تولید خودروهای مشترک ایران و پژو با کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل قانونی نیست

 

تولید خودروهای مشترک ایران و پژو با کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل قانونی نیست

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ساز با اعلام اینکه تولید مشترک محصولات جدید پژو اگر کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل صورت گیرد خلاف سیاست‌های وزارت صنعت است، گفت: امروز قطعه سازان کشور تا ۸۰ درصد امکان تولید قطعات مورد نیاز خودروهای مشترک را دارند.
تولید خودروهای مشترک ایران و پژو با کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل قانونی نیست
آرش محبی‌نژاد در خصوص میزان ساخت داخل محصولات جدید پژو که براساس سیاستگذاری وزارت صنعت 40 درصد تعریف شده است، اظهار داشت: هر پروژه‌ای قبل از اجرا یک سیر مطالعاتی و امکان سنجی را طی کرده و سپس به طرحی تجاری تبدیل می‌شود.
 
وی افزود: برهمین اساس ایران خودرو باید در گام نخست تولید محصولات مشترک 40 درصد ساخت داخل را محور فعالیت خود قرار دهد. اگر محصولی کمتر از 40 درصد تولید شود مغایر با سیاست‌های وزارت صنعت است.
 
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ساز اضافه کرد: البته این معیار فعالیت امسال از طرف وزارت صنعت به شرکت‌های خودروساز ابلاغ شده و در سال گذشته خودروسازانی که تمایل به همکاری با شرکای خارجی خود بودند فعالیت‌ را با 20 درصد ساخت داخل آغاز و به مرور داخلی سازی را افزایش می‌دادند اما امسال حتما باید با 40 درصد ساخت داخل تولید محصولات مشترک انجام شود.
 
محبی‌نژاد با اعلام اینکه به طور حتم در همکاری جدید ایران خودرو و پژو تأمین قطعات و سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی کشور پیش بینی شده است، گفت: امروز به جرأت می‌توانم بگویم قطعه سازان تا 80 درصد امکان تولید قطعات مورد نیاز خودروهای مشترک را دارند. بسیاری از واحدهای قطعه سازی کشور با استانداردهای شرکت پژو هماهنگ بوده و به روزرسانی ها را انجام داده‌اند به نحوی که نمی‌توانیم بگوییم قطعه ساز داخلی نمی‌تواند قطعات مورد نیاز خودروهای مشترک را تولید نماید.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش قطعه سازی کشور با مطالبات معوق و کمبود سرمایه در گردش روبه‌رو است اما این امر به هیچ عنوان به این معنی نیست که ما توانایی تولید قطعات محصولات جدید خودرو در داخل کشور را نداریم.
 
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ساز با اعلام اینکه تولید مشترک محصولات جدید پژو اگر کمتر از 40 درصد ساخت داخل صورت گیرد خلاف سیاست‌های وزارت صنعت است، گفت: باید ببینیم در قرارداد جدید چه موضوعاتی برای عمق ساخت داخل قطعات پیش بینی شده است. اما در مجموع محصول مشترک در گام اول تولید باید با 40 درصد ساخت داخل باشد. مگر اینکه در قرارداد گفته شود برای بررسی و کشش بازار محصولات جدید تولید می‌شوند تا پس از ارزیابی به تولید انبوه برسند که این موضوع به هیچ عنوان در سطح پروژه ملی تعریف نمی‌شود.
 
 
 

 

برچسب : خودرو , پژو , ایران خودرو , سایپا , رنو , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

امیر(سابق)
1

اگه قانونهای من درآوردی صنعت ایران را که به شدت به زیان مشتری هست را نا دیده بگیریم . اینها از کدام قانون درست و منطقی پیروی میکنند؟ و کدام نهاد، مسئول و یا مجلسی توان مقابله با این دزدان را دارد؟ همه و همه از اینها باج گرفتند و میگیرند و نمیتوانند و نمیخواهند با این نابود کنندگان سرمایه و مردم ایران مقابله کنند
00:33  1395/06/01
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

چطور داخلی سازی 80 درصد شده و ما هر جای ماشین رو نگاه میکنیم قطعاتش چینی یا نهایت ترکیه ایه؟
23:14  1395/05/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا وی وان پلاس : یسوال شما فروش فوری بودی یا پیش فروش؟
تارا : تبریک. اگه امروز پلاک بشه، شنبه تحویل میگیرید
20 مهر. S5 سفید : سلام از دوستانی که این چند روز شاسی شده کسی هست بیمه هم شده باشه
محمد : ما هم شرایطشما رو داریم هیچ خبری نیس شهریور ثبت نام کردیم دی هم تکمیل وجه
امین s5 : من هم دقیقا همین شرایط و شهریور ثبت نام و دی تکمیل وجه ولی هیچ خبری از شاسی هم نیست
محمد G : سلام .این نوع خودرو از کلاس تیبا می‌باشد .بدنه موتور همون تیبا دو هستش .با کمی تغییرات تا قطعات الکترونیکی .وهمچنین سه تا اسب بخار ..ولی از لحاظ تریم داخلی خودرو ومانیتور قابل قبوله .و همچنین قابلیت ویا ابسن سانروف ودکمه های کنترلی روی فرمان که البته کروز نیست وهمون تنظیم آهنگ وبلوتوث وسپر وحراغ های عقب که به روز شده ‌فقط همین
با درود : آقا مصطفی درسته میفرمایید بعد یک ماه تکمیل وجه ولی منظور یک ماه کاری هست .به جز ایام تعطیلات رسمی . ممکن هست یک هفته ایی یا بیشتر تاخیر در تحویل باشه .
زهرا : من هم شرایط شمارو دارم، شهریور ماه ثبت نام کردم، دی ماه تسویه کامل انجام شده ولی هیچ خبری از شاسی نیست
جهان : طی چند روز پیش رو برات شاسی میزنن
یاشار : خدایی اطلس میگن خوبه ولی نمیدونم ارزش خرید داره یا نه لطفا اگه کسی بتونه یه راهنمایی کنه ماشینه خوبی هس یا نه من خودم کویک Rداشتیم خیلی عالی بود اگه مثل کویک باشه دیگه خیلی خوبه دوستان ایا اطلس ارزش خرید رو داره یا نه و مشتریش خوب هس یا نه لطفا یه کسی راهنمایی کنه ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجید تیگو 7 : سلام وقت بخیر تاریخ تکمیل وجه تون کی بوده؟
دوگانه دی : دعوتنامه دوگانه دی تا چه تاریخی مهلت واریز داشت؟ تا کی واریزی داره؟
حمیدرضا : سلام دوستان،من هنوز ماشینم در حال حمل به نمایندگیه از طرف راهورناجا برام جریمه سرعت غیر مجاز پیامک شده،کسی میدونه باید چی کار کنم؟
پژو پارس : سلام بخشنامه4714 پژو پارس تا چه تاریخی فاکتورشده
محسن : من که 19 دی هستم چی بگم
پریسا : سلام خدمت دوستان من ماشین تحویل گرفتم کارت ماشین هم اومده به نظر شما برگه سبز چقدر طول میکشه بیاد ؟
محمد : کسی می دونه چرا سورن فاکتور نمیکنه نمی دونم چه دردشه این که خودش گفت اگه ماشین می خواین سورن بگیرین حالا هیچ خبری نیست ،کسی هست از تبدیلی ها که فاکتور شده ماشینش؟
رضا دوگانه اسفند : سلام واقعا کسی در مورد نحوه دریافت سود تاخیر نمی دونه؟
ابوالفضل دوگانه دی ماه : داداش کدوم شهری من بندرعباسم دقیق شرایطم مثل خودته
تیگو 000007 : دوستان بنظرتون نمیشه از راه قانونی شکایت کرد وقتی پنج شنبه ها تو کل کشور روز کاری میباشد با قانون خودش و بخاطر اینکه خسارت ندن 3 ماه کاری 5 ماه میشه