تکلیف مشتریان شاکی از نمایندگی‌های رسمی چه می‌شود؟

تکلیف مشتریان شاکی از نمایندگی‌های رسمی چه می‌شود؟

بر اساس اظهارات مسوولان صنعتی کشور ظاهرا تصمیمات اتخاذ شده در مورد مقررات جدید واردات خودرو تنها در راستای احقاق حقوق مشتریان بوده است. از ابتدای هفته جاری برخی از مسوولان صنعتی کشور به کرات عنوان کردند که منفعت اجرای این طرح (واگذاری و ثبت سفارش واردات خودرو تنها به نمایندگی‌های رسمی) برای خریداران خودروهای وارداتی است. اینکه برخی از مدیران صنعتی کشور دلنگرانی‌هایی بابت احقاق حقوق مشتریان خودروهای خارجی دارند به‌ذاته پسندیده است حال آنکه بهتر است مسوولان این وزارتخانه فکری هم به حال حقوق مشتریانی کنند که از دو سال گذشته تاکنون بابت گرانفروشی، عدم تحویل به موقع خودرو، عدم ارائه سرویس‌دهی مناسب در دوران گارانتی یا حتی به‌کارگیری قطعات تقلبی، به مراجعی همچون سازمان حمایت یا حتی کمیسیون اصل 90 شکایت بردند و هنوز به حقوق خود دست پیدا نکرده‌اند. سال 91 همزمان با تشدید نوسانات ارزی، سالی سخت برای متقاضیان خودروهای داخلی و خارجی بود. هر چند عدم عرضه مناسب خودرو داخلی، به‌دلیل مشکلات مالی خودروسازان منجر به افزایش قیمت و دلالی در بازار خودروهای مذکور شد، اما وارد‌کنندگان در نبود نظارت جدی بر بازار توانستند از اوضاع نابسامان بازار نهایت استفاده را ببرند. واردات خودرو با ارز مرجع و فروش آن با ارز آزاد شاید بیشترین حجم شکایت مشتریان از وارد‌کنندگان رسمی را تشکیل دهد حال آنکه قرار است این نمایندگان به حفظ حقوق مشتریان در این زمینه بپردازند. از سوی دیگر اگر چه وارد‌کنندگان تعهد جدی بابت قیمت خودروهای وارداتی به دولت نداده‌اند، اما با مراجعه به بازار می‌توان به تفاوت قیمت خودروهایی که نمایندگی‌ها وارد می‌کنند با قیمت خودروهایی که به‌طور متفرقه وارد شده به‌طور آشکارا پی برد؛ به‌طوری‌که قیمت خودروهای عرضه شده از سوی نمایندگی‌های رسمی گران‌تر از قیمت‌های ارائه شده از سوی واردکنندگان متفرقه است؛ در هر حال به نظر می‌رسد که دولت در ابتدا باید به شکایت مشتریان شاکی از نمایندگی‌های رسمی رسیدگی کند و بعد به ایفای حقوق مشتریان جدید برسد.


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : واردات خودرو , نمایندگی خودرو , خودرو وارداتی , کمیسیون اصل 90 , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

محسن
1

اصلا به فکر مردم و مصرف کننده نیستند.
19:59  1393/11/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1p : بهترین رنگ در برابر آفتاب سفید است بقیه رنگها بخصوص رنگهای تیره به مرور زمان دچار آفتاب سوختگی و دفرمه میشن.
لیلا : فرم از کجا پر کردین،خود نمایندگی داد؟؟
S3تهران : تریلی به سمت کجا میرفت؟ جک s5 پلاک ۱۴ بود؟
tara v4 : سلام دوستان تارا v4 تا چه تاریخی فاکتور شده ، لطفا موعد تحویل و زمان فاکتور شدن رو اعلام فرمایید.
تاراv4 : سلام مثله اینکه خودرو منم فاکتور شد انشالله که خودرو شما هم فاکتور بشه
S3 ابان : مگه کارخونه اش تو شیرازه؟
هوشنگ طاوسی : به جای سورن دوگانه چند ماشین دیگه اعلام کنید
S5 تهران : داداش منم همین شرایط شمارو دارم
Moein s5 : سلام ثبت نام ۲۰ مهر طرح اقساطی فاکتور ۲۴ اردیبهشت بیمه ۲۹ اردیبهشت پلاک ۵ خرداد ارسال مدارک ۹ خرداد تحویل امروز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین سنجری : سلام دوستان تحویل زمستان پارس پیامک جاگزین اومده چکار کنم
دی ماه مظلوم : انشااله تا برج 5 دعوتنامه اسفندماه بیاد و ساینا تک سوز با قیمت 360 میلیون بهتون بدن که دیگه عجله نکنید
محسن : بله عزیز
آریزو 6 پرو : دیگه کسی آریزو تحویل نگرفت اینگار
محمدرضا : من تکمیل وجه 19 اسفند تحویل خرداد هنوز فاکتور نشده
علی رانا خرداد : کسی اطلاع داره چند روز بعد از فاکتور ماشین تحویل میدن
سیدقلیچ : میتونه از شل بودن میل تعادل یا خرابی لاستیک میل تعادل باشه.میتونه از خراب بودن بلبرینگ چرخ باشه.تاب داشتن جزئی یکی از تایرها میتونه از 80تا 100 لرزش بده.یا حتی این مشکل میتونه از ایراد در مونتاژ خودرو یا قطعات غیر استاندار و بیکیفیت زیر بندی باشه.جدیدا سایپا (تر)میزنه توی مونتاز یا غالب بندی شاسی ماشین .این ایراد حتی حتی میتونه از تنظیم نبودن در حد 1سانت در وضعیت مونتاژ شاسی جلو وجای پیچهای زیربندی خودرو بوجود بیاد .که خدا نسیب هیچکس نکنه.اما متخصص کار بلدباشه کسی.کار نشد نداره درستش میکنه.
من : سلام به مبارکی. چه رنگی؟
رضا : زمان ثبت سخا مهمه
سورن دوگانه 100 تکمیل وجه 2 دی : احتمالا فردا پس فردا فاکتور میشی،لطفا مارو بی خبر نذار