بررسی پیکانتو ۲۰۱۶

 

بررسی پیکانتو ۲۰۱۶

 
با افزایش فروش خودرو های کوچک درون شهری در چند سال اخیر، عرصه رقابت بین خودرو سازان در این کلاس تنگ تر شده است. شرکت کره ای کیا، برای عقب نماندن از رقبا، پیکانتوی جدید را روانه بازار ساخت.
خودرویی بسیار کوچک که طراحی آن تا حد زیادی برگرفته از اروپایی ها است. از رقبای پیکانتو میتوان به میتسوبیشی میراژ، سوزوکی سلریو و نیسان میکرا اشاره کرد.
کیا با معرفی مدل جدید پیکانتو قصد دارد لقب پرفروش ترین خودرو کوچک را از آن خود کند. رقیب اصلی پیکانتو در این بخش میتسوبیشی میراژ است که با فروش سالیانه 3600 دستگاه، رکورد دار فروش در کلاس خودروهای کوچک است.
بررسی پیکانتو ۲۰۱۶
کیا در طراحی مدل جدید پیکانتو، جای شک و شبهه ای باقی نگذاشته است. سادگی و زیبایی زبان طراحی پیکانتو است که با توجه به ابعاد کوچک خودرو تا حد امکان به معیارهای زیبا شناختی نیز توجه شده است.
 
کابین و امکانات رفاهی
 
فضای داخل پیکانتو برای سرنشین های جلو مناسب است و حتی افراد بلند قد هم با مشکل کوتاه بودن سقف مواجه نخواهند شد.
همچنین به لطف وجود پنجره های کناری بزرگ علاوه بر اینکه احساس نمیکنید داخل یک خودروی کوچک نشسته اید، بلکه دید بسیار خوبی نیز به اطراف خواهید داشت.
بررسی پیکانتو ۲۰۱۶
کلید های کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع به راحتی قابل دسترسی هستند، اما عدم امکان تنظیم تلسکوپی فرمان، از نقاط ضعف در این قسمت به حساب می آید.
وجود امکاناتی نظیر راهنمای هوشمند (هنگام تعویض خطوط در بزرگراهها، با یکبار فشردن دسته راهنما و رها کردن آن، راهنما فقط سه بار چشمک میزند) نیز از نقاط مثبت در بخش تجهیزات پیکانتو محسوب میشود.
پلاستیک به کار رفته در فضای داخلی از کیفیت مناسبی برخوردار است و با نوارهای نقره ای رنگ روی داشبورد و فرمان تزیین شده است. صندلی های پارچه‌ای نیز نسبتا راحت هستند.
بررسی پیکانتو ۲۰۱۶
فهرست آپشن های کیا پیکانتو شامل سیستم صوتی با چهار بلندگو و ظرفیت 6 دیسک، پورت USB، امکان پخش MP3 و اتصال به iPod است. همچنین امکان کنترل سیستم صوتی از روی فرمان هم وجود دارد.
این آپشن ها شامل کامپیوتر سفری، سان روف، دکمه استارت-استاپ، سیستم ورود بدون کلید (Keyless)، آیینه های برقی تاشو به همراه چراغ های راهنما روی آیینه های جانبی و قفل شدن خودکار درب ها در سرعت بالاست. البته جای خالی کروز کنترل در این قسمت شدیدا احساس می شود.
پیکانتو از دوربین دید عقب بی بهره است. البته در کلاس خودرو های کوچک این امر عادی به نظر میرسد. همچنین وجود سنسورهای پارک عقب، دید خوب عقب، طول کم خودرو (3.6 متر) و فرمان برقی بسیار نرم پیکانتو، پارک کردن با آن را بسیار آسان کرده است.
صندلی های عقب مجهز به سه کمربند ایمنی سه نقطه ای و دو قلاب صندلی بچه (ISOFIX) هستند. فضای عقب خودرو برای دو شخص با قد متوسط مناسب است، البته فقط در مسافت های کوتاه. فضای سر و پاها برای سرنشینان عقب قابل قبول است.
پیکانتو با داشتن ۶ کیسه هوا و گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی ANCAP از نظر ایمنی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
بررسی پیکانتو ۲۰۱۶
نتیجه تست موسسه ایمنی ANCAP از جلو در سرعت 64 کیلومتر بر ساعت
فضای قسمت بار عقب حدود ۲۰۰ لیتر است که حتی برای یک خودروی کوچک نیز مناسب نیست. البته با خواباندن صندلی های عقب میتوانید این فضا را به ۶۰۰  لیتر افزایش دهید.
بدون خواباندن صندلی های عقب، فضای بار حتی جای کافی برای یک چمدان را هم ندارد. لاستیک زاپاس نیز زیر کفی صندوق عقب قرار گرفته است.
بررسی پیکانتو ۲۰۱۶
بدون شک پیکانتو برای استفاده داخل شهری ساخته شده است. موتور پیکانتو از ۴ سیلندر با حجم ۱۲۵۰ سی سی بهره میبرد که موتوری نسبتا قدیمی است، ولی امتحانش را پس داده است.
این موتور 16 سوپاپ، حداکثر قدرت ۸۴ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ را تولید میکند که برای خودرو کوچکی مثل پیکانتو رقم معقولی است. حداکثر گشتاور پیکانتو در دور ۴۰۰۰ بدست می‌آید که برابر ۱۲۰ نیوتن متر است.
مصرف سوخت ترکیبی پیکانتو 5.5 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مخزن سوخت آن ۳۵ لیتر گنجایش دارد.
برای مسیر های داخل شهری، پیکانتو قدرت و گشتاور قابل قبولی دارد، اگرچه در سرعت های بالا، با افزایش دور موتور، صدای موتور کمی گوش خراش میشود.
همچنین تعویض مکرر دنده از چهار به سه در سربالایی ها آزاد دهنده است. وجود یک دنده اضافه بین ۳ و ۴ میتوانست این مشکل را رفع کند.
پیکانتو با وزن ۸۸۵  کیلوگرم، حتی در بین خودروهای کوچک هم کلاس خودش هم سبک به حساب می‌آید. با این وجود پیکانتو در سرعت های بالا پایداری مناسبی دارد. 
تنها مورد آزار دهنده در سرعت های  بالا، نفوذ صدای لاستیک به داخل اتاق است.
بررسی پیکانتو ۲۰۱۶
دقت فرمان قابل قبول است و پیکانتو فرمان بسیار نرمی دارد. بر خلاف برداشت منفی که از ارتفاع زیاد این خودروی کوچک میشود، در پیچ ها بسیار خوب عمل میکند. در واقع رانندگی با این کیای جمع و جور در مسیر های پر پیچ و خم واقعا لذت بخش است.
سایز چرخ های پیکانتو 15 اینچ است و این امر باعث شده سواری نرمی داشته باشد و ناهمواری ها و چاله ها را به خوبی جذب کند.
از نقاط قوت پیکانتو ترمز دیسکی در هر چهار چرخ به همراه ABS و EBD است، در حالیکه برخی رقبا هنوز از ترمز های کاسه ای برای چرخ های عقب استفاده میکنند.
پدال ترمز عملکرد بسیار سریعی دارد و عادت کردن به آن نیازمند زمان است. ناگفته نماند که پیکانتو از سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) نیز بهره مند است.
در مجموع پیکانتو در کلاس خودرو های کوچک عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است و در هیچ زمینه ای ضعف جدی ندارد. البته این مطلب را فراموش نکنید که نباید از پیکانتو انتظاری فراتر از  یک خودروی کوچک داخل شهری داشت.
بررسی پیکانتو ۲۰۱۶
نقاط قوت: طراحی نسبتا زیبا، فرمان پذیری و تعادل خوب، پایداری مناسب در سرعت های بالا، رینگ آلومینیومی 15 اینچی، امکانات و تجهیزات کاربردی
 
نقاط ضعف: رانندگی با پیکانتو فاقد هر گونه هیجان است، امکان انتخاب گیربکس دستی وجود ندارد، نداشتن کروز کنترل (حتی به عنوان یک آپشن قابل سفارش)
 
قیمت و شرایط بازار
 
قیمت کیا پیکانتو صفر کیلومتر شرکتی در ایران  در حدود ۷۵ میلیون تومان است اما امکان انتخاب گیربکس دستی وجود ندارد و تنها گزینه پیش روی شما گیربکس اتوماتیک 4 سرعته خواهد بود.
مسلما با چنین قیمتی، خرید یک هاچ بک کوچک برای بسیاری افراد توجیهی ندارد اما افت قیمت پیکانتو در بازار دست دوم قابل توجه است و خرید مدل های سالم و دارای گارانتی با بودجه ای در حدود 50 الی 55 میلیون تومان دور از ذهن نیست.
از این رو افرادی که به یک خودرو درون شهری مدرن و قابل اطمینان نیاز دارند در کنار خودروهایی مانند رنو ساندرو و انبوهی از خودروهای چینی، می توانند امکان انتخاب گزینه دست دوم و دارای گارانتی پیکانتو را نیز مورد توجه قرار دهند.
بررسی پیکانتو ۲۰۱۶
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

قبلی بعدی




مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

امیر
0

دوستانی که این خودرو را استفاده کرده اند از نظر کیفیت و استهلاک مناسب
است و ایا برای جاده و مسافرت هم مناسب است.؟
13:06  1395/06/04
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
3

نداشتم اما تا اونجایی ک دیدم و اطلاع دارم : از نظر کیفیت خیالتون راحت باشه. استهلاکش پایین. البته تا وقتی ک تصادف نکردید خرجی نداره. فلسفه ماشین برای حداکثر کابری برای استفاده ی شهریه. توی جاده مشکلی نداره اما اون توقعی که از یه خودروی مناسب برای مسافرت دارید رو ممکنه براورده نکنه. اما اگر میخواید با امنیت و بی دردسر شمارو به مقصد برسونه این کاررو به خوبی انجام میده.
میتونید به اکسنت و ریو و رنو فلونس کارکرده هم در همین بازه ی قیمتی نگاه بندازید که مناسب تر برای مسافرتن.
08:45  1395/06/05

کاربر: علیرضا عباسی
0

البته جای خالی کروز کنترل در این قسمت شدیدا احساس می شود.!!!! آخه ماشین شهری کروز میخواد واسه چی؟
ممنونم از مطلب عالیتون..البته تو ایران کلا با پراید و ناتیز و نظایر آن تو جاده هم میرن خلاصه!!!
20:46  1395/06/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S5 -24 mehr : ثبت نام ۲۴ مهر پارسال شرایط اقساط ۸۸۰ پیش دادم تا الان دو تا چک هم پاس کردم ۲۶ اردیبهشت فاکتور شد ۲۹ اردیبهش بیمه ۱۳ خرداد پلاک شد الان هم ۲۱ خرداد هنوز نه مدارک رسیده نه ماشین خدا لعنتتون کنه اخه کدوم خودرو ساز ماشین تحویل یه ماه رو بعد ۹ ماه هنوز نداده دیکه حالم بهم میخوره
تی هشت : واریزی 18بهمن هنوز رو تکمیل وجه مونده خاک تو سر مسعولین کرمان موتور لعنت بر زن وبچه هایتون
محمد : سلام دوستان طبق قانون صنعت ومعدن فروش خودروها به صورت فروش فوری در صورت تاخیر به ازای هر روز سه درصد سود تاخیر داره و فروش فوری سایپا و ایران خودرو هم نود روزه هست نه نود روز کاری
رامینs3 : فکر کنم سیاست کارخونه کرمان موتور اینه که قطره چکانی ماشین بده که قیمت ماشینا نیاد پایین.و اینکه با پول ثبت نام کنندگان سودی برده باشه تو این چند ماه.و اینکه ربطی به زمان ثبت نام و رنگ نداره.دلبخواهی میدن.
امید : ثبت نام ۳بهمن ۲۱ خرداد فاکتور شده
رامین s3 : من ابان ثبت نام کردم هنوز هیچ و هیچ خبری نیس.رنگ یفید
تارا،v4 : سلام دوستان ظاهراً فقط در تولید تارا v4مشکل و تاخیر دارن سایر تارا ها رو دارن به روز فاکتور میکنن اینم از شانس ماست
اسماعیل : سلام خدمت همه یک مشورت میخاستم از شما عزیزان من چانگان ۵۵ ارسال به خودروساز شدم مثل شما بهمن ماه ۴۰۲ . خب سه ماه هستش که پیامک نیومده .مجبور شدم به اسم خواهرم برقی وارداتی ثبت نام کردم و برنده شدم هوندا حالا به نظرتون چکار کنم فقط پول یکیشونو دارم ...منتظر پیامک باشم یا همینو بگیرم ؟؟؟!!!
فرزاد : تارا v4 فعلا ۸۰ روز تاخیر شده از موعد تحویل
شاهین : مبلغ واریزی و ثبت نام رو بر اساس تاریخ نمایش میده تو سایت تاريخ واریزی رو به ماه قبل یا دوماه قبل تنظیم کن نمایش میده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : رضا کارگرایران خودرو داداش اگه خبری شد به ماهم اطلاع بده چون واقعا خیلی ازدوستان مثل خود من منتظر هستن یاحق رفیق
محسن : سلام رضا واقعی کارگرایران خودرو خوبی داداش میگم خبری ازفراخوان اولویت تابستان نداری پارس ایلکس
ممد : دوستان اینایی که میگم بهمن هستن 6 پول دادن دارن که میگن
4714 : خخخخخخ به امیدخدا ایشالاموفق باشین فقط 14نفرزیاده برید اونجامیترسن سعی کنید نصفتون بریدداخل عظیمی اگه 14نفرتونو‌ باهم ببینه فشارش میوفته بنده خدا بی خایه های بهاروتابستان شمااگه عرضه همچین کارایی روداشتین‌ الان این وضعتون نبود
زهرا : من پارس ای ال ایکس بودم.تبدیل زدم به سورن.دوباره پیامک پارس تیوفایو اومد تبدیل زدم
تحویل اسفند : سلام روز همگی بخیر، دوستان هر کس که امروز فاکتور شد اطلاع بده، تاریخ تکمیل وجه رو هم اعلام کنه ممنون میشم
22pr073 : سلام منم تاریخ قراردادم27دی نقدی،تحویلی سیستمی13 خرداد،مدل 403،هنوز تحویل نگرفتم
دنا : برای من هنوز هیچ پیامکی نیومده اولویت تابستان 1403
گلسا : سلام ببخشید از کدوم قسمت دیدی؟ منکه نتونستم وارد قسمت پیگیری وضعیت بشم !
X22 : سلام نوبتی هم که باشه تا پنجشنبه قرارداد 25 دی مجوز میخوره