تجربه تلخ و شیرین رنو در ایران

 

تجربه تلخ و شیرین رنو در ایران

 
 
گروه خودرو: در شرایطی که گمان می‌رفت رنو فرانسه پس از لغو تحریم‌ها به سرعت قراردادهای جدیدی با خودروسازان ایرانی امضا کند، این اتفاق هنوز رخ نداده و مشخص نیست سرانجام چه زمانی طرفین به تفاهم نهایی می‌رسند. برخی معتقدند، دلیل نهایی نشدن مذاکرات، زیاده خواهی رنو است و این شرکت می‌خواهد نهایت امتیاز را از ایران خودرو و سایپا گرفته و سپس قراردادهای مربوطه را نهایی کند.
 
با این حال برخی دیگر نیز می‌گویند خودروسازان ایرانی به‌نوعی تنبلی می‌کنند و نمی‌خواهند زیر بار سختگیری‌های رنو بروند و از همین رو مذاکرات فعلا به‌نوعی بی‌نتیجه مانده است. این در حالی است که مدیرعامل رنوپارس اعتقاد دارد دلیل طولانی شدن مذاکرات، ریشه‌ای کار کردن رنو است. به گفته پیمان کارگر، هدف رنو صرفا عقد قرارداد و تولید یکسری محصول نیست، بلکه می‌خواهد دانش مدیریتی خود را در تولید و فروش و خدمات پس از فروش، به خودروسازی ایران تزریق کند.
 
چند ماهی از توافق هسته‌ای و آغاز روند لغو تحریم‌ها می‌گذرد، با این حال رنو همچنان در حال سبک-سنگین کردن توسعه فعالیت‌هایش در ایران است. دلیل این همه کندی و طمانینه رنو چیست؟
 
شما اگر به برنامه رنو در ایران نگاه کنید، متوجه می‌شوید ما با وجود تحریم‌ها، محصولات جدید روانه بازار ایران کرده‌ایم. ساندرو و وانت تندر-90 دو محصولی هستند که طی یک سال گذشته وارد بازار ایران شده‌اند و امسال نیز فیس لیفت تندر و ساندرو جدید را در اختیار مشتریان قرار خواهیم داد. همچنین قرار است تولید تندر-90 را که هم‌اکنون 400 دستگاه در روز است، به 800 دستگاه برسانیم. به‌نظرم عرضه چهار محصول در طول دو سال، کار کمی نیست و در بین شرکت‌های‌ خارجی حاضر در بازار ایران، فقط چینی‌ها موفق به انجام چنین کاری شده‌اند. ما حتی قصد داریم در ایران مرکز تحقیقات رنو را نیز دایر کنیم و این کار را پس از مشخص شدن تکلیف قراردادها انجام خواهیم داد. البته قبول دارم که می‌توانستیم با سرعت بیشتری کار کنیم، اما به هر حال تحریم‌ها اجازه نداد.
 
ساندرویی که رنو به بازار ایران داده، مدل قدیمی این محصول است، حال آنکه حق مشتری ایرانی، مدل جدید آن بود.
 
این دو فقط ظاهرشان با یکدیگر فرق می‌کند.
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , تجربه , تلخ , شیرین , رنو , ایران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: m&z
2

رنو قرارداد آبکی با این خودروسازان نمیبنده چون میدونه اگر ذره ای کوتاهی کنه ایرانی ها مثل پژو کلا برندشو بی آبرو میکنن. محصولات جدید و به روزش هم به ایران میده فقط چون ارزش پول ما بسیار پایینه (در نتیجه تلاش بی وقفه بعضی ها) قیمت آنها بالاتر از خودروهای قابل دسترس عموم قرار میگیره و فروش بالایی برای آن متصور نیستند. به همین دلیل حاضر به انتقال خط تولید این ماشینها به ایران نیستند چون صرفه اقتصادی نداره و فروش بالایی هم نخواهد داشت. ضمن اینکه شرکت های کره ای در رنج متوسط رقیب سرسختی برای رنو هستند و رنو ترجیح میده بازار ارزان ایران که رقابت با چینی های بنجل ساز هست رو در اختیار بگیره.
11:05  1395/03/29
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
7

زیاده خواهی رنو؟
همش تقصیر داخلیاس. اگر رنو حاضر شده بود شیتیل بده و سبیل حضرات رو چرب کنه الان دوتا فرغون ساز داخلی کاملا در اختیارش بودن.
گله ی یکی مثل بنده از رنو اینه که چرا محصولات خوب رنو رو عرضه نمیکنه و محصولات جهان سومیش رو برامون آورده.ظاهرا برنامه ای هم برای ارتقای محصولات نداره و باید به همین داچیا ها با آرم رنو اونم محصولات از رده خارج شده دل خوش کنیم. اینم باز بر میگرده به خواسته و قراردادی که طرف داخلی باهاشون بسته.
خلاصه که همچین گل و بلبل هم نیست که براش خوشحال بشیم. تویوتا هم بیاد ایران این داخلیا خرابش می کنن. سرچشمه ی مشکلات ن تحریم بوده و نه فشارهای خارجی. ریشه ی همشون سیستم خراب و مدیریت مشکل داره. همه ی اینا رو رهبر گفت اما کسی نشنید.
23:49  1395/03/27
پاسخ دادن
امیر(سابق)
5

نوید جان رهبر خیلی چیزها گفتند ولی اینها اون چیزهایی را که براشون ضرر داشت را نشنیدن و اون چیزهایی که به ضرر مردم بود و هست را بیش از حد نرمال اجرا کردند. مثل مالیات،ماشینهای خارجی در مناطق آزاد و چیزهایی که همه مردم میدانند
01:59  1395/03/28

کاربر: نوید جهرمی
2

گل ب جمالت داداش. همینه ک میگی
23:25  1395/03/28

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام مشهد : سلام طاها جان ❤️😘 مبارکت باشه چرخش برات بچرخه چقدر سود تاخیر بهت دادن
اسماعیلی : 26 اردیبهشت 1403 مبلغ 231 میلیون جهت سهند s واریز کردم . تحویل هفته چهارم اسفند بوده ، الان هم اردیبهشت 1404 داره تموم میشه ولی خبری از دعوتنامه و واریز قسط دوم نیست . لطفاً راهنمایی کنید ، بعد از یکسال تکلیف چیه ؟ آیا این عدالت اجتماعی است چرا خودرو سازها خلف وعده می کنند
دستی اسفند : سلام ردیف قرار داد هم بگید
حمیدی : سلام من ۲۰ اسفند پیام تبدیل کوییک اومد و ۱۶۷ میلیون با کسر ۴ میلیون سود تاخیر واریز کردم و ۲۷ اسفند هم ماشین تحویل گرفتم ، حالا می‌خوام بدونم سود تاخیر دیگه ای هم برام واریز میکنن؟
شاهین : منم ۱۴ آذرم فاکتور نشده
حامد : مبارکه چه رنگی بود
حامد : خوشبحالت که به ارزوت رسیدی😂
کوانج : سلام پس چرا من پذیرش ۱۴ آذر هستم هنوز فاکتور نشده از کجا خبر داری جواب بدی ممنون میشم
آیدین سالاری : سلام پراید ثبت نام کردمه هنوز ندادن
MTS جک j4 : سلام جک j4 ثبت نام ۳۰ آذر امروز مدارک تحویل پست شده فقط می‌خوام بدونم چند روز دیگه حدودی تحویل میدن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207پانا : 20.5 میلیون
وحید : مگه من گفتم عیبه
امیر : نه روز هایی تعطیل هم حساب نمیشه
هادی : اگر 10 تومن بود من مال تو هم میدم ساده هستی
هادی اریزو : میره
سورت تحویل 3تیر : سلام احتمالا تحویل حضوری منظورش هست؟
رضا : سلام. خودروی دنا اتومات شما چه رنگی سفارش داده بودید؟
محمد 19مهر : اصلا فکر کن ما تغییر کردیم شما که تغییر نمیکنی میومدی از حقت دفاع میکردی متاسفانه مشکل ما ایرانی ها همین فقط بلدیم تز بدیم همین اگه مرد عملی خودتم میومدی من به شخصه واسه حق خودم رفتم نخیر داداش ما با دیدن سود تاخیر تغییر نکردیم به من شخصه گفت دو هفته دیگه تکمیل میشه و شما جزو اولین ها هستی فاکتور میشی من دو هفته دیگه صبر میکنم اگه شروع به فاکتور نشد با بچه هایی که اومده بودن شماره هاشون و گرفتم هماهنگ میشم میریم اونجا دوباره
کوییک gxrl : الکی زده تمام کوییک ها 8سوپاپ هستند
کوییک rs : آقا توحید من تبدیل زدم پیش فروش بودم تاریخ پذیرش اردیبهشت 1403بودم کوییک gxrl که دعوت نامه پیشنهادی برام اومد کوییک rs که13 بهمن تکمیل وجه کردم که گفتن یک هفته الی 30 روز کاری ماشین رو تحویل میدیم الان سه ماه گذشته هنوز فاکتور نکردن