برچسب :: ایرانی

وقتی اتومبیل راننده زن ایرانی را پنچر کردند تا او نتواند مسابقه بدهد!




لاله صدیق می گوید: «ساعت شش به پارکینگ مراجعه کردم تا خودروی خود را برای تمرین آماده کنم که متوجه شدم چرخ ماشین را پنچر کرده اند. هم تیمی من به کمک آمد و زاپاس را درآوردیم و متوجه شدیم آن را هم پنچر کرده اند!»

[1394/05/15 11:00]

عرضه ال 90 ایرانی به بازار تا 18 ماه آینده




مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ال90 بومی‌سازی شده و منطبق با استانداردهای 85گانه توسط گروه خودروسازی سایپا طراحی، تولید و تا ۱۸ ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

[1399/08/14 13:00]

ال 90 ایرانی پارس خودرو به موتور پژو مجهز می‌شود




پروژه تولید نسخه ایرانیزه شده از رنو تندر ۹۰ با نام جدید پی ۹۰ همچنان در دستور کار سایپا قرار دارد و براساس تازه ترین اخبار قرار است به موتور ایرانیزه شده براساس ec5 یا همان tu5 ارتقا یافته پژو مجهز شود.

[1400/08/22 13:00]

جزئیات توافق ایران‌خودرو با پژو؛ بازگشت با ۲ محصول جدید/ تولید یک شاسی بلند ایرانی




مدیرعامل شرکت ایران‌‌خودرو با تشریح جزئیات جلسه ۱۰ ساعته با مدیر‌عامل شرکت پژو گفت: در این جلسه مقرر شد دو محصول جدید بر روی پلت‌فرم‌های مختلف از محصولات شرکت پژو در ایران تولید شود.

[1393/02/16 10:00]

دلیل رجوع خودروسازان ایرانی به چینی‌ها




در حالی که مشتریان ایرانی امیدوار بودند با لغو تحریم‌ها، پای خودروسازان بزرگ دنیا به کشور باز شود، هنوز این اتفاق به طور رسمی رخ نداده و «جاده مخصوصی‌ها» فعلا به سراغ چینی‌ها رفته‌اند.

[1392/12/12 11:00]

ما ایرانی‌ها گران‌ترین ماشین‌های دنیا را سوار می‌شویم!




شنیدن قصه‌ی خرید آسان خودرو در اروپا و شنیدن خبر گرانی‌های پشت‌سر هم ماشین در ایران مرا دقایقی به فکر واداشت. همین شد که دست به قلم شدم و خواستم یک مقایسه‌ی خیلی ساده از شرایط خرید یک خودرو در ایران و آلمان بنویسم. سایپا بازهم ماشین‌هایش را گران کرد، آن هم نه دویست سیصد هزار تومان، بلکه بین یک تا ۵ میلیون تومان ناقابل! بعد از آن شنیدیم که این افزایش قیمت کاملا طبیعی است؛ چون همه‌چیز گران شده، چرا ماشین چند میلیون تومان گران نشود!؟ البته گرانی ماشین، قصه‌ی جدیدی نیست و قبل این هم ماشین در ایران اصلا ارزان نبود. حالا به لطف رشد صعودی و غیرقابل بازگشت قیمت خودرو که هر چند وقت یک‌بار شاهدش هستیم، یک کارمند ساده به تلاش، پول و عمر بیشتری نیاز دارد تا صاحب یک خودروی ارزان‌قیمت شود. چند ماه پیش، یکی از دوستانم به آلمان رفته بود و برایم از شرایط آن‌جا تعریف می‌کرد؛ از این که یک کارمند ساده می‌تواند با حداقل حقوق ماهیانه ظرف چند ماه به راحتی صاحب یک خودروی صفر روز شود. حالا بماند که یک کارمند معمولی و بالارده در یکی از شرکت‌های مهندسی، می‌تواند با کم‌تر از یک‌سال کار کردن، یکی از جدیدترین مدل‌های مرسدس‌بنز، بی‌ام‌و و آئودی را بخرد. ماشین‌هایی که برای من و شما وسوسه‌ برانگیز است و اکثر ما ایرانی‌ها از تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخش با چنین ماشین‌های جذابی محروم هستیم!

[1396/08/09 7:00]

چهره‌ای نو با تغییر سنت‌های قدیمی صنعت خودرو!




محصول تولیدی خودروسازان، کاربردی عمومی دارد و مورداستفاده اقشار مختلف جامعه بوده از این رو خودرو را بهصنعتی حساس تبدیل کرده است. در پسابرجام و با رفت‌وآمد خودروسازان خارجی،انتظار مردم از خودروهای داخلی بالا رفته و امروز بیشتر کارشناسان بر این باورند که با ورود خودروهای جدید به بازار ایران، ساختار صنعت خودرو نیاز به بازنگری دارد.

[1395/06/10 18:00]

شما بگویید؛ خودروی چینی یا ایرانی؟




حدود ۵ سال است که خودروهای چینی به ‌صورت عمده وارد بازار ایران شده‌اند. از بدو ورود این خودرو‌ها به ایران، همواره این موضوع که خودروی چینی بهتر است یا ایرانی میان عموم مردم بی‌پاسخ ‌مانده است. تعداد قابل ‌توجهی از مردم می‌گویند که خودرو‌های چینی از کیفیت ساخت بالا‌تری برخوردارند و عده‌ای دیگر بر این باورند که خودروهای تولید داخل از قیمت و هزینه‌های ثانویه‌ی پایین‌تری بهره می‌برند.

[1395/10/05 19:00]

مقایسه قیمتی چینی‌های بازار ایران با سرزمین مادریشان




خودروهای چینی این روزها در حال فتح بازار خودروی ایران هستند و هر روز هم بر تنوعشان اضافه می‌شود. این خودروها هرچند در بازارهای جهانی به ارزان بودن مشهورند، اما به نظر می‌رسد خریداران ایرانی بیش از مبلغ واقعی این خودروها را می‌پردازند، چراکه بررسی قیمت آنها در بازار چین و ایران نشان می‌دهد قیمت‌ها در بازار ایران به‌وضوح بالاتر از مبلغی است که چینی‌ها می‌پردازند. برای این منظور در این شماره قیمت چهار نمونه از این خودروها را با قیمت مشابه آنها در بازار چین مقایسه کرده‌ایم. در نظر داشته باشید مبنای قیمت یوان در این مطلب قیمت بازار آزاد آن معادل 580 تومان به ازای هر یوان است. به‌علاوه قیمتی که برای خودروها در نظر گرفته شده است قیمت فروش نهایی به مشتریان در بازار چین است و طبیعی است شرکت‌های تولیدکننده ایرانی برای ورود قطعات این خودروها قیمت بسیار کمتری می‌پردازند، ضمن آنکه نرخ محاسبه قیمت ارز برای آنها پایین‌تر از نرخ بازار آزاد است.

[1396/06/25 15:00]

بنز برای بستن قرارداد خودرویی با شرکت های ایرانی شرط گذاشت




رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس نهم رانت و دولتی بودن را دو عنصر آسیب رسان به صنعت خودرو کشور دانست و گفت: شرکت بنز اعلام کرده تا زمانیکه شاکله مدیریتی صنعت خودرو ایران اصلاح نشود با شرکت های ایرانی قرارداد نمی بندد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی علیلو در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو تحقیق و تفحص در صنعت خودرو را ضروری دانست و افزود: «دو عنصر آسیب رسان در صنعت خودرو حاکم است که یکی مدیریت دولتی بوده به طوری که رئیس هیئت مدیره دو خودروساز بزرگ، معاونین وزیر هستند؛ عنصر دوم رانت است و تا زمانیکه شرکت هایی متصل به مراکز ثروت و قدرت باشند و به شکل قانونی و رقابتی عمل نکنند مشکلات پا برجاست.» نماینده سابق مجلس زنجیره تامین قطعات را آلوده به رانت خواند و گفت: «در تحقیق و تفحص آسیب اصلی را در اینجا دیدم و بعد گزارش را ارائه دادیم اما هیچ اقدام اساسی در این دو حوزه نشده است؛ حتی اگر با فرانسه و ایتالیا و بنز قرارداد ببندند، مشکل حل نمی شود؛ شرکت بنز نیز اعلام کرده تا زمانیکه شاکله مدیریتی اصلاح نشود، قرارداد نمی بندد.»

[1395/04/22 11:00]

محبوب ترین خودروها در بین ایرانیان




خودروهای سایپا 131، پژو پارس، ام‌وی‌ام 550 اتومات، سراتو اتومات، مزدا 3 و سوناتا YF بیشترین سهم بازار را در گروه‌های قیمتی خود دارند. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میزان فروش و سهم بازار خودروهای عرضه شده در بازار ایران در بازه زمانی شش ماهه اول امسال را در شش گروه قیمتی، بررسی کرده است.

[1394/11/17 12:00]

ورود اولین خودروهای با پلت‌فرم ایرانی به بازار و تولید موتورهای یورو ۵




وزیر صنعت، معدن و تجارت از ورود اولین خودروهای با پلت‌فرم ایرانی به بازار و تولید موتورهای یورو ۵ در آینده خبر داده است. به گزارش اقتصادنیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت از ورود اولین خودروهای با پلت‌فرم ایرانی به بازار و تولید موتورهای یورو ۵ در آینده خبر داده است.

[1395/05/13 11:00]

تولید تایر ایرانی در چین/ لزوم نظارت جدی تر بر فعالیت تایر سازان




در سالهای اخیر تولید کالا در کشور چین آن هم با برند ایرانی و فروش ان در بازار داخل یکی از تخلفات رایج شده که البته با ورود دستگاههای نظارتی بسیاری از این تخلفات شناسایی و با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه شد.

[1397/10/02 13:00]

خودرویی متناسب با بودجه ایرانی




رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه با تولید خودرو در این دانشگاه به دانش فنی پلتفرم خودرو کلاس بی دست می یابیم، گفت: دانشگاه علم و صنعت پیش بینی می کند تا سال 96 این خودرو را به تولید انبوه برساند.

[1393/02/31 8:30]

اولین تصویر رسمی از خودرو ال90 ایرانی منتشر شد




پس از آغاز تحریم های ظالمانه آمریکا علیه صنعت خودرو ایران، شاهد عدم ادامه همکاری شرکای خارجی خودروسازان ایرانی بودیم. حال‌ پس از مدتی گروه خودروسازی سایپا بدون حضور کمپانی رنو در ایران و با اتکا بر دانش بومی، خودرویی جدید را بر پایه ال 90 معرفی کرده است.

[1399/08/22 10:00]

خودروهای چینی زودتر خراب می‌شوند یا خودروهای ایرانی؟




نایب رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین گفت: هر ساله با شروع فصل تابستان میزان سفرهای زمینی مردم به نقاط مختلف کشور افزایش پیدا می‌کند و به تبع میزان مصرف لوازم یدکی نیز اعم از روغن، فیلتر و قطعات سنگین نیز بالا می رود.

[1395/05/10 10:00]

خودروسازان دیگر نمی‌توانند خریداران خودرو را دور بزنند




معاون وزیر صنعت با تشریح اصلاحات انجام‌شده در آیین نامه اجرایی "احصاء حقوق مصرف‌کنندگان خودرو" گفت: دیگر جایی برای تفسیر تولیدکنندگان وجود ندارد.

[1395/05/18 16:00]

آمار ناامیدکننده از خودروهای ایرانی




جدیدترین آمار مربوط به داخلی سازی خودروهای کشور، نشان می‌دهد هنوز هیچ‌یک از محصولات، ۱۰۰ درصد ساخت داخل نیستند و حتی پراید هم دارای قطعات خارجی است. بنا بر آماری که انجمن خودروسازان ایران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است، داخلی‌ترین خودروهای کشور، شامل سمند، پژو 405 و پژو پارس تا مرز ۹۳ درصد ساخت داخل شده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد هنوز هم وابستگی به قطعات خارجی، در صنعت خودرو کشور وجود دارد. در حال حاضر بیشترین تیراژ خودروسازی ایران را محصولاتی قدیمی تشکیل داده‌اند و اگرچه گمان می‌رفت طی این سال‌ها کاملا داخلی‌سازی شده‌اند؛ ولی آمار انجمن خودروسازان، خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

[1396/11/04 8:00]

چرا عراق خودروهای ایرانی را نپذیرفت؟




عراق به خودروهای ایرانی دست رد زد و حالا به نظر می‌رسد فعلا صادرات خودرو تا پایان سال منتفی شود اما چرا عراق خودروهای ایرانی را نپذیرفت؟ یک کارشناس بازار خودرو گفت: خودروهای ما استاندارد بین‌المللی را رعایت نمی‌کند. خودروهای ایرانی ترجمه یا تلفیقی از استانداردهای جهانی است.

[1400/07/15 13:00]

تولید خودروی ارزان ایرانی؛ وعده توخالی مدیران صنعت خودروسازی




مسئولین صنعت خودروسازی نه تنها در دولت فعلی که در تمامی دولت‌های گذشته همواره وعده تولید یک خودرو ارزان ایرانی که از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار باشد را مطرح کرده و تاکنون نیز هیچ‌کدام موفق نشده‌اند وعده مذکور را عملیاتی کنند. به نظر می‌رسد یک خودرو ارزان ایرانی که از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار باشد به رویایی دور از دسترس برای ما ایرانیان تبدیل شده است. این رویای ملی به خصوص در طی ماه‌های پایانی فعالیت دولت‌ها مطرح می شود تا بلکه کارنامه‌ آن‌ها را کمی بهبود بخشد.

[1400/04/21 10:00]

خاطره جهانی، آرزوی ایرانی




انحصارطلبی در همه جای اقتصاد و صنعت ما نفوذ کرده و تلاش افراد معدود در مقابله با انحصارگران که با رانت به فضای انحصاری خود دست یافته اند نیز به اشکال مختلف مورد هجمه قرار می گیرد.

[1399/09/15 13:00]

معرفی بهترین خودروهای خانوادگی 40 میلیونی




امروز می خواهیم خودروهای پژو پارس ال ایکس، رنو تندر 90 ، پژو206 اس دی وی8 ، راین وی5 ، برلیانس اچ230 و سورن ای ال ایکس توربوی جدید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا شما عزیزان بر اساس نیازتان بهترین گزینه را انتخاب کنید. خودروهایی که برای بودجه 40 میلیونی مناسب می باشند.

[1396/02/14 17:00]

ذائقه ایرانی چه خودرویی می‌پسندد؟




ذائقه ایرانی‌ خودرو اروپایی می‌پسندد نه چینی. این جمله بخشی از اظهارات رضا نوروززاده، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از نسل جدید« ولوو» در شرکت سایپا دیزل است.

[1394/02/26 8:30]

بازار کساد چینی ها و تغییر ذائقه ایرانیان




با ورود برخی خودروهای روز اروپا به ایران از طریق نمایندگی‌ها رسمی بازار خودروها 70 تا 150 میلیونی با تغییر آرایش مواجه شده و مشتریان در پی آنند تا به جای استفاده از خودروهای کره‌ای و چینی از خودروهای روز اروپایی و ژاپنی استفاده کنند.

[1394/10/16 13:00]

ایرانی‌ها بیشتر چه خودرویی می‌پسندند؟




براساس آمار ترجیح مصرف کننده ایرانی در انتخاب کلاس خودرویی بیشتر محصولات شاسی بلند است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران درحاشیه دومین نمایشگاه خودروی تهران اقدام به نظرسنجی از بازدید کنندگان نمایشگاه کرد و نتایج آن به صورت آنلاین در غرفه این شرکت به نمایش درآمد. در این تحقیق از یک هزار و 543 نفر از بازدیدکنندگان در خصوص بودجه خرید خودرو، خودرو مورد علاقه، کشور سازنده مورد علاقه و اصلی ترین معیار خرید خودرو سوال شده است که 84درصد از پاسخ دهندگان آن را آقایان تشکیل می دهند.

[1396/09/21 15:00]

دوپینگ اسب وحشی،سورن توربو




پروژه تولید ورژن توربو از موتور ملی (EF7) به سال ها قبل باز می گردد، اولین نمونه های این موتور با همکاری یک شرکت آلمانی در سال 87 در ایران رونمایی شد، اما پس از عرضه اولین نمونه های سمند موتور ملی در سال 89 و تشدید تحریم ها در سال های بعد، تولید انبوه این موتور به تعویق افتاد.

[1395/06/18 19:00]

ورود یک شاسی‌بلند جدید به بازار ایران




سیف خودرو از یک شاسی بلند 7 نفره جدید با برند SWM رونمایی کرد که در حال گذراندن مراحل تست و دریافت مجوزهای لازم برای حضور در بازار ایران است.

[1399/12/20 14:00]

آغاز صادرات خودروهای ایرانی به غرب آفریقا




مدیرعامل شرکت سنیران اتو (شعبه ایران‌خودرو در غرب آفریقا) از آغاز صادرات خودروهای ایرانی به برخی کشورهای آفریقایی خبر داد. هادی ناصری یکی از اعضای هیات اقتصادی همراه وزیر امور خارجه در سفر به کشورهای نیجریه، غنا، گینه کوناکری و مالی روز جمعه گفت: شعبه ایران خودرو در غرب آفریقا از سال 2006 میلادی در سنگال شروع به فعالیت کرد و صادرات خودرو ایرانی را به برخی از کشورها آغاز کرد.

[1395/05/10 16:00]

آشنایی با طراح ایرانی مرسدس بنز




تازه‌ترین نام ایرانی، در میان بزرگان صنعت خودروی دنیا، محمد حسین امینی یکتا است که با وجود سن کم، به استخدام تیم طراحی گروه دایملر درآمده است. یکی از جوانان خلاق کشورمان محمد حسین امینی یکتا است که با طرح‌های فوق‌العاده زیبای خود برای شرکت مرسدس بنز، توانست نام خود را در زمره بهترین طراحان خودرو جهان ماندگار کند. او ۳۲ ساله، متولد تهران و دانش‌آموخته‌ی طراحی صنعتی خودرو از دانشگاه میلان ایتالیا است. تز پایان‌نامه‌ی او، طرحی با مشخصات لامبورگینی به نام گانادور بود که علاوه بر کسب جوایز مختلف، شهرت زیادی به دست آورد و پای امینی یکتا را به تیم طراحی دایملر باز کرد. از نمونه کارهای اخیر او برای مرسدس بنز، می‌توان به کامیون مفهومی اوربان ای‌تراک (Urban etruck) و مدل مفهومی ویژن ون اشاره کرد که اعتبار خاصی برای او فراهم کرد. محمد حسین امینی یکتا، روز گذشته در کنار آخرین دستاورد طراحی خود، اسمارت ویژن EQ ایستاد و مورد تحسین کارشناسان قرار گرفت.

[1396/08/25 14:00]

طراح جوان و ایرانی BMW را بشناسید




نادر فقیه زاده در سال ۱۳۵۵ در تهران بدنیا آمد . او در سال ۱۹۸۶ به خاطر شغل پدرشان که در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ بود به اتفاق خانواده به آلمان مهاجرت کردند.

[1393/02/30 8:18]

چرا خودروها در ایران فراخوان نمی‌شوند؟!




عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی می گوید: خودروسازان و واردکنندگان خودرو به دلیل انحصاری بودن بازار، الزام و اعتقادی به فراخوان برای حل عیب احتمالی خودروهای تولید و عرضه شده از سوی خود ندارند.

[1395/05/10 13:00]

قیمت سیتروئن ایرانی 45 تا 120 میلیون تومان




شرکت خودروسازی سیتروئن که بر سر خرید 50 درصد از سهام سایپا کاشان با طرف ایرانی خود به تفاهم رسیده قصد دارد خودروهایی با قیمت متوسط به بالا را در ایران تولید و عرضه کند که قیمت این خودروها بین 45 تا 120 میلیون تومان خواهد بود. به گزارش اقتصادنیوز، شرکت خودروسازی سیتروئن که بر سر خرید 50 درصد از سهام سایپا کاشان با طرف ایرانی خود به تفاهم رسیده قصد دارد خودروهایی با قیمت متوسط به بالا را در ایران تولید و عرضه کند که قیمت این خودروها بین 45 تا 120 میلیون تومان خواهد بود. بر اساس این گزارش در بازار كنونی محصولات شركت سیتروئن که به صورت فول رنج از خودروهای با قیمت متوسط تا خودروهای لوکس را در بر می‌گیرد، برای پر کردن این فاصله در بازار ایران، حضور يافته است.

[1395/03/26 11:00]

خریداری شاهکار جدید کوئنیگ‌زگ توسط میلیاردر ایرانی




کمپانی سوئدی کوئنیگ زگ اعلام کرده که در نمایشگاه ژنو امسال با یک هیولای جدید حاضر خواهد شد. این هیولای فیبر کربنی که Agera RS Gryphon نام دارد، مشخصات فنی خیره کننده ای داشته و تنها به تعداد سه دستگاه تولید خواهد شد.

[1395/12/16 16:00]

عرضه 1+11 خودرو سواری از سوی «چری»




با گذشت یک دهه از حضور چینی‌ها در صنعت خودرو ایران، چری به عنوان قدیمی‌ترین سازنده خودرو چینی در ایران، با ترفندهای گوناگون به دنبال جذب مشتری برای 11 خودرو سواری و یک محصول جدید خود است. به گزارش اقتصادنیوز، شرکت مدیران‌خودرو، که سهام اکثریت آن به شرکت چری چین فروخته شده، در حال حاضر 11 مدل خودرو چینی را به تولید رسانده و با قیمت های 30، 40، 50، 60، 70، 80 و 90 میلیون تومان به فروش می رساند. این خودروسازِ چینی فروش، برای اقشار متوسط به بالا محصولات خود را به تولید می رساند تا در یک بازار رقابتی بتواند با حریفان قدری چون رنو، میتسوبیشی، تویوتا و پژو به رقابت بپردازد.

[1395/03/26 10:00]

سوریه واردات خودرو ایرانی را لغو کرده است




اقدام صورت گرفته از سوی سوریه در حالی است که افزایش صادرات خودرو یکی از برنامه‌های اصلی وزارت صمت در دولت سیزدهم اعلام شده‌ است. از سوی دیگر ممنوعیت واردات خودرو از سوی این کشور در حالی اعلام شده که از سال‌های گذشته، ایران‌خودرو کارخانه‌ای با سه سالن مجهز در این کشور احداث کرده است.

[1400/08/24 11:00]

ابتکار یک شهروند در استفاده از پراید!




بدون شرح! قضاوت با خود شما!

[1393/10/14 8:30]

رنو به دنبال خرید خودروسازان ایرانی




امین آزاد:شرکت رنو قصد دارد بخشی از چند قطعه سازی ایران را بخرد و اگر به این شرکت بفروشند برنامه دارد پارس خودرو یا بخش شمالی کارخانه ایران خودرو در تهران را خریداری کند. البته تا کنون دو شرکت ایران خودرو و سایپا حاضر به چنین کاری نشده اند .

[1394/07/07 17:00]

اعتراض همگانی در هواپیمای سوئدی برای یک ایرانی




اعتراضی آرام در کشور سوئد با نبستن کمربند ایمنی در هواپیما از اخراج یک ایرانی از این کشور و بازگشتش به ایران جلوگیری کرد. پس از پخش بروشوری در هواپیما توسط برخی فعالان مهاجرت در پی اخراج قادر، مسافران از بستن کمربند ایمنی اجتناب کردند و خلبان مجبور به لغو پرواز شد. بر اساس گفته های روزنامه Independent .....

[1393/01/30 15:06]

کیفیت خودروهای ایرانی، یک سوم جهانی!




براساس نتایج شاخص ارزیابی کیفی IQS، کیفیت خودروهای تولیدی در سطح جهان به طور میانگین سه برابر کیفیت خودروهای تولیدی از سوی خودروسازان داخلی است.

[1394/06/24 10:30]

دو فرانسوی جدید میهمان ایران خودرو و سایپا




دو خودروساز بزرگ ایران اگرچه تقریبا هیچگاه همکاری رسمی مشترکی با یکدیگر نداشته‌اند، اما گاهی تولید محصولات جدید سبب شده تا دو غول جاده مخصوص شراکتی نصف و نیمه را آغاز کنند.

[1394/06/24 11:30]

ارزیابی رییس اتاق بازرگانی تهران از کمپین نخریدن خودرو




رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است نخریدن خودروهای داخلی در واقع واکنشی به یک پدیده اقتصادی است. باید بپذیریم نقایصی در صنعت خودروسازی وجود دارد اما راه مقابله با این نقایص کتمان کردن این صنعت نیست بلکه ریشه‌یابی این مسائل است و تولید‌کنندگان هم باید بپذیرند "پایبندی به اصل مشتری‌مداری" مهم‌ترین موضوع است.

[1394/06/25 7:00]