بررسی آکورا TLX مدل 2015

بررسی آکورا TLX مدل 2015

شاید اسم TLX زیاد آشنا به نظر نرسد، علتش هم چیزی نیست جز این که کمپانی آکورا سدان‌های متوسط TSX و TL را از خط تولید خارج کرده و آن‌ها را در قالب یک خودرو کاملاً جدید به نام آکورا TLX در هم ادغام کرده است. آکورا TLX از نظر اندازه از آکورا TSX بلندتر و از آکورا TL بلندتر است و به همین خاطر بیشتر توجه خریداران سدان‌های لوکس متوسط را جلب می‌کند. خوشبختانه این سدان جدید بسیاری از ویژگی‌های پیشینیانش را به ارث برده است. کمپانی آکورا به خریداران این امکان را می‌دهد که از بین چهار و شش سیلندر، یکی را انتخاب کنند که هر دو کم مصرف هستند و در کنار یک گیربکس اتوماتیک هشت یا نه سرعته قرار می‌گیرند. اگر موتور شش سیلندر انتخاب شود این امکان وجود دارد که سیستم چهار چرخ محرک نیز در کنار آن قرار بگیرد. این سیستم پایداری را در هوای نامساعد بالا می‌برد و از هندلینگی اسپرت برخوردار است.

بررسی آکورا TLX مدل 2015

آکورا TLX به شما ترکیبی از تجمل و اسپرت بودن ارائه می‎دهد و از کابینی جادار و تجهیزاتی بسیار پیشرفته بهره می‌برد. گفتنی است موتور چهار سیلندر با این که موتوری قوی و قابل است، نمی‌تواند با موتورهای مجهز به توربوشارژر رقبای این خودرو رقابت کند. اگر به دنبال گزینه‌های دیگری می‌گردید، بهتر است به خودروهای چند ستاره این کلاس، یعنی بی‌ام‌و سری 3 و مرسدس بنز C-Class نگاهی بیندازید. بی‌ام‌و سری 3 مدل ترکیبی عالی از تجمل و عملکرد اسپرت است، مرسدس بنز C-Class  مدل 2015 نیز مورد بازنگری قرار گرفته است و از کابینی تمام و کمال بهره می‌برد. با همه این حرف‌ها، آکورا TLX مدل 2015 یک سدان لوکس است که شاید بخواهید به آن هم نگاهی بیندازید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی آکورا TLX مدل 2015

آکورا TLX مدل 2015 یک سدان لوکس متوسط است که در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از: تیپ پایه، تیپ Technology و تیپ Advance. تیپ‌های Technology و Advance دارای چند پکیج نیز هستند و به صورت دیفرانسیل جلو و یا چهار چرخ محرک تولید می‌شوند. تجهیزات استاندارد تیپ پایه عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های جلو و چراغ‌های ترمز LED، سانروف، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، روکش وینیل، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، صندلی شاگرد با قابلیت حرکت در چهار جهت (با موتورهای شش سیلندر در شش جهت)، صندلی‌های تاشوی عقب به نسبت 40/60، فرمان تلسکوپی و آینه الکتروکرومیک. از تجهیزات دیگری که به صورت استاندارد ارائه می‌شود، می‌توان به این موارد اشاره کرد: اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم Siri Eyes Free، دو صفحه نمایشگر (یک نمایشگر 8 اینچی و یک نمایشگر 7 اینچی)، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و هفت بلندگو، رادیوی ماهواره‌ای، اپلیکیشن‌های سازگار با تلفن همراه (اپلیکیشن‌های Aha و Panadora) و درگاه iPod/USB. اگر پکیج Technology که فقط با موتور شش سیلندر ارائه می‌شود را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: روکش چرمی، حافظه تنظیمات راننده، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم پیشگیری از تصادف، کنترل صوتی، GPS، سیستم صوتی Acura/ESL به همراه 10 بلندگو، رینگ‌های 18 اینچی، سنسور پارک جلو و عقب، استارت از راه دور، چراغ‌های مه‌شکن LED، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک، مجرای هوای صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار عبور از خط و ترمز اتوماتیک.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی آکورا TLX مدل 2015

آکورا TLX مدل 2015 با دو موتور در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد: یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری و یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری. موتور 2.4 لیتری 206 اسب‌بخار نیرو و حدود 247 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در کنار دیفرانسیل جلو و گیربکس هشت سرعته دو وضعیتی قرار می‌گیرد. در تست سرعت، آکورا TLX توانست ظرف 7.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای این کلاس از خودروها زمان زیادی به نظر می‌رسد. مصرف سوخت این سدان با متور 2.4 لیتری و در سیکل ترکیبی 9.78 لیتر (11.40 لیتر در شهر و 7.82 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که برای خودروهای این کلاس بسیار مناسب است. در مورد موتور 3.5 لیتری نیز باید گفت قادر است 290 اسب‌بخار نیرو و حدود 362 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور شش سیلندر می‌تواند در کنار دیفرانسیل جلو یا سیستم چهار چرخ محرک قرار بگیرد. در تست سرعت، این موتور توانست ظرف 6.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که زمان بسیار خوبی به نظر می‌رسد ولی هنوز به پای برخی رقبای پر شتاب نمی‌رسد. مصرف سوخت این موتور با دیفرانسیل جلو و در سیکل ترکیبی 10.95 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 8.05 لیتر در بزرگراه) و با سیستم چهار چرخ محرک 10.95 لیتر (13.03 لیتر در شهر و 8.83 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

 

ایمنی

بررسی آکورا TLX مدل 2015

تجهیزات ایمنی آکورا TLX مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، دوربین دید عقب، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای زانوی راننده و پشت سری‌ها برقی برای صندلی‌ها جلو. در تست ترمز، آکورا TLX توانست پس از پیمودن 39.30 متر متوقف بشود که حدود 2.13 متر از مسافت ثبت شده برای این کلاس از خودروها بیشتر است. تجهیزات ایمنی که به صورت سفارشی قابل خریداری هستند عبارتند از: سنسور پارک عقب، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم پیشگیری از تصادف به همراه ترمز اتوماتیک. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت سقف و مقاومت طرفین و طراحی کمربند و پشت سری‌ها، به این سدان بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی آکورا TLX مدل 2015

طراحی داخلی آکورا TLX از طراحی داخلی آکورا TSX و آکورا TL چند قدم جلوتر است. صندلی‌های جلو این سدان از پشتی‌ها و نشیمنگاهی ضخیم ولی نرم برخوردارند. صندلی‌های عقب نیز راحت هستند ولی فضای سر صندلی‌های عقب برای بزرگسالان قد بلند کم است ولی فضای پا در مقایسه با سایر رقبا بسیار زیاد است. کمپانی آکورا مدعی است در این سدان از یک سیستم صداگیر پیشرفته استفاده کرده است. ظاهراً این سیستم خوب کار می‌کند چون صدای باد و تایرها به هیچ عنوان وارد کابین نمی‌شوند.

بررسی آکورا TLX مدل 2015 بررسی آکورا TLX مدل 2015

طراحی کلی کابین داخلی مرتب و شسته رفته است. آمپرها راحت خوانده می‌شوند و صفحه نمایشگر نیز بیشتر اطلاعات ضروری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. استفاده از این نمایشگر آسان است ولی گرافیک آن گاهی اوقات دردسر ساز است. کیفیت مواد اولیه استفاده شده در کابین بسیار خوب است ولی کیفیت بعضی قطعات تزیینی زیاد خوب نیست و به پای تزیینات داخلی آئودی A4 یا مرسدس بنز C-Class نمی‌رسد. فضای صندوق عقب 0.37 متر مکعب است که برای خودرویی در این کلاس، عادی است.

 

تجربه رانندگی

بررسی آکورا TLX مدل 2015

کیفیت سواری آکورا TLX مدل 2015 بستگی زیادی به این دارد که به کدام موتور مجهز باشد. موتور چهار سیلند کم مصرف است و نیرویی که تولید می‌کند برای رفت و آمدهای روزانه مناسب است. اگر حالت Sport را انتخاب کنید، عملکرد به طور قابل توجهی بالا می‌رود، تعویض دنده‌ها نیز به نرمی صورت می‌گیرند و به موتور اجازه می‌دهند قدرت واقعی‌اش را به نمایش بگذارد. با این حال، موتور بیشتر رقبای این خودرو به توربوشارژر مجهز هستند و اگر با آکورا TLX در جاده پشت سر آن‌ها حرکت کنید، عملکرد آن قدری نا امید کننده است. اگر به سرعت علاقه‌مند هستید، به طور قطع موتور شش سیلندر برایتان مناسب است. آکورا TLX از آکورا TLسبک‌تر است و هنگام رانندگی این اختلاف وزن را احساس خواهید کرد.

بررسی آکورا TLX مدل 2015

ترکیب رضایت‌بخشی از راحتی و قدرت در این سدان به چشم می‌خورد که می‌تواند انتظارات شما از یک سدان لوکس و اسپرت را به خوبی برآورده کند. فرمان زیاد حس جاده را منتقل نمی‌کند، با این حال، آکورا TLX هنگام عبور از پیچ‌ها از متانت بی‌نظیری برخوردار است. این واقعیت هم در مورد مدل‌های دیفرانسیل جلو و هم در مورد مدل‌های مجهز به سیستم چهار چرخ محرک صدق می‌کند. سیستم چهار چرخ محرک، گشتاور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند تا خودرو هنگام عبور از پیچ‌ها چالاک و با ثبات باشد. به هر حال، صرفنظر از این که خودرو شما به کدام موتور مجهز است، هنگامی که تهاجمی رانندگی کنید، سیستم تعلیق کمی مأیوس کننده است و چسبندگی تایرها نیز نسبتاً کم است. هنگام رانندگی در خیابان‌های پر دست‌انداز شهری، سیستم تعلیق قدری خشک احساس می‌شود ولی هنگام حرکت در بزرگراه سواری بسیار نرم و تحت کنترل است.

بررسی آکورا TLX مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : آکورا , آکورا TLX , بی‌ام‌و سری 3 , مرسدس بنز C Class , آئودی A4






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

گوبریاس
0

به نظرم میتونستن جلو پنجره قشنگی تری واسش طراحی کنن, البته همین هم خیلی خوبه
14:44  1393/12/27
پاسخ دادن
Ali
8

آکورا خودروهای لوکس هوندا هستش..
واقعا کیفتشون عالیه..ظاهر بیرونیش هم قشنگه...فقط طراحی داخلیش خیلی سادست و مناسب به خوروی شاخه لوکس نیست...مثلا داخل لکسوس خیلی عالیه
23:30  1393/12/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 شاسی ۲۸ اسفند : بعد زرد شدن مدارک چقدر طول میکشه رسیدن مدارک و بارکدپستی ارسال میشه برای پیگیری یا نه
تارا : ای بابا برای هزارمین بار بازم بروز شد! قبلا هر ۲۰ روز تاریخ بروز میشد اما الان جدیدا هر یکی دوروز در میون بروز میشه! چکار میکنن اینا😑 ضمنا فروش فوری تحویل ۱۷ خرداد هستم...
شاهین اتومات ۲۴ دی : منم هنوز فاکتور نشدم
U : به قرون هم نمیدیم . ۲ ماه و نیمه پولمون رو گرفتن سود کردن ماشین هم ندادن ، طلبکار هم هستن
X5 بهمن : منم دقیقا به همین شکل.تماس هم گرفتم گفتن تحویل ۳۱ خرداد ولی بعید میدونم چون هنوز فاکتور نشده.شما فاکتور شدین؟
محمد : یه احتمال وجود داره واون این که ازلوله بخاری اب نشت میکنه به بخاری
شاهین اتوماتیک 90 روزه : بیاین یه آمار بگیریم ببینیم کیا اینجا شاهین 90 روزه اتوماتیک دی ماه 402 ثبت نام کردن و هنوز فاکتور نشدن. لطفا تاریخ پذیرش و نوع طرح (عادی یا جوانی جمعیت) رو هم بنویسین. از گزینه "پاسخ دادن" استفاده کنین تا قاطی نشه با بقیه پیام ها. خودم واریز 19 دی، پذیرش 20 دی، ما به التفاوت 16 فروردین. طرح عادی هستن. سخا هم چهار پنج روز بعدش اومد.
محمد علی : سلام شاهین اتوماتیک پذیرش 18دی فاکتور 22 اردیبهشت پلاک 24 اردیبهشت امروز ماشین رسیده نمایندگی اما هنوز نرفتم تحویل بگیرم امیدوارم همه زودتر فاکتور بشوند
ناشناس : گروه خودروسازی سایپا بار دیگر متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه را به تبدیل تعهد فراخواند. براساس شرایط فروش سایپا که در روز 30‌ام اردیبهشت 1403 اعلام شده است، این شرکت از متقاضیان شاهین G می‌خواهد تا به‌جای این خودرو، ساینا S تحویل بگیرند. همچنین سایپا به‌جای کوییک GX ثبت‌نامی از سوی متقاضیان، به آن‌ها کوییک GX-L تحویل می‌دهد. بخشنامه سایپا در بخش ساینا S‌ از نوع پیش‌فروش و در بخش کوییک GX-L‌ از نوع فروش فوری است.
محمد : پذیرش ۲۴ دی هنوز فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمود اسفند402(پیش فروش) : ممنون الهی خیر ببینی
207 اتومات30 دی : سلام ، آقا تاریخ فاکتورا چرا اینجوریه؟! الان این دوستمون تحویلش 29 بهمنه فاکتور شده یا تکمیل وجه تا 2 دی فاکتور شده ولی از 20 آذر رنگ مشکی فاکتور نشده !!! باید هرکدوم یه سطل رنگ مشکی بگیریم ببریم دم کارخونه بدیم بهشون شاید ماشینارو تحویل دادن
ای‌خدا : خوب‌برادر‌بنده‌استپ‌دستی‌دارم‌چند‌میخرید‌بفرمایید که‌بقیه‌دوستان‌هم‌بدونند.
حسین : هفته چهارم دی ماه بودم 27 فروردین تکمیل وجه 29 فروردین ثبت سخا 20 اردیبهشت فاکتور 24 اردیبهشت پلاک شد 30 اردیبهشت چراغ تحویل روشن شد تلفن گویا اعلام کرد در حال حمل به نمایندگیست
رسول ازبجنورد : ازتاریخ سیستمی هم گذشت هبری نیست که نیست مدل 402نزدیک به 4ماه هم میشه بیمه شده 33اتومات نقدی تاریخ خرید2دی
ساینا85 گانه : 7بهمن پذیرش، 27اردیبهشت فاکتور، امروز پلاک شدم
پارس تحویل تابستان1403 : آقا مثلا یکی انار دوس داره میشه به زور بهش بگیم خیار سبز بخور 🥒 ما فقط پارس دوس داریم ...#نه به خودرو ی جایگزین ...درسته میگن سورن بهتره ولی ما پارس دوس داریم
سورن پلاس گازسوز- دی ماه : با سلام ضمن تبریک، لطفا کسورات و سود تاخیری که داشته اید را به اشتراک بگذارید
محسن : سلام شما براتون دعوتنامه اومد که بهمن واریزی داشتید یا طرح جایگزینو انتخاب کردید؟ چون منم تحویل بهار 403 هستم ولی هنوز دعوتنامه نیومده فقط دوبار پیامک طرح جایگزین اومده
پارس تحویل تابستان1403 : چرا ایران خودرو داره دس دس میکنه... به بهانه‌ی استاندارد داره به مردم فشار وارد میکنه از مسئولان میخوام یه بار برای همیشه این مسئله رو با ایران خودرو حل کنه و مجوز استاندارد تا آخرین نفر ثبتنانی رو بده تا حالا تحویل دادین استاندارد نداشت این چنتایی باقی مانده هم روش