بررسی کیا کادنزا مدل 2014

بررسی کیا کادنزا مدل 2014

مدت زیادی نیست که کمپانی کیا یک سدان بزرگ به بازار عرضه کرده است. خودرو کیا Amanti که در سال 2009 تولید شد را به خاطر می‌آورید؟ زیاد بد نبود، البته شاید بعضی افراد نظر دیگری داشته باشند. از طرفی کیا کادنزا مدل 2014، می‌تواند ثابت کند که بیشتر در یادها خواهد ماند و این جای خالی در خط تولید کمپانی کیا را کاملاً پر خواهد کرد. این خودروساز کره‌‎ای که همواره رو به رشد است، به تازگی در هر بخشی یک برگ برنده رو کرده است و به نظر می‌رسد کیا کادنزا نیز در فهرست خرید مشتریان قرار خواهد گرفت. کیا کادنزا که مجهز به دیفرانسیل جلو است، طول و عرضی بیشتر از کیا اپتیما ندارد، و پلت فرمش را از پسر عمویش یعنی هیوندای آزرا قرض گرفته است. کیا کادنزا از یک موتور شش سیلندر 3.3 لیتری بهره می‌برد که 293 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در کنار یک  گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار گرفته است، البته کمپانی کیا در فرمان پذیری و سیستم تعلیق تغییراتی داده است تا شخصیتی اسپرت تر به این خودرو بدهد ولی با این حال، بیشتر یک سدان لوکس به نظر می‌رسد تا اسپرت. با این حال از این خودروساز کره‌ای انتظار می‌رود کادنزا را به علاوه بر هندلینگ تیز و فرز، به تجهیراتی بسیار پیشرفته نیز مجهز کند که یا به صورت استاندارد یا به صورت سفارشی قابل خریداری باشند. به طور قطع، عملکرد عالی موتور شش سیلندر و سواری نرم و راحت این خودرو نیز جای هیچ گله و شکایتی باقی نخواهد ماند. در این دسته از خودروها، رقبای قدری وجود دارند که ارزشش را دارد به آن ها هم توجه کنید. کرایسلر 300 و تویوتا Avalon نیز از عملکردی  عالی، سواری نرم و کابین هایی بسیار شیک برخوردارند. کرایسلر 300 به یک موتور قوی و هشت سیلندر بنزینی مجهز است ولی تویوتا Avalon یک خودرو هیبریدی است. بیوک LaCrosse و فولکس واگن پاسات نیز در بازار موجودند که موتورهایی قوی دارند، گفتنی است موتور فولکس واگن پاسات، یک موتر توربو دیزل کم مصرف است. در مجموع می‌توان گفت کیا کادنزای جدید به عنوان یک سدان بزرگ، واقعاً گزینه خوبی است. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا کادنزا مدل 2014

کیا کادنزا یک سدان بزرگ است که در دو تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ مجهز Premium و تیپ بسیار مجهز Limited. تجهیزات استاندارد تیپ Premium عبارتند از: رینگ های 18 اینچی، چراغ های اتوماتیک، چراغ های مه شکن، برف پاکن های حساس به باران، آینه بغل های برقی،  دسترسی بدون کلید،  کنترل آب و هوای اتوماتیک و دو نقطه‌ای،   آینه الکتروکرومیک، روکش چرمی، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، صندلی راننده با قابلیت حرکت در ده جهت، صندلی سرنشین جلو با قابلیت حرکت در چهار جهت، گرمکن صندلی های جلو و هواکش های ویژه برای صندلی راننده. تجهیزات پیشرفته دیگری که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند شامل این موارد می‌شوند: دوربین  دید عقب، حسگرهای پارک در عقب، صفحه نمایشگر 8 اینچی، سیستم کنترل صوتی Uvo که مخصوص کمپانی کیا است، مسیریاب ماهواره ای، اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، سیستم صوتی Infinity به همراه سی دی خوان و 12 بلندگو، رادیوی ماهواره‌ای و درگاه USB و iPod. پکیج Luxury نیز برای تیپ  Premium قابل خریداری است که این تجهیزات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد: چراغ های زنون، سقف پانوراما، برف پاک کن یخ زدا، صفحه 7 اینچی نمایشگر آمپرها، روکش های چرمی شیک، گرمکن غربیلک فرمان، قرمان برقی قابل تنظیم، گرمکن صندلی های عقب، حافظه تنظیمات راننده، پشتی برقی صندلی راننده و آفتابگیر برقی شیشه عقب. تیپ Limited دارای همه موارد بالاست و این تجهیزات را هم به آن ها می‌افزاید: رینگ های آلومینیومی 19 اینچی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز الکتریکی مخصوص پارک، شیشه آب گریز در جلو، سیستم هشدار   نقاط کور و سیستم هشدار  عبور از خط. با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد می‌توان پکیج هایی را خریداری کرد که در تغییراتی در تم رنگ داخل خودرو می‌دهند. پکیج White Interior دارای روکش های چرمی به رنگ سفید است. تزیینات از جنس چوب و جیر نیز روی آفتابگیرهای جلو و عقب به چشم می‌خورند. پکیج Gray Interior نیز شبیه پکیج قبلی است ولی تم رنگ آن خاکستری است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا کادنزا مدل 2014

هر دو تیپ کیا کادنزا به یک موتور 3.3 لیتری مجهز هستند که 293 اسب بخار نیرو و 346 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور قدرتمند نیرویش را از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌کند. در تست های صورت گرفته، کیا کادنزا توانست ظرف 6.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای خودروهایی از این دست، مقداری میانگین محسوب می‌شود. میزان مصرف سوخت این سدان لوکس در سیکل ترکیبی برابر است با 12.44 لیتر (14.41 در شهر و 9.78 در بزرگراه).

 

ایمنی

بررسی کیا کادنزا مدل 2014

تجهیزات ایمنی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند عبارتند از:   ترمز ضدقفل،  کنترل پایداری،  کیسه هوای جانبی در جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای و کنترل در سربالایی و سراشیبی. دوربین   دید عقب و سیستم پارک عقب اتوماتیک نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شوند ولی سیستم هشدار نقاط کور و هشدار عبور از خط به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. در تست ترمز، کیا کادنزا با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از ترمزگیری حدود 37 متر را طی کرد و سپس متوقف شد که برای این کلاس از خودروها مسافتی متوسط محسوب می‌شود. موسسه ایمنی بزرگراه ها، در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، طرفین و میزان مقاومت سقف، به کیا کادنزا بالاترین رتبه ممکن، یعنی "خوب" را داده است. محافظ گردن صندلی های جلو نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده‌اند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی کیا کادنزا مدل 2014

کیا کادنزا بر خلاف این که پر است از تجهیزات پیشرفته، ولی تصمیم گرفته است کابینی راحت با چیدمانی ساده داشته باشد. طراحی داخلی بسیار شیک است و کیفیت مواد مصرفی هم بالاست. کلیدهای کنترلی مربوط به سیستم صوتی، تهویه مطبوع، تلفن و  مسیریاب ماهواره ای هم بسیار دم دست هستند و پیدا کردن آن ها آسان است. نمایشگر لمسی نیز دارای دکمه های مجازی بزرگی است که چیدمانی منطقی دارند. خودروهای ساخت کمپانی های کرایسلر و دوج نیز دارای نمایشگرهای لمسی جند منظوره ای هستند و نمایشگر کیا کادنزا نیز همتراز با آن ها ظاهر شده است. کیا کادنزا بسیار راحت است. این سدان لوکس دارای صندلی هایی خوش ترکیب در قسمت جلو و عقب است که پشتی  و نشیمن گاهی بسیار راحت دارند. کابین داخلی بسیار برگ و جادار است ولی سرنشینان بلند قد ممکن است به فکرآرزوی داشتن سقف پانوراما رادر سر داشته باشند چون فضای سر برای آن ها قدری کم است. غربیلک فرمان و صندلی راننده تنظیمات زیادی دارند و معنای آنئ هم چیزی نیست جز این که رانندگان با هر قد و قواره‌ای می‌توانند خیلی راحت پشت فرمان جا خوش کنند.

 

تجربه رانندگی

بررسی کیا کادنزا مدل 2014

با این که کیا کادنزا یک سدان بزرگ است، ولی آن قدرها که انتظار می‌رود روان و شناور نیست. سر پیچ ها قدری خشک است ولی راننده قد و قواره بزرگ آن را احساس نمی‌کند. هنگام رانندگی در شهر، سیستم تعلیق نسبتاً خشک کیا کادنزا می‌تواند همه ناهمواری‌ها و دست اندازها را جذب کند. هنگام رانندگی در جاده نیز کیفیت سواری به لطف کابین آرام و صندلی های راحت، بسیار عالی است. عملکرد موتور نیز عالی است و کیا کادنزا بلافاصله پس از عبور از دست اندازها روی دور می‌افتد و سرعت می‌گیرد. انتقال نیرو خیلی نرم صورت می‌گیرد و گیربکس نیز به سرعت دنده عوض می‌کند.


منبع

Edmunds

برچسب : کیا کادنزا , کیا , کیا Amanti






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

آرش
2

بین خرید آزرا 2014 و کادنزا 2014 انقدر دو دل موندم که 4 ماه شد نتونستم تصمیم بگیرم
بنگاه ها هم که دلسوز نیستن یه راهنمایی خوب بکنن، مشاور خوبی هم ندارم جز چندتا بچه قرتی که با پول باباشون ماشین های چند صد میلیونی سوار میشن و هیچی در مورد مسائل تخصصی ماشین نمیدونن
ممنون میشم راهنمایی کلی بکنید
23:14  1393/06/18
پاسخ دادن
reza
13

شرکت های کره ای مث هیوندا و کیا دقیقن مث سامسونگ هستن که گوشی های با دریایی از امکانات میدن بیرون اینا هم همینطورن با قیمت تقریبن پایین اما وقتی بحث سر طول عمر و کیفیت میرسه حرف زیادی ندارن در حالی که بی ام دبلیو و بنز مث اپل میمونن ماشین کمتر میدن اما خوب وباکیفیت و ماندگار و از هر لحاظ عالی و قیمت هم بالا ...
و به این شکله که هنوز که هنوزه بنز 98 داره فعالیت میکنه ولی هیوندا و کیا بعد چندسال ....
12:37  1393/05/24
پاسخ دادن
کاربر: farid458
8

دوست عزیز صد در صد باهات موافقم بنز و ب ام و مثل ساعت رولکس هستند فوق العاده اشرافی و گران قیمت که همواره ارزش معنوی خودشون رو در دل طرفداران زنده نگه میدارند☺
19:19  1393/05/24

مجید
7

با قیمت بالای 220 تومن آدم مگه مریضه بره این کادنز بخره ؟؟؟ مصرف سوختش بالاس و کمی هم خشکه همانطور که اشاره شد. و فضای زیادی اشغال میکنه . خب بجاش من باشم بی ام دبلیو می گیرم خیلی شیک تر، مصرف بهتر، همه چیزش هم عالی . توی این رنج قیمت هم بی ام دبلیو x1 18 , X3 30 توی بازار تهران مثل نقل و نبات ریخته.
09:52  1393/05/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 شاسی ۲۸ اسفند : بعد زرد شدن مدارک چقدر طول میکشه رسیدن مدارک و بارکدپستی ارسال میشه برای پیگیری یا نه
تارا : ای بابا برای هزارمین بار بازم بروز شد! قبلا هر ۲۰ روز تاریخ بروز میشد اما الان جدیدا هر یکی دوروز در میون بروز میشه! چکار میکنن اینا😑 ضمنا فروش فوری تحویل ۱۷ خرداد هستم...
شاهین اتومات ۲۴ دی : منم هنوز فاکتور نشدم
U : به قرون هم نمیدیم . ۲ ماه و نیمه پولمون رو گرفتن سود کردن ماشین هم ندادن ، طلبکار هم هستن
X5 بهمن : منم دقیقا به همین شکل.تماس هم گرفتم گفتن تحویل ۳۱ خرداد ولی بعید میدونم چون هنوز فاکتور نشده.شما فاکتور شدین؟
محمد : یه احتمال وجود داره واون این که ازلوله بخاری اب نشت میکنه به بخاری
شاهین اتوماتیک 90 روزه : بیاین یه آمار بگیریم ببینیم کیا اینجا شاهین 90 روزه اتوماتیک دی ماه 402 ثبت نام کردن و هنوز فاکتور نشدن. لطفا تاریخ پذیرش و نوع طرح (عادی یا جوانی جمعیت) رو هم بنویسین. از گزینه "پاسخ دادن" استفاده کنین تا قاطی نشه با بقیه پیام ها. خودم واریز 19 دی، پذیرش 20 دی، ما به التفاوت 16 فروردین. طرح عادی هستن. سخا هم چهار پنج روز بعدش اومد.
محمد علی : سلام شاهین اتوماتیک پذیرش 18دی فاکتور 22 اردیبهشت پلاک 24 اردیبهشت امروز ماشین رسیده نمایندگی اما هنوز نرفتم تحویل بگیرم امیدوارم همه زودتر فاکتور بشوند
ناشناس : گروه خودروسازی سایپا بار دیگر متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه را به تبدیل تعهد فراخواند. براساس شرایط فروش سایپا که در روز 30‌ام اردیبهشت 1403 اعلام شده است، این شرکت از متقاضیان شاهین G می‌خواهد تا به‌جای این خودرو، ساینا S تحویل بگیرند. همچنین سایپا به‌جای کوییک GX ثبت‌نامی از سوی متقاضیان، به آن‌ها کوییک GX-L تحویل می‌دهد. بخشنامه سایپا در بخش ساینا S‌ از نوع پیش‌فروش و در بخش کوییک GX-L‌ از نوع فروش فوری است.
محمد : پذیرش ۲۴ دی هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوبلین : کمتر دروغ بگو به خودت
محمد : ما هم دنا پلاس تابستان هستیم هیچ خبری نیست احتمالا طرح تبدیل میزارن
پارس تابستانه : کدوم اولویت‌بندی هستی
محمود اسفند402(پیش فروش) : ممنون الهی خیر ببینی
207 اتومات30 دی : سلام ، آقا تاریخ فاکتورا چرا اینجوریه؟! الان این دوستمون تحویلش 29 بهمنه فاکتور شده یا تکمیل وجه تا 2 دی فاکتور شده ولی از 20 آذر رنگ مشکی فاکتور نشده !!! باید هرکدوم یه سطل رنگ مشکی بگیریم ببریم دم کارخونه بدیم بهشون شاید ماشینارو تحویل دادن
ای‌خدا : خوب‌برادر‌بنده‌استپ‌دستی‌دارم‌چند‌میخرید‌بفرمایید که‌بقیه‌دوستان‌هم‌بدونند.
حسین : هفته چهارم دی ماه بودم 27 فروردین تکمیل وجه 29 فروردین ثبت سخا 20 اردیبهشت فاکتور 24 اردیبهشت پلاک شد 30 اردیبهشت چراغ تحویل روشن شد تلفن گویا اعلام کرد در حال حمل به نمایندگیست
رسول ازبجنورد : ازتاریخ سیستمی هم گذشت هبری نیست که نیست مدل 402نزدیک به 4ماه هم میشه بیمه شده 33اتومات نقدی تاریخ خرید2دی
ساینا85 گانه : 7بهمن پذیرش، 27اردیبهشت فاکتور، امروز پلاک شدم
پارس تحویل تابستان1403 : آقا مثلا یکی انار دوس داره میشه به زور بهش بگیم خیار سبز بخور 🥒 ما فقط پارس دوس داریم ...#نه به خودرو ی جایگزین ...درسته میگن سورن بهتره ولی ما پارس دوس داریم