بررسی کامیونت Peterbilt 220

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت‌های Peterbilt در مدل‌های 220 و 210 در کلاس‌های 6 و 7 به بازارعرضه می‌شوند. موتور این کامیونت‌ها زیر کابین قرار گرفته است و باعث می‌شود فضای بیشتری در داخل کابین در اختیار راننده و سرنشین قرار بگیرد، علاوه بر این، تزئینات داخلی در فضای وسیع‌تری جای می‌گیرند. طراحی Peterbilt 220 به نوعی است که از عهده کاربرد‌هایی نظیر: حمل زباله، جرثقیل و یا توزیع بار در سطح شهر به آسانی بر می‌آید. این کامیونت متوسط با پیکربندی‌های سفارشی 325،330،337 و 348 نیز به بازار عرضه شده است.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در حقیقت کامیونت Peterbilt 220 نسخه آمریکایی  داف LF است که در اروپا طراحی و تولید می‌شود. این خودرو از یک شاسی سبک بهره می‌برد که سیستم‌های الکترونیکی بر روی آن نصب شده‌اند تا علاوه بر ظرفیت بار میزان پایداری بدنه نیز افزایش یابد. این کامیونت از قدرت مانور بالایی در فضاهای کوچک برخوردار است، شیشه جلو خمیدگی دارد، شیشه های جانبی نیز بلند و پهن هستند تا دیدی وسیع و مناسب در اختیار راننده قرار بگیرد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

این کامیونت در کلاس 7 نیز شاسی بسیار سبکی دارد، که در نتیجه میزان فضای بارافزایش می‌یابد. کاپوت جلو به منظور دسترسی سریع ، خیلی آسان باز می‌شود تا به راحتی بتوانید فیلتر هوا، آب شیشه شور، روغن هیدرولیک و ضدیخ را تعویض کنید. درب‌ها با زاویه 90 درجه باز می‌شوند و فضای داخل کابین برای افراد قد بلند مناسب است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیونت Peterbilt 220

طراحی ارگونومیک دکمه‌های کنترل روی داشبورد منحنی زیبایی خاصی ایجاد کرده است و دسترسی به آن‌ها نیز آسان و رضایت بخش است. کیفیت پلاستیک‌های به کار برده شده کمی سفت و سخت می‌باشد، اما با دوام به نظر می‌رسد. فضای سر و پا در داخل کابین مناسب و به اندازه کافی است.  آمپرها خوانا هستند، یک نمایشگر LCD نیز در وسط داشبورد اطلاعات مربوط به مقدار سوخت باقی مانده در باک، میانگین سرعت و زمان را نشان می‌دهد.

بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220
بررسی کامیونت Peterbilt 220 بررسی کامیونت Peterbilt 220

رنگ روشن داشبورد فضای دل‌باز و فرح‌بخشی را در داخل کابین به وجود می‌آورد، با این حال، غربیلک فرمان آن قدر بزرگ است که نمی‌توان آن را خوش‌دست خواند. صندلی‌ها قابل تنظیم هستند،  سیستم تعلیق نیز از نوع بادی است که باعث می‌شود راننده و سایر سرنشینان از یک سواری نرم و راحت لذت ببرند. از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد، تسلط راننده روی جاده زیاد است. آینه‌های بزرگ جانبی مجهز به گرمکن هستند و نقاط کور را به حداقل می‌رسانند. کامیونت Peterbilt 220 دارای محفظه‌هایی در بالای شیشه جلو به همراه توری می‌باشد، همچنین یک توری بار در پشت صندلی نیز تعبیه شده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی کامیونت Peterbilt 220

پیشرانه این کامیونت متوسط یک موتور 6 سیلندر خطی است که بر روی هر سیلندر 4 سوپاپ دارد و قادر است 250 اسب بخار نیرو و 895 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور در کنار گیربکس اتوماتیک عملکرد بالایی دارد و علاوه بر نرمی، از مصرف سوخت کمی برخوردار است.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم خاموش کننده موتور (Engine idle shutdown) به صورت سفارشی روی این کامیونت نصب می شود. عملکرد این سیستم به این گونه است که اگر قرار باشد کامیونت برای مدتی در جایی توقف کند ، موتور خاموش می‌شود تا مصرف سوخت کاهش یابد. امکاناتی نظیر: ترمز اگزوز و کروز کنترل به طور استاندارد روی فرمان این کامیونت نصب گردیده است.

 

کیفیت سواری و سیستم تعلیق

بررسی کامیونت Peterbilt 220

کامیونت Peterbilt 220 از سیستم تعلیق بادی الکترونیکی بهره می‌برد که سواری خاطره انگیزی را در ذهن راننده بر جای می‌گذارد. این کامیونت از پستی  و بلندی‌های جاده به نرمی عبور می‌کند. شایان ذکر است، از آن‌جایی که این کامیونت دماغه ندارد و شعاع چرخش فرمان آن کم است، به آسانی از خیابان‌های باریک شهری عبور می‌کند.

بررسی کامیونت Peterbilt 220

سیستم تعلیق بادی الکترونیکی انجام عملیات سنگین را امکان‌پذیر و تعادل کامیونت را در هر شرایطی حفظ می‌کند. نیروی متوقف کننده این کامیونت را دیسک‌های سوراخداری تأمین می‌کنند که در کنار  ترمز موتور قرار می‌گیرند. از طرفی، ترمز ضدقفل و ASR به طور استاندارد روی این خودرو نصب شده است.

 

نتیجه گیری

بررسی کامیونت Peterbilt 220

در مجموع می توان گفت، اگرچه موتور اکثر کامیونت‌های متوسط زیر کابین قرار دارد، اما این طراحی چندان در آمریکا مرسوم نیست. علی‌رغم اینکه این کامیونت‌ها به طور انبوه تولید نشده‌اند ،اما می‌توانند به خوبی از عهده رفت و آمد‌های درون شهری بر بیایند و مانور‌های تند و فرزی داشته باشند. فضای داخل کابین وسیع و جادار است و کلیدها و دکمه‌های کنترلی به صورت کاملا ارگونومیک روی داشبورد طراحی شده‌اند. گفتنی است، اگر مقداری بر فضای بار این کامیونت افزوده و قدری هم از هزینه‌های آن کاسته شود، کامیونت Peterbilt 220 با مدل‌های جدید در صدر جدول قرار می‌گیرد.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کامیونت Peterbilt , کامیونت Peterbilt 220 , داف LF






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: hosssein
3

کمی شبیه رنو
TAVKRST هستش ولی امریکایی ها بیشتر دماغ دار ترجیه میدن
00:12  1394/04/15
پاسخ دادن
کاربر: silvershadow
2

مختصر مفید
لطفاً مطالب راجب کامیون رو بیشترش کنید
23:56  1394/04/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Jac s3 دادگستری : بعد از ثبت نام و واریز وجه اولیه برای ما پیش پرداخت بود چون قشطی ثبت نام کردیم حدود ۱ماه بعد وکالتنامه فک پلاک باید براشون بفرستی مال من فرستادم ۲هفته بعد گفتن اشتباه نوشتی توی قسمت مدل نوشته بودم s3 باید می نوشتم ۱۴۰۳ بعد از اون چند روز پیش زنگ زدن دوتا چکات مشکل داره برو از طریق عابربانک ثبت کن من با همراه بانک ثبت کرده بودم که انگار این دوتا ثبت نشده بعد رفتم ثبت کردم گفتن الان اوکیه کلا تا الان دوماه گذشته از ثبت نام هنوز در حال بررسی مدارکا و پرونده هستن
حمیدرضا : اگر مخبر بشه رییس جمهور که یعنی واردات خودرو کلا کنسل میشه و بعید تا تکلیف ریاست جمهوری مشخص بشه خودروسازها اقدام خاصی بکنن .
مهدی : سلام.من برای اطلس پیش پرداخت واریز کردم زمان تحویل هفته چهارم آذر ماه هستش.مرحله دوم کی باید واریز کنم؟؟
S3 ابان : پیامک عذرخواهی برای شماهم اومده؟
Karimi : با سلام دوستان.دعوت نامه تیرماه اومده چن نفر واریز کردن؟
همایون : طبق مصوبه حمایت از مصرف‌کنندگان شما در حال حاضر ۵۰ درصد مبلغ کل خودرو رو پرداخت کردید ! مابقی ۲۰۵ میلیون هست که شامل افرایش قیمت میشود شما ۱۷ درصد رو جمع کنید با ۲۰۵ میلیون باقی مانده یا به زبان ساده تر شما ۴۷۳ میلیون رو منها ۵۰ درصد کنید و سود مشارکتتون
اسفندی : خدا نکنه ماشین بیارن سرخاکتون. چون قراره با این ماشین برید زیر خاک. علت مرگ :ساینا. البته شما رو نمیگم همه مردم بدبخت میگم که اینقدر دیگه کشته دادیم با این ماشین های بی کیفیت که تازه واسه همین هم یک عمر باید پول جمع کنیم و با با یک عمر انتظار تحویل بگیریم. بخدا پدر دوستم هم یکی نوشته ولی فوت شد قبل عید. بیچاره سوار نشد که نشد
اطلس طرح جوانی : امسال فقط چند نفر قطره چکانی فاکتور کردم... اطلس نمیدونیم چرا فاکتور نمیکنند چ اتفاقی افتادا تو اون کارخانه خراب شده فقط خدا میدونه
اطلس : طرح جوانی خرداد ۱۴۰۲ نام نویسی ۲ مرحله پول واریز کردم هنوز خبری از فاکتور شدن نیست..این ها دارن چه غلطی میکنن که اصلا خودرو اطلس فاکتور نمیکنند
تارا،v4اتو : رنگ خودرو که سلیقه است ولی تو کشور ما رنگ سفید مشتری بیشتری داره به نظرم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سفارشی4714 : 29 فاکتور شدم پلاک نمیشه دوستان علتشو میدونید؟؟
خوش خیال : X22 کمی رحم کن به اونا حتما" خیلی ترسیدن
تکمیل وجه 20 دی : با ایران خودرو تماس بگیر 096440 داخلی 2 اون قسمت که میگه ارسال لینک شکایت شکایت ثبت کن ان شاءالله زود انجام بدن
سفارشی زمستان 4724 : من زنگ زدم گفتن همین خرداد پیامش میاد براتون
حواله : دوستان عزیز حواله خودرو برقی دارم کسی مشتری بود بهش میدم قیمت یک میلیارد تخفیف هم داره
207 ارتقا کد 23 : پس ما که تحویلی خراددیم کی تحویلمون میدن ؟
محمد30بهمن : سلام دوستان کسی میدونه روز تعطیل ماشین پلاک میشه با ن؟؟؟
راناپلاس تحویل 30 بهمن تکمیل وجه 18 دی ماه : سلام دوستان ، کسی مثل من هست که فاکتور شده باشه آیا ؟؟؟؟ رانا پلاس نقره ای ، تکمیل وجه 18 دیماه ، تحویل 30 بهمن خیلی وقته منتظریم ، اما هنوز هیچ خبری نیست !!!!
سورن پلاس مشکی : مگر زنگ زدن فایده داره.ن تهرانش ن تبریزمن تا حالا چند بار زنگ زدم.3 هفتس میگن بهم دهه سوم دی ماه داره فاکتور میشه فقط نمیدونم چرا فاکتور نمیشیم چقد دهه سوم دی هستیم مگه تحویل 30 دی تا الان تاریخ تکمیل وجه چندم فاکتور شده هرکس هست خبر بده؟
امیرعلی دوگانه اسفند : واقعا بی انصافی هست ما اسفند 1401 پیشفروش بودیم خوردیم موعود اسفند ولی بعد از ما یکپارچه خرداد 4 ماه بعداز ما ثبتنام کردند افتادن موعود آذر و دی این چه مملکتی هست ما داریم همش بی عدالتی چقدر برای ی خودرو باید انتظار کشید. آدم رو روانی میکنند