انصراف مردم از ثبت نام خودرو

انصراف مردم از ثبت نام خودرو

 
در شرایطی که خودروسازان هنوز درگیر کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» هستند و نتوانسته اند با این موضوع به طور کامل کنار بیایند، به نظر می رسد که خریداران خودروهای داخلی اقدام جدیدی مبنی بر «انصراف از خودروهای ثبت نامی» را
آغاز كردند. 
در شرایطی که خودروسازان هنوز درگیر کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» هستند و نتوانسته اند با این موضوع به طور کامل کنار بیایند، به نظر می رسد که خریداران خودروهای داخلی اقدام جدیدی مبنی بر «انصراف از خودروهای ثبت نامی» را آغاز کرده اند.
گزارش های میدانی حاکی از این است که مردم به هر طریق می خواهند به کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» بپوندند و حتی بخش اعظمی از کسانی که طی ماه های گذشته اقدام به پیش خرید خودروهای داخلی کرده بودند، در حال بازپس گیری پول های خود هستند.
طی روزهای گذشته اقدامی از سوی مردم آغاز شده و در حال فراگیر شدن است، مبنی بر اینکه کسانی که خودروی صفر پیش خرید کرده بودند در حال انصراف از خرید خود هستند. آمارهای غیر رسمی حاکی از این است که روز به روز به میزان قابل توجهی بر تعداد این انصراف ها افزوده می شود و تا جایی پیش رفته که واکنش برخی افراد نزدیک خودروسازان را به همراه داشته است. البته واکنش این افراد به خواسته های مردم آنقدر ناشیانه و از روی تکبر بوده که مردم با عزم جدی تری برای پاسخگویی به این گونه اظهارنظرهای از سر طلبکاری وارد میدان شده و به هر شکلی تلاش می کنند تا خودروسازان را وادار به افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو کنند.
با شکل گیری کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» مدیران ایران خودرو و سایپا ابتدا سعی داشتند که این اقدام مردم را نادیده گرفته و کمرنگ جلوه دهند. حتی دیده شد که یکی از اعضای هیأت دولت به جای اینکه حرف مردم را بشنود، طبق روال اظهار نظرهای قبلی خود، حرف خودروسازان را شنید و به افرادی که به این کمپین می پیوندند توهین کرده و آنها را خائن نامید. (البته این توهین ها در نهایت منتهی به این شد که توهین کننده وقتی که واکنش تند مردم را دید به نوعی مجبور به عذرخواهی شد.)
 
به نظر می رسد خودروسازان و مسئولان در این مورد نیز سیاست قبلی را در پیش گرفته اند. حجت این ادعا این است که آنها ابتدا سعی می کردند که این حرکت را نادیده گرفته و هیچ صحبتی در مورد آن نکنند. وقتی کار به جایی رسید که دیدند مردم اصرار به اقدام خود دارند و روز به روز بر تعداد کسانی که از تحویل گرفتن خودروهای پیش خرید شده انصراف می دهند، افزوده شد، آنها مجبور به اظهار نظر شدند. البته این بار واکنش متفاوتی داشتند که شاید در راستای همان نادیده گرفتن حرکت های مردمی بود.
علی رغم همه آمارهایی که رکود بسیار شدید در بازار خودرو را نشان می دهند و آمارهای مشابهی وجود دارد که نشان از انصراف های گسترده مردم از پیش ثبت نام خودرو دارد، البته خودروسازان در راستای سیاست های نادرست گذشته خود سعی کرده اند که انصراف های شکل گرفته را عادی نشان دهند و در اظهار نظرهایی که می کنند همه چیز از جمله اینکه این انصراف ها به کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» مربوط باشد را تکذیب کرده و همواره بر این امر تأکید کنند که انصراف از خرید همیشه در پیش فروش ها امری طبیعی است و کسانی که کالایی را پیش خرید می کنند این حق را دارند که پیش از تحویل کالا از خرید آن انصراف دهند.
البته مردم کشور ما چند سالی است که به برخی آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان بی اعتماد شده اند و باور عمومی بر این اصل استوار شده که همواره عده ای از مسئولان سعی دارند که برای توجیه کارهای خودشان آمارهای غیر واقعی ارائه دهند و با اظهار نظرهایی که می کنند به خیال خودشان افکار عمومی را مدیریت کنند. یک نمونه از این اظهار نظرها را احمد نعمت بخش که از طرف خودروسازان به رسانه هایی که مورد حمایت آنها هستند به عنوان کارشناس معرفی شده، انجام داده و در اظهار نظری عجیب حتی کسانی که سعی کردند به نوعی مردم را آرام کنند مورد انتقاد شدید قرار داده است. هر چند مردم دیگر به چنین اظهارنظرهایی اعتنا نمی کنند و بیشتر بر اساس یافته های خود اقدام به انجام کارهای خود در خرید و یا انصراف از خرید می کنند.
اولین مورد این انتقادها به مدیر عامل سایپا بوده که چند روز پیش به دلیل کیفیت پایین محصولات تولیدی از مردم عذرخواهی کرده بود. نعمت بخش این عذرخواهی را نتیجه جوانی و بی تجربگی مدیر عامل سایپا دانسته و تأکید کرده است که نباید این عذرخواهی صورت می گرفت!
همان طور که اشاره شد، اظهار نظرهای عجیب دبیر انجمن خودروسازان به اینجا ختم نشده و حتی در این مصاحبه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که معتقد بودند قیمت خودرو باید ۴۰ درصد ارزان شود را متهم به طراحی توطئه علیه خودروسازان کرده و در سخنی بالاتر از جایگاه خود گفته است که نمایندگان مجلس پایشان را بیشتر از گلیمشان بلند کرده اند!
او نه تنها تأکید می کند که خودروهای ساخت داخل ارزان نخواهد شد، بلکه بدون ارائه آمار و ارقام و تنها بر اساس استدلالاتی که برای هیچ کس قابل اتکا و اعتنا نیست سعی دارد که بگوید “کمپین نخریدن خودروی صفر” شکست خورده و در روزهای آینده قیمت خودرو حتی با افزایش رو به رو می شود! بر کسی پوشیده نیست که این سخنان به دلیل عصبانیت از حرکت مردم برای مجبور کردن خودروسازان به افزایش کیفیت و کاهش قیمت بیان می شود و نشان می دهد که راه مردم برای رسیدن به خواسته به حق خود درست بوده و موجبات عصبانیت افرادی را که سوار شدن پراید را حق مردم عادی و سوار شدن مگان را کمترین حق خود می دانند! فراهم آورده است.
بر هیچ کس پوشیده نیست که اقدام مردم برای نخریدن خودرو صفر چه فشاری بر خودروسازان وارد کرده است. برای اثبات فشاری که این اقدام مردم بر خودروسازان وارد کرده همین بس که آنها مجبور می شوند با رسانه هایی که مورد حمایشان هستند صحبت کرده و چنین اظهار نظرهای خام و خلاف واقعی را انجام دهند و این به واکنش واداشتن خودروسازان خود دلیلی بر موفق بودن اقدام مردم است. بدون شک بهترین راه برای تامین نظر مردم که آنها نیز چیزی جز افزایش کیفیت خودروی ساخت داخل که در نهایت منجر به فراهم آوردن شرایط رقابتی برای خودروسازان ما در سطح منطقه و جهان خواهد شد، نمی خواهند؛ پاسخگویی مستدل و مستند به درخواست های آنها درباره افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو است نه اینکه افرادی مامور ترساندن مردم از افزایش قیمت خودرو و طرح ادعاهایی نظیر توطئه شوند.

منبع

انجمن خودروسازی ایران

برچسب : انصراف , خرید , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

شهاب
35

انقدر نمیخریمممممممممم که خودروسازو امثال نعمت بخش به التماس بیفتن
12:57  1394/06/28
پاسخ دادن
جهان
27

کمپین خریدن خودروی صفر ممنوع" یعنی حفظ جان و مال که از هر واجبی بالاتر است.
هر روزنامه و مسئولی! که از خودروسازان حمایت میکند و یا ادعای خنده دار بیان میکند باید برای برنامه خندوانه معرفی شود. چون اینقدر ناشیانه و بچگانه حرف میزنند که انگار دارند با بچه های خود حرف میزنند.
این ادعاها از روی عصابانیت است. قرآن میفرماید از این عصابانیت بمیرید "موتوا بغیظکم"
این کمپین مانند یک صاعقه است که بر سر خودروسازان نازل شده و یک عذاب الهی است که دامانشان را گرفته ولی با آن را انکار میکنند.
این کمپین در واقع یک آتشفشان خاکستر بر سر خودروسازان است ولی آن را انکار میکنند.
اینها حتی از برخی انکار کنندگان خداوند و عذابش در طول تاریخ منکرتر هستند.
این کمپین همان امربمعروف خودروسازان است برای صداقت داشتن در کار و صداقت داشتن در گفتار. راستگویی و درستکاری و ترس از خداوند یک هنر است که باید مدیران خودروساز بدنبال آن باشند.
این شیوه رفتار خودروسازان، حتی قطعه سازان را نیز آلوده به منکر کرده است و این نان خوردن ندارد.
12:50  1394/06/28
پاسخ دادن
محمدشریف
24

با سلام به کمپین " خرید خودروی صفر ممنوع"
1- عصبانیت مدیران! خودروسازی نه بخاطر تعطیلی خودروسازی است بلکه بیشتر بدلیل این است که با بالابردن تیراژ تولید سالانه خودروهای بی ارزش و بی کیفیت خود، صدها میلیون تومان پاداش میگرفتند و این پاداش چیزی نبوده جز از جیب من و شما یعنی مردم. و اکنون این پاداشها قطع شده است.
2- در خبر 20:30 روز جمعه ادعا شد که خودروسازی ایران در رتبه 18 قرار دارد و این خبر آنقدر مضحک و خنده دار بود که مجری خبر نیز به سرعت از آن گذشت و در نهایت اشاره کرد که این رتبه فقط مربوط به تعداد تیراژ تولید است نه کیفیت و ایمنی و قیمت مناسب.
3- کمپین در واقع یک نوع کمپین حفظ جان و حفظ سرمایه زندگی و آینده خانواده است پس باید هر ایرانی ضمن تشویق دیگران، خود نیز یکی از اعضای کمپین باشد. چرا که بدستور خداوند متعال حفظ جان و مال از هر چیز حتی نماز بالاتر است.
4- حجت الاسلام صدیقی در نماز جمعه دیروز 27 شهریور، با کنایه اشاره کرد که هیچ مدیر و مسئول مملکتی حق ندارد مردم را بترساند یا به آنها توهین کند که منظور وی جناب وزیر! صنعت بوده است.
12:43  1394/06/28
پاسخ دادن
خدا ميبيند
31

عجب ادماي پرويي هستند.
بماند كه پدر مردم و جوونا را از بيكاري و بي پولي در اوردن و صدامون در نمياد.
خودشون و بچه هاشون با چي ميرن سر كار و سر كلاس هاي دانشگاه ..(البته اگر داخل كشور باشن و و براي پيشرفت كشور نرفته باشن تحصيلات و تفريحات خارج از كشور)
بعد ٩٠ درصد از مردم ما كه به زور و زحمت ميان ي ماشين ٢٠ تا ٤٠ ميخرن (اونم با دعوا و بحث و كلي خرج نكردن )بايد هر روز تو تعميرماه باشن يا دلشون بلرزه خدايي نكرده اگر تصادف كنند احتمال زنده بودن ادماي داخل ماشين صفرِ.
تو قران گفته شده مردن يك انسان مانند كشتن همه ي عالم..
حالا اين اقايون به فكر بيكار شدن ي تعداد كارمند بدبخت ايرانخودرو و سايپا هستن يا جيبشون.
اين اقايون هم بپوندند به بقيه بيكارا مملكت لااقل جون ٧٠ميليون ديگه حفظ بشه
11:56  1394/06/28
پاسخ دادن
محمد باقری
6

سلام و درود برانجمن خودروسازی ایران که حرف دل مردم را می زند.پاینده باشید.
11:04  1394/06/28
پاسخ دادن
عماد
27

من خودم برلیانس ثبت نام کرده بودم انصاف دادم 53 میلیون بود یعنی حدود 17 هزار دلار تازه با دلار 3000 تومن اگه دلار کمتر بود که ...
با این پول یه ماشین خیلی خیلی خوب تو هر جای دنیا میشه خرید ولی تو ایران یه ماشین چینی و جالب اینه که هنوز کسایی هستن که ماشین و خریدن و هر روز میرن تو پیجش ازش تعریف میکنن بدون اینکه لحظه ای فکر کنن که چه خبر
از وقتی مناطق آزاد گسترش پیدا کرد و قشر متوسط هم تونستن ماشین خوب سوار بشن فرق ماشین خوب و بد رو فهمیدن به آپشن توجه کردن.
اما حتی تو مناظق آزاد ماشینی و که پول دادن نمیتونن از شهر خارج کنن این اگه ظلم نیست چیه؟
مگه از رشت (منطقه آزاد انزلی) تا تهران چقدر راه که اونجا آزاد و اینجا ....
امیدوارم یه روز دولت یکم به مردم فکر کنه نه به منفعت و درآمد نجومیه خودش.
11:04  1394/06/28
پاسخ دادن
ehsan
32

ما نمیخواهیم کیفیت بره بالا و قیمت بیاد پایین میخواهیم این شرکت های داخلی درشون تخته شه اینا بنز رایگان هم بدن دیگه قبول نمیکنیم به مدت چند سال اعتماد کردیم و ماشین گرون خریدیم که مثلا از تولید داخلی حمایت کنیم صدامون هم در نیومد چوبشم خوردیم دیگه بسه اینا پس رفت هم کردن چه برسه به پیشرفت!!!
10:39  1394/06/28
پاسخ دادن
کاربر: abe
13

شعور هم چیز خوبی بود یه زمونی.
10:20  1394/06/28
پاسخ دادن
Ttt
34

مرسی کمپین...زنده باد مردم...راه طولانیست صبور باشید.
10:10  1394/06/28
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1p : بهترین رنگ در برابر آفتاب سفید است بقیه رنگها بخصوص رنگهای تیره به مرور زمان دچار آفتاب سوختگی و دفرمه میشن.
لیلا : فرم از کجا پر کردین،خود نمایندگی داد؟؟
S3تهران : تریلی به سمت کجا میرفت؟ جک s5 پلاک ۱۴ بود؟
tara v4 : سلام دوستان تارا v4 تا چه تاریخی فاکتور شده ، لطفا موعد تحویل و زمان فاکتور شدن رو اعلام فرمایید.
تاراv4 : سلام مثله اینکه خودرو منم فاکتور شد انشالله که خودرو شما هم فاکتور بشه
S3 ابان : مگه کارخونه اش تو شیرازه؟
هوشنگ طاوسی : به جای سورن دوگانه چند ماشین دیگه اعلام کنید
S5 تهران : داداش منم همین شرایط شمارو دارم
Moein s5 : سلام ثبت نام ۲۰ مهر طرح اقساطی فاکتور ۲۴ اردیبهشت بیمه ۲۹ اردیبهشت پلاک ۵ خرداد ارسال مدارک ۹ خرداد تحویل امروز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین سنجری : سلام دوستان تحویل زمستان پارس پیامک جاگزین اومده چکار کنم
دی ماه مظلوم : انشااله تا برج 5 دعوتنامه اسفندماه بیاد و ساینا تک سوز با قیمت 360 میلیون بهتون بدن که دیگه عجله نکنید
محسن : بله عزیز
آریزو 6 پرو : دیگه کسی آریزو تحویل نگرفت اینگار
محمدرضا : من تکمیل وجه 19 اسفند تحویل خرداد هنوز فاکتور نشده
علی رانا خرداد : کسی اطلاع داره چند روز بعد از فاکتور ماشین تحویل میدن
سیدقلیچ : میتونه از شل بودن میل تعادل یا خرابی لاستیک میل تعادل باشه.میتونه از خراب بودن بلبرینگ چرخ باشه.تاب داشتن جزئی یکی از تایرها میتونه از 80تا 100 لرزش بده.یا حتی این مشکل میتونه از ایراد در مونتاژ خودرو یا قطعات غیر استاندار و بیکیفیت زیر بندی باشه.جدیدا سایپا (تر)میزنه توی مونتاز یا غالب بندی شاسی ماشین .این ایراد حتی حتی میتونه از تنظیم نبودن در حد 1سانت در وضعیت مونتاژ شاسی جلو وجای پیچهای زیربندی خودرو بوجود بیاد .که خدا نسیب هیچکس نکنه.اما متخصص کار بلدباشه کسی.کار نشد نداره درستش میکنه.
من : سلام به مبارکی. چه رنگی؟
رضا : زمان ثبت سخا مهمه
سورن دوگانه 100 تکمیل وجه 2 دی : احتمالا فردا پس فردا فاکتور میشی،لطفا مارو بی خبر نذار