قانون در خدمات خودرویی رعایت نمی‌شود!

 

قانون در خدمات خودرویی رعایت نمی‌شود!

 
بیش از ۹۰ درصد از خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ایران بخش‌های مهمی از قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو را اجرایی نکرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش در هیات دولت به تصویب رسیده و اوایل امسال از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شد.
 
گذشت چند ماه از ابلاغ این قانون در حالی است که ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بخش‌های مهمی از این قانون از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو اجرایی نشده است. در این رابطه براساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو هنوز نسبت به طرح‌ریزی و اجرای مکانیزم سیستماتیک پرداخت "خسارت خواب خودرو" اقدام نکرده‌اند.
 
براساس نتایج این ارزیابی، تنها تعداد معدودی از شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در ایران صرفا در صورت دریافت شکایت مشتری، نسبت به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه اقدام می‌کنند که این موضوع ناقض الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در این زمینه است.
 
در این رابطه ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که عمده دلایل توقف خودروها در تعمیرگاه‌های خودروسازان و واردکنندگان خودرو، "نارسایی در تعریف سیستماتیک فرایند سفارش‌گذاری و تامین قطعات یدکی و موانع وارداتی موجود" بوده است.
 
این وضعیت در حالی است که طبق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظفند در صورتی‌که خودروی تحت گارانتی آنها به دلیل نبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری یا مدت زمان استاندارد تعمیرات، در تعمیرگاه متوقف شود به مالک آن خسارت خواب (توقف) خودرو را پرداخت کنند.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , نمایندگی خودرو , بازار خودرو , گارانتی خودرو , بیمه خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

ناشناس
1

امیر سابق سابق ، شما با نظر امیر سابق مخالفی ؟؟؟؟
اطلا هم چرت و پرت نگفته و عین حقیقته .
13:54  1395/07/07
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
4

حالا بیا ثابت کن این نظر رو من ننوشتم. متاسفانه یک نفر با اسم بنده چرت و پرت مینویسه. ازین به بعد نظرامو با اسم امیر(جدید) مینویسم.
14:15  1395/07/07

گزارش
مجید
5

مردم اینا رو بهتر از هر کسی میدونن که چطورحقمون داره پایمال میشه اینا رو برید به مسعولین بگید که برای خودشون یه جیب ساختن که انتها نداره !!!
13:32  1395/07/07
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
4

قابل توجه . هیچ قانونی به نفع مشتری از طرف فعالان خودرویی چه وارد کنندگان و چه تولید کنندگان بدرستی اجرا نمیشود و به دلیل منفعت زیاد دست اندرکاران صنعت، از این بخش که شامل ناظران هم میشود، هیچ اراده ای برای رفع این عیب بزرگ وجود ندارد
11:35  1395/07/07
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
3

آقا چرا با اسم من نظر میذاری؟ واقعا چه فرقی به حالت داره با اسم من نظر میذاری؟ با اسم خودت نظر بذار. این چرت وپرتا چیه از طرف من نوشتی؟
12:50  1395/07/07

گزارش
کاربر: m&z
2

خوب برادر من یه حساب کاربری به اسم خودت ایجاد کن تا کسی نتونه با اون اسم نظر بده
15:53  1395/07/07

گزارش
امیر(سابق)
0

پولشو ندارم داداش
22:03  1395/07/07

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : من واریز ۲۱ خردادماه فاکتور شده فقط
شاهین جی هفته چهارم شهریور : نه والا برا ماهم هیچ پیامکی نیومده نه پیامک جی نه تبدیل
بهنام : چه قدر دلت خوشه🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ایرانه اینجا، تو مجبوری به ساز خودروساز بچرخید و راه دیگه ای نداری، ما برده ی اوناهستیم، ماشینی رو میدم بهت که توربو هست بااین بنزین یکساله باید بفروشید وضرر وضرر، کی سود می‌بره کرمان موتور
آرش : در پاسخ به نازنین خانم والا ننوشته در صورت نبود سانروف جی ال تحویل میدیم نوشته در صورت نبود سانروف مبلغ مابه التفاوت رو عودت و جی ال تحویل میدیم یعنی حتما پیام جی میاد و در آخر اگر نبود جی ال بهتون میدیم حداقل تو پیامی که فرستادن ننوشتن که نداریم و بالجبار باید تغییر بدی
دستی تیتانیوم آذر : سلام آقا یا خانومی که پایین پیام داد تارا دستی تیتانیوم تحویل۳ آبان بود فاکتور شدین؟ امروز من رفتم میز خدمت نوشته بود دهه اول آبانماه را دارن فاکتور میکنن
شاهین 403 : محاسبه روزهای تاخیر از 1 ماه بعد از تکمیل وجه تا زمان تخصیص خودرو محاسبه میشه از زمان تخصیص تا زمان تحویل می بایست جداگانه پیگیری بشه
شاهین gl : اگه قرارداد رو بخونید برا شاهین نوشته در صورتی که سانروف تامین نشود شرکت بدون سانروف تحویل می‌دهد تعهدی برا سانروف ندارن
× : البته 4 ماه تاخیر نداشته 20 اسفند تکمیل وجه کرده،تا 20 فروردین که تاخیر به آن تعلق نمیگیرد(چون قرار بوده که 30 روزه تحویل دهند)ابتدای تیر هم تحویل گرفته،اما احتمالا زودتر از آن فاکتور شده(مبنای سود تاخیر ،تاریخ فاکتور شدن است)،برای حدود 45 روز تاخیر(فاصله یکماه بعد از تکمیل وجه تا روز فاکتور شدن)9/300 برایش محاسبه کردند،که با محاسبات سایپا تقریبا می‌خواند.سایپای ناقلا ،برای هر ماه تاخیر حدود 8/3 م محاسبه میکند،اعداد دیگر که دوستان میگویند،آرزوهای آنان است.
سینا : ماشین من شاهین پلاس بوده تکمیل وجه 20 اسفند تحویل 4 تیر یود تأخیر 9 و هشتصد روی سند نوشته فعلا که اینم ندیدیم. سایپا با دیر فاکتور کردن کلا سود تأخیر رو برده حاشیه و بدون حساب و کتاب و شانسب بی صاحبی یعنی همین ...
V1سفید ۳۰آبان : واریز مرحله دومتون چه تاریخی بوده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان : اقای کریمی کی فاکتور پذیرش شدی لطفا بگو
مهدی : عذرخواهی تبدیل به 60611شد
هادی : سلام اره ثبت نام اولیه برج 9 پارسال تکمیل وجه 26 خرداد امسال امروز فاکتور شدم البته تکمیل وجه که 26 خرداد بوده 4/5 به حساب سایپا نشسته بود
207 تیو تری : دوستان کسی 207 تیوتری آذر ماه فاکتور شده؟
مهدی : اقا یکی جواب مارو بده این کلاس 11 که زدم چیه؟ پول هم نخواست فقط شد 60019 ثبت نامی 207 اتومات سقف فلز بوده، الان ابن تبدیل زدم چی میشه؟
امیر : منطقه ی ما 24 ساعت مهلت میده
علی : سلام دوستان امروزکسی جی ایکس ال فاکتورشده
کریمی : سوم پلاک شد1404/08/03
فرسوده اذر : دوستان طرح فرسود امروز هم خبری از دعوت نامه نشد بی زحمت چک کنید خدا لعنت کند ایران خودرو
مرتضی : برای طرح تعویض هست ثبت نام بهمن 403 دعوتنامه مرداد آمد اما هنوز فاکتور نشد بنظرم یه سر برو سایت آذر 403 کجا الان کجا تازه دعوتنامه برات بیاد با قیمت جدید میاد کلا ضرر در ضرری