بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015

بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015

هیوندای توسان کراس اوور جمع و جوری بود که در سال 2005 در پاسخ به خودروهایی همانند تویوتا RAV4، هوندا CR-V و فورد Escape  بود، به بازار عرضه شد. این زیبای کره ای در اولین سال تولید خود بیش از 60,000 دلار فقط در آمریکا فروش داشت. این کراس اوور زیبا از نظر سایز کوچک تر از هیوندای سانتافه و وراکروز (ix 55)  می‌باشد. این خودروی کره ای دارای پلت فرم مشترک با سدان الانترا و کراس اوور کیا اسپورتیج  است و ثابت کرده است که خودرویی مناسب برای جابجایی افراد و اسباب و اثاثیه شان است. کمپانی هیوندای در سال 2010 نسل دوم توسان را با ظاهری امروزی تر و موتوری کارآمدتر به خریداران خود ارائه کرد و توسان مدل 2015 بخشی از تحقیقات جدید کمپانی هیوندای در زمینه فناوری سوخت هیدروژنی به شمار می‌رود. این سیستم هیدروژنی قدرتمند کاملا جایگزین موتور بنزینی می‌شود که تنها با هیدروژن کار می‌کند و فقط بخار آب و گرما را از اگزوز خارج می‌سازد. 

بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015
بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015 بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015
بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015

با اینکه توسان مدل 2015 اولین تلاش کمپانی هیوندای برای تولید خودروهای هیدروژنی نیست، اما اولین تلاش موفق این خودروساز محسوب می‌شود. در حال حاضر، این خودروساز کره ای، هیوندای توسان FCV  را در مناطقی از کالیفرنیا  از جمله لس آنجلس به فروش می‌رساند.  مالکان خودروهای توسان FCV به راحتی و بدون نیاز به سوخت گیری مجدد می‌توانند با این زیبای کره ای رانندگی کنند؛ به این دلیل که کمپانی هیوندای امکان سوختگیری هیدروژن را در مراکز خدماتی خود به صورت رایگان برای مشتریان خود فراهم کرده است. بدنه ظاهری هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015 در مقایسه با مدل های 2014 سبک و سیاق متعارف تری دارد. جلو پنجره آن نیز، ظاهری مشابه آنچه در سوناتا 2015 و سدان جنسیس می‌بینید دارد. ظاهر شش گوشه جلو پنجره بسیار خوش ساخت است و نسبت به قبل جذابیت بیشتری دارد.

بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015

علاوه بر این که سوخت هیدروژنی این کراس اوور توجه همگان را به سوی خودش جلب کرده است، از تزیینات منحصر به فردی نیز برخوردار است که در هیوندای توسان بنزینی به چشم نمی‌خورد. زه کرومی زیر درب این خودروی زیبا تناسب کاملی با درب باک آن دارد. چندین نشان Fuel Cell در اطراف بدنه مشاهده می‌شود، و به کسانی که در خیابان آن را می‌بینند اعلام می‌کند که این کراس اوور از چه نوع موتوری استفاده می‌کند. طراحی کابین هیوندای توسان Fuel Cell شباهت زیادی به کابین توسان های معمولی دارد. منحنی های به کار رفته در طراحی داشبورد به کابین داخلی وجهه و شخصیت می‌دهد، نمایشگر سیستم تفریحات و سرگرمی نیز کاربردهای فراوانی دارد. دکمه های کنترلی در زیر نمایشگر سیستم سرگرمی قرار گرفته‌اند و به راننده اجازه می‌دهند تنظیمات مربوط به دمای کابین، سرعت فن و گرمکن شیشه ها را به راحتی انجام بدهد.  

بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015

در کنسول مرکزی نیز، محفظه ها و جالیوانی های فراوانی برای گذاشتن وسایل تعبیه شده است. دو کیلومترشمار عقربه ای در داخل نمایشگر کوچک کیلومتر شمار وجود دارد که اطلاعات کاملی از عملکرد خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. همانند سایر کراس اوورها، توسان نیز، دارای صندلی های عقب تاشو با نسبت 40/60 می‌باشد که فضای بار مناسبی را در اختیار خریدار خود قرار می‌دهد؛ وقتی وسیله ای برای حمل نداشته باشید، فضای بسیار خوبی برای نشستن سه سرنشین روی آنها وجود دارد. مهمترین قسمت هیوندای توسان  Fuel Cell موتور آن است. موتور هیدروژنی این کره ای زیبا از یک فرایند الکتروشیمیایی برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند. طی این فرایند، هیدروژن درون یک سلول سوختی به حرکت درمی‌آید و برق تولید می‌کند. هیدروژن وارد قسمت آند و هوای آزاد بیرون وارد قسمت کاتد سیستم می‌شود. سپس یک کاتالیزور الکترون ها و پروتون های هیدروژن را از هم جدا می‌کند، همزمان با آن نیز یک محلول الکترولیت به یون های دارای بار مثبت اجازه عبور می‌دهد و مانع عبور الکترون ها می‌شود. سپس این الکترون ها برای تولید الکتریسیته به منظور قدرت بخشیدن به موتور برقی استفاده می‌شوند. تنها محصول جانبی این فرآیند، گرما و بخار آب است. با این سوخت نه خبری از آلودگی است و نه انتشار مواد آلاینده.

بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015 بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015
بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015 بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015

بنا به گفته کمپانی هیوندای، یک سلول سوختی یک ولت برق تولید می‌کند؛ بنابراین برای تولید نیروی بیشتر به چندین سلول سوختی نیاز است؛ شایان ذکر است که جمع شدن سلول های بیشتر در مدار، امکان تولید حجم بسیار بیشتری از قدرت را فراهم می‌آورد. کمپانی هیوندای معتقد است که هیوندای توسان Fuel Cell با یک باک پر از هیدروژن قادر به پیمودن 424 کیلومتر می‌باشد؛ این در حالی است که برخی گزارشات از پیمودن 696 کیلومتر با یک باک هیدروژن حکایت دارد. در حال حاضر، هیوندای توسان Fuel Cell در ایالات متحده به صورت 36 ماهه اجاره داده می‌شود. اجاره کنندگان می‌توانند با پرداخت 2,999 دلار به عنوان پیش پرداخت و پرداخت 499 دلار به صورت ماهیانه، یک دستگاه هیوندای توسان Fuel Cell تحویل بگیرند و  19,200 کیلومتر در سال با آن رانندگی کنند. بهترین قسمت این قرارداد اجاره این است که سوخت هیدروژن به صورت رایگان در چندین جایگاه مستقر در کالیفرنیا عرضه می‌شود.  

 

رقبا 

بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015

تویوتا FCV مدل 2014

بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015

کمپانی تویوتا  نیز، خودرو هیدروژنی به بازار عرضه کرده است. تویوتا FCV از از یک موتور هیدروژنی مشابه استفاده می‌کند که قادر است 100 کیلو وات (معادل با 134 اسب بخار) نیرو تولید کند. کمپانی تولیدکننده می‌گوید که شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 10 ثانیه است، در این صورت رقیب تویوتا پریوس محسوب خواهد شد. البته فروش این خودرو در ایالات متحده هنوز اعلام نشده است اما خریداران ژاپنی حدود 7 میلیون ین یا تقریبا 69,000 دلار بابت آن پرداخت می‌کنند. تویوتا به محض رسیدن این خودرو به آمریکا، آن را با قیمتی کمتر به خریداران این کشور پرداخت می‌کنند عرضه می‌کند؛ اما پیش بینی می‌شود این قیمت بیشتر از 50,000 دلار باشد.

 

هوندا FCX Clarity

بررسی هیوندای توسان Fuel Cell مدل 2015

کمپانی هوندا  نیز، وارد بازی خودروهای هیدروژنی با سلول سوختی شده است. خودروی Clarity  FCX Clarity در سال 2008 وارد خیابان ها شد و نشان داد که هیدروژن می‌تواند به عنوان سوختی پایدار مورد توجه صنعت خودروسازی قرار بگیرد. هوندا FCX Clarity از یک سیستم سلول سوختی استفاده می‌کند که شباهت زیادی به سیستم خودروهای ساخت تویوتا و هیوندای دارد و می‌تواند با یک باک پر از هیدروژن بیش از 480 کیلومتر حرکت کند. این خودرو نیز، همانند هیوندای، تنها در برخی مناطق کالیفرنیا که به ایستگاه هیدروژن مجهز هستند، محدود می‌شود. هیوندای توسان Fuel Cell نمونه بارزی است از این که خودروهای هیدروژنی چه قابلیت های می‌توانند داشته باشند. با گذشت زمان خودروسازان نسخه های جدیدتری از خودروهای هیدروژنی با سلول سوختی به بازار عرضه می‌کنند، با گسترش جایگاه های عرضه هیدروژن نیز به طور قطع بازار واکنش مثبتی به آن ها نشان خواهد داد. البته کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی در دنیا به سرعت اتفاق نمی‌افتد، ولی به نظر می‌رسد که تلاش برای  دستیابی به منابع پاک و تجدیدپذیر در مسیر درست خود قرار گرفته است.  


منبع

TopSpeed

              &nbs

برچسب : هیوندای توسان , Fuel Cell , هیوندای , تویوتا RAV4 , تویوتا , هوندا CR , V , سانتافه , وراکروز , کیا اسپورتیج , الانترا , سوناتا , جنسیس , تویوتا FCV , هوندا FCX Clarity , تویوتا , هوندا , کیلومترشمار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

neda
0

خیلیم خوشجله
04:43  1393/11/22
پاسخ دادن
کاربر: ارش
0

با سلام. دوستان عزیز من میخوام یه هیوندای توسان 2014 صفر بگیرم. ولی نمیدونم از کجا میشه فهمید فول اپشن هست یا اپشن دستی نصب شده؟ اصلا توسان فول 2014 چه اپشنهایی داره و چطور تشخیص داده میشه؟


20:20  1393/09/17
پاسخ دادن
Ali
3

بهتر شده یکم...ولی بازم زشته!
21:54  1393/09/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1p : منظور ایشون این است که افزایش قیمت سال جدید بهشون نخورده نه اینکه 394تومن پرداخت کنن.چون زمزمه های افزایش قیمت کارخانه بگوش میرسه
محمد : منم مثل شما هستم چرا شهریور فاکتور نمیشه
حسین : نه داداش اصلا مشکل سانروف نداشته الان هم خیلی ها فاکتور شدن الکی ترس تو وجود مردم نندازید
محمد : ما به التفاوت باید پرداخت کنید
شاهین اتومات 24دی : من همین الان زنگ زدم سایپا میگه مشکل سانروف شاهین اتومات حل نشده، طول می‌کشه تا تحویل بدن ، منتظر باشید،
شهرام : بار از ورامین فرستادم ترمینال شده 300 تومن . چرخیش میگه 250 تومن باید بدی واسه 200 متر راه. فقط اگه میخوایین بار بفرستین حتما دو نفری برین. یه مشت دزد بی همه چیز وایسادن جلو پارکینگ
گلمحمد : براشون پیام امده ۵۸۷ تومنی اونهم اجباری
S3 مهدی یزد : سلام من هم اذر ثبت نام کردم هنوز خبری نیست هنوز قسمت تکمیل وجه مونده
محمد : با سلام . دوستان گرامی ایشان درست میفرمایند بله ما قیمت قطعی ثبت نام کردیم و کل وجه را واریز نمودیم . شما اگر یک میلیارد و پانصد را در هر بانکی بخوابانید سود آن حدوداً 120میلیون میشود. شرکت سایپا فکر میکنه با یک مشت مردم بیسواد روبرو میباشد . تنها باید ارزش افزوده اضافه ای که در این سال اضافه شده و مبلغ اضافیه بیمه (گران شدن بیمه در این سال )پرداخت کنیم . پس لطفا نجوید بگذارید دهن سایپا . اگر قرار باشد مبلغ بیشتر از این از ما بگیرد همگی باید به وزارت صنعت و معدن شکایت کنیم.با تشکر از شما
میلاد : سلام منم وضعیت م مثل شما نمی دونم چه بگم خدا لعنتشون کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابراهیم تیگو 8پرو : آقا فرشید داداش مبارکتون باشه با دل خوش استفاده کنید خیلی ممنون از ابنکه ابن مدت ما رو راهنمایی میکردین و از جون و دل مایه میزاشتین آدمای کم لطف همه جا هستن ب بزرگی خودتون ببخشید خوشحال میشیم بازم شما رو اینجا ببینیم نرفته دلمون براتون تنگ شد.
اسفنماه : من که دیگه اعتقادمو نسبت به خدا هم ازدست دادم .سایپا دین و ایمانمون هم ازمون گرفت.اگه خدایی بود الان رییس شرکت باید سالم نمیماند.لعنت بر رییس شرکت سایپا‌آدمه بی عرضه بی خاصیت.
میثم اپشنال : الب ارسلان،بردار ماشین شما چه رنگی بود که فاکتور شده؟ دنا اتومات آپشنال بود؟!
تازه وارد : پرهام خان خیلی پیگیرت بودم و نظراتت رو میخوندم اما با این حرفت که میگی اسفندی ها شامل افزایش قیمت میشن فهمیدم که خیلی بی سوادی و چیزی حالیت نیست .تمام کسانی که قرارداد دارن به هیچ وجه مشمول افزایش قیمت نمیشن
رانا تحویل 29 اسفند : انشاله از 5 خرداد فاکتور اسفند ماهیا شروع میشه
الناز 207 تهران : سلام .برا من موعد تحویل داخل کاستومر زده 15 مرداد برج 11 هم واریز اولیه بوده.شما میدونید تاریخ تکمیل وجه کی هست ؟لطفا اگر میدونید جواب بدید یا اینکه خودتون تاریخ تکمیل وجهتون چند روز قبل از موعد تحویل بود ؟
اریزو5اف ال : منم مثل شماهستم
امین : بی شرفی ایران خودرو حد و حساب نداره
یوسفی : سلام من امروز زنگ زدم گفت افزایش قیمت شامل حال سایپا دو گانه نمیشه فعلا حرف و حدیث زیاده
پیش فروش دی ماه دوگانه : من که دی ماهی هستم فاکتور نشدم هنوز