مقایسه فراری F430 اسپایدر و لامبورگینی گالاردو اسپایدر

مقایسه لامبورگینی گالاردو با فراری F430 اسپایدر

زمانی که مهندسین لامبورگینی سقف محکم مدل "گالاردو" را از آن جدا کردند، در عوض قدرت بیشتری به آن اضافه کردند و نیروی موتور ده سیلندر خورجینی 5 لیتری آن را از 493 اسب بخار با دور موتور 7,800 در دقیقه به 512 اسب بخار با دور موتور 8,000 در دقیقه رساندند. پس 29 اسب بخار قدرت بیشتری به نسبت فراری F430  اسپایدر تولید می کند. بالاترین سرعت لامبورگینی گالاردو اسپایدر 312 کیلومتر در ساعت است،که با اختلاف 14 کیلومتر در ساعت فراری را شکست می دهد. این مدل نسبت به مدل کوپه مشابه آن، از زیبایی خاصی برخوردار است. طراحی زیبای لامبورگینی، مهندسین این شرکت را به ساخت یک سوپر ماشین پر قدرت ترغیب کرد. سقف جمع شونده الکترو­­هیدرولیکی که از فیبرکربن ساخته شده، به زیبایی مثل یکی از جادوهای هری پاتر باز می شود. این پروسه 20 ثانیه زمان می برد و دیدنش خالی از لطف نیست. ساخت خودرویی با سقف جمع شونده وزن خودرو را افزایش می دهد، که قطعا این مورد در رابطه با لامبورگینی صدق می کند. طراحان، علاوه بر مکانیسم سقف، کناره های این خودرو و ستون های جلویی را سخت تر ساخته و همچنین قدرت ستون های بالا برنده سقف و سیستم کیسه هوا را تقویت کرده اند. لامبورگینی گالاردو کوپه 1,597 کیلوگرم وزن دارد، در حالی که این اسپایدر 1,733 کیلوگرم است.

مقایسه لامبورگینی گالاردو با فراری F430 اسپایدر

1Carفراری F430 هم خودرویی با سقف جمع شونده است اما در افزایش وزنی که به نسبت مدل کوپه خود داشته، تنها 80 کیلوگرم سنگین تر شده است. شاید لامبورگینی رقیب خود را در قدرت شکست بدهد، اما بازنده نبرد نسبت وزن و قدرت است که در این بررسی شروع خوبی برای لامبورگینی نیست. شاید برای بعضی ها، لحجه این دو ایتالیایی متفاوت باشد و لحجه یکی از آن ها کمی آلمانی به نظر برسد. به روشنی، نظارت شرکت آئودی بر ساخت گالاردو اسپایدر، شرکت لامبورگینی را از فراموش شدن نجات داده و قطعاً اگر خود "فروچیو لامبورگینی" در بین ما بود، به داشتن این خودرو افتخار می کرد. البته این دو خودرو چندان هم کاربردی نیستند، چراکه از انرژی غیر قابل بازگشت زیاد استفاده می کنند و برخی این مصرف سوخت بالا را یک نقطه ضعف می دانند، قیمت فراری F430 اسپایدر و لامبورگینی اسپایدر به طور مضحکی بالاست و همچنین به عنوان یک وسیله نقلیه می توان آن ها را با مینی ون مقایسه کرد. ازطرفی هم، این خودروها نماینده حاله ای از سحر و جادو در این صنعت هستند که در خودروهای ارزان قیمت تر یافت نمی شود.

مقایسه لامبورگینی گالاردو با فراری F430 اسپایدر

با نگاه اول گالاردو اسپایدر به نظر قسمتی از یک داستان علمی تخیلی می آید، اما یک نگاه برای این ترکیب دوباره احیا شده در کارگاه شرکت لامبورگینی کافی نیست. فراری F430 به تنهایی زیباست، اما زمانی که در کنار زوایای تند و بدنه شکاف دار گالاردو پارک می شود، کمرنگ تر به نظر می رسد. موتور هشت سیلندر خورجینی 4.3 لیتری فراری  غرش کمی دارد، اما گالاردو با موتور ده سیلندر خورجینی سروصدای زیادی تولید می کند. در ساخت گالاردو سیستم صوتی، کنترل کننده دما، کلیدها و چرم روی صندلی ها از شرکت آئودی گرفته شده است. به سختی می توان با صندلی های گالاردو که تنها کمی از پلاستیک فشرده نرم تر هستند، ارتباط برقرار کرد، اما گزینه های کنترلی بیشتری به نسبت صندلی های فراری در اختیار راننده قرار می دهند.

مقایسه لامبورگینی گالاردو با فراری F430 اسپایدر

درست همانند فراری F430، گالاردو هم از گیربکس اتوماتیک بهره می برد، همان سیستم 10,000 دلاری که لامبورگینی کوپه کم داشت. بهره بردن از این سیستم هم خبر خوبی است و هم بد. خبر خوب این که با وجود سیستم دنده اتوماتیک، دیگر از سوزاندن و نابود کردن کلاچ خبری نیست. و اما خبر بد، سیستم الکترونیکی دنده اتوماتیک لامبورگینی شروع حرکت خودرو را بسیار زیرکانه انجام می دهد و از آنجایی که شما باید تمامی کنترل حرکت را به سیستم کامپیوتری بدهید، لذت کنترل تمام این خودروی دو دیفرانسیله را نخواهید داشت. البته این سیستم، شتاب نیمه مناسبی دارد و در 4.6 ثانیه سرعت صفر کیلومتر در ساعت را به 100 می رساند.

مقایسه لامبورگینی گالاردو با فراری F430 اسپایدر

جعبه دنده گالاردو در تعویض دنده به یک، کمی نامنظم عمل می کند و دنده شش فقط در بزرگراه کاربرد دارد، اما دنده معکوس دادن با کمی پایین آمدن دور موتور به خوبی انجام می گیرد. باید گفت که گیربکس فراری از پس تعویض دنده ها بهتر بر می آید و انعطاف بیشتری دارد. در تست جاده ای، سیستم ترمز لامبورگینی نمایش بسیار خوبی دارد. این سیستم حرکت خودرو با سرعت 112 کیلومتر در ساعت را در فاصله 4.33 متر متوقف می کند. از طرفی گالاردو حس راحتی که فراری به راننده می دهد را ندارد و این کمبود با لرزش های گاه به گاه بدنه داشبورد و ستون فرمان تشدید می شود.

مقایسه لامبورگینی گالاردو با فراری F430 اسپایدر

با فشار دادن کلید وسطی کنسول فراری در صندوق باز و سقف جمع می شود و در فضای کم صندوق خودرو پشت صندلی ها جا می گیرد. همانند عملکرد گالاردو، اسپایدر نیز از هفت فعال کننده هیدرولیک برای جمع کردن سقفش استفاده می کند که به 20 ثانیه زمان نیاز دارد. در دو سمت فرمان فراری دو فرورفتگی وجود دارد که جای دکمه های بوق خودرو است، و دقیقا جایی قرار گرفته اند که باید باشند. دکمه های کنترلی که سمت سمت پایین فرمان قرار دارند برای کنترل حالت گیربکس، کمک فنرها و سیستم پایداری خودرو استفاده می شوند. فراری با داشتن موتور هشت سیلندر با وجود تولید 29 اسب بخار قدرت کمتر، در مقایسه با موتور ده سیلندر گالاردو اسپایدر از شتاب بهتری برخوردار است. قسمتی از این برتری به دلیل وزن کمتر فراری و سختی حرکت گالاردو از نقطه ای ثابت و قسمتی از آن هم به دلیل وجود سیستم کنترل کشش در فراری است.  سیستم کنترل کشش به راننده امکان رساندن دور موتور به 5,000 هزار دور در دقیقه و برداشتن پایش از کلاچ خودرو را می دهد.

 

مقایسه لامبورگینی گالاردو با فراری F430 اسپایدر

با استفاده از سیستم کنترل کشش، سرعت اسپایدر در 3.9 ثانیه از صفر به 100  کیلومتر در ساعت می رسد و مسافت 400 متری را با سرعت 195 کیلومتر در ساعت طی 12 ثانیه می پیماید. این فراری از مدل F430 کوپه سریعتر است (کوپه در 4.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و 400 متر را طی 12.5 ثانیه با سرعت 266 می پیماید). با استفاده از سیستم کنترل کشش و یا بدون آن، فراری F430 باز هم به حرکت سریع و پرشور خود ادامه می دهد. جاده درخور رانندگی با این فراری، جاده ای فرعی با ترافیک کم و پر پیچ وخم است. همانطور که اشاره شد، فراری دارای گیربکس اتوماتیک-دستی است، جعبه دنده ای که آنرا دوست و همکار بسیارخوبی خواهید دانست. البته بدنه فراری در مقایسه با گالاردو سر پیچ های تند، کمی سر می خورد.

مقایسه لامبورگینی گالاردو با فراری F430 اسپایدر

کنترل و راندن فراری راحت و بسیار دقیق است، خودرو چسبندگی بالایی دارد و حرکت قابل حس متغیر کمک فنرها، نرم و گاهی شدید است. عملکرد ترمز های F430 از لامبورگینی کوپه بهتر است، چرا که فراری با اختلاف 30 سانتیمتر توانسته بود در طول 4.28 متر خودرو را در سرعت 112 کیلومتر در ساعت متوقف کند. با توجه به سیستم ترمز سرامیک کربنی اختیاری با قیمت 15,364 دلار، کسب این نتایج دور از ذهن نیست. صندلی های فراری بسیار راحت هستند، البته علارغم این راحتی تنظیمات زیادی را به شما ارائه نمی دهند. صندوق جلویی فراری نیز بسیار جادارتر از صندوق گالاردویی است که به اندازه دو کیف دستی جا دارد.

مقایسه لامبورگینی گالاردو با فراری F430 اسپایدر

در اتاق فراری برای قرار دادن وسایل کوچک چند جا تعبیه شده، در حالی که در گالاردو هیچ جایی در نظر گرفته نشده است. البته سیستم مسیریاب ماهواره ای اسپایدر جای تامل دارد، چرا که فقط صوتی است و در آن هیچ نقشه ای برای نمایش وجود ندارد، که عملا آن را بی استفاده می کند. اما مشکل بزرگتر در رابطه با فراری F430 اسپایدر قیمتش و در دسترس نبودنش است. قیمت پایه ورژن F1 برابر با 209,222 دلار و قیمت F430 با در اختیار داشتن سیستم های اختیاری در زمان خرید، 20,000 دلار بیشتر می شود. علاوه بر این شرکت فراری اعلام کرده بود که اگر شما امروز سفارش خود را به ثبت برسانید، دو سال بعد خودرو به دستتان می رسد. برفرض که ته جیبتان پولی برای خرید این مدل داشتید، آیا حاضر بودید برای آن دو سال صبر کنید!؟ یا به سراغ لامبورگینی می رفتید؟


منابع

caranddriver
 

برچسب : لامبورگینی , گالاردو , اسپایدر , فراری , F430 , اسپایدر , سوپر , ماشین , مقایسه , بررسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

29 نظر

ali2afm
0

عاشق لامبورگینی گالاردو LP560- 4 هستم
11:47  1394/12/27
پاسخ دادن
امیر علی
0

منم موافقم
10:58  1396/03/09

عارف
1

هیچ چیز به فراری نمیرسه فهمیدین
21:59  1394/12/20
پاسخ دادن
بهنام
1

فراری FXX
22:20  1394/12/20

کاربر: REZA XU7
1

پژو پارس من از همشون قشنگتر وبهتره با همشون حاضرم کورس بزارم
16:20  1394/12/10
پاسخ دادن
aram
1

بابا معلومه که لامبورگینی تند تر میره
15:38  1394/09/18
پاسخ دادن
كاظم
1

آره درست مي گين من تو آمريكا از لامبر گيني گالاردو دارم سرعتش خيلي با لاست.
18:13  1393/04/13
پاسخ دادن
salar
1

به نظر شما من با حقوق ماهانه 700تومن چقدر باید کار کنم تا یکیشو بخرم؟
22:38  1392/05/27
پاسخ دادن
کاربر: m&z
51

آقا قرار نیست کارمندان و حقوقبگیران سوپر اسپرت سوار شوند، نه در ایران و نه هیچ کشور دیگه. برای قشر حقوق بگیر البته شرکت هایی مثل تویوتا، هوندا، رنو، پژو و مزدا و ... مدلهای بسیار خوش قیمتی تولید میکنند که متاسفانه همانها هم در کشور پوکیده ما لوکس محسوب شده و از دسترس کارمندان خارجند!!
12:15  1392/05/28

ali.reza
5

تو همین دبی ک سالی چند بار میرم،ب اندازه پراید سوپر اسپرت هست هر سال هم زیادتر میشن، حقوق بگیران دبی سوپر اسپرت سوار میشن
23:53  1392/09/15

عارف
3

کل عمرتو
19:22  1394/09/09

سعید
0

داداش گل تو با این حقوقت پراید هم بخوای بخری باید دست کم یه 4سال جون بکنی بنابر این ارزوی لامبورگینی رو به گور ببر چون گذر موقتشم اگه بخوای بخری دست کم باید یه 600میلیون بدی معلوم نیست عمرت قد بده یا نه
21:22  1396/06/27

سعید
0

این مقایسه عادلانه نبود باید شما لامبور گینی گالاردو رو با فراری FFمقایسه کنید
21:26  1396/06/27

مجتبی
2

عاشق لامبورگینی مورسیو لاگوSVهستم
14:17  1392/02/21
پاسخ دادن
1Car
4

ممنون از تذکر شما دوستان، تصاویر اصلاح شد.
09:33  1391/12/08
پاسخ دادن
فرید
2

عکسی که واسه داخل فراری زدین مربوط میشه به مدا 458که جایگزین فراری 430شده اصلاح کنین بهتره در ضمن نظر آقای amir hprدرسته عکسایی که برای گالاردو استفاده کردین برای مدل lp560 که موتور 560 اسب بخاری داره در حالی که شما در متن مشخصات مدل معمولی گالاردو رو نوشتین
22:45  1391/12/07
پاسخ دادن
amir hpr
4

ای بابا میگم عکسا اشتباهه شما میگین نه؟
عزیزم اشتباهه عکسا
فقط عکسه دو تا بالاییه درسته.
پایینیا همشون ال پی 560 رودستر هستن....
من استاده ماشین هستم دیگه به من نه...
17:58  1391/12/07
پاسخ دادن
سارا
5

عاشق رنگ زردشم . بسیار زیباست
15:23  1391/12/07
پاسخ دادن
meysam
1

مهم سرعت قدرت و زیباییه که همه رو فقط لامبور داره
15:20  1394/12/10

meysam
2

میخاستم بخرم لامبورو ولی بابام میگه گواهینامه خلبانی نداری
15:22  1394/12/10

meysam
2

میخاستم بخرم لامبورو ولی بابام میگه گواهینامه خلبانی نداری
15:24  1394/12/10

سلیمان حشمتی
11

واقعا درود به شرف شرکت لامبورگینی که از روز اول میگه آقا من 2سال دیگه تحویل میدم نه اینکه ثبت نام 3ماهه کنه و 3 سال دیگه بده
10:40  1391/12/07
پاسخ دادن
amir hpr
5

عکسای لامبورگینی اشتباهه
مقاله در رابطه با گالاردوی اولی حرف میزنه شما از عکسه lp560 استفاده کردین
ادمین درس کن
20:59  1391/12/06
پاسخ دادن
اکبری
6

بابا اینها رامیگذاری مجبوریم بخریم ولی
19:49  1391/12/06
پاسخ دادن
مهدی
15

چه کنیم دیگه، وقت نداریم ، مجبوریم همین لامبورگینی رو انتخاب کنیم.
19:00  1391/12/06
پاسخ دادن
بهدادz
4

چرا دو روغ میگی من خودم یک پورشه دارم و یک مازراتی بسوس
20:21  1392/09/14

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا اتومات : تحویل چه تاریخی
Jac s3 دادگستری : ثبت نام ۲۶ اسفند کسی شاسی نشده؟ الان دارن ثبت نامی های آبان رو تحویل میدن یعنی بعدش آذر و بعد از اون نوبت اسفنده؟
ساینا دوگانه : دوستان بهمن ماهی کسی هنوز فاکتور نشده ۲۵روز هستش واریز کردم دعوت نامه رو پس چرا خبری نیس تازشم زده بود تحویل ۳۰روزع
شیرین : سلام ساناز جان چند جور پیام میدی یه روز میگی اسفندی هستم یه کی میگه بهمنی که فاکتور میشن شما میگی آره من هم مثل شمام بهمن کی فاکتور میشیم آخه ما نمیدونیم شما دوگانه ای یا بنزینی پیش فروش هستی یا فروش فوری من نمیدونم با کدوم ساز شما برقصیم
شیرین : سلام پریسا خانم ۲۰ روز بعد ماشینو میدن من نمیدونم دوگانه ای یا بنزینی پیش فروشی یا فروش فوری
فتحی ساینا دوگانه اسفند : سلام بنده هفته آخر اسفند ثبت نام کردم هنوز پیامک دوگانه نیومده چیشد دیگه از چشم انتظاری مردیم.
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام عزیزان من رفتم تو سایت دولت من بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث شده بود ولی تو پیگیری نزده
پارسا : سلام مطمئن هستی که تارا پنج دنده 394تومنی براشون پیامک اومده من شنیدم تارا پلاس 580تومنی براشون پیشنهاد اجباری دادند
شاهین دستی : برا منم پیامش اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رایان : سلام سهیل جان من واریزی 1 بهمن 1402 هستم بنظرت کی فاکتور میشم؟؟؟؟؟ رانا تبدیل به 207 تیوتری
شوش دانیال : دوستان اسفندی ساکن شوش دانیال و اندیمشک و دزفول میخواهیم یه آمار بگیریم بینم چند نفریم لطفا روی دایره سبز کلیک کنید
امیر : خوب مرد مومن تا الان شده 4 ماه برا شما.چرا تحویل ندادن هنوز !؟
کارن : خیر صحت نداره من خرید نقدی ایکس 22 قراردادا 25 دی همه مدارک اومده فعلاً منتظر مجوز خروجه
امیر : سلام دوستان لطفاً منو راهنمایی کنید اگه ثبت‌نام نقدی کنیم میگن 2ماهه تحویل می‌دهیم صحت داره؟
محمد : بعداز دوماه پیام برات میاد بعدش میری نمایندگی معرفی نامه میگیری با کارت ملی میبریش بانک صادرات پولت بهت میدن
محسن : ممنون رضا شیراز کارگرایران خودرو فقط داداش نزدیک فراخوان شد خبر بده میخواستم الباقی پولم ماشینم بفروشم پارس ایلکس اولویت تابستان هستم ممنون داداشی
احمد X33CVT : سارینا خانم ....خدا لعنتشون کنه سرطان بگیرن این پولا خون بشه براشون از تیرماه 1402تا دیماه که نقدا کامل پرداخت کردم و اسفند مدارکش اومده ولی ماشین 3ماه از بیمه ش میگذره و خبری نیس
فرهاد : زنگ زدم سایپا گفت ک. ماهه بعد تکمیل وجه میکنید.دوماه دیگه ماشین میاد دستتون اسفندی ها
سامان : درجواب دوستمان محمد ازمشهد دوست عزیز عذرخواهی میکنم شما اگه میتونستی خبر ازایران خودرو بگیری هیچ موقعه نمیومدی تواین گروه وقت خودت روبگذرونید دوستان ایران خودرو هدفش فقط قیمت بود به همه اولویت ها پارس میدهند نگران نباشید ایران خودرو نمیاد ازاین همه متقاضی بگذره