بررسی کشنده Kenworth T680

بررسی کشنده Kenworth T680

کمپانی Kenworth به تازگی از کشنده جاده‌ای T680 رونمایی کرده است که یکی از آیرودینامیک‌ترین محصولاتی است که توسط این کمپانی تولید می‌شود. این کشنده جدید مصرف سوخت پایینی دارد، از عملکرد و راحتی زیادی برخوردار است و تجهیزاتی بسیار جدید و نوآورانه در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد. کابین این کشنده 2.1 متر طول دارد و برای پر کردن جای خالی بین کابین 1.9 متری کابین کشنده T660 و کابین 2.3 متری کشنده T700 طراحی و به بازار عرضه شده است. ماموریت این کشنده حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی است و با کابین‌های Single یا Sleeper cap به بازار عرضه می‌شود. در قلب کشنده یک موتور 12.9 لیتری Paccar MX جا خوش کرده است، البته موتور Cummins ISX15 نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است.

 

طراحی بدنه

بررسی کشنده Kenworth T680

کشنده Kenworth T680 از بدنه‌ای بسیار زیبا و آیرودینامیک بهره می‌برد. سقف بلند، سپر و بادشکن همگی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که مصرف سوخت پایین بیاید و آیرودینامیک بالا برود. جلو پنجره مشهور Kenworth که به این کشنده چهره‌ای آشنا می‌دهد از آلومینیوم مشبک و ضد زنگ ساخته شده است. کشنده Kenworth T680 در مقایسه با سایر محصولات سری T از 65 درصد محفظه بار (داخل کابین) بیشتر، شیشه جلو بزرگتر (50 درصد)، 40 درصد سر رو صدای کمتر (در داخل کابین)، 30 در صد زاویه باز شدن بیشتر درب‌ها و بهترین روشنایی چراغ‌های جلو بهره می‌برد.

بررسی کشنده Kenworth T680 بررسی کشنده Kenworth T680

سقف بسیار بلند و شیب‌دار بسیار خوش قیافه است و به کشنده چهره‌ای دینامیک و پویا می‌بخشد. بدنه کابین از پنل‌های آلومینیومی سبک و ضد زنگ ساخته شده که با بست‌های Henrob به هم متصل شده‌اند و سازه‌ای بسیار محکم و مقاوم در برابر سر و صدا و تکان و لرزش به وجود آورده‌اند. مهندسین در ساخت بادشکن جدید و سه تکه از ماده بسیار سبک و خاصی به نام SMC ساخته شده است و نیروی بسیار کمی برای بالا و پایین بردن آن مورد نیاز است. سپر آیرودینامیک نیز از دو قسمت مجزا و از جنس یک ماده بسیار مقاوم به نام Thermoplastic Olefin ساخته شده است که به هیچ عنوان تحت تاثیر آفتاب قرار نمی‌گیرد. چراغ‌های دوقلو و هالوژن جلو بسیار پر نور هستند، چراغ‌های زنون نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

 

کابین داخلی

بررسی کشنده Kenworth T680

به لطف زاویه زیاد باز شدن درب‌ها و پلکان بسیار خوب، سوار و پیاده شدن بسیار آسان است. درب‌ها از مواد بسیار سبک و عین حال مقاوم ساخته شده‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هوا را به خوبی از کناره‌های کابین عبور بدهند و سر و صدای ناشی از باد را به حداقل ممکن برسانند. یک سوپاپ تخلیه فشار نیز در کابین تعبیه شده است که هوای داخل و خارج کابین را یکسان می‌کند تا درب‌ها راحت‌تر باز و بسته بشوند. پنل ابزار به صورت استاندارد دارای نه آمپر است که در کنار دوازده شاخص قرار می‌گیرند، همگی این آمپرها بسیار خوانا هستند، علاوه بر این پنل ابزار این کشنده به سیستم جدید و نوآورانه DPC نیز مجهز است.

بررسی کشنده Kenworth T680 بررسی کشنده Kenworth T680

این سیستم دارای یک صفحه نمایشگر رنگی و 5 اینچی است که اطلاعات مربوط به کشنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد و سیستم NavPlus نیز روی داشبورد تعبیه شده است و امکان برقراری ارتباط با تلفن همراه از طریق بلوتوث را فراهم می‌کند. صندلی‌های بادی بسیار راحت هستند و به صورت اتوماتیک با وزن راننده مطابقت پیدا می‌کنند. در کنار صندلی‌های استاندارد یک صندلی چرخان با زاویه 180 درجه نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است که به شاگرد راننده اجازه می‌دهد راحت‌تر باشد. موقعیت بالای راننده به او اجازه می‌دهد دید بسیار خوبی از جاده داشته باشد. تجهیزات دیگری که در کابین به چشم می‌خورند عبارتند از: تلویزیون 23 اینچی، میز مخصوص DVD یا بازی‌های ویدویی، تاقچه مخصوص مایکروویو.

 

موتور و گیربکس

بررسی کشنده Kenworth T680

کشنده Kenworth T680 به یک موتور 12.9 لیتری Paccar MX مجهز است که می‌تواند بین 380 تا 485 اسب‌بخار نیرو تولید کند. حداکثر گشتاور نیز 2373 نیوتن‌متر است. گفتنی است این موتور بسیار قوی قبلا توانایی‌هایش را در سایر کشنده‌ها و کامیون‌های Kenworth و Peterbilt به اثبات رسانده است. البته موتور Cummins ISX15 نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادر است بین 400 تا 600 اسب‌بخار نیرو و حداکثر 2779 نیوتن‌کتر گشتاور تولید کند. این دو موتور در کنار گیربکس اتوماتیک Eaton UltraShift PLUS قرار می‌گیرند که بسیار دقیق و به جا عمل می‌کند. از طرفی کمپانی Kenworth اعلام کرده است به زودی موتور Cummins Westport ISX12 G را نیز به بازار عرضه خواهد کرد که با گاز طبیعی فشرده کار می‌کند و قادر است 400 اسب‌بخار نیرو و 1966 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ترمز موتور و گیربکس دستی نیز می‌توانند به صورت سفارشی در کنار این موتور قرار بگیرند.

بررسی کشنده Kenworth T680

بررسی کشنده Kenworth T680


منبع

TopSpeed

 

برچسب : Kenworth , کن ورث






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

آرمین
0

سلام
امکان داره کسی راهنمایی کنه برق ماشین سنگین برم یا سبک؟
19:31  1396/06/24
پاسخ دادن
.
1

تو ایران فقط باید پراید بخری
11:44  1395/03/17
پاسخ دادن
نباتی
0

سلام خسته نباشید.داخل کشور میتوان خرید کرد
12:42  1394/10/06
پاسخ دادن
میکاییل
1

هرچی باشه به پا هوو چینی نمیرسه!
20:36  1394/08/02
پاسخ دادن
کاربر: mr.zare
0

لطفا در ارتباط با مشخصات اتوبوس هاي شركت هاي مختلف نيز اطلاعات بگذاريد.
ممنون
12:41  1394/06/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : من تحویل دی بودم بالاخره امروز تارا خانم رو تحویل گرفتم
محمد : نه بالا گرفتار شدیم
تارا دستی : خوب خداروشکر تارا تیرماه و مرداد هم با تارا دستی زمستان براشون پیامک واریز وجه اومده بدون گرانی و احتمالا برای پیش فروش تیرماه هم احتمالا دهم خرداد بیاد
امین : فروش فوری شاهین اتوماتیک طرح جوانی جمعیت واریز ۲۴ دی ۴۰۲ تکمیل وجه بیمه و مالیات ۳۰ فروردین ۴۰۳ فاکتور ۲۴ اردیبهشت ۴۰۳ چراغ تحویل روشن ۲۹ اردیبهشت انشالله به زودی همه ماشیناشون رو تحویل بگیرن
شاهین : سلام دوستان دوباره طرح تبدیل اومده، این دفعه ساینا اس هنوز بازی های سایپا ادامه دارد....
اس ۳ : سلام دوستان کسی هست ثبت نام آذر باشه براش پیامک شاسی اومده باشه
T8 مشهد : ثبت‌نام ۱۸ بهمنم هنوز شاسی نشده
مجتبی S3 : چند روزه اینجا بدجور تگرگ میزنه،تمام ماشینا آسیب دیده انشالله ماشینا آسیبی نخورده باشه
علی : کسی از ثبت نام شهریور ماه نقدی فاکتور شده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاکتور 207 اتو اسفند : تکمیل وجه30 دی فاکتور شد تحویل 29 اسفند
احمد رضا : رنگ‌ها رو دیر میدن کاش تبدیل میزدید
207 : سلام دوستان .من نمیدونم چرا آخه تبدیل نمیزنن هم قیمتش تو بازار بالاتره هم خیلی ابشنش بیشتره حداقل 5تا ابشن بیشتر داره هم خیلی شیکتره .بنظر من تبدیل نزدن بزرگترین اشتباهه
محمدرضا : نوبت تحویل خرداد کیه فاکتورمیشن؟؟سورن موتورجدید
پارس 4722 : سلام به دلم افتاده تا فردا عصر پیامک ها میاد
پارس بهار : دوستان الویت بهار را ایرانخودرو میگه اول تیره اگه فراخوان بشن اونم تبدیل به سورن میاد چون 5هزار نفر دیگه الویت زمستان مونده پارس هم زیاد ندارنداگه برسه به الویت زمستان برسه پژو پارس بهار وتابستان طرح تبدیل میاد چقدر انتظار بکشیم بعد هم باید ماشینی جایگزین برداریم
احمد : سلام تا 8بود
رضا : دادش تبدیل به سورن میاد
سارا رحیمی : چند روز بعد از پلاک شدن ماشین میاد نمایندگی؟ تحویل حضوری چجوریه دردسر نداره؟ ممنون میشم جواب بدید🙏
محمد : از دروغ خسته شدیم