قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران

 

قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران

 
قهرمان سنگین وزن وایکینگ ها در کوچه پس کوچه های تهران
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
در ایران نام ولوو را بیشتر با خودروهای سنگین اعم از کشنده، اتوبوس و…می شناسند و مردم ما در دوران قبل از انقلاب، تجربه سواری با چندین مدل از محصولات این شرکت همچون 244،144 را داشته اند.
 
همان گونه که بازار خودرویی کشور ما از آن سال ها دچار تغییر تحولات گوناگونی شده، شرکت ولوو هم تغییرات بسیاری به خود دیده است به گونه ای که این شرکت در حال حاضر سعی در تولید ایمن ترین خودروهای جهان را دارد به هر صورت امروزه این برند خودروسازی را بیشتر به دلیل ایمنی محصولاتش در سطح جهان می شناسند.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
گرچه این شرکت همیشه به دلیل تولید خودروهای با طراحی جعبه مانند و خسته کننده هم شهره است و بازار هدف آن برای مدت مدیدی تنها کشورهای اسکاندیناوی بوده است.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
همانطور که پیش تر گفتیم روزگار تغییر کرده است و این شرکت به قیمت 1.8 میلیارد دلار توسط صاحب قبلی خود یعنی فورد به شرکت جیلی چین فروخته شده است.
 
محصولات سواری ولوو چندسالی است که در کشور ما به صورت محدود وارد و عرضه می شوند. شرایطی دست داد تا جدیدترین محصول این شرکت که چندی است وارد کشور ما شده را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا برایتان  از دستپخت جدید این شرکت سوئدی-چینی بگوییم.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
ولوو XC90 T6 یک شاسی بلند فول سایز
 
XC90 را می توان اولین محصول عصر جدید شرکت ولوو نامید و با مقایسه ظاهری نسل اول و نسل دوم که در پیش روی ما قرار دارد می توان متوجه اختلاف نسبتا فاحشی در زمینه طراحی شد.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
در واقع ولوو پس از سالیان سال که کمترین اهمیتی به طراحی محصولاتش نمی داد، یک شاسی بلند با طراحی به روز و شیک در عین سادگی همیشگی اش را عرضه کرده و می خواهد به رقیب مستقیم محصولات کشور همسایه خود یعنی مرسدس بنز GLS آئودی Q7 و بی ام و X5 تبدیل شود.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
باید عنوان کرد که ولوو در این زمینه بسیار موفق بوده و تبدیل به خودرو سال کشور آلمان توسط یک مجله صنعتی معتبر شده است. ولوو  تنها به این عنوان بسنده نکرده و بهترین SUV سال 2016 توسط مجله معتبر آمریکایی، یعنی موتورترند شناخته شده است.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
این خودرو در شهر تورسلاندا سوئد تولید می شود و پلت فرم جدید این شرکت به گونه ای طراحی شده است که توانایی جای دادن 7 سرنشین بزرگسال را به این خودرو داده، در عین این که فضای نسبتا سخاوتمندانه ای در بخش صندوق عقب عرضه می کند.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
زبان طراحی جدید چشم ها را خیره خواهد کرد
 
از همان نگاه اول متوجه تفاوت ظاهری این خودرو با دیگر رقبایش خواهید شد و به احتمال زیاد از این که بشنوید این شاسی بلند محصول کشور سوئد است شگفت زده خواهید شد.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
جلو پنجره عریض مستطیل شکل با آرم خط خورده ولوو در وسط آن، چراغ های جلو کشیده شده که امتداد آن به سپرها می رسد، LED های چکشی مانند و سپرهای حجم داده شده که اغراقی در طراحی آن ها دیده نمی شود.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
طراحی سقف و ستون ها با زاویه نه چندان زیاد و جعبه مانند، خط شانه ای که از چراغ عقب تا چراغ جلو کشیده شده و چراغ های عمودی بلند بالا که تا نزدیکی سقف امتداد پیدا کرده از مشخصه های اصلی طراحی این خودرو است.
 
مدل مورد بررسی ما مجهز به بسته اسپرتی ولوو با نام R-Design است که در بخش های طراحی ظاهری و داخلی تفاوت های جزیی با نسخه های دیگر آن دارد.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
جلو پنجره مشکی و مشبک، اگزوز های دوگانه در عقب، اسپویلر سقفی بزرگ تر و رینگ های 5 پنجره که از سایز 20 تا22 اینچ عرضه می شوند از مهم ترین تفاوت های این نسخه با نسخه های دیگر است.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
فاصله بین دو محور در حدود 2.98 متر است و ارتفاع آن هم به 1.77 متر می رسد.
 
سنگ تمام ولوو در طراحی و کیفیت داخلی اتاق
 
هرچه جلوتر می رویم کار برای ایراد گرفتن از فرزند برومند وایکنیگ ها سخت تر می شود. با ورود به کابین XC90 چرم ناپا با بوی خاصش شما را به آغوش خود دعوت می کند.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
تریم کار شده در داخل اتاق برخلاف نسخه های دیگر که از چوب گردو است، در نسخه R-Design فیبر کربن یا آلومینیوم پولیش شده قابل انتخاب است که حال و هوای اسپرت تری را برای کابین به ارمغان می آورد.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
صفحه نمایش 12.3 اینچی تمام لمسی در مرکز کنسول خودنمایی می کند و سیستم صوتی آن هم از برند Bowers&Wilkins است که 19 بلندگو دارد و توان آن به 1400 w هم می رسد.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
در تمام بخش ها از چرم نرم استفاده شده و در جای جای کابین کریستال دست ساز ساخت شرکت Orrefprs خودنمایی می کند. ولوو برای تمام صندلی ها تا جای ممکن امکانات رفاهی را فراهم کرده است و حتی دو صندلی آخری هم از سیستم تهویه، جالیوانی و…بهره مند هستند.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
در این خودرو از نرم افزار carPlay اپل استفاده شده و کار با سیستم ناوبری آن هم با سهولت صورت می پذیرد.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
ولوو با هوشمندی هرچه تمام صندلی ها را به گونه ای طراحی کرده تا بیشترین فضای ممکن را در اختیار سرنشینان قرار دهد.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
جای بار بدون این که حتی صندلی های ردیف سوم یا دوم را بخوابانیم در حدود 436 لیتر است و با خواباندن این دو ردیف ولوو به شما 2427 لیتر فضا می بخشد.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
آپشن هایی گران قیمت تر از پورشه
 
در این خودرو شما هیچ گونه کمبود استفاده از فن آوری های جدید و پیشرفته را احساس نخواهید کرد. گرچه ولوو بسیاری از آپشن هایش را به صورت غیر استاندارد عرضه و قیمت بسیار بالایی هم برای آن ها طلب می کند به گونه ای که شرکتی همچون پورشه را از لحاظ ارزش گذاری آپشن هایش پشت سر می گذارد.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
بیشتر آپشن های عرضه شده در زمینه سامانه های پیش گیری از وقوع حوادث است.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه، هدآپ دسیپلی و محدود کننده سرعت داخل شهری، ترمز خودکار، هشدار ترافیک در عقب خودرو، هفت کیسه 7 اعم از جانبی و پرده ای، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط با کمک فرمان خودکار، گرم کن صندلی های جلو، صندلی برقی 12 حالته راننده با سه حافظه مجزا، صندلی برقی سرنشین جلو و پشت سری های برقی، سیستم تهویه 4 گانه و…گوشه ای از آپشن های بلند بالای این این خودرو است.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
مشخصات فنی خارق العاده
 
ولوو ادامه سنت شکنی هایش به سراغ قوای محرکه هم آمده است و از آرایش فنی نسبتا متفاوتی به نسبت باقی رقبا بهره می برد.
 
شاید برایتان عجیب باشد که ولوو برای یک خودروی 1965 کیلوگرمی از یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری استفاده کرده باشد، اما ولوو با استفاده هم زمان از دو پرخوران مجزا، یعنی توربوشارژر و سوپرشارژر به میدان رقابت آمده است.
 
در واقع نقش سوپرشارژر پر کردن لگ یا تاخیر توربوشارژر در دورهای پایین است.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
همانطور که می دانید چرخش پره توربو به وسیله گازهای خروجی پس از احتراق صورت می گیرد به همین دلیل موتورهای مجهز به توربو در شروع حرکت با یک لختی (LAG) مواجه می شوند، اما سوپرشارژر مستقیم به میل لنگ خودرو وصل است و از همان شروع حرکت می تواند قدرت تولید کند.
 
در هر صورت آرایش فنی موتور ولوو بسیار پیچیده است. این موتور به یک جعبه دنده 8 سرعته تمام خودکار مجهز است و قدرت را به هر چهارچرخ ارسال می کند و بلوک سیلندر و سر سیلندر این خودرو تمام آلومینیومی است.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
قدرت تولیدی آن معادل 316 اسب بخار در دور 5700 rpm است و گشتاور 400 نیوتن متری آن هم در دور 2200 rpm به حداکثر خود می رسد.
 
فضای باک بنزین آن در حدود 71 لیتر است و با توجه به حساس بودن موتورهای توربو استفاده از بنزین سوپر توسط سازنده توصیه شده است.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
سیستم تعلیق جلو دو جناغه، فنرلول به همراه کمک فنرگازی و آنتی رول بار است. تعلیق عقب هم مجهز به یک سیستم چنداتصاله مجهز به کمک فنر گازی و به آنتی رول بار تجهیز شده و در کنار آن ها از یک کمک فنر تیغه ای عرضی که دو چرخ عقب را به هم متصل می کند استفاده شده است.
 
پشت فرمان؛ متفاوت از تمام رقبای آلمانی و آمریکایی
 
XC90 تجربه رانندگی بسیار متفاوتی به نسبت دیگر رقبای آلمانی اش عرضه می کند. حتی در زمینه روشن کردن موتور هم حس متفاوت بودن را به رخ می کشد.
 
دکمه استارت در پشت دسته دنده قرار گرفته و با چرخاندن کلید به سمت راست موتور خودرو به نرمی و بدون تولید هیچ گونه صدایی روشن می شود.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
کوچک ترین صدایی به داخل کابین نفوذ نمی کند. تنها در نمونه های R-Design شیفتر پشت دنده تعبیه شده تا تفاوت بیشتری نسبت به دو نسخه دیگر یعنی Inscription و Momentum داشته باشد.
 
جعبه دنده 8 سرعته سعی در تعویض دنده در دورهای پایین دارد و  دنده ها بدون هرگونه انتقال عکس العمی به اتاق  تعویض می گردند. در زمان تخته کردن پدال گاز گرچه حس و حال رقبای آلمانی را به راننده منتقل نمی کند اما در عرض 6.7 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می رسد که رقم نسبتا خوبی با توجه به ابعاد و وزن این خودرو است.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
گرچه XC90 از نظر شتابگیری هرگز به پای رقبای 5 سرنشینه آلمانی همچون بی ام و X5 و پورشه کاین نمی رسد.
 
فرمان تمام برقی این خودرو مقاومت بسیار کمی دارد و بیش از حد سبک احساس می شود و می تواند در زمان پارک کردن به کمک شما بیاید، البته آپشن پارک خودکار هم توسط ولوو عرضه می شود.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
در مسیرهای پر پیچ و خم شاید رانندگی پر سرعت با XC90 همراه با بادی رول مختصری باشد و فرمان هم دقت بسیار زیادی در طی چنین مسیرهایی دارد اما رانندگی سرگرم کننده ای را با این ولوو در جاده های پر و پیچ و خم تجربه نخواهید کرد.
 
ترمزها هم به گونه تنظیم شده اند که کمترین نیرو را به داخل اتاق انتقال دهند و ولوو توانسته به گونه ای نیروی ترمز ها را تقسیم کند که خودرو در طی یک خط راست متوقف شود و فرمان به سمت دیگر منحرف نشود.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
مصرف سوخت این خودرو  تفاوت آن چنانی با موتورهای 6 سیلندر رقبا ندارد و مصرف ترکیبی آن در حدود 12.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
 
ولوو با محصول جدیدش خود را در سطح دیگری به نسبت به تمام رقبای آلمانی، انگلیسی، ژاپنی و…قرار داده است و هدف تولید آن لذت از لوکس گرایی به سبک سوئدی ها بوده است و خودروی مطبوعی برای آن ها که به دنبال یک محصول راننده محور هستند نیست.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
قیمت و شرایط بازار
 
ولوو XC90  با قیمت حدودی 550 میلیون تومان در بازار معامله می شود و در بازار خود تقریبا بی رقیب است و به سختی می توان روی نمونه های جدید و صفر کیلومتر بی ام و X5، پورشه کاین و حتی لکسوس  با LX570  با توجه به ممنوعیت فعلی واردات خودروهای بالای 2.500 ccحساب باز کرد.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
در هر صورت ولوو راه سختی برای مقابله با رقبا در بازارهای جهانی دارد و از آن جا که امروزه برند به اصلی ترین فاکتور انتخاب خیل عظیمی از مردم شده با تمام مزایایی که این شاسی بلند به نسبت دیگر رقبا دارد، برند آن کشش رقابت با غول های صنعت خودروسازی را ندارد و میزان فروش آن در بازارهای جهانی نیز گواه همین  امر است.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
اما به دلیل عدم عرضه رقبای این مدل در ایران (به دلیل قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با موتور حجیم تر از 2.500 cc) ، می توان XC90 را تنها SUV فول سایز حال حاضر بازار ایران دانست.
 
بنابراین در نبود رقبا، مخاطبان خاص چنین خودرویی عملا انتخاب دیگری را پیش روی خود نمی بینند، اما مسئله مهمتر به بازار دست دوم نه چندان جالب خودروهای ولوو در کشورمان مربوط می شود که گریبان سایر خودروهای این شرکت را در چند سال اخیر گرفته است.
 
قهرمان سنگین وزن ولوو در تهران
 
حالا باید منتظر ماند و دید که چنین سرنوشتی گریبان xc90 را نیز می گیرد و یا این کشتی تکنولوژیک سوئدی می تواندبر طوفان شرایط نا مساعد ایران غلبه کرده و جایگاه تازه ای را برای برند ولوو در میان عشاق خودرو دست و پا کُند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی 7فروردین : مدارک آمده ولی خبری از ماشین نیست اینم شده وضعیت ما
Samirax5 : فکر کنم گزینه بعدی جلوی امور مشتریان هم اعتراض کنیم بد نباشه یه مشت بچه نشستن فقط با کلمات بازی می‌کنند و مردمو سرکار میزارن یه بار من برای پیگیری پول انصراف رفته بودم یه بنده خدا ۶۰ ساله اومده بود با التماس میگفت فرقی نداره یه ماشین بدید به من فرقی نداره برام چند ماهه بدون ماشین موندم مسئولی گفت نگران نباشید در حال بارگیری یهو طفلی قاطی کرد گفت خجالت بکشید ۷۰ روزه به من میگید در حال بارگیری چرا مردمو مسخره میکنید اونم میگفت نه انشالله این سری بارگیری میشه کلا یه مشت حرف چرت و پرت و تکراری تحویل مردم میدن
Mehrad : سلام نه متاسفانه هنوز واسه منم تو این مرحله هست پیگیری کردم میگن حتما تو این ماه درست میشه که حرف الکیه فقط
شاهین جی ال مهر : سلام ما که از اول جی ال زدیم انگار جرمی مرتکب شدیم نه مثل جی ها تبدیل میاد نه مثل بقیه تکمیل وجه تو برزخ گرفتار شدیم نه بهشتی نه جهنمی هیچ چیزی تو دنیا بد تر از انتظار وبلاتکلیفی نیست خدایا خودت طاقت بنده تو زیاد کن بخدا کم آوردیم
شاهین جی : نمایشگاه تهران ،غرفه سایپا ،باید بریم اونجا تجمع کنیم
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : سلام بعد از اردیبهشت که جامانده های اسفند هستن از تیر شروع میشه ان شاالله
رضا : تبدیلی ها بابای همه رو سوزونده تمومیم نداره نمیدونم گناه ما که از اول جی ال هسیم چیه اصلا یه دونم فاکتور نمیکنن
محمد شهریور : ممنونم امروز تماس گرفتم معلوم میشه برا ی عده تیر ماهی هم ارسال شده معلوم نیست چکار داره می‌کنه بی وجدان
شاهین gl : اگه به قیمت طلا و دلار نگاه کنی کسانی که الان تکمیل وجه می‌کنند مبلغ کمتری پرداخت می‌کنند تا شمایی که خرداد تکمیل وجه کردی😁😁
علی : شما اگه زورتون به سایپا میرسه بپرسین. سایپا میخواه اول از شر شاهین جی ها خلاص بشه. خیالش که از طرف اونا راحت شد اگه چیزی موند میده به ما. اگه نموند باید کوییک بگیریم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : سلام دوستان بنده تحویل 30 آذر بودم امروز صبح فاکتور شد 207 پانا
محسن : شماره پذیرش بزار من 2مهرم چجورفاکتور نشدم
دنا تحویل دیماه : سلام دنا تحویل دی ماه کسی هست فاکتور شده؟
ابوالفضل : برا شما هم تحویل حضوری بود
زامیاد تک : دقیقا ثبت نام و فاکتور مون یکی از منم زده در انتظار تائید توسط افسر به نظرتون رفته واسه پلاک
مصطفی اا : اقا دوستان پیامک تحویل حضوری براتون نیامده
سعید : سلام کسی هست ماشینش دوگانه مخزن بزرگ باشه و پلاک و فاکتور شده باشه و 5 تا 6 روز تو مرحله حمل برای نمایندگی گیر کرده باشه ؟ مال من گیر کرده تو مرحله حمل تیک نمیخوره
رانا فوری : یعنی تا آخر شهریور فاکتور کردن
پراید 151 پدیرش 4 شهریور : 🔴ترفند سایپا برای فروش بیشتر وانت پراید تحت عنوان فروش فوری (30روزه) 🔰شرکت سایپا با علم به اینکه توانایی تحویل 30 روزه وانت پراید را ندارد زیرکانه برای فروش بیشتر اقدام به فروش با تحویل 30 روزه می کند ▪️با بررسی به عمل آمده برخی از ثبت نام کنندگان تاریخ 4 شهریور با گذشت بیش از 2 ماه خودروی آنها فاکتور نشده است ▪️مشخص است وقتی خودروساز خودرویی را با 5 ماه تاخیر تحویل می دهد و سود تاخیر هم با گذشت یکسال نمی دهد هیچ نهاد نظارتی هم وجود ندارد تا بررسی کند مشخص است نتیجه چه می شود. ▪️جالب است همان نهادهایی که خود باید پیگیر حقوق مصرف کننده در امر کیفیت و نحوه خدمات باشند هر چند ماه یکبار مجوز نجومی افزایش قیمت صادر می کنند #سایپا
اکستند : تا وقتی که نیسان های اکستند را فاکتور و پلاک نکنید هیچ کس ثبت نا نمیکند خیالتون راحت سایتتون که بازه بدرد خودتون میخوره