پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد

 

پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد

 
روزگاری کمتر کسی باورش می شد که خودروهایی با برند پورشه را در خیابان های ایران تردد کنند، اما این اتفاق به هر ترتیب رخ داد و اتومبیل های سریع این برند آلمانی از اشتوتگارت به مناطق مرفه نشین روانه شدند.
 
پس از مدتی با تغییر قوانین و منع واردات خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی سی، عملا امکان ورود محصولات پورشه به ایران به دلیل حجم موتور بالاتر از میزان تعیین شده منتفی شد.
 
امسال کمپانی پورشه با معرفی 718 باکستر که در واقع فیس لیفتی از نسل سوم این خودرو است، از به کارگیری پیشرانه های کم حجم جدید خبر داد.
 
این مدل که در دو نسخه استاندارد و S تولید می شود به موتورهای 2 و 2.5 لیتری مجهز شده است و به همین دلیل تضادی با قانون منع واردات خودروهای لوکس ندارد.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
ظاهرا وارد کنندگان با درک این موضوع اخیرا اقدام به اخذ مجوز و ثبت سفارش هر دو مدل باکستر کرده اند و احتمالا به زودی شاهد حضور محصولات جدید پورشه در ایران خواهیم بود. با فرض این احتمال به معرفی کوتاه 718 باکستر استاندارد و نسخه S می پردازیم.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
باکستر ترکیبی از دو کلمه boxer (موتور تخت) و roadster (خودرویی با دو صندلی و سقف بازشو) است. نامگذاری این مدل و استفاده از موتورهای 4 سیلندر تخت ریشه در دهه 60 میلادی دارد.
 
در آن دوران پورشه خودروهای اسپرت خود را با همین کد و موتورهایی با همین تعداد سیلندر تولید می کرد. بدون شک نقطه قوت 718 باکستر قلب های تپنده بسیار پربازدهی است که به لطف بهره گیری از فناوری توربوشارژ حاصل شده است.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
نسخه استاندارد با موتور 2 لیتری 300 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده جوان خود می گذارد. چنانچه این قدرت با استفاده از گیربکس دستی به چرخ ها منتقل شود، در صورت فشردن پا بر روی پدال گاز بعد از 5.1 ثانیه سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشته خواهد شد.
 
این در حالی است که در صورت سفارش گیربکس PDK و PDK Sport Chrono به ترتیب برابر با 4.9 و 4.7 خواهد بود. اگر مسیر مستقیم بوده و شتاب گیری تا انتها صورت گیرد، عقربه سرعت سنج 718 باکستر توانایی نمایش 275 کیلومتر در ساعت را خواهد داشت.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
موتور نسخه S که مدل اسپورت تر محسوب می شود، 2.5 لیتر حجم دارد. این موتور توانایی تولید 350 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را داراست. شتاب صفر تا صد این مدل با گیربکس دستی برابر با 4.6 ثانیه، با گیربکس PDK برابر با 4.4 ثانیه و با PDK Sport Chrono برابر با 4.2 ثانیه است که در صورت ورود به کشور آن را به یکی از سریع ترین خودروهای موجود در خیابان ها تبدیل می کند. اگر مسیر مستقیم برای نسخه S نیز فراهم شود، دستیابی به حداکثر سرعت 285 کیلومتر بر ساعت امکان پذیر خواهد بود.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
نکته ای که ذکر آن به شدت ضروری است اینست که 718 باکستر استاندارد با گیربکس PDK در 100 کیلومتر 6.9 لیتر سوخت مصرف می کند، برای نسخه S این رقم 7.3 لیتر اعلام شده که از بسیاری از خودروهای داخلی با توانی بسیار پایین تر کم مصرف تر است!
 
در بحث آلایندگی نیز این خودرو در نسخه های مختلف بین 158 الی 184 گرم  CO2 در هر کیلومتر از خود برجای می گذارد که با توجه به معیارهای کنونی میزان کمی به شمار به می رود.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
پورشه 718 باکستر استاندارد در آلمان 53,646 یورو و در آمریکا حدود 56 هزار دلار قیمت گذاری شده است. 718 باکستر S نیز در سرزمین مادری 66,141 یورو و در آن طرف دنیا حدود 68 هزار دلار قیمت دارد.
 
این که این خودروها با چه قیمتی در ایران ارایه می شوند، از فرمولی منطقی پیروی نمی کند؛ اما محض مقایسه پورشه ماکان که آن سوی مرزها قیمتی در حدود 47 هزار دلار دارد، این سوی مرزها با قیمتی بیش از 600 میلیون تومان معامله می شود!
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
حضور خودروهای این چنینی در برخی از خیابان ها می تواند علاوه بر ایجاد مناظر اروپایی، اتفاقی خوب برای علاقه مندان به خودروهای روز باشد؛ زیرا می توانند با سر زدن به این خیابان ها پوسترهای روی دیوار اتاق خود را از نزدیک تماشا کنند.
 
البته این اتفاق زمانی خوشایند همگان خواهد بود که رقم پرداختی حاصل  تلاش و هوش و استعداد در کارآفرینی باشد، نه ماحصل رانت و روابط اقتصادی نا سالم.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , پورشه , پورشه باکستر , واردات خودرو , بازار خودرو , سوپر اسپرت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

کاربر: m&z
1

ما که اینقدر مشغول مقایسه تیپ های مختلف تیبا بودیم اصلا نفهمیدیم کی رفت و کی برگشت! به هرحال مهم نیست، ما که نمیخریم تا از صنعت تولید داخل حمایت کنیم.
16:29  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

زمانی که وزیر محترم، بابا بزرگ صنعت ایران گفت که نمایندگی پورشه و مازراتی در ایران غیرقانونی هستن و با اعمال فشار قصد تعطیل کردنشون رو داشت باید فکر اینجاشو هم میکردن که ماشن 60 هزارتایی رو 600 میلیون خواهند فروخت.
گیبلی که رقیب بنز ای کلاسه رو دارن میدن 2 میلیارد.
ما که نداریم بخریم.هر چی میخوان قیمت گذاری کنن. ولی این رسمش نیست.خانه از پایبست ویران است.
04:51  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
2

تا وقتیکه مسوولان دلسوز کشور بیگانه پرستی رو بجای وطنپرستی سرلوحه کار خودشون قرار دادن دیگه هیچ توقعی از هیچ کس نباید داشت.
ایران دیگه از دست اکثریت مردم رفته و هیچ امیدی بهش نیست. وقتیکه یه خودروی ارزان قیمت زیر ۱۵ هزار دلاری که برای دلسوزان میهن درمیاد ۱۵ میلیون تومن رو به مردم میدن ۱۵۰ میلیون تومن که اونم بسته به مارکش، اسلامی تر هم میشه، یعنی قیمت بالاتر مساوی با شأن بیشتر و بعد میگن که بگید مرگ بر ؟!؟ ولی پولش بشه خدای ما، ایرانی بودن چه ارزشی داره وقتی کیف و حالش فقط برای اجنبی نقابدار داخلی باشه و حسرتش برای اکثریت مردم؟
00:49  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
محسن
5

اولا وان کار جان خبرت ماله دو ماه پیشه!!فدات وارد شده دوما با همون رانت خاری ک انتظار داشتی وجود نداشته باشه ماشین میانگین بگیریم60هزار دلاریو دارن بین 600تا710میلیون میفروشن.
حالا خودتون بشینید با تمام معادلات ریاضیو از خوده انیشتنم کمک بگیرد شاید شما متوجه شدید60هزار دلار چطو شده 700میلیون ما ک متوجه نشدیم.
هرکسم بیاد نقش روشن فکر بازی کنه آره عوارضو،پلاک ملی ازین چرتو پرتا بگه خودش میدونه،اینام همه حساب کردم بازم موندم چطو ی ماشین دونفره حتی اگه پورشم باشه به 700میلیون نمیرسه.
اره فدات پورشو ایرانیا کردنش پووووووورررررررررررشششششه چون هرکس واسه خودشه توو این بلاد.
22:02  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1p مشکی : فروش فوری بادموعد تحویل ۴ شهریور ۲۲ شهریور فاکتور شده ولی هنوز تخصیص پلاک نشده
v4 اتومات تیتانیوم : این بی وجود ها بالاخره برای ما روز 23 شهریور فاکتور کردند فروش فوری با موعد تحویل 3 شهریور بود !! الان که دوباره نگاه می کنم می بینم فاکتور رو تغییر دادند و حدود 8 میلیون گران تر فاکتور کردند !!!! عوضی ها الان 2 روزه منتظر تخصیص پلاک هستم و خبری نیست امروز با ویران خودرو تماس گرفتم گفت فراجا فیزیک پلاک تمام کرده باید یک هفته منتظر باشید تا پلاکش بیاد !!!!! دیگه اعصاب ندارم از دست اینها بی لیاقت ها !!! یادتون باشه بابت تاخیر در تحویل بعد از فاکتور شدن هم می تونید شکایت کنید و خسارت بگیرید . ضمنا تعزیرات گفته همه بران تو سامانه 135 نسبت به گران فروشی ایران خودرو شکایت ثبت کنند تا پول های اضافی رو برگردونند !! بعنی پولت زوری هم که ازت گرفتن رو می خوای بگیری باید 100 جا شکایت کنی و التماس کنی
شاهین اسفند : من تکمیل وجه ۱۶ اسفند بود تحویل گرفتم
محمد تقی افشاری : سلام مال شمابعدازفاکتور،چندروزه طول کشیدپلاک بشه
یاسین : تا روز تحویل تو شکایت بنویس حتما میدن،تو خواسته ها خسارت دیرکرد کرد ،هزینه رسیدگی دادگاه، خسارت دیرکرد کرد پرداخت دین حتما بگویید
محمد تقی افشاری : سلام اقا هادی شما تبدیل زدی بعدازفاکتور،چندروزطول کشیدپلاک بشه
شاهین۱۴۰۲ : سلام از کدام قسمت و ادرس سایت میشه رفت تبدیل زد لطفا راهنمایی کنید
شاهین Cvt : دوستان تا چه تاریخی شاهین cvtفاکتر شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان آبی : سلام دوستان درآمد کار با نیسان چطوره لطفا بنده راهنمایی بفرمایید
ال : سلام راست میگن منم 22بهمن ثبت نام کردم ساعت 12فاکتورشدم با آپشن بود
پیش فروش اسفند ماه : دعوت نامه دوگانه بوده فکر کنم
معلم : اگر 24 درصد افزایش خورده 120 میلیون شده باید 15 درصد افزایش می داد که بشه 75 میلیون و به پیش فروش ها 50 درصد افزایش می خوره به جای اینکه 60 میلیون دادیم باید 37 میلیون می دادیم یعنی حدود 22 میلیون از پیش فروش ها دزدی شده و 45 میلیون از فروش فوری دزدی کردن برا 207 پانا فولادی حساب کردم
مهرداد فوق العاده کرج : سوال جهت بیکاری ک سایپا مارو دچارش کرد فک کنم تا 27بهمن داریم بعدش میشه 30بهمن درسته؟
12163914 : 24بهمن تکمیل وجه کردم فوق العاده اما کی فاکتور بشم خدا میدونه
مرداد 19 : سلام من 19 مرداد طرح مادران .فوق العاده. هنوز فاکتور نشدم
Gxl : پاسخ ب مائده خانم ؛ میگم سخا واستون کی اومده ؟
اطلس آذر : خب بریم تجمع و اعتراض کنیم این بنده خدا هم همینو میگه منم حتما میرم با دوتا بچه مدرسه رو واقعا دیگه پولی ندارم برا سرویس و اسنپ گرفتن
مرتضی : بدتر سایپا هیچ شرکتی نیست ... ماشینای اشغال با مدت تحویل طولانی ... یکی نیست بگه خط تولیدت ظرفیت و توان نداره بخشنامه ثبت نام نده... مردم از شدت نداری رو میارن به سایپا ... لعنت بر باعث و بانیش