معرفی رانندگان فرمول 1 (آدریان سوتیل و گیدو ون در گارد)

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

در این فصل از رقابت های فرمول 1 شاهد حضور 22 راننده و 11 تیم 2 نفری هستیم. قصد داریم در 1Car معرفی مختصری از تمامی رانندگان شرکت کننده در این رقابت حرفه ای داشته باشیم.  هر هفته به معرفی چهار راننده فرمول 1 خواهیم پرداخت و در هر پست با 2 راننده آشنا خواهیم شد. ترتیب معرفی راننده ها براساس حروف الفبای انگلیسی خواهد بود.

 

آدریان سوتیل (Adrian Sutil)

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

روز تولد: 21 دی 1361

محل تولد: آلمان - استاربرگ

قد: 184 سانتی متر

وزن: 75 کیلوگرم

تیم فعلی: فورس ایندیا

تیم های پیشین: میدلند، اسپایکر

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ فورس ایندیا (VJM06) هفتم 6 12
مالزی-اسپانگ 24 مارچ فورس ایندیا (VJM06) حذف - 8
چین-شانگهای 14 آپریل فورس ایندیا (VJM06) حذف - 13
بحرین-بیک 21 آپریل فورس ایندیا (VJM06) سیزدهم - 6
اسپانیا-کاتولونیا 12 می فورس ایندیا (VJM06) سیزدهم - 13

"آدریان سوتیل" از جمله رانندگانی است که در نوجوانی قدم در مسیر مسابقات اتومبیلرانی گذاشت. او در سن 14 سالگی کارتینگ را تجربه کرد. پس از آن به تیم فرمول فورد پیوست و توانست تمامی مسابقات را از خط 1 شروع کنند و پیروز هر دوازده مسابقه شود. در ادامه، بعد از این که یک سال در تیم فرمول بی ام و رانندگی کرد و موفقیت چندانی کسب نکرد، در فصل دوم توانست کلاس مسابقات فرمول 3 اروپا را در مقام دوم پشت سر دوست صمیمی اش "لوئیس همیلتون" به پایان برساند. "سوتیل" در سال 2006 پس از آن که قهرمانی رقابت های فرمول 3 ژاپن را کسب کرد، مورد توجه تیم فرمول یک  اسپایکر قرار گرفت. راننده آلمانی، اولین گرندپری خود را در استرالیا و در سال 2007 تجربه کرد. او در این مسابقه جایگاه هفدهم را کسب کرد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

نقاط ضعف و قوت

"سوتیل" ذاتاً علاقه زیادی به سریع بودن دارد و اغلب در دورهای تعیین خط، عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. البته برخی او را راننده ای خطرناک می دانند، چراکه چند باری باعث ایجاد تصادفات شدید شده است.

اوج حرفه

او در سال 2009 توانست رکورد سریع ترین دور گرندپری ایتالیا را به نام خود ثبت کند.

دوران افول

بعد از اینکه در گرندپری موناکو در خط هجدهم مسابقه را آغاز کرد، توانست در اواخر این رقابت خود را به رده چهارم برساند (بهترین نتیجه ای که تا آن زمان کسب کرده بود)؛ اما اتفاقات دست به دست هم دادند و او توسط "کیمی رایخونن" از مسیر و در نهایت از مسابقه خارج شد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

جملات به یاد ماندنی از "سوتیل" و در رابطه با وی

- "می خواهم توانایی های خودم را در پیست به همه نشان بدهم. چیز زیادی نمی خواهم. حس بسیار بدی است که همیشه جز آخرین نفرات باشید، درحالی که می خواهید خودتان را به اثبات برسانید، اما خودرو بیشتر از این توانایی ندارد."

"کولین کولس" مدیر سابق تیم اسپایکر: "او جوان با استعداد و آینده داری برای تیم ما محسوب می شود، اما باید واقع گرا باشیم و توان خودروهای خود را در نظر بگیریم. ما دائماً در تلاشیم که بیش تر روی خودروها کار کنیم. تیم می داند که باید خودروی بهتری در اختیار  "آدریان" قرار بدهیم تا بتواند با سایر تیم ها و رانندگان برتر رقابت کند. مطمئن هستم که او در آینده  رقیب سرسختی برای رانندگان و "لوئیس همیلتون" خواهد بود."

حاشیه

او "خورخه سوتیل" پسر ویلون نواز اروگوئه ای است و خود او نیز پیانیست بسیار مستعدی است. قبل از این که با کارتینگ آشنا شود، قرار بود که در کنسرت های پدرش شرکت کند و پیانو بنوازد.

 

گیدو ون در گارد (Giedo Van der garde)

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

روز تولد: 5 اردیبهشت 1364

محل تولد: هلند - رن

تیم فعلی: کاترهام

تیم پیشین: باوا آداکس تیم - کاترهام ریسینگ

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

عملکرد در فصل 2013-2014
گرند پری روز مدل خودرو رتبه امتیاز مکان شروع مسابقه
استرالیا-آلبرت پارک 17 مارچ کاترهام (CT03) هجدهم - 21
مالزی-اسپانگ 24 مارچ کاترهام (CT03) پانزدهم - 22
چین-شانگهای 14 آپریل کاترهام (CT03) هجدهم - 21
بحرین-بیک 21 آپریل کاترهام (CT03) بیست و یکم - 20
اسپانیا-کاتالونیا 12 می کاترهام (CT03) حذف - 18

با وجود این که "گیدو ون در گارد" تجربه زیادی در رانندگی در مسابقات مطرح جهانی داشته است، اما فصل 2013-2014 اولین فصل حضور وی در فرمول 1 است. کسب جایگاه 15 در دومین گرندپری فصل بهترین نتیجه ای است که تا حال در این رقابت به  دست آورده است.

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

نقاط ضعف و قوت

همان طور که اشاره شد، "ون در گارد" تجربه کافی در رقابت های جوانان داشته است، اما چهار سال حضور در GP2 و نزدیک نشدن به قهرمانی از نکات منفی کارنامه حرفه ای او محسوب می شود. با این حال او توانست در سن 27 سالگی به سرعت خودش را به اثبات برساند و در فرمول 1 جایگاهی بدست آورد.

اوج حرفه

او در سال 2008 و در رقابت های فرمول 3.5 رنو، قهرمانی را در حضور رانندگانی چون "چالرز پیک" از آن خود کرد.

دوران افول

در مسابقات GP2 سال 2010 درخشش هم تیمی او "سرخیو پرز" باعث شد تا او کمتر در کانون توجه قرار گیرد و در ادامه نیز یکی از مسابقات تست تیم "ویرجین" را از دست داد.

معرفی رانندگان فرمول 1 (سوتیل و ون در گارد)

جملات به یاد ماندنی از "ون در گارد"

"بهترین ضرب المثل آلمانی که شنیده ام این بود "اگر نتوانی چیزی را به اشتراک بگذاری، هیچ وقت نمی توانی آن را دو برابر کنی".

حاشیه

روی کلاه ایمنی "گیدو" خطوط سفید و مشکی به سبک کتاب های کمیک نقش بسته است، خطوطی که یادآور کتاب های کمیکی است که پدرش در کودکی برای او خریده است.


منبع

Espnf1

برچسب : رانندگان , فرمول , 1 , ون , در , گارد , آدریان , سوتیل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: Goyban Bahar
0

خسته نباشید و ممنون از شما
علی دادرس عزیز برای دیدن پست مسابقه در صفحه اول سمت چپ روی قسمت مسابقه برید
08:49  1392/02/31
پاسخ دادن
کاربر: علی دادرس
0

سلام. چرا پست مربوط به مسابقه حذف شده؟؟
15:33  1392/02/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : سلام من به 162 زنگ زدم و گفتم خیلی ها تماس گرفته اند لطفاً همه زنگ بزنید
اتومات : فعلا سقف چیچه ای تولی نمیکنه باید صبر کنید سماق بچشید
مهدی تبریز : دوستان منم فاکتور شدم 21تکمیل وجه
پارس ای ال ایکس : بله احتمالا تا چند روز دیگه تحویل میدن اگر احراز شده باشی سریع پلاک بهت میدن
دنا آ پشنال زمستان : سلام برو قسمت حساب کاربری ازمن زده ایرادپلاک ستاد ماده 10 نوشته نمیدونم این دیگه چی واقعا دیگه خسته شدم
اتومات : حتما😂😂😂😂😂😂😂😂شک نکن😂😂😂😂
207 اتو دی : سلام تکمیل وجه 20 اذر تحویل 30‌ دی فاکتور شدم الان یقف فلز سفید
60019تحویل 29اسفند به 21 : فکر نکنم فاکتور کنن.ظاهرا فعلا ماشین نیست
اتو محمد : مبارکت باشه عزیزم تحویل فوری بودی؟؟
دوگانه تحویل دی : شرایط من هم مثل شماست فاکتور شده پنجم تو تخصیص پلاک گیر کرده این کابوس تمومی نداره