بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

خودرو سوپر اسپرت لامبورگینی هوراکان LP610-4، بیشتر شبیه یک جت خصوصی به نظر می‌رسد و در برابر رقبایش، یک حریف سرسخت به شمار می‌رود. اگر برچسب قیمت 428,000 دلاری (البته دلار استرالیا) آن را با قیمت 525,417 دلاری فراری 458 Italia مقایسه کنید، بهتر متوجه موضوع می‌شوید. حتی مکلارن 650S نیز که در جایگاه مشابهی قرار دارد از قیمتی معادل 441,500 دلار برخوردار است. ولی بیایید دیگر مدعیان آلمانی را هم فراموش نکنیم. پورشه 911 Turbo S حدود 467,400 دلار و آئودی R8 V10 Pluse نیز 408,200 دلار قیمت دارد. آئودی از گیربکس و موتوری مشابه با پسرعموی ایتالیایی‌اش بهره می‌برد (چون کمپانی های لامبورگینی و آئودی هر دو تحت مالکیت کمپانی فولکس واگن قرار دارند) ولی وقتی نوبت به هوراکان می‌رسد، تغییراتی در موتور و سیستم اگزوز به چشم می‌خورد. وقتی نوبت به مدل های نسل جدید می‌رسد، کمپانی لامبورگینی همه چیز را متحول می‌کند و با رویکردی متفاوت سنت های قدیمی را احیاء می‌کند. از طرفی، کمپانی پورشه که چند دهه است پورشه 911 را تولید می‌کند، معتقد است لامبورگینی گارالدو، پدر جد لامبورگینی هوراکان، به کتاب های تاریخ پیوسته است و دیگر هرگز دیده نخواهد شد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4 درست همانطور که لامبورگینی آونتادور، جایگزین لامبورگینی Murcielago گردید، اکنون هوراکان نیز جایگزین گارالدو می‌شود. کمپانی لامبورگینی در طول تقریباً یک دهه 14,022 دستگاه گارالدو تولید کرد که در جشن 51 سالگی کمپانی، به عنوان یکی از موفق ترین محصولات شناخته شد. کمپانی لامبورگینی انتظار دارد هوراکان به پرفروش ترین محصول این کمپانی در تمام دوران ها تبدیل شود و گارالدو را از میدان بیرون کند. هوراکان خودرویی است بسیار زیبا و چشمگیر که وقتی از بغل به آن نگاه کنید، گارالدو در مقایسه با آن جعبه مانند و تک بعدی به نظر می‌رسد. این خودروی زیبا، زاویه دار نیست و همه خطوط و سطوح منحنی و موج دار هستند. ابعاد و تناسب ها نیز بسیار خوش ترکیب و متوازن هستند. با این تفاسیر، اگر از پشت به هوراکان نگاه کنید، می‌بینید که زیبایی دو چندانی دارد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

این خودرو درست همان چیزی است که فیلیپو پرینی (Filippo Perini) و تیم خلاق و خوش فکرش هنگام طراحی کانسپت LB 724 به آن فکر می‌کردند. پرینی می‌گوید: "ما می‌خواستیم لامبورگینی جدید یک طراحی شفاف و عالی داشته باشد و در عین حال، بتوان برای کاربری های روزانه مورد استفاده قرار بگیرد." داشبورد به طور کامل در اختیار راننده قرار دارد، غربیلک فرمان نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است، پدل شیفترهایی نیز روی پایه آن تعبیه گردیده اند. دسته های راهنما، برف پاک کن و دکمه انتخاب حالت drive   بسیار دم دست هستند. همگی آن ها بسیار کاربردی اند، به جز دسته های راهنما که طراحی آن ها کمی قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد. نمایشگر بزرگ TFT که پشت غربیلک فرمان قرار دارد بیشتر شبیه نمایشگر یک بازی ویدئویی با وضوح بالا به نظر می‌رسد، علاوه بر این سه نمایشگر رنگی دیگر نیز داخل کابین تعبیه شده اند که وقتی داخل هوراکان می‌نشینید احساس می ‌کنید در خانه خودتان هستید.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

یک نمایشگر که در وسط قرار گرفته است به عنوان تاخوگراف عمل می‌کند و حساب روزهای کارکرد را نگه می‌دارد، نمایشگر دیگر اطلاعات مربوط به سرعت، گشتاور و وضعیت دنده را نمایش می‌دهد، نمایشگر سوم نیز اطلاعات مربوط به مسیریاب ماهواره ای را به نمایش می‌گذارد. با این که هوراکان 27,000 دلار از گارالدو ارزان تر است ولی از تجهیزاتی اضافی از جمله سیستم بالابر قسمت جلو بهره می‌برد. از دیگر تجهیزاتی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند می‌توان به سیستم تعلیق Magnetorhelogical (که متناسب با ناهمواری های سطح جاده تنظیم می‌شود)، صندلی های تمام برقی و مجهز به گرمکن، مسیریاب ماهواره ای و اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث اشاره کرد که در خودروهای مشابه عرضه نمی‌شوند.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4 بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

لامبورگینی هوراکان، با این که رویکردی نوگرایانه دارد، ولی از آونتادور تأثیر زیادی گرفته است، به طوری که با یک نیم نگاه می‌توان متوجه وجود شباهت هایی در کابین داخلی شد. برای کسانی که به نام و برند لامبورگینی اهمیت می‌دهند، هوراکان LP610-4 همیشه یک اسلحه قوی و نیرومند به شمار می‌رود که در دست آن هاست. موتور میانی، 10 سیلندر و 5.2 لیتری این خودرو قادر است 610 اسب بخار نیرو و 560 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بدنه فیبرکربنی و شاسی آلومینیومی سبک وزن کفایت می‌کنند تا هورامان بتواند صفر تا صدی برابر با 3.2 و صفر تا دویستی برابر با 9.9 ثانیه داشته باشد. این زمان، دو دهم ثانیه از اعداد و ارقام مربوط به لامبورگینی گالاردو کمتر است.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

شاید مورد دیگری که عملکرد آن را بالاتر می‌برد، گیربکس هفت سرعته و دو کلاچه ای باشد که جایگزین گیربکس شش سرعته و نیمه اتوماتیک لامبورگینی گالاردو شده است. با وجود این گیربکس جدید، لامبورگینی هوراکان قادر است بین تعویض دنده ها فقط چند نانوثانیه درنگ کند. گفتنی است در دور موتورهای بالا صدای غرش زیادی تولید می‌شود ولی بعد از آن موتور نرم تر و روان تر کار می‌کند. این خودرو هنگام حرکت بسیار راحت است. دنده ها کاملاً آرام و بی سر و صدا تعویض می‌شوند. شاید بتوان گفت هوراکان از این لحاظ بیشتر به آئودی شباهت دارد تا یک سوپرخودرو تمام عیار ایتالیایی. وقتی پشت فرمان لامبورگینی هوراکان بنشینید، دیدی واقعی از یکپارچگی به دست خواهید آورد. کیفیت سواری عالی است، فرمان تیز و فرز است، پدال گاز و ترمز نیز بسیار نرم هستند و به تدریج درگیر می‌شوند. رانندگی با آن به حدی آسان است که شاید بتوان گفت اولین خودرو تاریخ لامبورگینی است که از آن می‌توان برای رفت و آمدهای روزمره استفاده کرد... دست کم در خیابان های خلوت و کم ترافیک.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

اگر حالت Sport را انتخاب کنید، گویی هوراکان جامه ای نو بر تن می‌کند. در این حالت است که متوجه می‌شوید پشت یک سوپرخودرو لامبورگینی نشسته اید و یک موتور 10 سیلندر نیرومند پشت سرتان قرار گرفته است. کافی است پدال گاز را بفشارید تا هوراکان در یک چشم به هم زدن تبدیل به همان گاو خشمگین و غرانی بشود که موسس کارخانه قصد ساختن آن را داشته است. دور موتور سریع بالا می‌رود و شما را به سرعت مورد نظرتان می‌رساند، در این حالت بهتر است گیربگس دو کلاچه را روی حالت اتوماتیک بگذارید. در این حالت دور موتور ابتدا به 7800 می‌رسد، سپس دنده بالاتر جا می‌رود. تعویض دنده ها بسیار عالی است و سریع انجام می‌گیرد. اگر حالت Corsa و تعویض دنده به صورت دستی و از طریق پدل شیفتر را انتخاب کنید، کیفیت رانندگی بسیار تهاجمی می‌شود ولی هرچه باشد هیچ چیز نمی‌تواند جای خشم و تند مزاجی گارالدو را بگیرد.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

هوراکان به لطف گشتاور بالایی که توسط موتور خورجینی 10 سیلندر تولید می‌شود، جاده های پر پیچ و خم را با اقتدار بیشتری پشت سر می‌گذارد، حتی اگر باد مخالف بوزد و شرایط جوی نامساعد باشد. روی جاده های کاملاً خیس، سیستم چهار چرخ محرک اثبات می‌کند که می‌تواند از لغزیدن خودرو جلوگیری کند، عملکرد سیستم کنترل شروع حرکت (launch control) نیز که جای هیچ گونه بحثی باقی نمی‌گذارد. در هوای بارانی، اگر حالت Sport و تعویض دنده اتوماتیک را انتخاب کنید، گیربکس هوراکان شما را به سرعت 213 کیلومتر بر ساعت می‌رساند تا زمانی که مجبور بشوید به خاطر دید کم و یا ناهمواری های سطح جاده ترمز بگیرید و از سرعت کم کنید. در آب و هوای مساعد و جاده خشک، سرعت هوراکان به 290 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. دیسک ترمزهای سرامیک-کربنی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند، نیروی متوقف کننده خارق العاده ای تولید می‌کنند به گونه ای که حتی بعد از ترمزگیری های شدید در سرعت های بالا، هیچ موردی از بریدن یا ضعیف شدن ترمز گزارش نشده است.

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4

چیزی که کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد این است که اگر حالت Corsa (قویترین و تهاجمی ترین حالت رانندگی) را انتخاب کنید، عملکردی بالاتر از حالت های Stranda یا Sport در اختیارتان قرار نمی‌گیرد. در این حالت، واکنش پدال های گاز و ترمز بسیار سریع است و تعویض دنده نیز به سرعت انجام می‌گیرد، ولی گیربکس را نمی‌توان روی حالت اتوماتیک گذاشت، معنای آن هم چیزی نیست جز این که می‌توانید دور موتور را به 8500 برسانید و از سمفونی زیبایی که توسط موتور 10 سیلندر اجرا می‌شود لذت ببرید. به این ترتیب، همه شواهد و قرائن نشان می‌دهند، هوراکان بهترین محصول از کمپانی لامبورگینی است که تاکنون تولید شده است. چیزی که این محصول از هر لحاظ متمایز می‌کند این است که از ترکیب و ظاهری بسیار زیبا و بی نظیر برخوردار است. 

بررسی لامبورگینی هوراکان LP610-4


منبع

CarAdvice

برچسب : لامبورگینی , فراری 458 Italia , لامبورگینی هوراکان , مکلارن 650S , پورشه 911 Turbo S , پورشه 911 Turbo S , لامبورگینی آونتادور , لامبورگینی Murcielago , فیلیپو پرینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: farid458
5

عرض سلام و خسته نباشید خدمت زحمت کشان این سایت پر محتوا
فقط خواستم یک نکته کوچک رو بگم اونم اینکه برای پورشه 911 turbo s ، دو تا قیمت نوشته شده که دومی باید به audi r8 v 10 plus تغییر پیدا بکند
ممنون و متشکر ☺
19:09  1393/07/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : خیر اینجور نیست. برای افرادی که رد شدن دقیقا علت رد شدن را ذکر میکنند. همان سطر اول جای مخصوص دارد
حسین : کسی از دوستان خبر داره. تایید آدرس توی سایت سخا برای ارائه به نمایندگی حتما باید تایید پست باشه یا تائید راهور باشه هم قبول میکنن؟
محمدرضا : سلام از دوستانی که ثبت نام ۴۰۲ بودن کسی هست که چانگان تحویل گرفته باشه ؟
خخت : عزیزجان اطلاعات اشتباه نده وقتی نمیدونی پیش فروش یک درصدماهیانه فروش فوری 3 درصدماهیانه
خخت : شما الان چجوری کارشناسی کردی کردی که قیمتش بالاس 400 دادی الان باچهارصدپرایدم نمیدن اتفاقا شاسی سایپا بعد ازپراید که تیبا شده محکم ترین شاسی داخلی رو داره الان ایرانخودرو ماشین پارسش بدون هیچ اپشنی با بدنه کاغذی 445 میلیونه امکانات اطلس فوله نکنه توقع داری با 400 تومن برات سیستم هوشمند خودکار راننده هوش مصنوعی بزارن بهترین و فول ترین ماشین داخلی چه ایرانخودرو چه سایپا الان اطلس هست یادم رفت بگم ازکمبود امکانات میگم برات گرمکن صندلی و وآپشنهای سانتافه روبراتون بزارن و یک تخفیف صدتومنی هم بهت بدن عزیزجان الان موتور125 هندا صدتومنه بعد فول ترین ماشین سایپا قیمتش بالاس و امکاناتش کم خوبه حالاخودت اپشن هاش رو شمردی البته نصفش نمیدونی ازاینکه بساط خنده دوستان روفراهم کردی تشکرکمی لبخندکافی بود
مهندس : بی خیال عزیز اول اینکه سانروف سفارشی نیست وهمه اطلس ها مجهزبه سانروف هستن سنسورباران ندارد اطلاعاتت کامل نی پس بی خیال
تیتانیوم ۲ بهمن : دوستان امیدوارم شما هم به زودی فاکتور بشید بالاخره من فاکتور شدم
اسفند : مرادبیک دروغ گو وقتی نمیدونی چرا اطلاعات غلط میدی
ابوطالب : دوستان گرامی قرارداد فروش کرمان موتور چند روز پس از تکمیل وجه اولیه و تحویل چکها و مدارک به نمایندگی تایید و ارسال میشه ؟؟ ایا غیر از رسید تحویل چکها و رسید تحویل مدارک قرارداد صادر میشه و نمایندگی بهمون تحویل میدهد ؟؟؟ ممنون
S3 ابان : ماهم ۸/۱۰هستیم چرا تماس نمیگرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دی : سلام.من هم پست وهم راهور پرینت گرفتم بردم نمایندگی.اما برگه راهور رو ازم گرفت.گفت راهور معتبر تره
حسین : سلام از دوستانی که ماشینو تحویل گرفتن کسی میدونه موقع تحویل پرینت سخا به نمایندگی حتما باید تایید آدرس در سطح تائید پست باشه یا تائید راهور رو هم قبول میکنن؟
محمدی : سلام امروز کسی فاکتور شده از دو تا بخش نامه اخری پارس
ساینا دوگانه بهمن ماه : سلام بر دوستان صبور هنوز موفق نشدیم بعد از سه ماه از پایان مهلت دعوت نامه واقعا جالبه عزیزان
رانا تبدیل به tu3 : سلام دوستان که تبدیل زدن کیا تو قراردادشون تحویل31خرداد ولی زودتر فاکتورشده مثبت بزنید.
شهید🍂 : سلام دناتوربو 6 دنده تابستان، دیشب جواب دادم اما ثبت نشده. قیمت فعلی یعنی 558 تومان بعلاوه افزایشی که قراره بخوره (که برای خودروی شما زیاد نیست) یعنی تقریباً 50 تومان. جمع این دو عدد میشه تقریبا پرداختی شما.
حسین : سلام دوستان تبدیل به تارا بزنین چون هم قیمتا میره بالا هم دنا تاخیر داره وهم این که بازار تارا از دنا خیلی بهتره
شهید🍂 : سلام محمدهادی عزیز، نیاز به پیگیری شما نیست. بر اساس اولویت در ثبت نام و پرداخت ها و تشکیل پرونده بمرور فاکتورها انجام میشه.
Xu7p : سلام ردیف قرار داد من 14541800 هست. پرداختی 19 دی 402 . یکی از دوستان که 13 دی پرداختی داشت و فاکتور شد ردیف قرار دادش 14533505 بود. یعنی حدود 8000 تا جلوتر ! خوشبینانه روزی 200 ها هم فاکتور بشه 40 روز دیگه نوبت من میشه
S7 تحویل شهریور : سلام اگه کسی اطلاعاتی داره بنده را رهنمای کنه ممنونم ایا قیمت جدید شامل کسای که پیش فروش بودن و پارسال مبلغ 409 میلیون واریز کردن میشه یا نه چون سود مشارکتا نگاه کردم حذف کردن مگه قرار نشد سود مشارکت حذف بشه در عوض به اون مقدار پیش پرداخت که دادیم گرانی شاملش نشه