مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition 

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

این آخرین نسخه از مرسدس بنز SLS AMG می‌باشدکه GT Final Edition  نامیده شده است و عرضه آن محدود به فقط 350 دستگاه شده است. در واقع باید این را "آخرین سواری" بنامیم. بله،همانطور که اواخر سال قبل به شما گفتیم، مرسدس بنز تصمیمی ناراحت کننده در مورد کنار گذاشتن این سوپر خودرو درخشان با درهای گالوینگ گرفته بود. از رئیس  AMG توبیاس موئرس (Tobias Moers) دقیقا این سوال را پرسیدیم که چرا  SLS فقط بعد از 4 سال از خط تولید کمپانی خارج می‌شود. او به ما گفت: "ما برای  SLS طول عمری برابر 3 سال در نظر گرفته بودیم و برای امسال این مدت را افزایش دادیم و این پایان داستان است". این نسخه دقیقا از همان موتور 8 سیلندر خورجینی به حجم 6.2 لیتر با تنفس طبیعی به قدرت 583 اسب بخار و گشتاوری در حدود 650 نیوتن متر که در  SLS AMG GT به کار رفته است، استفاده می‌کند، دیفرانسیل عقب، گیربکس 7 سرعته با کلاچ دوگانه با تعویض سریعتر نسبت به مدلGT، شامل عملکردها و ویژگی هایی مثل Race Start و کنترل سواری AMG که دو سطح متفاوت از تنظیم فنربندی یعنی sport و sport+ را ارائه می‌دهد. درپوش موتور از جنس فیبر کربن است و دارای یک خروجی مرکزی هوا است، یک بادشکن از جنس فیبر کربن در جلو، و در عقب یک باله ثابت دوتکه که از مدل  Black Series به عاریه گرفته شده است و در این مدل بسیار دوست داشتنی از آب در آمده است.

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

رینگ های آلومینیومی سبک که به وسیله لاستیک های مخصوص  Dunlop Sport Maxx Race احاطه شده اند، زیبایی خاصی به این کوپه زیبا بخشیده‌اند. در داخل، تودوزی با الگوی الماسی شکل با چرم مشکی که دوخت های آن به رنگ نقره ای می‌باشند، کمربند های ایمنی به رنگ نقره ای، تزئینات از جنس فیبر کربن و یک پلاک شماره دار توجه شما را جلب می‌کند. شما می توانید سر کیسه را شل کرده و چند آپشن دیگر را به خودرویتان اضافه کنید، مانند: آینه، در پوش موتور و مجموعه داخل کابین از جنس فیبر کربن، ترمز های سرامیکی و سیستم صوتی بی نظیر Bang & Olufsen. البته این مورد آخر غیر ضروری است، زیرا تنها سیستم صوتی که شما نیاز خواهید داشت موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی آن است!

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

ما از توبیاس پرسیدیم. آیا نمی‌بایست موتور 622 اسب بخاری و مجموعه انتقال قدرت و فنر بندی سبک وزن  SLS Black را روی این مدل قرار میدادید؟ جواب نه بود. "SLS Black Series جایگاه خودش را دارد". در  AMG  ابتدا بر سر قراردادن سیستم انتقال قدرت SLS Black Series بر روی این آخرین  نسخه بحث شد، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که این پیشرانه، خاص SLS Black Series باقی بماند.

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

 زمانی که در شهر با آن رانندگی می‌کنید، و گیربکس در حالت  comfort قرار دارد و سیستم تعلیق در نرمترین وضعیت آن است، SLS Final Edition مانند یک بنز پرقدرت و بزرگ سواری نرمی به شما می‌دهد. سواری آن خوب و استوار است شاید مانند  S-Class نباشد ولی سخت و آزار دهنده هم نیست و این حسی است که گاها از بنزهای با موتور بزرگ و کاپوت بلند و درب های گالوینگ نمی‌گیرید.  اما وقتی که در جاده های فرعی، با تنظیم گیربکس در حالت دستی و سیستم تعلیق در سفت ترین وضغیت خود قراردارد و ذهنتان را برای یک رانندگی پرانرژی و کمی وحشیانه تنظیم کرده باشید، SLS تبدیل به یک خرس وحشی غران می‌شود که بسیار خوب است. سواری فوق العاده محکم و تند و تیز است، گیربکس سرزنده و سریع دنده ها را تعویض می‌کند، جلو ماشین جاده را گاز میگیرد! اما عقب ماشین بعضی وقت ها سرکش می‌شود.

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

زمانی که دیسک های ترمز کامپوزیت سرامیکی که جزء تجهیزات سفارشی می‌باشد، سرد هستند، موقع ترمز گرفتن کمی جیغ می‌کشند، اما زمانی که به گرمای لازم می‌رسند فوق العاده پرقدرت به نظر آمده و قدرت فراوانی برای متوقف کردن ماشین از خود نشان می‌دهند.

 

قدرت موتور

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

موتور 8 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی آن، ما بین دو شخصیت جذاب و ترسناک دائما در حال تغییر حالت است. با فشار دادن پدال گاز فقط 3.7 ثانیه طول می‌کشد تا از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد و در صورتی که جاده اجازه دهد به حداکثر سرعت 319 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. هر مکان و  زمانی این ماشین سریع بوده و در  SLS، این موتور است که با بیرحمی تجربه شما را تحت سلطه دارد. دور موتور را به 7050 دور در دقیقه برسانید، مانند نیزه ای که سوارش هستید شما را به جاده می کوبد، البته چاشنی اصلی این هیجان سر و صدای فوق العاده جذاب و البته شلوغ موتور است.

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

غیر ممکن است که بدون خنده وهیجان زدگی این ماشین را برانید و دقیقا کار داروی مسکن را انجام می‌دهد. این مسئله که ما برای آخرین بار این ماشین را در حال فعالیت می‌بینیم، بسیار ناراحت کننده است. AMG هیولای دوست داشتنی اش را برای همیشه می‌کشد! از نظر دینامیکی، SLS Final Edition درست مثل مدل GT است. البته کمی تند و تیز تر از پیچها عبور می‌کند که آن نیز به خاطر وزن سبک تر آن است.

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

قیمت این هیولای دوست داشتنی در زمان تهیه این مقاله، 225,505 یورو یا به عبارتی 187,000 پوند انگلیس بود که مبلغی مناسب برای خودرویی با این مشخصات می‌باشد. بنابراین مجبوریم مدت زمان طولانی برای یک سوپر خودرو دیگر از مرسدس بنز منتظر بمانیم تا این بخش از بازار را پرکند.


منبع

BBC-Autos

برچسب : بررسی , مرسدس بنز , SLS , آخرین نسل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

behrouz
2

سلام .بهترین ماشین تاریخ ۱۰۰ ساله مرسدس هست.واقعا خیلی حیف شد که تولید نمیشه!
00:14  1394/10/27
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی تیتانیوم تحویل۲۷ دی : سلام امروز کیا فاکتور شدن؟
مجید : سلام منم پلاک فعال ندارم واسم عدم تخصیص زده ایا کسی هست اطلاعی از این موضوع داشته باشه ممنون میشم❤️
S5ccc : اونهایی که کامنت میزارید.زیر پست من. گفتم که خیلی بی وجود هستید. چون نمی تونید حقتون رو بگیرید.فقط لات مجازی هستید متاسفم شما حتی وجود نکردیت.چیزی که خودتون گفته بودین رو انجام بدید.موندم چجور روتون میشه دوباره میاین تواین گروه.حداقل اسمتونو عوض کنید که کسی ندونه شما بودین که دیروز بلوف میزدید. ضمنا اونهایی که شهرستان بودن حد اقل میتونستن جلو نمایندگی جمع بشوند متاسفم شما طاقت شنیدن حرف حساب هم ندارید. چجوری صحبت از حق و حقوق میکنید. فکر کنم یه مشت بچه هستید که باباتون براتون ماشین خریده.
s3 مهرماه : از کجا خبر داشتن آخه که اینهمه نیرو آورده بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
s3 اصفهان : سلام دوستان. بنده اسفند پارسال قرار بود S3 اتومات تحویلم بشه که هنوز شاسی هم نشده بواسطه آشنای فامیلهای خانمم پبگیری کردیم از یکی از سرتکنسین های کرمان موتور که خبر دادند اصلا خط تولید S3 فعال نیست و مونتاژ کارها در سالن J4 و T8 مشغولند. در ضمن اون تعدادی هم که تولید شده مدتیه حمل نشده . در نهایت گفته بود اگر خیلی خوشبین باشیم امسال بغیر از J4,T8 هرخودرو شاسی بشه دست کم سه ماه بعد بدست صاحبش برسد.حالا پیش بینی برای شاسی ما گفته بود نیمه دوم خرداد چون فعلا نه موتور دارن نه بقیه وسایل برای مونتاژ فقط لاستیک و بدنه موجوده یعنی دست کم نیمه شهریور ماشین میاد دستمون.
If7 : سلام سورن دوگانه ثبت نام کردم در سامانه یک پارچه وموعد تحویل هم زده بهار ۱۴۰۳ دو بار هم پیامک تبدیل امده تبدیل نزدم کسی میدونه کی پیامک واریز میاد
ابراهیم آسوده : دوستان برای من هنوز زده ارسال به خودرو ساز.باید هنوز منتظر بمونم؟
سید : آقا مسعود تفاوت کوییک واطلس 1 عقب و جلو خودرو و چراغ ها کاملا متفاوته 2داشبورت و صفحه کیلومتر 3داشتن ساندروف که خودش40/50میلیون تفاوت قیمت تو شاهین مشاهده کنید اما شما بگو 207 موتور تیو3 چه مزیتی نسبت به اطلس دارع خود 206 تیپ دو باقیمت 610میلیون مدل402 قطعا بعنوان یک خریدار بازار آزاد حاصرم 610بدم اطلس 403تا 206موتور تیو3
محمد ش : سلام جک J7 موعد تحویل اسفند ۱۴۰۲ امروز تازه فاکتور شد
سید : در پاسخ آقا مسعود گل در درج
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ب ابوالفضل : اقا مبارکه چرخش بچرخه واریزی کی بودین
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : امروزتوکاستومرزده پلاک نصب شده روی صدورسندمیچرخه
مهدیا : سلام امروز زنگ زدم نمایندگی سایپا گفت اوایل خرداد پیامک تکمیل وجه میاد آخر خرداد ماشین میدن من خودم تحویل اسفند هستم .به امید روزی که همه اونایی که چشم انتظار هستن ماشین هاشون بیاد .
واریز وجه 1/27 : ممنون از اطلاع رسانیتون من الان نگاه کردم ،امروز پلاک شده
محمد : حمله نکردیم ازهمون روز اول چیزی نمیگفت خیالمون راحت تر بود حالا همه بع اسم پرهام پیام نمیدادن
صابر : در جواب آقا محسن تبدیل به تارا
پارس زمستان : سلام دوستان راسته فردا رو هم مهلت دادن برا تکمیل وجه
محمد : چرامردم. آزاری میکنی چی گیرت میاد
توکل بخدا : توکلت بخدا باشه عزیز. انشاله تا فردا عصر صادر میشه خدا چه دیدی شاید تا امشب صادر شد . سابقه داشته سایپا ساعت 7 تا 8 شب هم دعوتنامه داده
اسفند دوگانه ساینا : لعنت عالم بر سایپا