تولید خودروهای مشترک ایران و پژو با کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل قانونی نیست

 

تولید خودروهای مشترک ایران و پژو با کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل قانونی نیست

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ساز با اعلام اینکه تولید مشترک محصولات جدید پژو اگر کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل صورت گیرد خلاف سیاست‌های وزارت صنعت است، گفت: امروز قطعه سازان کشور تا ۸۰ درصد امکان تولید قطعات مورد نیاز خودروهای مشترک را دارند.
تولید خودروهای مشترک ایران و پژو با کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل قانونی نیست
آرش محبی‌نژاد در خصوص میزان ساخت داخل محصولات جدید پژو که براساس سیاستگذاری وزارت صنعت 40 درصد تعریف شده است، اظهار داشت: هر پروژه‌ای قبل از اجرا یک سیر مطالعاتی و امکان سنجی را طی کرده و سپس به طرحی تجاری تبدیل می‌شود.
 
وی افزود: برهمین اساس ایران خودرو باید در گام نخست تولید محصولات مشترک 40 درصد ساخت داخل را محور فعالیت خود قرار دهد. اگر محصولی کمتر از 40 درصد تولید شود مغایر با سیاست‌های وزارت صنعت است.
 
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ساز اضافه کرد: البته این معیار فعالیت امسال از طرف وزارت صنعت به شرکت‌های خودروساز ابلاغ شده و در سال گذشته خودروسازانی که تمایل به همکاری با شرکای خارجی خود بودند فعالیت‌ را با 20 درصد ساخت داخل آغاز و به مرور داخلی سازی را افزایش می‌دادند اما امسال حتما باید با 40 درصد ساخت داخل تولید محصولات مشترک انجام شود.
 
محبی‌نژاد با اعلام اینکه به طور حتم در همکاری جدید ایران خودرو و پژو تأمین قطعات و سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی کشور پیش بینی شده است، گفت: امروز به جرأت می‌توانم بگویم قطعه سازان تا 80 درصد امکان تولید قطعات مورد نیاز خودروهای مشترک را دارند. بسیاری از واحدهای قطعه سازی کشور با استانداردهای شرکت پژو هماهنگ بوده و به روزرسانی ها را انجام داده‌اند به نحوی که نمی‌توانیم بگوییم قطعه ساز داخلی نمی‌تواند قطعات مورد نیاز خودروهای مشترک را تولید نماید.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش قطعه سازی کشور با مطالبات معوق و کمبود سرمایه در گردش روبه‌رو است اما این امر به هیچ عنوان به این معنی نیست که ما توانایی تولید قطعات محصولات جدید خودرو در داخل کشور را نداریم.
 
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ساز با اعلام اینکه تولید مشترک محصولات جدید پژو اگر کمتر از 40 درصد ساخت داخل صورت گیرد خلاف سیاست‌های وزارت صنعت است، گفت: باید ببینیم در قرارداد جدید چه موضوعاتی برای عمق ساخت داخل قطعات پیش بینی شده است. اما در مجموع محصول مشترک در گام اول تولید باید با 40 درصد ساخت داخل باشد. مگر اینکه در قرارداد گفته شود برای بررسی و کشش بازار محصولات جدید تولید می‌شوند تا پس از ارزیابی به تولید انبوه برسند که این موضوع به هیچ عنوان در سطح پروژه ملی تعریف نمی‌شود.
 
 
 

 

برچسب : خودرو , پژو , ایران خودرو , سایپا , رنو , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

امیر(سابق)
1

اگه قانونهای من درآوردی صنعت ایران را که به شدت به زیان مشتری هست را نا دیده بگیریم . اینها از کدام قانون درست و منطقی پیروی میکنند؟ و کدام نهاد، مسئول و یا مجلسی توان مقابله با این دزدان را دارد؟ همه و همه از اینها باج گرفتند و میگیرند و نمیتوانند و نمیخواهند با این نابود کنندگان سرمایه و مردم ایران مقابله کنند
00:33  1395/06/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

چطور داخلی سازی 80 درصد شده و ما هر جای ماشین رو نگاه میکنیم قطعاتش چینی یا نهایت ترکیه ایه؟
23:14  1395/05/31
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام : به نظرم الان تا ۲ اردیبهشت و قسمتی از ۳ ام رو فاکتور کردند خود من هم ۲۹ ام هستم
علی : تااوماتپیش فروش نداشت فقط دستی پیش فروش بوداتومات فروش فوری بود😳
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : آقایون کرمان موتور ممنونم میشیم یه پیگیری کنید واسی ثبت نامی های ۹۰ روزه، که به تأخیر افتادن
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : ما که موعد تحویل ماشین ۹۰ روزه کاری رسیده ولی هنوز هیچ خبری نیست، انگاری ثبت نام ۹۰ روزه رو فعلا تحویل نمیدن،چطوری الان دوباره x5 ثبت نام ۹۰ روزه زده تو سایت
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : انشالله همه چیز درست میشه
علی : افزایش قیمت بنزین منتفی شد واردات خودرو اقتصادی افزایش یافته در نهایت ساینا دوگانه بشدت بی مشتری مونده و خریدار نداره تبدیل بزنید به تک سوز خودتون رو آلاف نکنید طمع پدر آدمو در میاره
سایپا : سود مشارکت تعلق نمیگیره فقط سهم تورمی تعلق میگیره
عرفانخان تبدیل به تک گانه : دیروز تکمیل وجه 3شهریور فاکتور شده.ما هم 17شهریوریم، اینطوری پیش بره حداقل 2هفته زمان میبره ما هم فاکتور بشیم.
ایزدیار اراک : دنا اتومات با رنگ مشکی کسی تحویل دی ماه فاکتور شده؟؟؟
در انتظار پلاک : مشکل سایپا اینه باید اول مجوز پلاک گزاری رو بگیره بعد فروش بزاره ولی فروش رو میزاره فاکتور میکنه بعد زنگ میزنی نمایندگی میندازه تقصیر راهور و شماره گزاری خب لامصب اول مجوز بگیر بعد فروش بزار بعد وانت که سواری نیست باریه ینی طرف برای امرار معاش و نون در اوردن میخره حداقل اینارو اذیت نکن
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه