پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد

 

پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد

 
روزگاری کمتر کسی باورش می شد که خودروهایی با برند پورشه را در خیابان های ایران تردد کنند، اما این اتفاق به هر ترتیب رخ داد و اتومبیل های سریع این برند آلمانی از اشتوتگارت به مناطق مرفه نشین روانه شدند.
 
پس از مدتی با تغییر قوانین و منع واردات خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سی سی، عملا امکان ورود محصولات پورشه به ایران به دلیل حجم موتور بالاتر از میزان تعیین شده منتفی شد.
 
امسال کمپانی پورشه با معرفی 718 باکستر که در واقع فیس لیفتی از نسل سوم این خودرو است، از به کارگیری پیشرانه های کم حجم جدید خبر داد.
 
این مدل که در دو نسخه استاندارد و S تولید می شود به موتورهای 2 و 2.5 لیتری مجهز شده است و به همین دلیل تضادی با قانون منع واردات خودروهای لوکس ندارد.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
ظاهرا وارد کنندگان با درک این موضوع اخیرا اقدام به اخذ مجوز و ثبت سفارش هر دو مدل باکستر کرده اند و احتمالا به زودی شاهد حضور محصولات جدید پورشه در ایران خواهیم بود. با فرض این احتمال به معرفی کوتاه 718 باکستر استاندارد و نسخه S می پردازیم.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
باکستر ترکیبی از دو کلمه boxer (موتور تخت) و roadster (خودرویی با دو صندلی و سقف بازشو) است. نامگذاری این مدل و استفاده از موتورهای 4 سیلندر تخت ریشه در دهه 60 میلادی دارد.
 
در آن دوران پورشه خودروهای اسپرت خود را با همین کد و موتورهایی با همین تعداد سیلندر تولید می کرد. بدون شک نقطه قوت 718 باکستر قلب های تپنده بسیار پربازدهی است که به لطف بهره گیری از فناوری توربوشارژ حاصل شده است.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
نسخه استاندارد با موتور 2 لیتری 300 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده جوان خود می گذارد. چنانچه این قدرت با استفاده از گیربکس دستی به چرخ ها منتقل شود، در صورت فشردن پا بر روی پدال گاز بعد از 5.1 ثانیه سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشته خواهد شد.
 
این در حالی است که در صورت سفارش گیربکس PDK و PDK Sport Chrono به ترتیب برابر با 4.9 و 4.7 خواهد بود. اگر مسیر مستقیم بوده و شتاب گیری تا انتها صورت گیرد، عقربه سرعت سنج 718 باکستر توانایی نمایش 275 کیلومتر در ساعت را خواهد داشت.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
موتور نسخه S که مدل اسپورت تر محسوب می شود، 2.5 لیتر حجم دارد. این موتور توانایی تولید 350 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را داراست. شتاب صفر تا صد این مدل با گیربکس دستی برابر با 4.6 ثانیه، با گیربکس PDK برابر با 4.4 ثانیه و با PDK Sport Chrono برابر با 4.2 ثانیه است که در صورت ورود به کشور آن را به یکی از سریع ترین خودروهای موجود در خیابان ها تبدیل می کند. اگر مسیر مستقیم برای نسخه S نیز فراهم شود، دستیابی به حداکثر سرعت 285 کیلومتر بر ساعت امکان پذیر خواهد بود.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
نکته ای که ذکر آن به شدت ضروری است اینست که 718 باکستر استاندارد با گیربکس PDK در 100 کیلومتر 6.9 لیتر سوخت مصرف می کند، برای نسخه S این رقم 7.3 لیتر اعلام شده که از بسیاری از خودروهای داخلی با توانی بسیار پایین تر کم مصرف تر است!
 
در بحث آلایندگی نیز این خودرو در نسخه های مختلف بین 158 الی 184 گرم  CO2 در هر کیلومتر از خود برجای می گذارد که با توجه به معیارهای کنونی میزان کمی به شمار به می رود.
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
پورشه 718 باکستر استاندارد در آلمان 53,646 یورو و در آمریکا حدود 56 هزار دلار قیمت گذاری شده است. 718 باکستر S نیز در سرزمین مادری 66,141 یورو و در آن طرف دنیا حدود 68 هزار دلار قیمت دارد.
 
این که این خودروها با چه قیمتی در ایران ارایه می شوند، از فرمولی منطقی پیروی نمی کند؛ اما محض مقایسه پورشه ماکان که آن سوی مرزها قیمتی در حدود 47 هزار دلار دارد، این سوی مرزها با قیمتی بیش از 600 میلیون تومان معامله می شود!
 
پورشه باکستر به بازار ایران بر می گردد
 
حضور خودروهای این چنینی در برخی از خیابان ها می تواند علاوه بر ایجاد مناظر اروپایی، اتفاقی خوب برای علاقه مندان به خودروهای روز باشد؛ زیرا می توانند با سر زدن به این خیابان ها پوسترهای روی دیوار اتاق خود را از نزدیک تماشا کنند.
 
البته این اتفاق زمانی خوشایند همگان خواهد بود که رقم پرداختی حاصل  تلاش و هوش و استعداد در کارآفرینی باشد، نه ماحصل رانت و روابط اقتصادی نا سالم.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

برچسب : خودرو , پورشه , پورشه باکستر , واردات خودرو , بازار خودرو , سوپر اسپرت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

کاربر: m&z
1

ما که اینقدر مشغول مقایسه تیپ های مختلف تیبا بودیم اصلا نفهمیدیم کی رفت و کی برگشت! به هرحال مهم نیست، ما که نمیخریم تا از صنعت تولید داخل حمایت کنیم.
16:29  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
1

زمانی که وزیر محترم، بابا بزرگ صنعت ایران گفت که نمایندگی پورشه و مازراتی در ایران غیرقانونی هستن و با اعمال فشار قصد تعطیل کردنشون رو داشت باید فکر اینجاشو هم میکردن که ماشن 60 هزارتایی رو 600 میلیون خواهند فروخت.
گیبلی که رقیب بنز ای کلاسه رو دارن میدن 2 میلیارد.
ما که نداریم بخریم.هر چی میخوان قیمت گذاری کنن. ولی این رسمش نیست.خانه از پایبست ویران است.
04:51  1395/06/12
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
2

تا وقتیکه مسوولان دلسوز کشور بیگانه پرستی رو بجای وطنپرستی سرلوحه کار خودشون قرار دادن دیگه هیچ توقعی از هیچ کس نباید داشت.
ایران دیگه از دست اکثریت مردم رفته و هیچ امیدی بهش نیست. وقتیکه یه خودروی ارزان قیمت زیر ۱۵ هزار دلاری که برای دلسوزان میهن درمیاد ۱۵ میلیون تومن رو به مردم میدن ۱۵۰ میلیون تومن که اونم بسته به مارکش، اسلامی تر هم میشه، یعنی قیمت بالاتر مساوی با شأن بیشتر و بعد میگن که بگید مرگ بر ؟!؟ ولی پولش بشه خدای ما، ایرانی بودن چه ارزشی داره وقتی کیف و حالش فقط برای اجنبی نقابدار داخلی باشه و حسرتش برای اکثریت مردم؟
00:49  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
محسن
5

اولا وان کار جان خبرت ماله دو ماه پیشه!!فدات وارد شده دوما با همون رانت خاری ک انتظار داشتی وجود نداشته باشه ماشین میانگین بگیریم60هزار دلاریو دارن بین 600تا710میلیون میفروشن.
حالا خودتون بشینید با تمام معادلات ریاضیو از خوده انیشتنم کمک بگیرد شاید شما متوجه شدید60هزار دلار چطو شده 700میلیون ما ک متوجه نشدیم.
هرکسم بیاد نقش روشن فکر بازی کنه آره عوارضو،پلاک ملی ازین چرتو پرتا بگه خودش میدونه،اینام همه حساب کردم بازم موندم چطو ی ماشین دونفره حتی اگه پورشم باشه به 700میلیون نمیرسه.
اره فدات پورشو ایرانیا کردنش پووووووورررررررررررشششششه چون هرکس واسه خودشه توو این بلاد.
22:02  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : سلام دوستان شاهین G تا چه تاریخی فاکتور شده کسی اطلاع داره ؟؟؟
محسن : رفقای تکمیل وجه اسفند،کسی هست هنوز فاکتورنشده باشه؟
علی : دراین چند روزه جنگی کسی خودرو تحویل گرفته
X5 : سلام خبری نیست من نقدی ثبت نام کردم ماشین آماده وتمام مدارک آمده تهران تعطیل شده و تنها کار تحویل درب کارخانه
رسول : هیچی . من هفته ی پیش فاکتور شدم ولی هیچ خبری از پلاک شدن و تحویل نیست .
بهارj7 ثبت نام فروردین ماه : سلام دوستان در شرایط وظیفه طرف قرارداد چی هست ؟ایا میشه امیدوار بود یا خیر ؟
علی : از فاکتور نشده های اسفند چه خبر؟
جعفر : ایران خودرو داره فاکتور میکنه، سایپا هم خفه خون گرفته، هشکیم معترض نیست همچی گل بلبل هس
ایگل کرمان : برای من 3 بهمن هنوز شاسی نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده : من رینگ تبدیل کردم رنگ مشکی شما 31 خرداد هستی؟فاکتور نشدی؟
پانا مشکی تبدیل رینگ 31 خرداد : پیام اومد؟ برای من هنوز نشده
دنا تحویل خرداد : دوستان من دیروز فاکتور شدم امروز پلاک. پیش فروش پرداخت اولیه 26/11پرداخت دوم 20/1 26/3فاکتورشد امروزهم پلاک
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : سلام امروز سایپا اطلاعیه داده که میرن تعطیلات تابستونی....تا 6 تیر تعطیل شد فعلا.....پس بخوابید فعلا.....
10اسفند : آخرین فاکتور 6اسفنده.شما خودت هروقت فاکتور شدی خبر بده
اریزو6پرو..... : سلام برا ما تحویل12اردبیهشت بود کو دروغ میگن دیروز زنگ زدم صدای مشتری خوب از خجالت خجالتشون دراومدم بعد زنگ زدن میگن پشت گوشتو دیدی خودرو تو دیدی الان تواین شرایط ندن بهتره تا بیارم بیرون بنزین نیست و ....بمونه همونجا بهتره
تیگو 8 : اگه فاکتور شده و بیمه و پلاک وام واریز شده
دانیال : سلام دعوت نامه سایپا آمده واسه بهمن چقدر باید بریزیم
علی : همین الانم خورده
207 : ماهم موندیم نمیدونیم چیکار کنیم..یه شماره ای که پاسخو باشه هم نیست..من پرسیدم از یه نفر گفتن اگه واریز نکنین 100 درصد افزایش قیمت بهتون میخوره در مرحله بعدی واریز