بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

رنو مگان قرار است در سال 2014 با خودروهایی مانند تویوتا کرولا، مزدا 3، نیسان پولسار، هیوندای i30 و فولکس واگن گلف رقابت کند. از نظر قیمتی این مدل در محدوده خودروهای کره‌ای قرار می‌گیرد. در حالت استاندارد، رنو مگان Expression تجهیزات قابل توجهی ندارد، به عنوان مثال فاقد رینگ های آلومینیومی، سنسورهای پارک عقب و چراغ مه شکن جلو می‌باشد که بعضی یا همگی این تجهیزات در رقبایش به صورت استاندارد یافت می‌شوند. تجهیزات استاندارد شامل رینگ های فولادی 16 اینچی، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم صوتی با 6 بلندگو با ورودی USB و بلوتوث می‌باشد.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

رنو مگان Expression با دو انتخاب گیربکس عرضه می‌شود: 6 سرعته دستی و اتوماتیک CVT. مدل های مجهز به گیربکس دستی، از موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کنند و مدل های مجهز به گیربکس CVT، از موتور 4 سیلندر 2 لیتری معمولی. تشخیص این دو مدل از بیرون فقط از طریق برچسب Tce در پشت مدل توربو 1.2 لیتری امکان پذیر است.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

موتور توربو تقریبا جدید به حساب می‌آید در حالی که موتور 2 لیتری از سال 2009 در خط تولید مگان استفاده می‌شود. ظاهرا محدودیت در بودجه توسعه، مانع از تجهیز شدن موتور توربو به گیربکس اتوماتیک گردیده است. موتور توربو 1.2 لیتری حداکثر گشتاور خود را که حدود 205 نیوتن متر است، در دور موتور 2000 تولید می‌کند، در حالی که موتور 2 لیتری برای تولید 195 نیوتن متر گشتاور، باید تا 3750 دور بر دقیقه دور خود را بالا ببرد. حتی بالاتر از 2000 دور بر دقیقه، موتور توربو گشتاور تولیدی اش نزدیک به حداکثر است. به بیان دیگر، گشتاور در موتور توربو در دسترس تر است و منتج به معکوس کردن کمتر دنده ها، گاز دادن کمتر و کارکردن موتور در دورهای پایین تر می‌گردد. به همین دلایل مصرف سوخت این موتور نیز اقتصادی است. در سیکل ترکیبی موتور 1.2 لیتری توربو در 100 کیلومتر فقط 5.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند، در مقایسه با 7.8 لیتر موتور 2 لیتری عادی. نکته قابل توجه این است که موتور 2 لیتری، قابلیت استفاده از بنزین معمولی بدون سرب را دارد در حالی که موتور توربو باید از بنزین سوپر استفاده کند.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

موتور توربو 1.2 لیتری مگان، 130 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و موتور 2 لیتری، 138 اسب بخار، که بسیار به هم نزدیک هستند. شتاب 0 تا 100 مگان توربو با گیربکس دستی، 10.9 ثانیه اعلام شده است، در حالیکه شتاب مدل 2 لیتری مجهز به گیربکس اتوماتیک، 10.3 ثانیه است. در رنو مگان مجهز به موتور توربو، چنین احساس می‌کنید که ماشین از مدل 2 لیتری سریعتر است، به علاوه اینکه موتور نرمتر و آرامتر کار می‌کند. موتور رنو مگان توربو با رنو Clio Expression مشترک است، اما 12 اسب بخار قوی تر و 15 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به هم خانواده کوچک ترش تولید می‌کند. در مقایسه با فولکس واگن گلف مجهز به موتور 1.4 لیتری، موتور 1.2 لیتری توربو این مدل از مگان، 9 اسب بخار قوی تر و گشتاور آن 5 نیوتن متر بیشتر است.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

با وزن 1394 کیلوگرم، رنو مگان یکی از سنگین وزن های کلاس خود به شمار می‌رود؛ علی رغم این موضوع، مدل مجهز به موتور 1.2 لیتری همچنان نسبت به رقبای مجهز به موتورهای توربوی حجیم، قدرت بیشتر و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد که همین امر، لذت رانندگی با آن را چند برابر می‌کند. به همراه گیربکس 6 سرعته دستی با فاصله تعویض کوتاه، رنو مگان Expression  توربو تبدیل به خودرویی با کیفیت رانندگی خودرو های کلاس بالاتر شده است. فقط فاصله زیاد دنده 1 و 2 باعث می‌شود که مگان کمی کند واکنش نشان بدهد. با رینگ های 16 اینچی و سیستم تعلیق استاندارد، کیفیت سواری مناسب رنو مگان Expression، مثال زدنی است. این هاچ بک فرانسوی، تعادل فوق العاده ای بین جذب ضربات و کنترل بدنه حین رد شدن از پستی بلندی های بزرگ دارد. شاسی خودرو نیز، قابلیت های بالایی در کنترل ماشین در پیچ ها از خود نشان می‌دهد.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

فرمان بسیار سبک ماشین در ابتدا این حس را به شما منتقل می‌کند که در حال بازی کامپیوتری هستید، اما بعد از عادت کردن به آن، خواهید دید که دقیق است و رانندگی و پارک کردن ماشین با آن بسیار لذت بخش است. به نسبت قیمتی که برای مگان می‌پردازید، کیفیت کابین و طراحی که بدست می‌آورید قابل قبول است. در داخل کابین از مواد نرم استفاده شده است و در کل، کابین ساده و خالی از هر نوع وسیله اغراق آمیز است، صندلی ها به خوبی سرنشینان را در بر می‌گیرند، کیلومتر شمار دیجیتالی آن خوانا و واضح است و لمس دکمه ها و کنترل ها احساس خوبی در راننده ایجاد می‌کند. اتصال بلوتوث به تلفن، سریع انجام می‌شود و استفاده از کنترل های سیستم صوتی قرار گرفته در پشت فرمان، بعد از مدتی کار کردن آسان می‌شود.

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014
بررسی رنو مگان Expression مدل 2014 بررسی رنو مگان Expression مدل 2014

راحتی صندلی های عقب و فضای اختصاص یافته برای سرنشینان، مناسب است و حجم صندوق بار در حالتی که صندلی های عقب تا نشده‌اند، معادل 372 لیتر است که در کلاس خود قابل قبول است. با اینکه فولکس واگن گلف در کلاس ماشین های کوچک، یک استاندارد است، اما رنو مگان Expression به تدریج خود را به گلف نزدیک تر می‌کند، حداقل در مدل مجهز به موتور 1.2 لیتری توربو. اگرچه هنوز سواری آن در حد استانداردهای گلف نیست، ولی برتر از ماشینی مانند مزدا 3 است. به همین دلیل رنو مگان Expression، مخصوصا با موتور توربو و گیربکس دستی 6 سرعته، ماشینی با ارزش و جایگزینی مناسب برای بسیاری از رقبایش به شمار می‌رود. 

بررسی رنو مگان Expression مدل 2014


منبع

CarAdvice

برچسب : مگان , Clio , کرولا , مزدا 3 , i30 , گلف , رنو , تویوتا , نیسان , هیوندای , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : تصحیح میکنم۲۷ اردیبهشت
سعید : سلام احسان جان . میگم شما تحویل زمستان بودین ؟
اس۵ - ۲۲ مهر : سلام دوستان من خرید اقساطی ۲۲ مهر بودم ۲۴ فاکتور شد. چند روز پیش به نمایندگی مراجعه کردم میگفتن قرار شده تولید اس ۵ ادامه داشته باشه و بر خلاف شایعات متوقف نمیشه و مثل پرشیا هست داستانش و همین حرفو پشتیبانی هم تماس گرفتم گفتن. این خیلی عالیه که تولیدش ادمه داره و به نفع خریدارانش هست حتی نمایندگی میگفت تو ماه اینده بازم براش قرار شده طرح فروش بذارن،
J4 : سلام دوستان من ماشینو که تحویل گرفتم نمایندگی گفت سینی زیر ما نصب نمیکنیم جای دیگه هم نصب نکنید مگر اینکه جاده سنگلاخی و خاکی زیاد میرین. گفت باعث میشه دمای موتور و گیربکس بره بالا و زودتر خراب شه. میگفت بعضی نمایندگی ها خودشون نصب میکنن و میگن گارانتی باطل نمیشه ولی به غیر از خودشون هرجای دیگه ببرین گارانتی باطل میشه. دوستان تجربه ای دارن در این مورد؟
رضا ۲۷مهرماه : سلام ۲۷مهرماه هیچ خبری نیست بخدا شورشو دراوردن
محمد آریسانی : سلام دوستان هر کس از ثبت نامی های اسفند ماه فاکتور شد خبر بده لطفا، چند روزی هست فاکتور اذیسان متوقف شده انگاری، لطفا مثه صفحه پیج بقیه خودرو ها شماهم همکاری کنید دوستان گلم. من خودم ثبت نام 4 ام اردیبهشت هستم رنگ خاکستری،در مرحله منتظر فاکتورم
تیتانیوم ۲ بهمن : دوستان کسی اطلاع داره چقدر زمان میبره تا جریمه تاخیر پرداخت بشه؟
فرزاد : کسی از ترخیص خودرو از گمرک توسط سایپا اطلاع داره؟ ظاهراً سرعت ترخیص خودرو از گمرک زیاد شده
نبیلی : کسی هست 90 روزه اسفند 1402 اطلس پذیرش شده باشه بهش تحویل داده باشن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک 85گانه : سلام پذیرش 12بهمن امروز فاکتور شدن خدارو شکر رنگ زده سفید شیری چرا
دنا پلاس تحویل تابستان : فراخوان دنا پلاس معمولی تحویل تابستان از خرداد شروع میشود ؟
دوگانه بهمن : پیش فروش بودی
مصطفی : شب عید اس آر تحویل گرفتم.فرمون صد به بالا میزنه که بالانس هم درست نشده ،کمتر شد ولی بازهم هست. کولر دیگه باید چکار کنم ،دیروز باد گرم میزد.تمام تنظیماتش درسته ولی باد معمولی میزنه.اصلا خنک نیست.کوندانسور درگیر نمیشه. دوستان اگه تجربه‌ای دارن،در میون بزارن
تبدبل به 207 : تیوتری تا 16 دی امروز فاکتور شده دوستان
اسد : سلام بعد چند روز پول واریز ثبت میشه
تبدیلی پارس به سورن : درود به شما که همه رو راهنمایی میکنید . ممنونم از شما
دوگانه بهمن : سلام آقا مهدی دیگه تمام شد شنبه پلاک میشی 4و 5 روز بعد میاد
دوگانه بهمن : جومنگ سلام مبارکه باز مال شما خوب بود الان 22 روزه بهمنی هنوز فاکتور نشدیم یعنی 10 روز بعد میدن
محمد حسن : سلام، منم دوگانه تحویل 4 اسفند بودم، به 207 تبدیل زدم و الان خیلی سریع هم تخصیص شد و هم پلاک و الان در حال صدور اسناد هست، حدود 33 تومن پول بهم پس میدن، خودرو 207 پاناروما با کلاس 21 هست و دیروز یکی از دوستان بهم پیشنهاد داد 800 میلیون تومان بفروشم بهش