بررسی نیسان Pathfinder مدل 2014

بررسی نیسان Pathfinder مدل 2014

در سال های اخیر خودروسازان چهره شاسی‌بلندهای قدیمی و مبتنی بر وانت‌ها را تغییر داده‌اند و آن ها را به کراس اوورهایی نرم و لطیف‌ و مبتنی بر خودروهای سواری تبدیل کرده‌اند.  سال گذشته نیسان Pathfinder مدل 2014 به نمونه‌ای بارز از این گرایش بدل شد. همه برآوردها نشان می‌دهد که این خودرو خیلی خوب ظاهر شده است. با این که خودرو هفت نفره Pathfinder برخی خصوصیات آف رود خودش را از دست داده و در حرکت و سرعت تواناتر شده است، ولی اکثر خریداران این بزرگترین کراس اوور نیسان، آن را بی‌نهایت کاربردی یافته‌اند. جدیدترین مدل این خودرو از فضای داخلی بسیار جاداری برخوردار است و اندازه صندلی های ردیف دوم و سوم آن برای بزرگسالان بسیار مناسب است. علاوه بر این سواری و هندلینگ آن هم بسیار خوب است و برای مسافرت و گشت وگذار داخل شهر مناسب است. مدل جدید این شاسی بلند ژاپنی هم، از یک موتور شش سیلندر خورجینی 3.5 لیتری بهره می‌برد و به یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) مجهز است که چرخ های جلو، و در مدل های چهار چرخ محرک، همه چرخ ها را به حرکت در می‌آورد. این گیربکس به این خودرو کمک می‌کند در مدل دیفرانسیل جلو به مصرف سوختی معادل 12 لیتر در سیکل ترکیبی و در مدل چهار چرخ محرک به مصرف سوختی معادل 13 لیتر در سیکل ترکیبی دست پیدا کند. اگرچه این اعداد و ارقام به خودی خود زیاد چشمگیر به نظر نمی‌رسند، ولی این مدل از Pathfinder را به کم مصرف‌ترین کراس اوور هفت نفره دنیا بدل می‌کنند. اگر این مقدار مصرف باز هم برای شما زیاد به نظر می‌رسد، امسال مدل هیبریدی Pathfinder هم به بازار عرضه خواهد شد. مدل هیبریدی از یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری مجهز به سوپرشارژر به همراه یک موتور الکتریکی 15 کیلو واتی و یک باطری لیتیوم- یونی در زیر صندلی های ردیف سوم، که ضمن حفظ فضای بار و مسافر، مصرف سوخت بسیار کمی هم دارد، بهره می‌برد.

بررسی نیسان Pathfinder مدل 2014

خودروهای شاسی بلند زیادی در بازار وجود ندارند که هیبریدی و هفت نفره باشند؛ به این ترتیب، نیسان Pathfinder 2014 می‌تواند جایگزین خوبی برای تویوتا هایلندر 2014 باشد که مصرف سوختش اندکی کمتر است و در این محدوده قیمتی تنها گزینه‌ای است که می‌توان پیدا کرد. هرچند نیسان Pathfinder 2014 نقاط قوت زیادی دارد، با این حال چند کراس اوور متوسط با سه ردیف صندلی دیگر هم وجود دارند که ارزش بررسی داشته باشند. توصیه می‌کنیم اگر گنجایش زیاد فضای داخلی برایتان اهمیت دارد، نگاهی به GMC Acadia 2014 بیندازید. مزدا CX-9 2014 هم فضای داخلی بزرگتری نسبت به نیسان دارد و سواری و هندلینگ آن هم از سایر کراس اوورهای بزرگ، بهتر و پویاتر است. اگر به دنبال عملکرد بهتر موتور هستید، دوج دورانگو و فورد فلکس 2014 گزینه های خوبی هستند، به خصوص فورد فلکس که طراحی بدنه واقعاً منحصر به فردی دارد. البته اگر خودرویی با سه ردیف صندلی می‌خواهید، همه این خودروها کارتان را راه می‌اندازند، ولی نقاط قوت نیسان Pathfinder، طراحی داخلی زیبا، مصرف سوخت کم، راحتی و خانوادگی بودن آن است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی نیسان Pathfinder مدل 2014

نیسان Pathfinder 2014 یک کراس اوور هفت نفره با اندازه متوسط است که در چهار تیپ به بازار عرضه می‌شود: S, SV, SL و Platinum. علاوه بر مدل های بنزینی، نیسان Pathfinder هیبریدی هم در تیپ های SV, SL و Platinum به فروش می‌رسد. تجهیزات استاندارد برای تیپ پایه S عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، شیشه دودی عقب، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای سه نقطه‌ای، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی های ردیف دوم با نسبت 40/60 ، صندلی های ردیف سوم با نسبت 50/50 ، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به چپ و راست، کروز کنترل و سیستم صوتی با چنجر 6 دیسکی و شش بلندگو. تیپ SV این تجهیزات را به تجهیزات پایه اضافه می‌کند: چراغ های اتوماتیک جلو، محفظه نگهداری وسایل روی سقف داخلی، ورود و استارت بدون کلید، حسگرهای پارک عقب، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، اتصال بلوتوث، نمایشگر رنگی هفت اینچی، دوربین دید عقب، سیستم صوتی به روز شده و تک دیسکی، رادیوی ماهواره‌ای و پورت USB و iPod. در مرحله بعد به تیپ SL می‌رسیم که این تجهیزات را به مشتریان ارائه می‌کند: چراغ مه‌شکن، گرمکن آیینه، دربازکن برقی برای درب عقب، روکش چرمی و گرمکن برای صندلی های جلو و عقب، حافظه تنظیمات راننده، صندلی برقی جلو با قابلیت حرکت در چهار جهت و آیینه الکتروکرومیک. اگر برای تیپ SL، پکیج Tech را خریداری کنید، این امکانات را هم در اختیارتان می‌گذارد: یک پریز برق 120 ولت، نمایشگر لمسی 8 اینچی، سیستم مسیریاب، سیستم صوتی Bose با 13 بلندگو و اتصال بلوتوث. پکیج Premium هم این امکانات را ارائه می‌دهد: سیستم صوتی Bose ، نمایشگر 8 اینچی (بدون مسیریاب)، پریز برق 120 ولت، سانروف بزرگ پانوراما و لوازم بکسل. تیپ فول آپشن Platinum همه تجهیزات فوق را به صورت استاندارد دارد و تجهیزات زیر را هم به آن می‌افزاید: رینگ های آلومینیومی 20 اینچی، پکیج بکسل، دوربین پارک 360 درجه، فرمان برقی قابل تنظیم به همراه گرمکن و مجرای هوای تازه برای صندلی های جلو. اگر برای تیپ Platinum پکیج Premium را سفارش بدهید، سقف پانوراما، سیستم سرگرمی با دو نمایشگر DVD برای صندلی های جلو هم در اختیارتان می‌گذارد. این سیستم سرگرمی جدا از آن سیستم استاندارد کارخانه‌ای است که روی همه مدل های نیسان Pathfinder نصب می‌شود.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان Pathfinder مدل 2014

نیروی پیشرانه نیسان Pathfinder را دو نوع موتور متفاوت تأمین می‌کند. یک موتور مخصوص خودروهای بنزینی و یک موتور مخصوص خودروهای هیبریدی است. نیسان Pathfinder بنزینی مجهز به یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری است که 260 اسب‌بخار نیرو و 325 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیسان Pathfinder  هیبریدی، در کنار یک موتور بنزینی 2.5 لیتری مجهز به سوپرشارژر، از یک موتور الکتریکی 15 کیلو واتی (که یک باتری لیتیوم-یونی آن را تغذیه می‌کند) هم استفاده می‌کند که در مجموع 250 اسب‌بخار نیرو و حدود 330 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. هر دو موتور از گیربکس متغییر پیوسته (CVT) بهره می‌برند که می‌تواند به چرخ های جلو و یا به هر چهار چرخ (که کمپانی نیسان آن را چهار چرخ محرک می‌نامد) متصل باشد. سیستم  چهار چرخ محرک شامل یک سوئیچ است که به راننده اجازه می‌دهد قدرت موتور را به نسبت 50 /50 بین چرخ های جلو و عقب توزیع کند که بیشتر برای جاده های شنی و رانندگی در برف مناسب است. در تست هایی که روی نیسان Pathfinder بنزینی و مجهز به سیستم AWD انجام گرفته است، صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه برآورد شده که کمی بالاتر از میانگین است. مصرف سوخت این خودرو با دو چرخ متحرک جلو، در سیکل ترکیبی 12 لیتر (14 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه) به ازاء هر صد کیلومتر رانندگی است. این مصرف با چهار چرخ محرک به 13 لیتر در سیکل ترکیبی (14 لیتر در شهر و 11 لیتر در بزرگراه) بالغ می‌شود. نیسان Pathfinderدر صورتی که خوب تجهیز شده باشد، می‌تواند 2268 کیلوگرم بار را یدک بکشد. نیسان Pathfinder هیبریدی چهار چرخ محرک، در سیکل ترکیبی 11 لیتر (11 لیتر در شهر و 10 لیتر در بزرگراه) به ازاء هر صد کیلومتر رانندگی بنزین مصرف می‌کند. اگر از سیستم AWD استفاده شود، مصرف سوخت در بزرگراه اندکی کاهش پیدا می‌کند. این میزان مصرف سوخت برای یک کراس اوور که دارای سه ردیف صندلی است، بسیار کم است. مصرف تویوتا هایلندر هیبریدی کمی بالاتر از این است. البته توان یدک‌کشی نیسان Pathfinder هیبریدی کاهش پیدا می‌کند و به 1588 کیلوگرم می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی نیسان Pathfinder مدل 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد برای نیسان Pathfinder2014 عبارتند از: ترمز ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو و کیسه هوای پرده‌ای گسترده که هر سه ردیف صندلی را می‌پوشاند. حسگر پارک و دوربین دید عقب به صورت استاندارد روی همه تیپ های نیسان Pathfinder ، به جز تیپ پایه S، نصب شده‌اند. این آپشن ها برای تیپ S فقط به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. تیپ Platinum دارای دوربینی لوکس‌تر با دید فراگیر است. خودرو نیسان Pathfinderدر تست ترمز، با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از پیمودن 38 متر متوقف شد که از میانگین پایین‌تر است. در تست تصادف هم در مجموع برای ایمنی 5 ستاره ، برای مقاومت در برابر فشار جلو 5 ستاره و برای مقاومت جانبی نیز 5 ستاره کسب کرد. در تست تصادف موسسه بیمه ایمنی بزرگراه، نیسان  Pathfinder رتبه بالای «خوب» را به دست آورد. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی نیسان Pathfinder مدل 2014

نیسان  Pathfinder2014 کابین جذابی ارائه می‌دهد که در آن از مواد با کیفیت استفاده شده و به ویژه در تیپ فول آپشن Platinum بسیار زیبا است. با این که داخل کابین آمپرها و کلیدهای کنترلی زیادی به چشم می‌خوردند، ولی همگی آن ها دم دست هستند و استفاده از آن ها آسان است. نمایشگر لمسی هم بسیار کاربردی است و امکانات کنترلی مفیدی در اختیار راننده قرار می‌دهد. هم صندلی های جلو و هم صندلی های عقب بسیار راحت هستند. صندلی های ردیف دوم  می‌توانند به جلو و عقب خم بشوند تا راحت‌تر باشند و یا فضای بیشتری در اختیار سرنشینان ردیف سوم قرار بدهند. صندلی های ردیف دوم حتی اگر صندلی بچه هم روی آن ها نصب شده باشد، به راحتی به جلو خم می‌شوند تا سرنشینان ردیف سوم بتوانند سوار شوند.

بررسی نیسان Pathfinder مدل 2014
بررسی نیسان Pathfinder مدل 2014

برخلاف گلایه هایی که معمولاً از صندلی های ردیف سوم می‌شود، صندلی ردیف سوم نیسان  Pathfinder به اندازه کافی فضا دارند تا افراد بزرگسال و قد بلند را در خودشان جا بدهند. البته فضای جلوی پا کمی تنگ است، به این ترتیب در سفرهای طولانی فقط به بچه ها خوش خواهد گذشت. هم نیسان  Pathfinder بنزینی و هم هیبریدی در پشت صندلی های عقب 0.54 متر مکعب فضای بار دارند که اگر صندلی های ردیف دوم و سوم خوابانده شوند، این فضا به 2.26 متر مکعب افزایش پیدا می‌کند. فضای مفید و به درد بخوری است ولی با این حال خودروهایی نظیر Acadia یا CX-9 هم در بازار هستند که فضای بیشتری در اختیار می‌گذارند.

 

تجربه رانندگی

بررسی نیسان Pathfinder مدل 2014

نیسان  Pathfinder2014، به عنوان یک خودرو خارج شهری نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند. در بیشتر موارد موتور شش سیلندر 3.5 لیتری و گیربکس CVT شتاب قابل قبولی ارائه می‌کنند. موتور شش سیلندر در مانورهای سرعت، کمی تنبل به نظر می‌رسد و گیربکس CVT نیز چنانچه با پدال گاز خشن باشد، ممکن است کند واکنش نشان بدهد. البته با گذشت زمان به هردوی این ها عادت می‌کنید ولی واقعاً نمی‌شود به سر و صدای موتور عادت کرد. صدای این موتور شش سیلندر از صدای رقبایش بیشتر است. سیستم تعلیق  نیسان  Pathfinder در جاده کارش را خوب انجام می‌دهد و با جذب ناهمواری ها، یک سواری نرم و پایدار در اختیار می‌گذارد. اگر تیپ Platinum که رینگ های 20 اینچی دارد را انتخاب کنید، سواری روی جاده های ناهموار به طور قابل توجهی خشک‌تر خواهد بود. با این که فرمان نیسان  Pathfinder سبک و دقیق است، هندلینگ آن زیاد قوی نیست و سنگین احساس می‌شود. مشتریانی که به دنبال هندلینگی اسپرت‌تر هستند ممکن است مزدا CX-9 یا فورد فلکس را ترجیح بدهند، ولی بسیاری از خریداران نیسان  Pathfinder این امر را ضعف بزرگی قلمداد نمی‌کنند.


منبع

Edmunds

برچسب : Pathfinder , هایلندر , شاسی بلند , نیسان , دورانگو , مزدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: Yas
0

به نظرتون اگه سایت یک خودرو بخواد یه بررسی داخلی بره اونم از خودروی ایرانی چی میره؟؟؟؟
11:20  1393/01/31
پاسخ دادن
محمدرضا
0

درود بر همه...خیلی خوشم اومد ازش.... مخصوصا طراحی داخلیش و رنگش ....
بیونش هم در عین سادگی خیلی با وقار هست...
کاس از اینا بیاد ایران تابته میدونم جوری نیشت ماها بتونیم بخریمش ولی میشه کنارشون وایستیم و عکس بندازیم که ...!!!!!
08:01  1393/01/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مغان : 141 میلیون
محسن ارمانی : از استکانی یا یکی از سوپاپ خراب شده
تحویل خرداد : سلام دوستان که دعوتنامه و تمکیل وجه کردن تحویل خردادماه کسی هست فاکتور شده لطف اعلام کنید ممنونم
امیر : من اولویت بهار هستم.هیچ خبری نیست.با شرکت تماس هم گرفتم گفتن ما هم نمیدونیم.و منتظر پیام باشین.یا طرح تبدیل اجباری براتون میاد یا واریز.فعلا که ول معطلیم
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده