ایرانی ها سالی چند بار به تعمیرگاه می روند؟

ایرانی‌ها سالی چند بار به تعمیرگاه می‌روند؟

یک روز پس از آن که ایساکو برای دفاع از مقام اولی خود در خدمات پس از فروش، به جمع خبرنگاران آمد، مدیر مهندسی و بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد نیز میزبان رسانه ها شد تا از نحوه و روند ارزیابی خدمات پس از فروش خودروسازان بگوید. طی دو هفته گذشته بحث شدیدی بین ایساکو و سایپایدک به عنوان شرکت های خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا در گرفته و هر یک از طرفین ادعا می کنند خودشان مقام اول را در خدمات کسب کرده اند. سایپایی ها با استناد به همایشی که خود برگزار کرده اند، این ادعا را دارند و ایران خودرویی ها نیز با توجه به اعلام آمار اخیر شرکت بازرسی، خود را مستحق عنوان اولی می دانند. شاید از پس همین ادعاها بود که مدیر مهندسی شرکت بازرسی نیز میزبان رسانه ها شد تا بگوید روند ارزیابی عملکرد شرکت های خدمات پس از فروش به چه شکل است.

ایرانی‌ها سالی چند بار به تعمیرگاه می‌روند؟

سعید تاجیک با اشاره به این که امتیاز شرکت های خدمات پس از فروش، براساس کیفیت خدمات، سرعت و هزینه خدمات و هم چنین نتایج عملکرد تعیین شده است، گفت: "50 درصد از امتیاز این شرکت ها بر اساس نتایج عملکرد تعیین می شود که این بخش موضوع رضایت مندی مشتریان را در بر می گیرد. هم چنین کیفیت خدمات سهم 25 درصدی، سرعت خدمات سهم 20 درصدی، و هزینه خدمات نیز سهم 5 درصدی را در امتیاز شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو دارا هستند.

ایرانی‌ها سالی چند بار به تعمیرگاه می‌روند؟

تاجیک با بیان این که میزان مراجعه مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش 66 درصد بیش تر از متوسط جهانی است، تاکید کرد: یکی از ایرادات اصلی در وضعیت ارائه خدمات توسط شرکت های خودروساز در ارزیابی سال 91، مشکل تامین قطعات یدکی و کمبود در این زمینه است. این امکان وجود دارد که جمع تامین قطعه توسط این شرکت ها در طول سال 91 به هدف تعیین شده رسیده باشد، ولی در واقع اجرای این طرح در برخی ماه ها با تاخیر همراه بوده است. وی در عین حال تاکید کرد که تعداد پذیرش خودروها در نمایندگی های مجاز شرکت های خودروساز در سال 90 معادل 5/16 خودرو به ازای هر نمایندگی بود که این رقم در سال 91 به 15 خودرو در روز رسید. هم چنین، هر خودروی ایرانی سالانه 5/2 مرتبه به نمایندگی های مجاز شرکت های خودروساز مراجعه می کند که این رقم در دنیا 5/1 تا 75/1 مرتبه است. با توجه به این آمار، اگر تعداد خودروهای حال حاضر در کشور را حدود 15 میلیون دستگاه بگیریم، ایرانی ها در مجموع سالی 37 میلیون و 500 هزار بار به نمایندگی ها و تعمیرگاه ها مراجعه می کنند.

ایرانی‌ها سالی چند بار به تعمیرگاه می‌روند؟

اما ایساکو و سایپایدک در حالی این روزها بر سر «اول بودن» جدال می کنند که با توجه به آمار، می توان گفت نمایندگی های خارجی کیفیت خدمات بهتری را دارند. طبق آماری که مدیر مهندسی شرکت بازرسی اعلام کرد، از 10 نمایندگی برتر سال 91، سه رتبه اول در اختیار ایرتویا (شرکت خدمات پس از فروش تویوتا در ایران) قرار دارد. البته رتبه چهارم به سایپا یدک، رتبه پنجم به آسان  موتور، رتبه ششم و هفتم به ایساکو، رتبه هشتم به اطلس خودرو، رتبه نهم به بهمن دیزل و رتبه دهم نیز دوباره به ایساکو اختصاص دارد. وی در ادامه عنوان کرد که شرکت مزدایدک به دلیل عدم ارائه اطلاعات، مورد بازرسی قرار نگرفته و شرکت نگین خودرو (خدمات پس از فروش رنو) نیز از نظر شاخص خدمات، در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات به خودروهای سبک مردود شده است.

ایرانی‌ها سالی چند بار به تعمیرگاه می‌روند؟

اما تاجیک در ادامه با بیان اینکه کمبود قطعات یدکی بیش ترین عامل نارضایتی مشتریان از عملکرد شبکه خدماتی پس از فروش خودروسازان است، کیفیت قطعات اولیه خودرو را دومین عامل دانست. به گفته وی، در مورد شرکت های ارائه دهنده خدمات به خودروهای خارجی نیز بالا بودن هزینه تعمیرات، کمبود نمایندگی و بی تجربه بودن نمایندگی مهم ترین دلایل نارضایتی مشتریان است. به گفته تاجیک، ظاهرا فقط سایپا در این همایش حضور داشته و تامین کننده مالی آن نیز بوده است؛ بنابراین این نوع همایش ها مورد تایید شرکت بازرسی نیست. وی در ادامه تاکید کرد که شاخص رضایت مندی مشتریان در سال 90 معادل 73 درصد بوده که این رقم در سال 91 به 74 درصد رسیده است. مدیر مهندسی شرکت بازرسی کیفیت همچنین از بازنگری  در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو خبر داد و گفت که  در حال پیگیری این موضوع هستیم تا بحث رضایت مشتری و شاخص کیفیت فروش خودرو نیز در این آیین نامه لحاظ شود. وی با بیان این که وزارت صنعت این موضوع را پیگیری می کند، تاکید کرد که استانداردهای مربوط به این مساله تدوین شده و در صورت اجرایی شدن آن، فرایند خدمات در حوزه فروش نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

ایرانی‌ها سالی چند بار به تعمیرگاه می‌روند؟


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

سام
1

خداوکیل یه چیزی بسازین که همه بگن خدارحمت کنه پدرتون البته من ماشین رو خوب نگه میدارم وسالی یه بار هم گذرم به تعمیرکا رمعمولا نمی افته.
03:49  1392/06/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: هاشم زرین کیا
1

جک سال
18:53  1392/05/05
گزارش
پاسخ دادن
کاشانی
2

خدمات پس از فروش در ایران
به قول علی پروین :
یعنی کشک . . . . !
14:50  1392/05/05
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بابل : سلام شوهرم یک کارگر ساده است به زحمت این پول رو ردیف کردیم وتکمیل وجه رو در اردیبهشت انجام دادیم تورو خدا یکی از مسئولین جوابگو باشند ومارو ازین بلاتکلیفی دربیارند اگه نمی تونستید تحویل بدید چرا پول کامل ماشین رو گرفتید مسولئن سایپا کجا هستند که جواب مارو بدند
مهدی G : دوستان عزیز پیرو سوالات شما دادخواست الزام به تعهد قراردادی میشه میتونید از دفاتر قضایی اقدام کنید هزینه دادرسی هم اعسار بدید اگر داشتید هم که بدید نقد شرکت محکوم میشه باید بده هزینه را برای اینکه پول بیشترم بده وکیل بگیرید که پول وکیلم بده محکوم میشه ماهی حدود 15تومنم سود تاخیرشه حدودا تا حالا اینا بازی درآوردن حالا نوبت ما ها هست از یه وکیل مشورت بگیرید بریم جلو خداروشکر سیستم قضایی کشور امیدی بهش هست که حق مظلوم ضایع نشه صبح همه قرارداد ها ببرید پیش هر وکیلی می شناسید استارت را با نام یاد خدا و دفاع از حقمون بزنیم تجمع و اعصاب خوردی فایده نداره کار قانونی پسندیده تر هست هر آنچه قانون گفت مطیع هستیم 22:41 1404/05/06 گزارش پاسخ دادن فرهاد علی بابایی 0 با عرض سلام و احترام با زنگ و شکایت به خود شرکت و اینا هیچ کاری براتون نمیکنند اگر میخاهید به حقتون برسید و شرکت حالش بیاد جا تنها یه راهه که اولیش خودم رفتم جلو صبح زود ما که 570 تومن دادیم این 20 تومنم هزینه دارسی را میدیم شرکت طبق قرارداد محکومه 30 روز پس از دریافت کل مبلغ خودرو صبح یه دادخواست الزام به انجام تعهدقراردادی ب
X5محمدبندرعباس : باسلام.اقای رضایی آنهای که از شهر های مختلف هستند چکار کنند؟یه راهنمایی بفرمایید.
تارا v1 مشکی : طرح پیش فروش واریزی ۲ ۱۱ ۱۴۰۳
محمد : سلام مبارکه ، چه طرحی بودین؟
تارا v1 مشکی : سلام دوستان تارا v1 مشکی تحویل ۳۱ شهریور امروز فاکتور شده
میران : سلام دوستان تبدیل جی ال آخرین تکمیل وجهی که فاکتور شده برای چه تاریخیه؟؟؟
شاهین پر پر شده : داداش تجمع هیچ تاثیری ندارد خودتو الاف نکن دارن به cvt های سال قبل gl میدن برو تبدیل بزن خودتو راحت کن اینقدرم استرس نکش ی سانروف ارزش ندارد ما زورمون نمی‌رسه خدایی نکرده ی اتفاقی بیفته دوباره قوز بالا قوز ..... با احترام به نظر دوستان
V4 : تاراv4سفید تحویلی 27 مهر 06.24فاکتور شد06.26 پلاک شد فقط یه خواهش دارم از عزیزان چیزی رو که مطمئن نیسید رو اعلام نکنید. ای گفتن پلاک ندارن.نمیدونم این رنگش تموم شده فلان و فولون تو دل مردوم رو خالی کردن گناهه . من دوسال پیش 207ثبت نامی داشتم یک ساله تا تحویل داده شده هزار مدل سناریو تو این سایت میخوندم . وگفته باشم برای اون 207شاید ده بار طرح تبدیل به پارس گذاشتن اینجا میگفتن من رفتم تبدیل زدن و اینا نمیدنو ..... من هیچ کار نکردم با تاخیر سه دادن ولی دادن چون قرار داد دارین موظفن بدن زیادم به گفته های اینجا اعتماد نکنید فقط تاریخ خای تحویل که گفته میشه خوبه یا علی
علی رضایی : 🔴🔴دوستان اطلاع رسانی کنید🔴🔴 ‼️شنبه ۲۹شهریور ماه ساعت ۹ صبح‼️ 📍آدرس : جنت آباد جنوبی انتهای بلوار لاله‌غربی نبش خیابان بهمنی‌نژاد پلاک ۴۷   🔴دوستان لطفاً  تک روی نکنید، تا ساعت ۹ و نیم ۱۰صبر میکنیم که همه بیان  بعد اگر لازم بود با هم میرم داخل ‼️تجمع  در اعتراض به تاخیر تحویل خودرهای ثبتنامی  و بلا تکلیفی ثبتنام کنندگان و عدم  پاسخگویی شرکت کرمان موتور‼️ ‼️پیگیری جریمه تاخیر  و سود دیرکرد‼️ 🔴لطفاً دوستانی که میان اطلاع بدن ، برای چاپ بنر و... هماهنگ بشیم ✅کسی هم ترسی از تجمع نداشته باشه، همه ما قرارداد داریم و برای گرفتن حقمون تجمع میکنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 5 دنده 19مرداد تبدیلی : لعنت خدا بر مسولین ایران خودرو تابستون هم تموم شد
سورن 31 شهریور : سلام دوستان ، تحویل 31 شهریور ، دیروز که تبدیل اومد زدم ولی هنوز فاکتور نشده به نظرتون کی فاکتور میشه؟ تکمیل وجه هم 23 تیر هست
احمد31مرداد : نه داداش گفتن دوهفته بعد تحویل میرسن
جهش قیمتی خودروها : افزایش شدید قیمت خودرو در اینده بسیار نزدیک هر کی خودرو لازم داره زودتر بخره
جهش قیمتی خودروها : افزایش قیمت خودرو
خمیر : هر کی خودرو لازم داره زودتر بخره تا دیر نشده ....
آریزو 6 پرو : سلامدوستان یه سری آریزو 6 پرو مجوز خورده با شماره 47651 جهت چک کردن مجوز خودتون تماس بگیرید
دنا 6دنده فولادی 31مرداد : فرقی نداره کلا این همه فاکتور کردن که جریمه ندن بعد هر مرحله رو این همه طول بدن واقعا ما احتیاج داریم 7ماهه پیاده ای با دوتا بچه طرح مادران هست خیرسرشون
دی : تکمیل وجه اردیبهشت چند نفرهستند؟
ابی : تقریبی 20 روز دیگه فاکتور میشه