طلب 30 میلیون دلاری سایپا از ونزوئلا

طلب 30 میلیون دلاری سایپا از ونزوئلا

 
معاون صادرات سایپا‌ از احداث پنجمین سایت خارجی تولید سایپا در الجزایر با سرمایه اولیه ۲۰ میلیون دلاری خبر داد. محسن دستخوش جوان روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 75 درصد از سرمایه اولیه این شرکت مشترک را طرف الجزایری پرداخت کرده است، گفت: تنها 25 درصد سرمایه توسط گروه خودروسازی سایپا تامین شده است.
 
وی با اشاره به اینکه عمده بازار الجزایر در اختیار برندهای مختلف اروپایی است به نحوی که رنوی فرانسه سهم 35 درصدی بازار این کشور را به خود اختصاص داده است ، گفت: در فاز نخست این سایت به مونتاژ و تولید خودرو اقدام خواهد کرد، اما یک تفاوت عمده میان نوع فعالیت شرکت سایپا با دیگر شرکت‌های خودروساز حاضر در بازار الجزایر وجود دارد که آن تقویت زنجیره‌ تامین قطعات است تا به همراه آن بتوانیم ضمن تولید خودرو در این کشور صادرات قطعات را نیز انجام دهیم.
 
 
معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی با اعلام اینکه در سال 2016 فعالیت این سایت آغاز خواهد شد، تصریح کرد: ظرفیت اسمی این سایت 20 هزار دستگاه است، اما گنجایش تولید 450 هزار خودرو در سال را نیز دارد. دستخوش جوان گفت: در این سایت قرار است خودروهای x100، شامل سایپا 132، سایپا 111 و سایپا 151 به همراه خودروهای x200 شامل تیبا صندوقدار و تیبا هاچ‌بک تولید شود. البته به محض اینکه خودروی جدید ساینا نیز توزیع داخلی شود در آغاز سال 2017 جزو لیست خودروهای تولیدی این شرکت در سایت الجزایر خواهد بود. وی با اشاره به اینکه رنج قیمتی محصولات x100 این شرکت در سایت الجزایر 6 هزار و 500 دلار پیش‌بینی شده است، گفت: ما قصد داریم نیازهای ارزی خود را از محل صادرات تامین کنیم، بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم بالغ بر 15 درصد از نیازهای اصلی خود را از محل صادرات قطعه تامین کنیم. جوان با اعلام اینکه پراید در بازار عراق بدون آپشن، بیمه شخص ثالث و هزینه‌های جانبی حدود 9 میلیون و 800 هزار دینار به فروش می‌رسد، گفت: این رقم معادل 8 هزار و 200 دلار است. بر همین اساس خودرو با قیمتی حدود 30 میلیون در بازار عراق به فروش می‌رسد. معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه سایپا درخصوص زیان‌ده بودن خطوط تولید خودروسازان داخلی در کشورهای مختلف گفت: هیچ یک از سایت‌های خارجی شرکت سایپا زیان‌ده نیست. بلکه عمده سرمایه‌گذاری‌های ما در سایت‌های خط تولید به صرفه بوده است. البته در کشورهایی که جنگ یا قوه قهریه وجود دارد خطوط تولید با مشکلاتی همراه شده‌اند. وی با اشاره به اینکه سایپا در سایت ونزوئلا حضور خوبی دارد، اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون در دریافت مطالبات خود در این کشور با مشکلاتی همراه هستیم که به محض دریافت مطالبات خود ارسال قطعات را به این سایت ادامه خواهیم داد. وی درخصوص مطالبات این شرکت از ونزوئلا اظهار کرد: در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار بابت صادرات خودروها از ونزوئلا طلبکار بودیم که ۷۰ میلیون دلار آن وصول شده و ۳۰ میلیون دلار دیگر هم‌اکنون در حساب بانک مرکزی این کشور موجود است که به محض تسویه، محموله بعدی را ارسال خواهیم کرد.
 
 
 
طلب 30 میلیون دلاری سایپا از ونزوئلا
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , سایپا , طلب , ونزوئلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

علی
6

آقا من شخصا یه نظر خوب به ذهنم رسید به اسرایییلی ها و آمریکایی ها پراید بدید
.
.
.
.
از شرشون راحت شیم !!!!(:
04:18  1394/10/01
پاسخ دادن
کاربر: Reza
7

متاسفانه اونا حاضر نمی شن سوار پراید بشن وگرنه بهشون می دادیم!
12:59  1394/10/01

کاربر: نوید جهرمی
3

اگر توی شروط برجام آورده بودیم هم بد نبودا
19:59  1394/10/01

الکی مثلا ما شوکه شدیم خخخخ
7

این داستان (احداث کارخانه در خارج از ایران) در دولت قبل هم با بوق و کرنا انجام دادند. در آمریکای جنوبی، عراق سوریه کشورهاس تازه استقلال یافته از شوروی و ... ایران خودرو و سایپا این موضوع رو نشونه پیشرفت خودشون و عاملی برای امتیاز گرفتن از دولت و مجلس کرده بودن. اما به گواهی کارشناسان جز ضرر و خسارت چیزی عاید مملکت نشد. نتیجه اینکه ما ملت مجبور شدیم ضرر و زیان آقایون رو با گرون تر خریدن محصولات اونها جبران کنیم. حالا هم روز از نو و روزی از نو
01:03  1394/10/01
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
7

یکی از این کارخونه هایی ک خارج از کشور زدن بدرد نخورد. ب جز پول دور ریختن چیزی ب دنبال نداره. بیشتر جنبه سیاسی داره.
به جای احداث کارخونه اول صادر کنن و خدمات پس از فروش ارائه بدن. بعد فکر احداث کارخونه باشن.
از یه طرف ب قطعه سازا بدهکارن و ورشکستن. از اونطرف ولخرجیای بیخود میکنن.
19:56  1394/09/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پذیرش ۱۹ دی شاهین اتومات : منم پذیرش 19 دی ماه هستم ولی هنوز فاکتور نشدم تکمیل وجه رو روی ۱۸ دی ماه انجام دادم ولی پذیرش رو ۱۹ دیماه زدند هنوز فاکتور نشدیم منتظریم
H : نه ربطی نداره . من دوماهه تکمیل وجه شدم و تخصیص داده شده ، منتظر فاکتور بشه ، همینو زده . برای همه همینه
شاهین اتو : بله فروش فوق العاده بودم
رها : ظاهرا خیلیا این مشکل رو دارن..چون در سایت دیگه ای دیدم که عده ای اعتراض کرده بودن به این موضوع با پشتیبانی سایپا تماس بگیرین بنظرم 096550
j7 سفید : سلام خدمت دوستان من امروز صبح تحویل گرفتم ثبت نام دومرحله ایی شهریور تکمیل وجه دی ماه تحویل سیستمی بهمن ماه اصفهان دیروز رسیده امروز تحویل گرفتیم توی پارکینگ تحویل حدود ۱۲ تا۱۳ تاj7 مشکی دیگه هم بود
آراد : موعد تحویل زمستان بودین؟
اس۵ : لعنت بر ذات خرابتون موعد چکشون هست الکی همه شاسی شدن.ما که ندیدیم.ولی خر جد و آبادتونه
حسام : دوستان زنگ زدم سایپا بابت این پیام هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده پرسیدم گفتن هیچی نیست و کد ملی رو گرفت گفت منتظر پیام تکمیل وجه باشین به نظرات منفی اهمیت ندین انشالله ب زودی برا همه پیام تکمیل وجه میاد اونایی ک عدم تخصیص خوردن و پلاک فعال داشتن دارن میسوزن ک اسمشون در نیومده گوش ندین اصلا
زهره : من همین اول کار بگم که خودم اطلس دارم و نزدیک به دوماهه که باهاش رانندگی میکنم ( اولین ماشینم کوییک بوده ) به شخصه ۲۰۷ رو بیشتر دوستدارم با ۲۰۷ رفیقم که مدل ۱۴۰۰ بود رانندگی کردم اطلس خیلی سواری نرم تری در اختیارتون میذاره ولی ۲۰۷ فرمون نرم تر داشبورد قشنگتر البته نظر شخصی خودمه ظاهر قشنگتر ولی خب اطلس از کوییک هم نرم تر و بهتره و قطعاتشم مثل کوییکه و کم خرجه نسبت به ۲۰۷ قطعات ارزونتری داره ، نسبت به قیمت کارخانه که خریدم واقعا راضیم سانروف داره آپشناش خوبه و و چیزی که من خیلی باهاش حال میکنم سانروف جمع جورشه که توی ۴۰۰ میلیون هیچ ماشین داخلی سانروف نداره، فقط تنها چیزی که خیلی ناراحتم کرد این بود که دکمه های روی فرمونش چراغ نداشت ولی ۲۰۷ داشت، امیدوارم همه بتونن ثبتنام کنن و لذت ببرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهران : من 1 بهمنم دو روز پیش فاکتور شدم
ساینا85 گانه : پذیرش 7بهمن، امروز فاکتور شدم
زهرا : منم 23 تکمیل وجهم بود امروز تغییر رنگ زدم یک ساعت بعد فاکتور خدااااا شکرت
تحویل اسفند : براب منم فعال نشده
محمد : تکمیل وجه 20 دی برا منم تغییر رنگ اومده . خیلیا قبل ما مشکی میخواستن . چقدر بی برنامس ایران خودرو
60019تحویل 29اسفند : هنوز فعاله
زهرا : چرا پیام نمیاد
207 پانوراما : سلام تکمیل وجه 17 ام امروز تغیر رنگ برام فعال شده مشکی کردم یه ساعت بعد فاکتور شدم
رسول ازبجنورد : سلام به همه شماعزیزان خرید 33اتومات تاریخ 2دی خریدنقدی بودم که همه وقت میگفتن تاریخ سیستمی برات1403,2,19است که ازاین تاریخ سیستمی هم گذشت ولی بازم خبری نیست مدل 1402نزدیک به 4ماه است بیمه هم شده اگه کسی خبرداره توراخدااعلام کنه گرفتارشدم ممنونم ازشماعزیزان♥️♥️♥️🙏🙏🙏🙏
مجید تیگو 7 : سلام جناب الوند وقت بخیر برا چی مدیران خودرو این کیت ها را برداشته دلیلش چی هست ؟ برا افزایش قیمت محصولاتش این کار را کرده ؟ یا مشکلی دیگه هست تو شرکتشون؟ آخه اینجوری که خریداران صداشون درمیاد این چه وضعش هست