بررسی فورد فیوژن مدل 2015

بررسی فورد فیوژن مدل 2015

کمپانی فورد در سال 2013 و با رونمایی از فورد فیوژن کاملاً بازنگری شده‌اش، وارد بازی سدان‌های خانوادگی شد. فورد فیوژن جدید زیبا، اسپرت و بسیار مجهز بود و بلافاصله توجه مشتریان را به سوی خودش جلب کرد. دو سال بعد از آن و در سال 2015، کمپانی فورد فقط تغییرات اندکی در این خودرو داده است ولی در بازار سدان‌های متوسط خانوادگی، همچنان یکی از برترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. فورد فیوژن از طراحی بسیار چشم‌نوازی برخوردار است و هر انتظاری که از یک سدان خانوادگی قوی دارید را برآورده می‌کند. این خودرو جزو اندک سدان‌هایی است که با سیستم چهار چرخ محرک به بازار عرضه می‌شود، تجهیزات بسیار پیشرفته و امکانات رفاهی آن نیز توانایی رقابت با همه سدان‌های لوکس را دارند. سیستم‌هایی نظیر سیستم هشدار نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، پارک دوبل اتوماتیک و سیستم MyFord Touch نیز در این خودرو به چشم می‌خورند که بسیار کاربردی هستند. از میان رقبای این فورد فیوژن، می‌توان از هوندا آکورد نام برد که از هر لحاظ مجهز است ولی طراحی بدنه آن به پای فورد فیوژن نمی‌رسد. هیوندای سوناتا مدل 2015 نیز مورد بازنگری قرار گرفته است ولی بدون تردید خودرویی گران‌قیمت است. نیسان آلتیما مدل 2015 نیز یکی دیگر از سدان‌های خانوادگی محبوب است، با این حال، فورد فیوژن از نظر زیبایی بدنه و فناوری بالا همچنان گزینه اول خریداران باقی می‌ماند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی فورد فیوژن مدل 2015

فورد فیوژن مدل 2015، یک سدان چهار درب است که گنجایش پنج سرنشین را دارد و در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ S، تیپ SE و تیپ Titanium. تجهیزات استاندارد تیپ S که از موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری بهره می‌برد، عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ اتوماتیک، لوازم تمام برقی، سیستم هشدار نقاط کور، دسترسی بدون کلید، دوربین دید عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، صندلی راننده با امکان تنظیم ارتفاع، صندلی‌های تاشوی عقب با نسبت 40/60، کنترل صوتی Sync، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و چهار بلندگو و درگاه USB/iPod. تجهیزات تیپ SE عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، باز و بسته شدن درب‌ها از طریق صفحه کلید، گرمکن آینه‌های جانبی، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در شش جهت، دریچه تهویه مطبوع برای صندلی‌های عقب، تکیه‌گاه دست در وسط صندلی‌های عقب، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و رادیوی ماهواره‌ای. تیپ SE نیز از تجهیزات زیادی برخوردار است که در قالب چند پکیج در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. اگر پکیج Appearance را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، بادشکن عقب، چراغ‌ مه‌شکن، روکش چرمی غربیلک فرمان و روکش مخصوص بر روی صندلی‌ها. پکیج Luxury نیز این تجهیزات را در اختیارتان قرار می‌دهد: آینه الکتروکرومیک، آینه جانبی الکتروکرومیک در سمت راننده، روکش چرمی، حافظه تنظیمات راننده و گرمکن صندلی‌های جلو. پکیج MyFord Touch Technology نیز فورد فیوژن تیپ SE را با این تجهیزات مجهز می‌کند: سنسورهای پارک عقب، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، نمایشگر لمسی هشت اینچی LCD، نسخه ارتقا یافته سیستم Sync، دو درگاه USB، کارت‌خوان SD و درگاه RCA. تجهیزات استاندارد تیپ  Titanium که به موتور 2 لیتری مجهز است عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت، دسترسی بدون کلید، استارت از راه دور، صندلی‌های جلو اسپرت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در هشت جهت، سیستم صوتی سونی با 12 بلندگو، رادیوی HD و همه تجهیزاتی که در مورد تیپ SE ذکر شد. پکیج Technology که در تیپ SE عرضه می‌شود و تیپ Titanium می‌توانند به این تجهیزات نیز مجهز شوند: GPS، سیستم پارک دوبل اتوماتیک، گرمکن غربیلک فرمان، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف. اگر پکیج Luxury Driver Assist را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد: نور بالای اتوماتیک، پریز برق 110 ولت، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار عبور از خط و سانروف.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی فورد فیوژن مدل 2015

تیپ‌های S و SE به صورت استاندارد به یک موتور چهار سیلندر 2.5لیتری مجهز هستند که قادر است 175 اسب‌بخار نیرو و حدود 237 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. برای تیپ SE سه موتور قابل انتخاب هستند: یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری که به توربوشارژر مجهز است و قادر است 182 اسب‌بخار نیرو و حدود 249 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی قرار می‌گیرد. یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری و مجهز به توربوشارژر میز وجود دارد که در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد و قادر است 181 اسب‌بخار نیرو و حدود 251 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. کسانی هم که به شتاب و قدرت بیشتر علاقه‌مند هستند، می‌توانند یک موتور چهار سیلندر دو لیتری و مجهز به توربوشارژر را انتخاب کنند که قادر است 240 اسب‌بخار نیرو و حدود 366 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور نیز در کنار یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک (به همراه پدل شیفتر) قرار می‌گیرد. برای تیپ‌های SE و Titanium سیستم چهار چرخ متحرک نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است. انتظار می‌رود فورد فیوژن مدل 2015 شتاب صفر تا صدی معادل با 8.8 ثانیه داشته باشد که برای یک سدان خانوادگی چهار نفره، عادی به نظر می‌رسد. میزان مصرف سوخت این خودرو با موتور 2.5 لیتری و در سیکل ترکیبی 1.53 (12.44 لیتر در شهر و 8.05 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که برای خودرو‌های این کلاس عادی است.

 

ایمنی

بررسی فورد فیوژن مدل 2015

تجهیزات استاندارد فورد فیوژن مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای زانو و کیسه هوای پرده‌ای. سیستم Ford Sync سیستم پیشگیری از تصادف را نیز در اختیار خریداران قرار می‌دهد، برای رانندگان نوجوان نیز می‌توان محدودیت‌های جغرافیایی در نظر گرفت. تجهیزاتی که به صورت سفارشی قابل خریداری هستند عبارتند از: سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف. در تست ترمز، این خودرو توانست پس از پیمودن 37.50 متر متوقف شود که برای این کلاس از خودروها، مسافتی میانگین محسوب می‌شود. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو و مقاومت سقف و بدنه، به این خودرو رتبه "خوب" را اختصاص داده است.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی فورد فیوژن مدل 2015

طراحی داخلی فورد فیوژن مدل 2015 نیز به اندازه طراحی خارجی آن خاص و استثنایی است. صندلی‌ها و داشبورد از طراحی زیبایی برخوردارند و در ساخت آن‌ها از مواد اولیه بسیار خوب و با کیفیت استفاده شده است. تنظیم کردن صندلی راننده به آسانی صورت می‌گیرد، البته شیشه عقب شیبدار دید راننده را کمی محدود می‌کند و به همین خاطذر است که وجود دوربین دید ضروری احساس می‌شود.

بررسی فورد فیوژن مدل 2015 بررسی فورد فیوژن مدل 2015
بررسی فورد فیوژن مدل 2015 بررسی فورد فیوژن مدل 2015
بررسی فورد فیوژن مدل 2015 بررسی فورد فیوژن مدل 2015

سقف شیبدار نیز فضای سر صندلی‌های عقب را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود سرنشینان صندلی عقب زیاد راحت نباشند. گنجایش صنوق عقب 0.45 متر مکعب است که برای یک سدان متوسط بسیار جادار به نظر می‌رسد. صفحه نمایشگر 8 اینچی که دارای کنترل صوتی نیز می‌باشد، یک ابزار قوی برای تنظیم و کنترل خودرو محسوب می‌شود.

 

تجربه رانندگی

بررسی فورد فیوژن مدل 2015

فورد فیوژن سواری بسیار نرمی دارد، فرمان الکترونیکی نیز بسیار نرم و دقیق کار می‌کند. این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا رانندگی با این خودرو کار بسیار ساده‌ای باشد. شتاب و سرعت در بزرگراه نیز بسیار عالی است، البته این سدان زیبا به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که برای رفت و آمدهای روزمره نیز مناسب باشد. بهتر است بدانید فورد فیوژن رقبایی از کمپانی‌های شورولت و هوندا نیز دارد که حجم موتور مشابهی دارند و شاید به همین خاطر است که موتور 2.5 لیتری فورد فیوژن زیاد تأثیرگذار نیست. موتورهای چهار سیلندر 1.5 یا 1.6 لیتری و مجهز به توربوشارژر بسیار قوی و کم مصرف هستند و چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند. این واقعیت در مورد موتور 2 لیتر مجهز به توربوشارژر که در کنار سیستم چهار چرخ محرک قرار می‌گیرد و عملکرد بسیار خوبی دارد نیز صدق می‌کند.

بررسی فورد فیوژن مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : فورد , فورد فیوژن , هوندا آکورد , هیوندای سوناتا , نیسان آلتیما






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

حمید
0

جلو پنجره کروم مدل قبلی بارزتر بود، شبیه تاروس شده . سوناتا رو سوسک میکنه
13:41  1394/09/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیرین. : ساناز جان بابا ول کن تورا خدا روزی یه جور پیام میدی یه روز میگی اسفندی هستم یه بهمنی تا میگه چرا فاکتور نشدیم شما سریع میگی آره من هم مثل شماهم چرا فاکتور نمیشه آخه دوگانه ای یا بنزینی یکساله ای یا سه ماهه ما نمیدونیم با کدوم سازت برقصیم
رضا : معلومه که همش تاخیر داره ما j4 ثبت نام کردیم بعد ده ماه دادن خیلی امیدوار نباش
احد : سلام . شهریور ۱۴۰۲خودرو J7ثبت نام کرده ام و دی ماه تکمیل وجه شده .تحویلش بهمن ۱۴۰۲بوده . ولی متاسفانه تا حالا تحویل ندادند.کلیه مدارک اومده به غیر از خود ماشین . قبل از عید همه کارهاش انجام شده.الان دو ماهه که هیچ خبری نیس
امیر : سلام پذیرش 23 دی فاکتور نشدم
U : احسنت . ۲ ماه و نیمه .مبلغ قطعی رو به حساب واریز کردیم. و دیگه هیچ مبلغ اضافه ای نمیپردازیم .سایپا سود پول ما رو به جیب زده بازم طلبکاره
محسن x5 : سلام ثبت نام ۱۷ بهمن ایکس ۵ هستم هنوز پیامک شاسی نیومده واسم کسی هست که تو این تاریخ ثبت نام کرده باشه و شاسی شده باشه؟ یا اینکه اطلاعی داره از روند تحویل خودرو ممنون میشم راهنمایی کنید؟
مجتبی S3 : بله امروز چنتا تحویل دادن. کامنت هارو بخونین
S5SHAHRIVAR : بله منم هستم و خیلی های دیگر تکمیل وجه کردیم دیگه خیال شرکت راحته و با نامردی و دزدی تمام داره اقساطی ها را شاسی می‌کنه و تحویل میده
شاهین اتومات 24دی : میشه یه آماری بگیریم ببینیم تو همین سایت چند نفریم که فاکتور نشدیم
رضا : والا منم ثبت نام قدی شهریورم هنوز شاسی نشده کسی ام جوابگو نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
به پرهام قلابی : داغ عزیز ببینی انشاله دروغگو
مجید اسفند : سلام طبق روال تا پنج خرداددعوتنامه اسفند ماه میاد هر کی موافقه تیک بزنه
هایما : سلام در جواب به یعقوب میز خدمت مشتریان در بخش صدور اسناد تاریخ ارسال دریافت و تحویل داری و باید بعد از تخصیص پلاک بشه نصب پلاک
امید : الان بروز شد ببینیم خدا چی میخواد
مش غلوم حسین : پرهام گُندامی
محمدرضا : دوستان وقتی فاکتور میشه پیامکی چیزی میاد که متوجه میشید فاکتور شده؟؟؟. والا هر روز میریم چک می‌کنیم دیگه الکی نریم خب😅
6دنده : سلام 6دنده تا آخر خرداد دیگه فاکتور نمیشه کارشناس ایران‌خودرو کفت تاخیر داره
یعقوب : فیزیک پلاک از کجا مشخصه؟ من تخصیص پلاک شدم و اماده تحویل هم شدم الان رفته روی صدور سند
حسینی : سلام امروز بروز شد
شاهین اتومات : 6 خرداد توی سامانه شاهین برنده شدم در تاریخ 20 مهر402 پیامک اومد ک 290 میلیون واریز وجه کن برای شاهین اتومات 23 مهرماه واریز انجام شد پذیرش 24 مهرماه 402 هم شماره قرارداد هم شماره پذیرش دارم در انتظار دعوتنامه قرارداد باشرکت سایپا بسته شده هفته چهارم اسفندماه 403