/06
پاسخ دادن
علي
7

به نظر من بهتر بود تنها به مدلهايي از اين خودرو كه وارد شده به كشور بپردازيد
ولي اين هم خوب بود
خسته نباشيد
والا من اينقدر دنبال اين ماشين با امكاناتي كه ميخواستم گشتم و در اخر هم پيدا كردم ولي تنوع در اپشن ها بسيار زياده و بايد خيلي دقت داشت چون در كوچك ترين جزييات خودرو با هم متفاوت است و خيلي از وارد كننده ها و فروشندگان هيچگونه اگاهي نسبت به اپشنها ندارند
23:25  1393/01/03
پاسخ دادن
محسن
3

ممنون ولی ارزش خوندن نداشت!!!
00:51  1393/01/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Cs55 ! : آقای فرهاد شما جزء عدم تخصیص ها بودین یا ارسال به خودروساز؟؟
مهدی روحبخش : ۲ دی ماه ۱۴۰۲ ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت کردم برای x55 با شرایط اقساط نمایندگی و پرسنل 777 مهرشهر کرج گفتن ۴۵ روز کاری ماشینو میگیری پولو که گرفتن دیگه جواب تلفن و ندادن پرونده من بدون هیچ مشکلی ۶۰ روز بعد تایید شده بخاطر کمکاری پرسنل نمایندکی یا هر کوفت دیگه الانم که هیچی به هیچی نه ماشینی هست نه پاسخ گو هستن الان مقام مسئول کیه ؟؟
حمید j هفت : ,باسلام خدمت دوستان امروز تماسی که با نمایندگی داشتم گفتن که اینا خودشون با هم مشگل دارن به خاطر همین مجوز بارگیری نمیدن الکی کارت می‌فرسته یا بیمه یا یاشسی می‌کنه صدای مردما بخوابونه دیونمون کردن بخدا از شهریور تا حالا
سعید : سلام j4 شماره شاسی اومده، بیمه هم شده رفته برای صدور پلاک چند وقت بعد تحویل داده میشه؟
سینا s5 اقساطی آبان ماه : سلام .من ۸ ام آبان اقساطی ثبت نام کردم و خودرو را ۲۵ ام فروردین تحویل گرفتم،اونوقت چطوری هنوز شهریور ماه و مهر ماه تحویل داده نشد؟؟ خیلی عجیبه
ساینا زمستان : سلام برای منم پیامک واریز سهند و ساینا و اطلس اومد ولی هیچ کدومو واربز نکردم ، به نظرت حواله من چی میشه؟ دوباره میفرستن؟چون ماشین ثبت نامی من فوق‌العاده بود نه پیش فروش
ساینا : ساناز خانم.انشاالله تکمیل وجه ماشین شما به زودی میاد .بسلامتی و دلخوشی شما و سایر دوستان ازش استفاده کنند . نگران نباش ماشین را می گیری با همون قیمت قبلی .دیگه نوبت شماست به امید خدا
محمد آریسان، 4 ام اردیبهشت : داداش دمت گرم که خبر فاکتور شدنتو دادی. بقیه دوستان هم هر موقع فاکتور شدن بگن که بدونیم روند فاکتور شدنو
s5 : چه غلطی کردم اومدم کرمان موتور ثبت نام کردم الان 880 ملیون پولم برج 7 تاالان رو هواس هم مجبورم چک اقساط پاس کنم ک برگه بشه اول بدبختی و مسدودی حساب و گرفتاری هست یکی چکش ک پاس شد چک دومم تو راهه ماشینی هم در کار نیس
بانک صادرات J7 : بالاخره امروز تازه پیامک شاسی اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بابک : سلام دوستان بعد از پلاک چند روز طول میکشه ماشین بیاد نمایندگی ممنون اگه کسی اطلاع داره
اسفندنیمه اخر : احسنتاا
وحید : اگر دقت کنید نوشته براتون مشکل ماده 10 ثبت پلاک یه باگی تو سیستم پلاک دارن وگرنه ایرانخودرو دوست نداره ماشین رو تو پارکینگ نگر داره
پارس جدید : 403
تبدیل به سورن زدم : کسی میدونه چه زمانی سورن ها فاکتور میشن ؟ 19 اسفند واریز کردم
پارس : نمیدونید چقدر تخصیص پلاک طول کشید
دی ماهی : کازرون دستشون بالا ببینم چند نفریم
توفیق اجباری : سلام دوستان کسی میدونه کارت طلایی خوبه بگیریم یا نه؟
علی دادگرx55 : سلام با تشکر از اقا الوند و اطلاع رسانیش ممنون دوست عزیز
علی : اونایی که امروز و دیروز تحویل گرفتن میشه بگید مدل 402بهتون دادند یا403پارس ایلکس