بررسی نیسان GT-R مدل 2015

بررسی نیسان GT-R مدل 2015

شش سال پس از اینکه نیسان GT-R به طور رسمی در محافل خودرویی جا افتاد، منصفانه است که بگوییم این خودروی فوق‌العاده کارآمد، هنوز دیوانه‌ی دیوانه است. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر خورجینی 545 اسب‌بخاری مجهز به توربوشارژر دوگانه، یک گیربکس دو وضعیتی به همراه کلاچ دوگانه، سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته‌، و سیستم تعلیق قابل تنظیم بهره می‌برد و تایرهایش با باد نیتروژن پر شده‌اند. داخل کابین هم یک نمایشگر نشان‌دهنده عملکرد خودرو وجود دارد که توسط طراحان بازی ویدئویی Gran Turismo طراحی شده است. روی بیشتر تیپ های این خودرو، یک موتور جدید  GT-R Nismo نصب شده است. این موتور برای اینکه بتواند اسم پیشرفته‌ترین محصول کارخانه را روی خودش بگذارد، طوری ارتقاء یافته که عملکرد بالایی داشته باشد. کمپانی نیسان، توان خروجی این موتور 6 سیلندر خورجینی را به 600 اسب‌بخار رسانده است. سیستم تعلیق هم طوری مورد بازنگری قرار گرفته است که بیشتر مناسب سرعت و مسابقه باشد. ساختار بدنه خودرو هم طراحی آیرودینامیک خاصی دارد.

بررسی نیسان GT-R مدل 2015

قابل توجه‌ترین بخش آن، نصب یک باله در عقب است که به نظر می‌رسد از بوئینگ الهام گرفته شده باشد. خوشبختانه کمپانی نیسان می‌داند که کسی چیزی بیشتر از این نمی‌خواهد. ارتقاء سیستم تعلیق، فرمان و ترمز GT-R به این منظور انجام گرفته تا آن را به خودرویی راحت برای رفت و آمدهای روزمره تبدیل کند. در مورد بدنه خودرو نیز، تغییراتی در جلو و عقب آن صورت گرفته از جمله نصب چراغ های LED قابل تنظیم و دوربین دید عقب. داخل کابین هم از عایق صدای بیشتری استفاده شده و یک سیستم از بین برنده سر و صداهای مزاحم هم نصب شده است. ترکیب موتور پیشرفته Nismo با تغییراتی که روی بدنه صورت گرفته، نیسان GT-R 2015 را تبدیل به بهترین سوپرخودرو موجود کرده است. البته منصفانه است که بگوییم این خودرو مثل پورشه 911 2014، یک تجربه پر شور و هیجان از رانندگی به دست نمی‌دهد و وقتی به قدرت و قیمت شورولت کوروت  Z06 2015 فکر می‌کنیم، زیاد هم به چشم نمی‌آید. آکورا NSX 2015 هم گزینه وسوسه کننده دیگری است. با این حال، نیسان GT-R هنوز خیلی قوی است و به خاطر آن متشکریم.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی نیسان GT-R مدل 2015

نیسان GT-R 2015 یک خودرو کوپه 2+2 اسپرت است با عملکرد بالا که چهار سرنشین را در خودش جا می‌دهد. این خودرو در چهار تیپ عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ Premium، تیپ Black Edition و Track Edition. یک نسخه جدیدتر و قوی‎تر از این خودرو نیز امسال به میدان خواهد آمد. مدل پایه Premium دارای تجهیزات استانداردی است که عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 20 اینچی، تایرهای تابستانی، سیستم تعلیق قابل تنظیم، ترمزهای برمبو، چراغ های LED  تطبیقی اتوماتیک، چراغ های حرکت در روز LED، دوربین دید عقب و سیستم ورود و استارت بدون کلید.

بررسی نیسان GT-R مدل 2015 بررسی نیسان GT-R مدل 2015
بررسی نیسان GT-R مدل 2015 بررسی نیسان GT-R مدل 2015

درون کابین هم این تجهیزات به چشم می‌خورند: کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، روکش های چرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت، صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در چهار جهت، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، نمایشگر لمسی 7 اینچی، اتصال بلوتوث، سیستم مسیریاب، سیستم صوتی Bose به همراه 11 بلندگو، رادیوی ماهواره‌ای و پورت USB و iPod. سیستم از بین برنده سر و صدای مزاحم هم به صورت استاندارد روی همه مدل های سال 2015 نصب شده است. دو پکیج هم به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. پکیج Premium Interior، روکش های چرمی جدید و پکیج Cold Weather هم تایرهای چهار فصل و یک رادیاتور مخصوص برای زودتر گرم شدن موتور به امکانات فوق اضافه می‌کند.

بررسی نیسان GT-R مدل 2015

تیپ Black Edition دارای این امکانات است: رینگ های آلومینیومی سیاه رنگ و سبک، باله فیبر کربنی در عقب، صندلی ها اسپرت Recaro در جلو و تزیینات داخلی منحصر به فرد به رنگ قرمز و مشکی. تیپ Track Edition، همه امکانات تیپ Black Edition را دارد ولی این امکانات را هم به آن ها اضافه می‌کند: مجموعه آمادگی برای مسابقه شامل سیستم تعلیق محکم‌تر، بادشکن جلو، مجرای خنک کننده ترمز در جلو و عقب، درب صندوق عقب و صندلی های اسپرت جلو از جنس فیبر کربن. این مدل از Nismo علاوه بر موتور قوی‌تر و بدنه و سیستم تعلیق محکم‌تر، از طراحی آیرودینامیک‌تر و تزیینات داخلی منحصر به فرد نیز بهره می‌برد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان GT-R مدل 2015

تأمین نیروی نیسان GT-R 2015 بر عهده یک موتور شش سیلندر خورجینی و 3.8 لیتری است که 545 اسب‌بخار قدرت و حدود 630 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس دو وضعیتی و شش سرعته این نیروی تولید شده را از طریق یک سیستم پیشرفته چهار چرخ محرک، روی جاده به حرکت در می‌آورد. عملکرد چیزی نیست مگر چنگ زدن زمین، آن هم با صفر تا صد 3.1 ثانیه. تولید این قدرت، سوخت کمی هم مصرف می‌کند و مصرف آن در سیکل ترکیبی 14 لیتر (17 لیتر در شهر و 12 لیتر در بزرگراه) است. نیسان GT-R 2015 یک نسخه ارتقاء یافته نیز دارد که با یک موتور شش سیلندر خطی، 600 اسب‌بخار نیرو و 652 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 

ایمنی

بررسی نیسان GT-R مدل 2015

تجهیزات ایمنی استاندارد برای نیسان GT-R 2015 عبارتند از: ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو و کیسه هوای پرده‌ای سراسری. در تست هایی که روی نسل اول خودرو GT صورت گرفت، با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، خط ترمز 30 متر بود. ولی در تستی که اخیراً انجام شده، این خودرو خط ترمز مأیوس کننده‌ای حدود 34 متر از خود به جا گذاشته است. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی نیسان GT-R مدل 2015

نیسان GT-R 2015 همان کابین راننده-محوری که از یک کوپه اسپرت انتظار داشتید را ارائه می‌دهد، ولی آن را با کلیدهای کنترلی کاربر پسند نیز در هم می‌آمیزد. ترکیب صندلی های راحت جلو با پدل شیفترها به راننده امکان می‌دهد بیشتر توجه‌اش را روی دست‌هایش متمرکز بکند. همه چیز در دسترس و درست سر جایش است.

بررسی نیسان GT-R مدل 2015
بررسی نیسان GT-R مدل 2015 بررسی نیسان GT-R مدل 2015
بررسی نیسان GT-R مدل 2015

صفحه لمسی 7 اینچی علاوه بر نمایش اطلاعات مربوط به سیستم های مسیریابی و صوتی، می‌تواند اطلاعاتی در مورد گیربکس و عملکرد و نیروی گرانش تولید شده هنگام رانندگی تهاجمی را نیز به نمایش بگذارد. صندلی های عقب فقط برای کودکان مناسب هستند و در این زمینه، می‌توان گفت از بسیاری از رقبایش سرتر است. گنجایش صندوق عقب هم 0.25 متر مکعب است که برای یک سوپر خودرو گنجایش مناسبی است. 

 

تجربه رانندگی

بررسی نیسان GT-R مدل 2015

بیشتر تغییرات عمده‌ای که روی نیسان GT-R 2015 صورت گرفته است از بیرون دیده نمی‌شوند، ولی به محض اینکه فرمان را در دست بگیرید، این تغییرات را لمس می‌کنید. شاید یکی از مهمترین تغییرات این باشد که اکنون این سوپرخودروی نیسان، بیشتر و بیشتر برای رانندگی روزمره بهینه شده است. در واقع، سواری نرمتر، فرمان نرم در سرعت های پایین و طراحی داخلی آرام‌بخش‌تر، نیسان GT-R جدید را قادر می‌سازد با همتایان گران‌قیمتش از برندهای لوکس اروپایی رقابت کند. موتور توربوی شش سیلندر خورجینی، شتابی تولید می‌کند که بی شباهت به شتاب سفینه های فضایی نیست، تعویض دنده هم درست سر وقت انجام می‌گیرد. سیستم پیچیده چهار چرخ محرک هم هنوز شگفتی‌ساز است چون برای ایجاد حداکثر اصطکاک و اثرگذاری بیشتر بر هندلینگ، نیرو را به هرجا لازم باشد، هدایت می‌کند. تند راندن با این خودرو هم بسیار راحت و هیجان‌آور است. بعضی رانندگان آن را پر شور و حرارت می‌دانند و بعضی دیگر هم از کم هیجان بودن آن گله و شکایت می‌کنند.


منبع

Edmunds

برچسب : GT R , سوپرخودرو , نیسان , آکورا , کوروت , پورشه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

میثم
1

نیسان 2015 اسب بخار خوب نیست فقط 2014 نیسان اسب بخار 1600 گوذریلا برابر اتشفان خلیی عالی بود
22:50  1393/01/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1p : منظور ایشون این است که افزایش قیمت سال جدید بهشون نخورده نه اینکه 394تومن پرداخت کنن.چون زمزمه های افزایش قیمت کارخانه بگوش میرسه
محمد : منم مثل شما هستم چرا شهریور فاکتور نمیشه
حسین : نه داداش اصلا مشکل سانروف نداشته الان هم خیلی ها فاکتور شدن الکی ترس تو وجود مردم نندازید
محمد : ما به التفاوت باید پرداخت کنید
شاهین اتومات 24دی : من همین الان زنگ زدم سایپا میگه مشکل سانروف شاهین اتومات حل نشده، طول می‌کشه تا تحویل بدن ، منتظر باشید،
شهرام : بار از ورامین فرستادم ترمینال شده 300 تومن . چرخیش میگه 250 تومن باید بدی واسه 200 متر راه. فقط اگه میخوایین بار بفرستین حتما دو نفری برین. یه مشت دزد بی همه چیز وایسادن جلو پارکینگ
گلمحمد : براشون پیام امده ۵۸۷ تومنی اونهم اجباری
S3 مهدی یزد : سلام من هم اذر ثبت نام کردم هنوز خبری نیست هنوز قسمت تکمیل وجه مونده
محمد : با سلام . دوستان گرامی ایشان درست میفرمایند بله ما قیمت قطعی ثبت نام کردیم و کل وجه را واریز نمودیم . شما اگر یک میلیارد و پانصد را در هر بانکی بخوابانید سود آن حدوداً 120میلیون میشود. شرکت سایپا فکر میکنه با یک مشت مردم بیسواد روبرو میباشد . تنها باید ارزش افزوده اضافه ای که در این سال اضافه شده و مبلغ اضافیه بیمه (گران شدن بیمه در این سال )پرداخت کنیم . پس لطفا نجوید بگذارید دهن سایپا . اگر قرار باشد مبلغ بیشتر از این از ما بگیرد همگی باید به وزارت صنعت و معدن شکایت کنیم.با تشکر از شما
میلاد : سلام منم وضعیت م مثل شما نمی دونم چه بگم خدا لعنتشون کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابراهیم تیگو 8پرو : آقا فرشید داداش مبارکتون باشه با دل خوش استفاده کنید خیلی ممنون از ابنکه ابن مدت ما رو راهنمایی میکردین و از جون و دل مایه میزاشتین آدمای کم لطف همه جا هستن ب بزرگی خودتون ببخشید خوشحال میشیم بازم شما رو اینجا ببینیم نرفته دلمون براتون تنگ شد.
اسفنماه : من که دیگه اعتقادمو نسبت به خدا هم ازدست دادم .سایپا دین و ایمانمون هم ازمون گرفت.اگه خدایی بود الان رییس شرکت باید سالم نمیماند.لعنت بر رییس شرکت سایپا‌آدمه بی عرضه بی خاصیت.
میثم اپشنال : الب ارسلان،بردار ماشین شما چه رنگی بود که فاکتور شده؟ دنا اتومات آپشنال بود؟!
الناز 207 تهران : سلام .برا من موعد تحویل داخل کاستومر زده 15 مرداد برج 11 هم واریز اولیه بوده.شما میدونید تاریخ تکمیل وجه کی هست ؟لطفا اگر میدونید جواب بدید یا اینکه خودتون تاریخ تکمیل وجهتون چند روز قبل از موعد تحویل بود ؟
تازه وارد : پرهام خان خیلی پیگیرت بودم و نظراتت رو میخوندم اما با این حرفت که میگی اسفندی ها شامل افزایش قیمت میشن فهمیدم که خیلی بی سوادی و چیزی حالیت نیست .تمام کسانی که قرارداد دارن به هیچ وجه مشمول افزایش قیمت نمیشن
رانا تحویل 29 اسفند : انشاله از 5 خرداد فاکتور اسفند ماهیا شروع میشه
اریزو5اف ال : منم مثل شماهستم
یوسفی : سلام من امروز زنگ زدم گفت افزایش قیمت شامل حال سایپا دو گانه نمیشه فعلا حرف و حدیث زیاده
پیش فروش دی ماه دوگانه : من که دی ماهی هستم فاکتور نشدم هنوز
امین : بی شرفی ایران خودرو حد و حساب نداره