فراتر از گودزیلا؛ 1500 اسب بخار

 

فراتر از گودزیلا؛ 1500 اسب بخار

 
این روزها تمام پادشاهان بی چون و چرا شتاب (چه در بخش تیونینگ و چه در بخش خودروهای استاندارد) از کشورهای سر سبز اروپایی نشات گرفته اند.
 
با این وجود استثنائاتی هم در این زمینه وجود دارند و شرکت آمریکایی AMS به عنوان تیونر قدرتمند ترین و سریعترین نیسان های GT-R جهان، بی هیچ شک و تردیدی یکی از همین موارد است.
 
فراتر از گودزیلا؛ 1500 اسب بخار
 
پشت فرمان این هیولا، بعد از گذشت پنج ثانیه از آغاز حرکت، در حالی که سرعت از حدود 190 کیلومتر در ساعت گذشته، مسیر رو به پایان است، اما در کمال تعجب هنوز سه دنده دیگر برای پیشروی وجود دارد.
 
فقط خدا می داند که حداکثر سرعت این ماشین در صورت حذف محدود کننده های الکترونیکی به چه رقمی خواهد رسید. هرچه باشد با وجود 1500 اسب بخار، قدرت تولیدی حتی از خاص ترین نسخه های تولیدی بوگاتی ویرون نیز بیشتر است.
 
این نیسان علیرغم تیونینگ گسترده فنی، ظاهری کاملا شبیه به جی تی آر های دست نخورده کارخانه دارد.
 
ولی این یک ماشین ژاپنی سر به راه نیست، در واقع ترجیح می دهم که آن را یک شیطان تبعه آمریکا صدا کنم که فقط برای بازی کردن با روح و روان شما طراحی شده است.
 
این گودزیلایی است که از دارو های تحریک کننده رشد استفاده کرده و در کنار آن هر دارو تقویت کننده ای را می توانید تصور کنید.
 
به هرحال بعد از شروع تنها 5 ثانیه از آغاز حرکت، سرعت این نیسان به شکل ترسناک و مضحکی زیاد شده ولی خوشبختانه فضای کافی برای ترسیدن بیشتر وجود ندارد و ناچار به ترمز گیری هستم.
 
فراتر از گودزیلا؛ 1500 اسب بخار
 
خالقان این اثر جز تیونر های فوق حرفه ای و بنام در عرصه ساخت خودروهای ویژه مسابقات درگ هستند و در کارنامه خود، خودرو هایی با اسب بخار های فوق‌العاده زیاد را به وفور دارند.
 
در رزومه مارتین سابقه مهندسی مکانیک در شرکت میتسوبیشی به چشم می خورد که بخصوص در ساخت محصولاتی همانند گالانت VR4،  اکلیپس و در نهایت پلت‌فرم Evolution نقش داشته است. از سال 2008 مارتین و تیمش تمام وقت و منابع خود را متمرکز بر تیونینگ مدل های GT-R کرده اند. البته آنها تیونینگ هر چیزی از هیوندا تا پورشه را نیز بر اساس سفارش مشتریان انجام می دهند.
 
این روز ها نیز تیم AMS به علاوه 30 مهندس دیگر همه مدل های اصلی و فابریک را به مرکز 18000 هزار فوت مربع خود می آورند تا بازده آنها را بالاتر ببرند.
 
فراتر از گودزیلا؛ 1500 اسب بخار
 
بر می گردیم به نیسان مورد بحث، AMS پکیج های GT-R متفاوتی را به شما ارائه می کند: 6، 9، 10 و 12 که هر کدام ضربدر 100 تقریباً برابر با قدرت خروجی نهایی هر پکیج است.
 
به این دلیل از کلمه تقریباً استفاده شد که سوخت مصرفی نیز نوع خاصی است. بنابر مقدار نیرو نهایی که خریدار سفارش می دهد نوع سوخت نیز ربط دارد.
 
قبل از نصب پکیج های سفارشی، مهندسین شرکت تمام تست های لازم را انجام داده و ضعف های خودرو در چسبندگی و انتفال نیرو را سنجیده اند.
 
فراتر از گودزیلا؛ 1500 اسب بخار
 
مهندسین اطلاعات وارد شده به موتور VR38DETT را تحلیل کرده و پس از تحلیل های فراوان به کمک برنامه SolidWorks 3D CAD طرح دقیق و اولیه کیت های توربو را طراحی کرده و سپس پس از ساخت کیت ها توربو و نصب آن بر روی موتور، تازه شروع به انجام تست های خیابانی و عملی می کنند.
 
فراتر از گودزیلا؛ 1500 اسب بخار
 
البته توجه ویژه مهندسین در تست های خیابانی بر روی دوام موتور است
 
بنابراین آنها لیست بلند بالایی از قطعات داخلی تقویت شده (که بیشتر آنها دست ساز نیز هستند) را برای Alpha 12 استفاده کرده اند.
 
طبق گفته رییس بخش فروش شرکت Eric Guadi ؛ مهندسان از 5 یا 6 موتور برای تست استفاده کردند تا سرانجام توانستند بهترین میزان عملکرد را در طولانی مدت، تخمین بزنند.
 
بالانس نهایی و تراش کاری بسیار دقیق قطعات موتور، هنر این صنعتگران را در حرفه تیونینگ به نمایش می گذارد. موتور حالا 4 لیتر حجم دارد و روی آن را با AMS CNC و سر سیلندر مسابقه ایی شرکت Ferrea و میل سوپاپ های ساخت شرکت Bespoke نصب شده اند.
 
توربو های بزرگتر، اینترکولر جدید جلو، طراحی مجدد فیلتر های هوا، کیت های مجزا و اگزوز کاملا جدید. همه و همه باهم در کنار ECU ریمپ شده و واسطه ورودی COBB در تولید قدرت عظیم پیشرانه نقش دارند.
 
فراتر از گودزیلا؛ 1500 اسب بخار
 
جعبه دنده 6 سرعته دو کلاجه BorgWarner نیز با جعبه دنده حرفه ای از برند Shephered مجهز به کیت Dodson (برای بهبود بخشیدن به روغن کاری، تعویض دنده و غیره) تعویض شده است.
 
بنا به سلیقه و در خواست مشتری، اکسل و مبدل کاتالیستی نیز می تواند با انواع مسابقه ای یا حرفه ای جایزگین شود که البته قیمت بیشتری را هم در بر می گیرد.
 
حداکثر قدرت خروجی Alpha 12 برابر با 1100 اسب بخار و گشتاور 900 lb-ft با بنزین اکتان 95 است اما اگر قدرت خیلی بیشتری می خواهید از سوخت مسابقه ایی نیز می توانید استفاده کنید که توانی فوق‌العاده برابر 1500 اسب بخار و گشتاور 1050 lb-ft را تولید می کند. چنین قدرتی، در یک کلمه خارق‌العاده است.
 
فراتر از گودزیلا؛ 1500 اسب بخار
 
به شخصه Alpha 9 با 800 اسب بخار را بررسی کرده بودم. تجربه متفاوتی از یک خودرو بود. حالا فرض کنید 300 اسب بخار اضافه چکار می تواند انجام دهد.
 
موضوع جالب بعدی در این خودرو این است که خشونت و استحکامی که از خود در مسیر مستقیم نشان می دهد درون پیچ ها نیز ادامه دارد.
 
اگر بخواهم مثالی برای شتاب گیری این خودرو بزنم مسلما مثالی بهتر از به پرواز در آمدن جنگنده F/A-18 Super Hornet از روی ناو جنگی نیست.
 
دلیل این مثال این بود که هم خودرو و هم جت هنگام شروع به حرکت كردن در یک لحظه کاملا حجیم، سنگدل می شوند و بی رحمانه فشار سهمگین G را به شما وارد می کنند، از همه شگفت انگیز تر چسبندگی لاستیک های Nitto است.
 
فراتر از گودزیلا؛ 1500 اسب بخار
 
سیستم کنترل کشش باز طراحی شده به منظور لانچ بهتر خودرو، از نکات جالب این پروژه است. در یک جمله برای توصیف این خودرو می توان گفت که شما شتاب راکت، عملکرد و چسبندگی یک خودرو مسابقه ای فرمول و کیفیت سواری اروپایی را توامان تجربه می کنید و چنین ترکیبی در کمتر خودرو دیگری در جهان قابل مشاهده است.
 
مهم ترین نکته اینکه در نهایت همه این تجربیات و اعداد ارقام کمتر از یک ملیون دلار برای شما خرج بر می دارد.
 
قیمت نهایی برای مدل Alpha 12 برابر با 200 هزار دلار است. این در حالی است که با این مقدار پول سریعترین و پر شتاب ترین خودرو سوپر اسپرت دنیا را سوار خواهید شد. وقت آن رسیده است تا مقایسه آمار و ارقام Alpha 12 بیشتر خودش را به شما نمایش دهد.
 
نتیجه نهایی نهایتا در یک خط خلاصه می شود؛ با این وجود که این خودرو کاملا و بی رقیب است اما شرکت AMS به آن راضی نبوده و سعی کرد سطح عملکرد این خودرو بالاتر ببرد که البته موفق هم شده است.
 
مدل جهش یافته Alpha 12 را با نام Alpha Omega می خوانند، برای ثبت رکورد های تازه در راه است. در واقع این گودزیلا به حدی سریع شده که به جرات می توان گفت از هایپر کارها نیز سریعتر است.
 
فراتر از گودزیلا؛ 1500 اسب بخار
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , نیسان GT , R , سوپر خودرو , تست خودرو , اسب بخار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

کاربر: m&z
2

تو رو خدا یه دونه از این ابر ماشین ها بیارید تو پیست و بلیطی کنید لااقل یه دوری باهاش بزنیم ناکام از دنیا نریم
16:30  1395/06/28
پاسخ دادن
کاربر: m&z
4

یا خداااا !!!!!!
16:31  1395/06/24
پاسخ دادن
پژو پارس گشتاوری
3

پژو پارس از این بیشتر گشتاور تولید میکنه.... حاجی گشتاوری یادتون میاد؟؟؟ میگفت ماشین فقط پژو پارس
16:25  1395/06/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبر رینگ : صحبتتون منطقیه سیف اله جان ولی در مورد مشکل شما تو صفحه ی شاهین سی وی تی توضیحات و خبرهای کامل تری هست برادر آخه این صفحه مربوط به مشتری های شاهین پلاسه با احترام و ارادت
تکمیل وجه برج ۱۲ : مثل اینکه تکمیل وجه شاهین cvt آذر رو به اتمام هست و بعدش اسفند
قم شاهین : عزیزان برام پیامک واریزی امده برای تکمیل وجه جی ال بدون سانروف الان میرم سایت سایپا پول واریزکنم فعلا تو سایت چیزی نیومده دلیلش چیست
مهدی : مگه 14 میلیون بیشتر پول ندادید؟ یکی از دوستان گرفته بود مثل شما بوده، تو فاکتور اصلی کارخانه نمینویسه ولی سرامیک شده بود ولی تحویل گرفتید حتما اینجا بنویسید
A5 فراهانی : سلام دیروز برای من هم شماره شاسی امد امیدوارم زودتر تحویل بدن
سیف اله : با سلام، اینجانب در 12 مهرماه 1402 مبلغ 290 هزار تومان واریز نموده ام. نوبت ثبت نامی من آخر اسفتد 1403 بوده است فکر میکنم که علت اینکه پیام تکمیل وجه برایمان نیامده، نوبت ثبت نامی باشد. چرا که نوبت های ثبت نامی دی و بهمن ماه 1403 اگر چه پیام تکمیل وجه برایشان آمده، ولی تعداد زیادی از آنها هنوز اتومبیل خود را از سایپا تحویل نگرفته اند در حالی که نوبت ثبت نامی ما اسفند 1403 می باشد. لذا تا نوبتهای قبلی باشند. پیام تکمیل وجه برایمان نمی آید. مشکلات کلی کشور به همراه مدیریت ضعیف شرکت سایپا در رعایت فرجه زمانی ثبت نامه ها ( باید در اسفند 1403 شاهین اتومات به ما تحویل می گردید. در حالی که ثبت نامی های نوبت بهمن ماه 1403 هنوز خودرو خود را تحویل نگرفته اند.) علت اصلی تاخیر در ارسال پیامک تکمیل وجه برای نوبت ثبت نامی های اسفند 1403 می باشد. شرکت سایپا با همه مشکلات مدیریتی که در آن موج می زند، می توانست دریافت وجه اولیه را بجای مهر ماه 1402 در مهر ماه 1403 دریافت کند.
بستان j4 : مانیتور کار نمیکنه ، خود نمایندگی گفته
A5 مرداد : سلام ماشین ما دیروز شاسی شد ثبتنام 14 مرداد
سیف اله : با سلام، اینجانب نیز در 12 مهرماه 1402 مبلغ 290 هزار تومان واریز نموده ام. فکر میکنم که علت اینکه پیام تکمیل وجه برایمان نیامده، نوبت ثبت نامی باشد. احتمالا عزیزانی که پیام تکمیل وجه برایشان آمده، نوبت ثبت نامی شان در فصل پاییز و دی و بهمن 1403 باشند. در حالی که نوبت ثبت نامی من اسفند 1403 می باشد. لذا تا نوبتهای قبلی باشند. پیام تکمیل وجه برایمان نمی آید. مشکلات کلی کشور به همراه مدیریت و راهبرد ضعیف شرکت سایپا در رعایت فرجه زمانی ثبت نامه ها ( باید در اسفند 1403 شاهین اتومات به ما تحویل می گردید. در حالی که ثبت نامی های نوبت بهمن ماه 1403 هنوز خودرو خود را تحویل نگرفته اند.
X5 آبان ۱۲ سفید اصفهان : سلام من ۵ ماه پیش یک فک پلاک داشتم همون پلاک برام ثبت شده و از فاکتور تا ثبت پلاک کلا دو روز طول کشید . سخا را چک کنید که نشانی منزل درست باشد و یا شاید نیاز به تایید راهور داشته باشد .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تق تقی : وای ! همین الان از محل تجمع گزارش میکنم .چه پر شور چه جمعیتی واقعا شوکه شدم .هم اکنون مدیرعامل مدیران در تجمع حضور دارد .ابه دست و پا افتاده و خواهش میکنه که برگردیم و از پشت حمله کنیم
وحید اریزو5 : ساعت 9 جلو مدیذان خودرو
تیگو 7 پرو پریموم سفید : سلام دوستان بنظرم فعلا اول کار هست سال پیش اخبار 2030 ورود دادستانی بعدش روند تحویل شروع شد این پروسه 3 ماه طول کشید بس درو پیکر ترین شرکت ایران هست هزار میلیارد پول مردم دستش هست قلدری میکنه ماشین تحویل نمیده ماشین هایی هست که 3 ماه هست فاکتور پلاک شده تحویل نمیده ماشین هست از موعد تحویل سیستمی 2 ماخ میگذره تحویل نداده هیچ نهادی هم رسیدگی نمیکنه
محمد : کسی می‌دونه که وانت پراید ارتقا یافته کی تولید خواهد شد؟
محمد : دوستان سلام احتمالا شروع فاکتور تا قبل 20 اردیبهشت شروع بشه
علی گدا : منتظر چی هستید تو جشن شب نشینی باید پاشید برقصید
اطلس دوران جنگ : داداش حالا رفتی دستت درد نکنه آره اول برای کار خودت بود بعد ما هایی نتونستم بیام هم خوب بود طرف هم تشکر کرد از شما ولی انگاری فکر کردی رفتی جلسه گروه 5+1 اینقدر خودت میگیری طلبکاری باید زانو بزنن جلو تو .یه ماشین ثبت نام کردیم 200تومن بعضی ها 400 دادن سود پولم هم هر ماه نزدیک 8 ملیون میدن اهواز اطلس GL 370ملیون وکوییک s 325ملیون دارن التماس می‌کنند بیاید ببرید یا صبر کن اطلس آماده بشه .من خودم به شخصه یه راننده شرکت هستم کارمندم ولی تخمم برای 200تا یا 400 تا هم نمیاد یه جوری اه ناله میکنید انگار تمام زندگی تو باختی نه داداش هم سود میگیری هم ماشین سیر قیمت بهت میدم هم آخرش اطلس بهت میدن به آرزوهای 100سالت برسی
نویان : درود بر دوستان امروز 14 اردیبهشت،کسی هست که فاکتور شده باشه دوستان باعث دلگرمی ما هست اگه اعلام کنید تکمیل وجه 10 اسعند خداوند کنه تمام مسئولین سایپا وانت پراید سوار بشن تا بدونن ما چه سختی میکشیم...
وحید اریزو5 : پاشید بیاید منتظر چی هستین
دانیال : سایتش مینویسه باید تاریخ ثبت کنی پیامک حضور بیاد مثل 21اردییشت سایت کرمانشاه مراجعه کنید میتونی از نمایندگی بپرس شاید بارگیری شد اومد که نخوای حضوری بری حروف انگلیسی برام بگو بگم کدوم سایت