کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 

کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است

 
 سوالی که اکثر رانندگان تازه کار آفرود می‌پرسند این است که: «چرا هنگام عبور از مسیرهای کوهستانی و خارج شهر باید فشار باد لاستیک خودرو را کم کنیم؟». امروز ما در زومیت مقاله‌ای در رابطه با این موضوع آماده کرده‌ایم.
چرا باید باد لاستیک خود را هنگام آفرود کم کنیم؟ این سؤال به دفعات زیادی از سمت رانندگان تازه کار آفرود یا مردم عادی پرسیده می‌شود.
 
سیمون در رابطه‌ی سؤال اصلی ما اینگونه جواب می‌دهد:
در کل سه دلیل اصلی برای این کار وجود دارد. اولین و مهم‌ترین دلیل این است که با وجود موانعی که در آفرود روی زمین وجود دارد، از سنگ و چوب تا خود زمین ناهموار، تکان‌های زیادی به خودرو وارد می‌کنند که کیفیت سواری را کاهش می‌دهند. کم کردن باد لاستیک باعث می‌شود که سیستم تعلیق بسیار بهتر عمل کرده و ضربات ناشی از موانع را تا حد زیادی جذب کند.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
در این حالت خود لاستیک نقش ضربه گیر را هم ایفا می‌کند. سایمون دلیل دوم را این‌طور شرح می‌دهد:
دومین دلیل این است که کشش سطحی و چسبندگی لاستیک‌ها را به جاده بیشتر می‌کند. هرچه باد لاستیک‌ها کمتر شود، سطح بیشتری از لاستیک با زمین درگیر است و سطح بیشتر به معنای اصطکاک بیشتر است.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
این اصطکاک در آفرود امری کلیدی است مخصوصاً اگر از مانعی نیاز به بالا رفتن باشد یا لاستیک در محیطی مانند گل سر بخورد این نیرو به کمک راننده می‌آید. و سومین دلیل از سوی او:
تماس نرم‌تر لاستیک و اصطکاک بالاتر باعث می‌شود کم‌تر به محیط آسیب برسد.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
حالا که دلایل این کار را می‌دانیم، بهتر است نحوه و میزان انجام آن را هم از زبان سیمون بازگو کنیم:
میزان آن به شدت وابسته به نوع زمین است. اگر فقط قصد حرکت روی جاده خاکی و شنی دارید و مسیرهای طولانی را با سرعت طی می‌کنید، بهتر است فشار را حدود ۲۵ تا ۲۸ PSI یا ۱.۷ تا ۱.۹ اتمسفر تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
اگر سرعت پایین‌تر و سطح سخت‌تر مثل محیط‌های سنگی یا گلی هدف شما است، می‌توانید فشار را پایین‌تر بیاورید و به حدود ۲۰ تا ۲۵ PSI یا ۱.۳ تا ۱.۷ اتمسفر برسانید.
برای سطوح ماسه‌ای یا مانند آن می‌توانید این فشار را حتی پایین‌تر بیاورید و به حدود ۱۵ الی ۲۰ PSI یا ۱.۱ تا ۱.۳ اتمسفر هم برسانید. البته شن انواع مختلفی دارد، مانند: شن درشت، ریز، مخلوط با سنگ، خیس یا خشک، که میزان مناسب فشار را مشخص می‌کنند. کاهش باد لاستیک به هیچ وجه به تایر شما آسیب نمی‌رساند ولی یادتان باشد قبل از بازگشتن به سطوح عادی و حرکت با سرعت، دوباره فشار آن را تنظیم کنید.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
علاوه بر تمام این‌ها نوع خود تایر به شدت در آفرود و چسبندگی تأثیر دارد. در کل کیفیت رانندگی به لاستیک‌ها و تنظیم آن بستگی دارد.
برای کاهش فشار و تنظیم آن از وسایل مخصوص این کار که در فروشگاه‌های آفرود پیدا می‌شود استفاده کنید. برای پر کردن لاستیک، تنوع زیادی در انتخاب پمپ‌های همراه وجود دارد، پمپ‌های ارزان سرعت کم‌تری دارند و گران‌ترها علاوه بر سرعت کیفیت و عمر بالاتری دارند.
این جملات را به خاطر بسپارید. لحظه‌ی ورود به جاده خاکی هوا را خالی کنید، و لحظه بازگشت آن را پر کنید. در این صورت کیفیت سواری بیش‌تر و استهلاک کم‌تری در انتظار شماست.
 
کاهش فشار باد لاستیک در آفرود الزامی است
 
 
 
 
 

 

برچسب : خودرو , افرود , بازار خودرو , شاسی بلند , باد لاستیک خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

غلامرضا
1

سوال دارم ، اینکه برای کاهش لغزش جانبی خودرو ، میتوان باد تایرهای جلو را کم کرد ؟
14:02  1398/05/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : سلام برای من 30مهر فاکتور وشاسی شده.ولی فعلا خبری از مراحل بعدیش نیست.
جی 7فروردین : مدارک آمده ولی خبری از ماشین نیست اینم شده وضعیت ما
Samirax5 : فکر کنم گزینه بعدی جلوی امور مشتریان هم اعتراض کنیم بد نباشه یه مشت بچه نشستن فقط با کلمات بازی می‌کنند و مردمو سرکار میزارن یه بار من برای پیگیری پول انصراف رفته بودم یه بنده خدا ۶۰ ساله اومده بود با التماس میگفت فرقی نداره یه ماشین بدید به من فرقی نداره برام چند ماهه بدون ماشین موندم مسئولی گفت نگران نباشید در حال بارگیری یهو طفلی قاطی کرد گفت خجالت بکشید ۷۰ روزه به من میگید در حال بارگیری چرا مردمو مسخره میکنید اونم میگفت نه انشالله این سری بارگیری میشه کلا یه مشت حرف چرت و پرت و تکراری تحویل مردم میدن
Mehrad : سلام نه متاسفانه هنوز واسه منم تو این مرحله هست پیگیری کردم میگن حتما تو این ماه درست میشه که حرف الکیه فقط
شاهین جی ال مهر : سلام ما که از اول جی ال زدیم انگار جرمی مرتکب شدیم نه مثل جی ها تبدیل میاد نه مثل بقیه تکمیل وجه تو برزخ گرفتار شدیم نه بهشتی نه جهنمی هیچ چیزی تو دنیا بد تر از انتظار وبلاتکلیفی نیست خدایا خودت طاقت بنده تو زیاد کن بخدا کم آوردیم
شاهین جی : نمایشگاه تهران ،غرفه سایپا ،باید بریم اونجا تجمع کنیم
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : سلام بعد از اردیبهشت که جامانده های اسفند هستن از تیر شروع میشه ان شاالله
رضا : تبدیلی ها بابای همه رو سوزونده تمومیم نداره نمیدونم گناه ما که از اول جی ال هسیم چیه اصلا یه دونم فاکتور نمیکنن
محمد شهریور : ممنونم امروز تماس گرفتم معلوم میشه برا ی عده تیر ماهی هم ارسال شده معلوم نیست چکار داره می‌کنه بی وجدان
شاهین gl : اگه به قیمت طلا و دلار نگاه کنی کسانی که الان تکمیل وجه می‌کنند مبلغ کمتری پرداخت می‌کنند تا شمایی که خرداد تکمیل وجه کردی😁😁
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شعیب سلطانی : سلام داداش منم 6دنده المینیوم تحویل پانزده دی هستم فروش فوق العاده میگن هنوز مهرماه رودارن فاکتورمیکنن ما6دنده هابایدتا4ماه دیگه صبرکنیم
محمد : ان شاالله تا بعدازظهر یا فردا پلاک میشید
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : دنا اتومات سفید تحویل دی ماه رو ظاهرا فاکتور کردن. هنوز شروع به فاکتور کردن دنا دنده ای نکردن.
امید : سلام دوستان بنده تحویل 30 آذر بودم امروز صبح فاکتور شد 207 پانا
محسن : شماره پذیرش بزار من 2مهرم چجورفاکتور نشدم
دنا تحویل دیماه : سلام دنا تحویل دی ماه کسی هست فاکتور شده؟
ابوالفضل : برا شما هم تحویل حضوری بود
زامیاد تک : دقیقا ثبت نام و فاکتور مون یکی از منم زده در انتظار تائید توسط افسر به نظرتون رفته واسه پلاک
مصطفی اا : اقا دوستان پیامک تحویل حضوری براتون نیامده
سعید : سلام کسی هست ماشینش دوگانه مخزن بزرگ باشه و پلاک و فاکتور شده باشه و 5 تا 6 روز تو مرحله حمل برای نمایندگی گیر کرده باشه ؟ مال من گیر کرده تو مرحله حمل تیک نمیخوره