طلب 30 میلیون دلاری سایپا از ونزوئلا

طلب 30 میلیون دلاری سایپا از ونزوئلا

 
معاون صادرات سایپا‌ از احداث پنجمین سایت خارجی تولید سایپا در الجزایر با سرمایه اولیه ۲۰ میلیون دلاری خبر داد. محسن دستخوش جوان روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 75 درصد از سرمایه اولیه این شرکت مشترک را طرف الجزایری پرداخت کرده است، گفت: تنها 25 درصد سرمایه توسط گروه خودروسازی سایپا تامین شده است.
 
وی با اشاره به اینکه عمده بازار الجزایر در اختیار برندهای مختلف اروپایی است به نحوی که رنوی فرانسه سهم 35 درصدی بازار این کشور را به خود اختصاص داده است ، گفت: در فاز نخست این سایت به مونتاژ و تولید خودرو اقدام خواهد کرد، اما یک تفاوت عمده میان نوع فعالیت شرکت سایپا با دیگر شرکت‌های خودروساز حاضر در بازار الجزایر وجود دارد که آن تقویت زنجیره‌ تامین قطعات است تا به همراه آن بتوانیم ضمن تولید خودرو در این کشور صادرات قطعات را نیز انجام دهیم.
 
 
معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی با اعلام اینکه در سال 2016 فعالیت این سایت آغاز خواهد شد، تصریح کرد: ظرفیت اسمی این سایت 20 هزار دستگاه است، اما گنجایش تولید 450 هزار خودرو در سال را نیز دارد. دستخوش جوان گفت: در این سایت قرار است خودروهای x100، شامل سایپا 132، سایپا 111 و سایپا 151 به همراه خودروهای x200 شامل تیبا صندوقدار و تیبا هاچ‌بک تولید شود. البته به محض اینکه خودروی جدید ساینا نیز توزیع داخلی شود در آغاز سال 2017 جزو لیست خودروهای تولیدی این شرکت در سایت الجزایر خواهد بود. وی با اشاره به اینکه رنج قیمتی محصولات x100 این شرکت در سایت الجزایر 6 هزار و 500 دلار پیش‌بینی شده است، گفت: ما قصد داریم نیازهای ارزی خود را از محل صادرات تامین کنیم، بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم بالغ بر 15 درصد از نیازهای اصلی خود را از محل صادرات قطعه تامین کنیم. جوان با اعلام اینکه پراید در بازار عراق بدون آپشن، بیمه شخص ثالث و هزینه‌های جانبی حدود 9 میلیون و 800 هزار دینار به فروش می‌رسد، گفت: این رقم معادل 8 هزار و 200 دلار است. بر همین اساس خودرو با قیمتی حدود 30 میلیون در بازار عراق به فروش می‌رسد. معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه سایپا درخصوص زیان‌ده بودن خطوط تولید خودروسازان داخلی در کشورهای مختلف گفت: هیچ یک از سایت‌های خارجی شرکت سایپا زیان‌ده نیست. بلکه عمده سرمایه‌گذاری‌های ما در سایت‌های خط تولید به صرفه بوده است. البته در کشورهایی که جنگ یا قوه قهریه وجود دارد خطوط تولید با مشکلاتی همراه شده‌اند. وی با اشاره به اینکه سایپا در سایت ونزوئلا حضور خوبی دارد، اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون در دریافت مطالبات خود در این کشور با مشکلاتی همراه هستیم که به محض دریافت مطالبات خود ارسال قطعات را به این سایت ادامه خواهیم داد. وی درخصوص مطالبات این شرکت از ونزوئلا اظهار کرد: در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار بابت صادرات خودروها از ونزوئلا طلبکار بودیم که ۷۰ میلیون دلار آن وصول شده و ۳۰ میلیون دلار دیگر هم‌اکنون در حساب بانک مرکزی این کشور موجود است که به محض تسویه، محموله بعدی را ارسال خواهیم کرد.
 
 
 
طلب 30 میلیون دلاری سایپا از ونزوئلا
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , سایپا , طلب , ونزوئلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

علی
6

آقا من شخصا یه نظر خوب به ذهنم رسید به اسرایییلی ها و آمریکایی ها پراید بدید
.
.
.
.
از شرشون راحت شیم !!!!(:
04:18  1394/10/01
پاسخ دادن
کاربر: Reza
7

متاسفانه اونا حاضر نمی شن سوار پراید بشن وگرنه بهشون می دادیم!
12:59  1394/10/01

کاربر: نوید جهرمی
3

اگر توی شروط برجام آورده بودیم هم بد نبودا
19:59  1394/10/01

الکی مثلا ما شوکه شدیم خخخخ
7

این داستان (احداث کارخانه در خارج از ایران) در دولت قبل هم با بوق و کرنا انجام دادند. در آمریکای جنوبی، عراق سوریه کشورهاس تازه استقلال یافته از شوروی و ... ایران خودرو و سایپا این موضوع رو نشونه پیشرفت خودشون و عاملی برای امتیاز گرفتن از دولت و مجلس کرده بودن. اما به گواهی کارشناسان جز ضرر و خسارت چیزی عاید مملکت نشد. نتیجه اینکه ما ملت مجبور شدیم ضرر و زیان آقایون رو با گرون تر خریدن محصولات اونها جبران کنیم. حالا هم روز از نو و روزی از نو
01:03  1394/10/01
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
7

یکی از این کارخونه هایی ک خارج از کشور زدن بدرد نخورد. ب جز پول دور ریختن چیزی ب دنبال نداره. بیشتر جنبه سیاسی داره.
به جای احداث کارخونه اول صادر کنن و خدمات پس از فروش ارائه بدن. بعد فکر احداث کارخونه باشن.
از یه طرف ب قطعه سازا بدهکارن و ورشکستن. از اونطرف ولخرجیای بیخود میکنن.
19:56  1394/09/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : سلام این پیامکی که تا تاریخ ششم وقت داره ثبت من وارد نشدم کسی می دونه داستان چی بوده ممنون میشم جواب بدین
Mohamad : من مهر ۸۸۰پول دادم دوتا چک ۶۰م پاس کردم بعداز ۸ماه هیچ جوابی نمیدن
J7 : سلام دیروز تعداد زیادی تریلی حمل S3 از کارخانه بیرون آمد.
تارا وی وان پلاس : سلام کسی از v1p موعد تحویلش از اول خرداد تا ۱۰ ام هست یا همه اواخر خردادن؟ اگه اوایل خرداد کسی هست با ذکر موعد تحویلش ریپلای کنه. ممنون
امید : اجازه کارشناسی تشخیص رنگو توی اداره تحویل نمیدن بیرون از اونجا هم انجام بدی دیگه امضا کردی تحویل گرفتی نخوان قبول کنن اونطوری هم قبول نمیکنن
saeid V4 : فقطهر موقع فاکتور شد بیا همینجا خبرشو بده
محمد s5 : دوستان خیلی مراقب باشید وقتی واسه تحویل ماشین زنگ بهتون میزنن حتما با یه کارشناس تشخیص رنگ برید تحویل بگیرید وگرنه ماشین نمایندگی بردی بیرون همون لحظه هم برگردی ماشین مشکل رنگ داشته باشه گردن نمیگیرن میگن برو شکایت کن
اسی : مال منم ۳فروردین خبری نیست
اسی : مال ماهم ۳فردردین خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یونس : سلام من تحویل مهر هستم احتمالا کی بهم میگن که تکمیل وجه کنم
تبدیل به سورن زدم : بخشنامه 4724 هستم 19 اسفند کل وجه واریز،موعد تحویل 18 خرداد، هنوز فاکتور نشده،
207 اتو ارتقا تحویل 31فروردین : 9 خرداد
رضا : به خاطر منقضی شدن گواهینامه و پلاک فعال اگه زده یکپارچه فاو برنده نشدید یعنی تمام دیگه کد ملی ازسیستم حذف شده. و دیگه بررسی نمیشن
رانا پلاس : من فک کنم یکشنبه یا دوشنبه بود فاکتور شدم که پلاک شده ماشین حالا فردا یا پس فردا تحویل بدن فکر کنم
تبدیل : سلام ،‌چرا کوییک اتومات نمیدهند ؟!! مجددا تولیدش شروع شده !
فرزام : امروز کارخانه جاده تبریز دیدم سورن خیلی دپو داشت ولی علت این همه دپو را نفهمیدم از عید هم همون قدر دپو هست
دنا پلاس تابستان : بنظرم اگر داخل متن پیام دقت کنیم نوشته امکان ثبت نام به روش پیش فروش با ظرفیت محدود فراهم شده ظرفیت محدود یعنی هرکه زودتر ثبت نام کنه پس مابقی که دیر ثبت نام کنن حذف که نمیشن واسه اونا دوباره بخش نامه میاد بنظر من
حمید : حداقل دو ماه تاخیر