نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

کادیلاک XTS VSport مدل 2014 مجهز به پدل شیفترهای پشت فرمان برای گیربکس اتوماتیک 6 سرعته استاندارد خود می‌باشد که شما هیچگاه نیازی به آنها نخواهید داشت. پدال گاز تنها چیزی است که برای بیرون کشیدن حداکثر شتاب از موتور 6 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه نیاز می‌باشد. گشتاور عظیم تولیدی موتور از دور موتور 1900 در دسترس است و تا 5600 دور در دقیقه به خدمت رسانی ادامه می‌دهد. در این شرایط، سیستم چهار چرخ محرک به همراه گیربکس اتوماتیک، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هر گونه هرج و مرجی صورت می‌دهند.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

شاید این یک کادیلاک 5.5 متری از آب در می‌آمد، ولی از زمان CTS پر طمطراق ترین کادیلاک است. این اولین مدل از کادیلاک های VSport است، که هدفش پر کردن فاصله بین مدل های استاندارد و مدل های پرقدرت و با عملکرد بالای سری V است. در این مورد، VSport به معنی یک موتور 6 سیلندر خورجینی ارتقا یافته، چهار چرخ محرک استاندارد و سیستم تعلیق جدید می‌باشد. موتور خورجینی 6 سیلندر 3.6 لیتری، قدرتی برابر 410 اسب بخار و گشتاوری به میزان 500 نیوتن متر تولید می‌کند. مهندسان جنرال موتورز با الهام از موتورهای 8 سیلندر 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر کامارو ZL1 و کادیلاک CTS-V، به طراحی و تولید موتور این خودرو پرداخته‌اند. در مقایسه با موتور های 6 سیلندر 3 لیتری معمولی، این موتور 90 درصد جدیدتر است و برای تحمل چنین قدرت بالایی، ساختار آن تقویت شده است. نتیجه این امر، شتابگیری های سریع و خشن تقریبا در هر سرعتی می‌باشد.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

افت گشتاور در دور 5600 کاملا ملموس است، اما خیلی اهمیت ندارد. در این هنگام، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قدرت تمام، اقدام به معکوس کردن دنده می‌کند و شما توجه تان به عقربه ها جلب می‌شود که با چه سرعتی افزایش می‌یابند. کادیلاک در مورد شتاب 0 تا 100 کیلومتر XTS VSport مدل 2014 چیزی اعلام نکرده است. اما حدس ما بر این است که این زمان زیر 5 ثانیه باشد، که در مقایسه با کادیلاک XTS مجهز به موتور 6 سیلندر خورجینی 3 لیتری با تنفس طبیعی، شتابگیری سریع‌تری دارد. از همه این ها گذشته، موتور مجهز به توربوشارژر دوگانه، هم در قدرت و هم در گشتاور باعث افزایش سه رقمی شده است: 106 در قدرت و 142 در گشتاور. شاید در این وضعیت، کادیلاک با وجود بی ام و  احساس خطر کند، چراکه بی ام و اخیرا قدرت موتور 8 سیلندر خورجینی  4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه را در مدل 550i برای سال 2014 افزایش داده و به 445 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور رسانده است، طوری که ریچارد بارتلت، معاون مهندسی موتورهای جدید کادیلاک آن را معیاری برای عملکرد دیگر موتورها می‌داند. برخلاف تغییرات گسترده و سنگینی که در موتور صورت گرفته است، شاسی XTS 2014 تقریبا دست نخورده باقی مانده است.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

در اینجا شما نیروی زیادی را بر روی ساختاری اعمال می‌کنید که ذاتا دیفرانسیل جلو طراحی شده است. به طور معمول، این امر نتیجه رضایت بخشی در بر ندارد؛ مخصوصا اینکه 40 کیلوگرم وزن بیشتر هم به آن تحمیل کنید، که احتمالا اوضاع را خرابتر هم خواهد کرد. اما ما متقاعد شده ایم که ساختار پایه XTS، توانایی ایجاد یک هندلینگ متوازن و سریع را دارد. شاسی و هندلینگ آن بابت 100 اسب بخار نیروی اضافی دچار مشکل نمی‌شود. در واقع، نیروی اضافی جدید برای رفع تمایل خودرو به کم فرمانی راه خوبی است. کمک فنرهای مغناطیسی قابل تنظیم که جزو تجهیزات استاندارد این خودرو هستند، رانندگی لذت بخش و انعطاف پذیری را به وجود می‌آورند. همانند مدل استاندارد XTS، حالت های استاندارد و اسپرت برای فنربندی قابل انتخاب هستند، اما حتی در حالت اسپرت، فنربندی XTS VSport نرمتر از سری 5 بی ام و  یا کلاس E مرسدس بنز می باشد. کادیلاک سیستم چهار چرخ محرک را برای مدل VSport استاندارد کرده است، و بدون این سیستم  احتمالا رانندگی لذت آنچنانی نداشت. با ابن وجود، سیستم گاها برای تنظیم قدرت موتور در چرخ ها دچار مشکل می‌شود، مخصوصا در جاده های کوهستانی وقتی که پدال گاز را می‌فشارید، باعث می‌شود که ماشین کمی به این سو و آن سو کشیده شود. حتی بدون این نوع تکان ها هم، شما بازخورد بیشتری از فرمان می‌گیرید، زیرا VSport یکی از معدود خودروهای مدرن است که هنوز از سیستم فرمان هیدرولیک استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد استفاده از سیستم چهار چرخ محرک جایی برای استفاده از فرمان برقی نگذاشته است.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

ترمزهای VSport، به طور قابل توجهی ارتقا نیافته اند و این قسمتی است که نیاز به کمی کمک دارد. با اینکه قرار است این کادیلاک با رقبای اندازه متوسط رقابت کند، کادیلاک XTS VSport مدل 2014 به طور قابل توجهی بزرگ است، یک ویژگی فیزیکی که می‌خواهد آن را به رده ماشین های بزرگ ببرد طوری که ویژگی اسپرتش در سایه اندازه بزرگش گم بشود. از نظر مصرف سوخت، این خودرو در سیکل ترکیبی 14.5 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی مصرف می‌کند (17 لیتر در شهر و 11 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر). قیمت آن از 63020 دلار شروع می‌شود، قیمت پایه کادیلاک XTS VSport مدل 2014 مبلغی معادل 6000 دلار از مدل استاندارد XTS با سیستم چهار چرخ محرک گران تر است. با اینکه قیمت پایه این کادیلاک در کلاس خودش کاملا رقابتی است، خودرویی که ما تست کردیم کمی بیش از 70000 هزار دلار قیمت داشت که آن را در سطح رقبای خارجی اش قرار می‌دهد. کادیلاک XTS VSport مدل 2014 یک سدان کاملا اسپرت نیست و بیشتر به سدان های لوکس آمریکایی می‌ماند. در پایان باید گفت اگر قدرت موتور و گشتاور برای شما اهمیت دارد، کادیلاک XTS VSport ارزش مبلغ پرداختی را دارد. 


منبع

Edmunds

برچسب : کادیلاک , XTS , CTS , ZL1 , کامارو , بی ام و , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 بهمن : خطاب به j7 صادرات :ماشینتون ثبت نام کدوم ماه بود و رنگ و نقدی بود آیا؟
علی cs55 : سلام دوستان فعلا هیچ کسی فاکتور نشده هنوز،تا مبلغ ماوتفاوت افرزش افزوده و غیره پرداخت نشه فاکتور نمیشه،احتمال داره تو همین روزا پیامک ماوتفاوت بیاد بعد واریز میره برای فاکتور، ۲۲اسفند تکمیل وجه،۲۳اسفند پذیرش،فعلا اماده تخصیص
فرشاد : سلام واریزی کسایی ک براشون دعوت نامه اومده چقدر بوده؟
J7 صادرات : دوستان امروز ما تو وضعیت مشتری گزینه ی تومیل وجه سبز شد و رفت تو گزینه ی صدور فاکتور ولی سوال اینه که چرا هنوز شماره شاسی پیامک نشده کسی میدونه
حسین : سلام دوستان به نظرتون خرید جک x5 رو توصیه میکنید؟ ارزش خرید داره؟؟
شهاب : دولت بی کفایت و درغگو مسئول پشت تریبونی و پشت میزی درغگو و دزد حکومت حامی دولت به جای مردم خودروساز مافیا و دزد هرکس تو هر سمتی واسه خودش امپراطوری میکنن ودرد هم واسه مردم هست
قیصر : سلام مطمئنی دوباره پیامک شاهین میاد من برا اطلس ثبت نام نکردم
مهدی رضایی : این چیه داستانش گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش عرضه محصولات،‌ فروش محصولات خود را در قالب سه طرح عادی،‌ جایگزینی خودروهای فرسوده و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،‌ از ساعت 10 روز چهارشنبه (1403/02/26) از طریق سایت فروش اینترنتی به آدرس saipa.iranecar.com آغاز می‌کند. گفتنی است،‌ ثبت‌نام متقاضیان تا زمان تکمیل ظرفیت، ادامه خواهد داشت
مهرداد از شیراز S3 : من هم دقیقا شرایط شما رو دارم.
رشت j7 مشکی : رفتم نمایندگی هرچی صحبت کردم ماشین رو نیاوردند ببینم و ببرم گفت زمانی که مدارک رسید تحویل میدیم / زنگ زدم امور مشتریان بعد کلی بیچارگی تونستم صحبت کنم میگه شما تعهد بدید و ماشین رو خارج کنید ولی اگر مدارک گم بشه دیگه باید خودتون برید دنبال آگهی روزنامه و ... برگشتم نمایندگی میگه بی حساب گفته ما با تعهد ماشین نمیدیم الان نمیدونم واقعا چکار کنم ؟ الان اگر مدارک نرسید و گم شد یعنی دوباره مدرک چاپ میکنن ؟؟ نمایندگی داره درست میگه یا اپراتور ؟ چیزی هم که شک کردم میگه شما فکر کن اصلا باهات تماس نگرفتن بیای واسه تحویل خودرو بزار وقتی رسید زنگ میزنیم. ترسم از اینه کفی خودروها اتفاقی افتاده باشه واسش میخوان ماست مالی کنند بعد یکجوری ماشین رو سرهم بندی کنند و تحویل بدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تکمیل وجه 19 دی تبدیل 19 فروردین : والا من تماس گرفتم خانومه می‌گفت که اصن تاریخ تکمیل وجه ملاک نیست،تاریخ تبدیل ملاکه گفت اونایی که 18 ام تبدیل زدن رو فاکتور کردیم نصف اونایی که 19 ام تبدیل زدن هم فاکتور شدن فقط مونده نصف دیگشون
یوسف : سلام دوستان نظرتون درباره ی 207پارانوما رنگ تیتانیوم چیه ماشین خوبی هست یا نه به نظرتون تارا رو با 207 معاوضه کنم ممنون میشم اگه کسی نظر داره راهنمایی کنه 🙏🙏🙏
آرگا : سلام دوستان دنا اتومات تا چه الویتی پیامک اومده ؟؟ من پاییز 403 هستم به نظرتون کی پیامک برام میاد
ایکس 22 پرو : سلام سلطان من 16 اسفند نقدی ، نزدیک یک ماه و نیم تخصیص خورده و فاکتور نشده
X33cross : درد خدمت همه دوستان بنده از دی ماه 1401 دنبال خرید از شرکت مدیران خودرو بودم که در آن مقطع یک عدد دستگاه x22پرو اتومات با شرایط پیش ثبت‌نام، ثبت‌نام کردم کردم ولی توی گیر و داد شورای رقابت با خودروساز ها گفتن حتما باید ثبت‌نام داخل سامانه یک پارچه صورت بگیره فروردین 1402داخل سامانه ثبت‌نام کردم مرداد 261میلیون پیش پرداخت ریختم به حساب شهریور گفتن باید ماشین رو تعقیر بدی به آریزو یاx55گفتم نمیخوام اینا و گفتن میتونی صبر کنی تاx33بیاد صبر کردیم شد آذرتکمیل وج کردیم 12دی لیزینگ تایید شدیم تا14اسفند ماشین پلاک و بیمه شد دوقسط پرداخت شده ماشین تحویل سیستمی22ادریبهشت بودولی تحویل ندادن که ندادن میگن تاخیرداره اگه کتابی درمورد صبر بسازن قطعا منم😁
پیش فروش ابان : سلام دیروز تحویل گرفتم شتابش بعد نبود ولی کلاج باید تا ته فشار بدی تا بره تو دنده بخصوص دنده عقب درکل کاری نمیشه کرد همینه که هست
امیرx22 : سلام دوستان من x22تکمیل وجه نوزده اسفند1402بودم امروزهم تخصیص وشماره شاسی خورد
پارس : خدالعنتشون که بااین ماشین دادنشون بابا ما اکه نوبت زمستان بودیم ندادین بهمون لاعقل بهمون میگفتی که آقا زمستان از ماشین خبری نیست دنبال ماشین نباشیدتا ماهم نریم ماشین زیر پامونو بفروشیم کلی وام بگیرم با سود بالا الان روهمون ماشین خودمونیم صد ملیون ضرر کردیم همونم نمیتنیم بخریم لعنت به این شانسه ما که نوبت زمستان شدیم لعنت به یه مشت جلاد از خودت بی خبر که این افزایش قیمت شدیدو دادن واین مردمه بدبختی بدبخت تر کردن اگر خدای باشه این ظلمی شما در هفته مردم کردین بی جواب نمیزاره وبه حول قوه الهی به زودی به عزابی سخت گرفتار میشن واین پول زوری که از مردمان بیچاره گرفتین از حلقومتون دراید
سینا : عادی یا سفارشی؟
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : کسی امروز فاکتور نشده؟؟