قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران 

 

قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران

 
نام فیات در ذهن مخاطب ایرانی همواره با تصویر مینی بوس های قدیمی فرسوده و فیات های 131 سدان همراه بوده اما این بار فیات با تیپو در بازار ایران حضور پیدا می کند تا شاید موفق تر از فیات 500 و سی ینا ظاهر شود
مدتی قبل خبری مبنی بر این که ایرانخودرو در حال مذاکره با فیات ایتالیا است منتشر شد اما در مورد نتیجه ی مذاکرات اطلاعاتی به دست نیامد تا زمانی که یک دستگاه فیات تیپو در محوطه ی ساپکو دیده شد که احتمالا برای انجام برخی تست ها و بررسی ها به ایران آمده است اما از آن جایی که درسال‌های گذشته خودرو‌های بسیاری برای بررسی به ایران وارد شده و هیچ گاه حتی پا به خیابان ها نگذاشته ، تا زمان عرضه ی مستقیم آن صبر خواهیم کرد .
 
قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران
 
تاریخ طراحی و ساخت فیات تیپو (TIPO) به سال ۱۹۸۸ باز می‌گردد، زمانی که فیات اولین هاچبک کوچک شهری با ذات اسپرت را برای رقابت با گلف به بازار فرستاد ، محلی که تیپو در آن ساخته می شد در حقیقت در آن دوران از پیشرفته‌ترین و خودکارترین واحدهای صنعتی در دنیا به شمار می‌رفت.
این واحد صنعتی که مجتمع عظیم کازینو (CASSINO) نام دارد، در ناحیه جنوبی استان رم ایتالیا واقع شده و تنها در سال ۱۹۹۲ میلادی، تعداد ۴۰۹ عدد ربات ( ساخته خود شرکت فیات ) صنعتی در آن مشغول به کار و ۵۰ درصد از مونتاژ نهایی ” تیپو” را هم عهده‌دار بودند، رقمی که حتی امروز هم زیاد به نظر می رسد. با همه ی این تفاسیر هنوز هم فیات فاصله ی زیادی با سایر رقبا دارد .
 
قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران
 
در نمای ظاهری تیپو کاملا قابل قبول به نظر می رسد خودرویی که علی رغم ارزان بودن به سختی می توان برچسب ارزان سازی به آن زد. خطوط عضلانی و برجسته کاپوت ، فرورفتگی سقف ، چراغ های پیشرفته و بزرگ جلو به همراه جلو پنجره ی وسیع همه از حضور موثر کرایسلر خبر می دهد.
 
قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران
 
اما در نمای داخلی استفاده از پارچه ساده و پلاستیک سخت با پیچ های ساده برای تنظیمات کولر و سایر امکانات خودرو کمی ناراحت کننده به نظر می رسد با این حال خط پهن آلومینیومی که داشبور تیپو را به دو بخش تقسیم کرده حس مثبتی در راننده ایجاد خواهد کرد . فرمان بزرگ با دوخت چرم به همراه مجموعه ای از تنظیم کننده‌های سیستم صوتی و غیره همه بخشی از امکانات در نظر گرفته شده برای این فیات ارزان قیمت هستند.
 
قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران
 
فیات در بازار اروپا، تیپو را در سه کلاس سدان ،استیشن و هاچبک معرفی کرده است که برای بازار ایران و مصرف کننده داخلی نسخه ی سدان در نظر گرفته خواهد شد. نسخه های مختلف فیات تیپو سدان بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ یورو الی ۱۹ هزار و ۹۰۰ یورو قیمت دارد و به شکل منطقی تیپو در ایران قیمتی در حدود ۴۹ الی ۷۸ میلیون تومان خواهد داشت.
البته باید در نظر گرفت که نسخه های گران قیمت تر این خودرو به احتمال زیاد وارد بازار ایران نمی شود زیرا از فناوری موتورهای توربودیزل فیات به همراه گیربکس دو کلاچه سود می برند که استفاده از آن در بازار ایران تقریبا غیر ممکن خواهد بود.
 
قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران
 
فیات برای این خودرو موتورهای دوگانه سوز LPG و CNG طراحی کرده و روی خط تولید برده است و ظاهرا برای بازار ایران با توجه به وجود ایستگاه های سوخت گیری CNG در تمام کشور ، کاملا کاربردی و مفید خواهد بود.
تیپو با هفت پیشرانه تولید می شود که دو مدل آن دیزلی هستند. نسخه ۱٫۴ لیتری ساده این خودرو ۹۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۲۷ نیوتون متر تولید می کند. ۱٫۴ لیتری توربو این خودرو نیز ۱۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر تولید می کند.
نسخه توربو نیز در مدل های CNG و LPG نیز قابل سفارش هستند. گیربکس انتخابی برای مدل های ۱٫۴ لیتری از نوع شش دنده دستی است و در مدل ۱۲۰ اسب بخاری، قابلیت شتابگیری 9.8 ثانیه را فراهم می کند که در مقایسه با سایر خودروهای مونتاژی کشور، هیجان انگیز به نظر می رسد .
 
قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران
 
مدلی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده و طبق شواهد نمونه وارداتی هم از همان نسخه است، به موتور ۱٫۶ لیتری ۱۱۰ اسب بخار با گشتاور ۱۵۲ نیوتون متر مجهز است که از این نظر مشخصاتی بسیار نزدیک به پژو 206 تیپ پنج و یا تندر 90 دارد.
قدرت موتور از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند و صفر تا صد احتمالا در محدوده 12 ثانیه قرار خواهد گرفت که رقمی معمولی به حساب می آید.
مصرف سوخت این خودرو نیز در تست های جاده ای کمتر از ۶.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است و با توجه به مشخصات کمتر از ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر مصرف می کند .
 
قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران
 
تجهیزات ایمنی و آپشن های فیات تیپو
 
سیستم های ایمنی شامل 6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای) ، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BA) ، سیستم کنترل پایداری (ESC) ، سیستم کنترل ایستایی در تپه و سراشیبی (HILL START ASSIST) ، سیستم کنترل لغزش (TRACTION CONTROL) ، سیستم ISOFIX برای صندلی کودک .
 
قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران
 
تجهیزات رفاهی فیات تیپو (مدل فول)
 
آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن‌، صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۵ اینچ ، فرمان الکتریکی حساس به سرعت ،نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)، سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک ،نمایشگر ۳٫۵ اینچی TFT برای پنل ابزارها،کروز کنترل،استراحتگاه دست برای سرنشینان جلو ،آینه داخلی دید عقب از جنس الکتروکرومیک ، حسگر باران (در برف‌پاک‌کن‌ها) ، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو ، دستگیره‌های بیرونی درب از جنس کروم ، سیستم اطلاعات – سرگرمی با قابلیت پخش MP3 + پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث ، مه‌شکن‌های جلو و عقب رینگ‌های آلومینیمی مجموعه ای از امکانات در نظر گرفته شده برای تیپو است که قطعا در زمان رسیدن به دست مصرف کننده ی داخلی بخش زیادی از آن ها همچون همیشه از دست خواهد رفت .
در نهایت تصمیم به خرید فیات تیپو به قیمت گذاری خودرو باز خواهد گشت، در صورت قیمت گذاری صحیح می توان گفت که خودرو موفق بوده یا مانند سایر خودرو های این چنینی از بین خواهد رفت.
 
قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران
 
فیات تیپو علیرغم جذابیت های ظاهری، یک سدان اقتصادی نسبتا ارزان قیمت به حساب می آید که در بازار اروپایی حداقل حدود 12500 دلار ارزش دارد.
از سوی دیگر تا عرضه این خودرو به بازار کشورمان راه دور و درازی باقیست و در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران خودرو و فیات، احتمالا شاهد عرضه تیپو در اواخر سال 96 یا اواسط سال 97 خواهیم بود.
 
قیمت و مشخصات فیات تیپو در ایران
 
از این رو پیش بینی قیمت فیات تیپو در ایران بسیار سخت به نظر می رسد ولی با توجه به طراحی زیبا و رقابت مستقیم این خودرو با پژو 301، رنو سیمبل (نسل دوم تندر 90 که قرار است در ایران مونتاژ شود) و قیمت دلاری آن، عرضه تیپو با قیمتی در حدود 70 الی 80 میلیون تومان محتمل به نظر می رسد که البته رقمی گزاف در مقایسه با مشخصات فنی این مدل است.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , فیات تیپو , خودرو جدید , خودرو ایتالیایی , ایران خودرو , قیمت فیات تیپو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

کاربر: نوید جهرمی
3

اگر با قیمت 70 - 80 عرضه بشه حتی فول آپشن هم باشه با شکست مواجه میشه. ینی چی که ماشین 46 میلیونی رو بخوان بدن 70 میلیون.
-------------
ی چیزی خوندم راجب قیمت واقعی دلار که مخم سوت کشید. دلار در حال حاضر 1000 تومان هم ارزش نداره. منتهی مافیای اقتصادی و دولت براشون به هیچ وجه به صرفه نیست که قیمت واقعیش رو بدن دستمون. بخشی از هزینه های دولت داره از این طریق تامین میشه.
بدتر این بود که در دولت قبل که ارزش پولمون واقتصادمون اینجور شدتا زمانی که نفت ارزش بالایی داشت دلار 350 تومن هم ارزش نداشته...
امیدوارم اینا همش دروغ باشه وگرنه خدامیدونه اون دنیا چ جوابی دارن که پس بدن.
05:16  1395/06/08
پاسخ دادن
امیر(سابق)
2

نوید جان کاملا درست شنیدی . طبق روال همیشه صندوق بین المللی پول ارزش پول هر کشور نسبت به دلار را اعلام میکنه که همین رقمی که فرمودید اعلام شده. و خیلی این قیمت دلار بالا به داد دولت رسیده تا بتونن حماسه ای دیگر تو چزوندن مردم بوجود آورند. ببین، اوضاع خییییییلی خرابتر از اون چیزی هست که من و شما میدونیم ببین کی دوباره و از کجا بزنه بیرون که فکر کنم ایندفعه جمع کردنش خیلی سخت باشه
12:40  1395/06/08

مسول
1

یک جوری جمع میکنم که آب از آب تکون نخوره نگران نباشین.
13:01  1395/06/08

کاربر: نوید جهرمی
1

از همین میترسیدم امیرجان. الان میگم گاهی ندونستن خیلی بهتره.لاقل کم تر اذیت میشی.
اینا گیردادن ب چیزای کوچک که فلان ظلم و فلان گناه رو نکنید.اون وقت همچین گناه و ظلم بزرگی رو......
23:13  1395/06/08

فرزاد
1

قیمت واقعی در جهان بین ۱۳ تا ۲۰ میلیون تومان!
به امید روزی که جهان به کشورمان برسد تا ما نیز با آنها همدرد! شویم.
آرماگدون جنگ بین خیر و شره ولی جبهه،ی دلسوزان جان کدوم طرفه!؟
23:26  1395/06/07
پاسخ دادن
امیرحسین
2

گرفتاری طمع مدیران خودرویی ست که از یک طرف امکانات رو حذف میکنن و از طرف دیگه به حداکثر سود ممکن میفروشن.مثلاً اگر سراتو مونتاژ سایپا با همون امکانات وارداتی به قیمت 90 میلیون عرضه میشد ارزش خرید داشت و با حذف تجهیزاتی مثل ترمز دیسکی عقب به نظر من خریدش غیر منطقی هست
18:29  1395/06/07
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
1

واقعن هم مث سراتو فسیل، اگر به جای این ساندرو از رده خارج، مدل به روز و پرامکانات اش را مونتاژ می کردند،با این قیمت ارزش خرید را داشت.
21:20  1395/06/07

کاربر: تیباران
1

امیدوارم اینم سرنوشت ناکام مونتاژ فیا سی ینا و مشتریان ثبت نام کننده گرفتار را نداشته باشد.
21:22  1395/06/07

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
چانی : سلام خدمت دوستان.عزیزان ایا انانی که تکمیل وجه کردن پیام عدم ارسال خودروساز لحاظ شده
علیرضا عبدوس : سلام میتونی شماره پذیرش رو بزاری تا بتونیم تاریخ فاکتور شدنمون رو حساب کنیم ممنون از شما
علیرضا عبدوس : سلام با توجه به اطلاعات دوستان و همینطور تماس با یکی نیروهای فروش که آشنایی قدیمی داشتم فهمیدم تا الان شماره پذیرش 11601463 آخرین فاکتور شده است اگر کسی شماره اش قبل اون حتمانن فاکتور شده شماره پذیرش هاتون رو با این شماره چک کنید
S5 : بله.من هستم. ۲۳ شهریور مشکی تهران. نمایندگی رفیعی نیا‌پونک
م.فرجی : خبر خوشحال کننده فروش فوق العاده شاهین اتومات واریزی 19 دی ماه امروز فاکتور شد به امید فاکتور شدن ماشین دوستان
S5 : چرا ماشین از صدور پلاک رد نمیشه؟‌دیگه سه هفته تمومه که روی این قسمت مونده.... عجب غلطی کردم‌کرمان موتور نوشتم از شهریور پارسال تا الان بلا تکلیفم
تارا وی۱ خرداد : سلام.برا من ۱۷ خرداد
رضا s5 شهریور : از خرید نقدی های ثبت نام شهریور ماه کسی شاسی شده؟
رضایی : سلام جواب درست نمیدم باید به کی بگیم
دانیال : دلیل تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی مشخص شد 🔹 گویا از اواخر اسفند ماه سال گذشته تا حدود 10 روز پیش هیچ ترخیصی در گمرکات کشور انجام نشده و حجم بالایی از خودروها در صف ترخیص هستند. به همین دلیل است که آمار خودروهای وارد شده در قیاس با آمار خودروهای تحویل شده فاصله زیادی دارد. 🔹بر اساس شنیده ها روند ترخیص خودروها می تواند تا دو ماه زمان ببرد. یعنی باید منتظر تاخیر حداقل دو ماهه برای خودروهای وارداتی باشیم 🔹این تاخیر ها مختص به یک یا دو شرکت واردکننده نیست و احتمال می رود در آینده ای نزدیک این تاخیر گریبانگیر تمام شرکت های وارد کننده بشود. 🔹نکته مهم در مورد این تاخیر ها این است که در بسیاری از موارد هنوز قراردادی بین شرکت و خریدار ثبت نشده و این یعنی سود تاخیری هم به مشتری پرداخت نمی شود. حالا مشخص نیست چه نظارتی از جانب سازمان حمایت صورت گرفته که به چنین وضعیتی رسیده‌ایم. با این خبر فک کنم از ماهه بعدی تحویل خودروها شروع بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینادوگانه اسفند : سلام امروز زنگ زدم شرکت خراب شده سایپا کارشناسه بایه لحن تندوزننده گفت ماشین نداریم وگوشیوقطع کرد.. فکرکنم دیشب بازنش دعواش شده بود انگاریه تختش کم بود.. خب مرد حسابی درست جواب مردموبده.. جای عذرخواهی اینجوری حرف میزنن یه چیزی هم طلبکارن دیوثا..
تفرشی : سلام با چه شماره ای تماس گرفتید؟ این خیلی اجحاف بزرگیه باید از طریق سامانه تعزیرات و همچنین وزارت صمت شکایت کنیم
هادی 207 ارتقا : قیمت این نوع کلاس میدونی عزیز
دنا آپشنال : سلام، از دوستان کسی هست که این چند روزه پلاک شده باشه؟؟
حسین آقا : وقتی گیر نمایندگی تنبل بیفتی این اتفاق میفته که تو 9 خرداد پلاک میشی اما چند روز میگذره و نمایندگی حتی ماشینتو از کارخونه تحویل نمیگیره.
بهنام : سلام دوستان اصلا دیگه نباید از ایران خودرو و سایپا ماشین ثبت نام کرد باید التماس کنن نه به ثبت نام برای ماشین
بهنام : سلام دوستان اصلا دیگه نباید از ایران خودرو و سایپا ماشین ثبت نام کرد باید التماس کنن نه به ثبت نام برای ماشین
کوییک gxl پذیرش 20 اسفند : سلام دوستان من کوییک gxl پذیرش 20 اسفند با شماره 11746*** امروز فاکتوز شدم رنگ سفید
فاکتور امروز : هر کی امروز فاکتور شده با توضیحات کامل تاریخ تحویل و تاریخ تکمیل وجه توضیح بده بقیه استفاده ککند
ابراهیم تیگو 8پرو : سلام دوستان عزیز شماره تماس بانک شهر سرو شرقی سعادت اباد کسی داره لطفا بفرستید. ممنونم