بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3

 

مرسدس بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3

 
همیشه مقایسه بین فرزندان اشتوتگارتی و مونیخی کاری بس دشوار و پرحاشیه بوده است و در اکثر اوقات طیف وسیعی از طرفداران هر دوسوی رقابت با نادیده گرفتن واقعیت ها تحت هر شرایطی به طرفداری از محصول مطبوعشان می پردزند.
 
امروزه بخش بسیار ناچیزی از بازار خودروی کشور ما را محصولات این دو شرکت تشکیل می دهند و رقابت آن ها به تب و تاب گذشته نیست.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
در هر صورت فرصتی دست داد تا جدیدترین نسل بی ام و سری   3 با مدل 328i و مرسدس بنز c کلاس با مدل c200 را در مقابل یکدیگر قرار دهیم.
 
این سدان های سایز متوسط در بازارهای جهانی از اصلی ترین رقبای یکدیگر به شمار می روند و تنور رقابت آن ها بسیار داغ است. اما مرسدس بنز c کلاس با کد اتاق w205 تنها با مدل c200 در ایران به صورت بسیار محدود عرضه شده و مدل قدرتمند تر با نام c250 از این نسل در بازار خودروی یافت نمی شود.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
در سوی دیگر بی ام و حضور پررنگ تری دارد و هر دو مدل 320i و 328i در تعداد بسیار بالاتری به نسبت c کلاس در بازار وجود دارد. گرچه تمام سری 3 های موجود هم مدل قبل از فیس لیفت سال 2015 هستند و به نظر می رسد که امسال شرکت وارد کننده آن برنامه ای برای واردات این مدل محبوب در ایران نداشته باشد.
 
درست تر این بود که مدل 320i را در مقابل مرسدس بنز قرار دهیم اما به دلیل شرایط خاص بازار ایران که قیمت c200 حتی از 328i هم بالاتر است، ناچارا به سراغ مدل قدرتمندتر سری سه رفتیم تا بلکه اختلاف قیمتی بین دو خودرو کمتر شود.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
کپی برداری از برادران بزرگ تر
 
کافی است تا از نمای عقب، سری 3 و سری 5 را کنار هم بگذاریم تا متوجه شباهت فوق العاده آن ها به خصوص چراغ های عقب بشویم. در نمای کناری و خط شانه ای کشیده شده از عقب تا سپر جلو هم شباهت به قدری زیاد است که توانایی تشخیص سری 5 و سری 3 حتی برای افراد وارد هم دشوار است.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
این حرکت به صورت عجیبی به اتاق طراحی محصولات مرسدس بنز هم سرایت کرده است و پس از معرفی نسل جدید S کلاس، مرسدس بنز تمام المان های طراحی آن را برای C کلاس خرج کرده است به گونه ای که اگر عنوان کنیم C کلاس یک مدل سایز کوچک تر S کلاس از منظر طراحی است بیراه نگفته ایم.
 
طراحی چراغ های عقب، آینه ها، دستگیره درب ها  و حتی خطوط کار شده و حجم پردازی گلگیر ها از دیگر تشابهات این دو برادر بزرگ و کوچک است.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
مرسدس با معرفی نسل جدید E کلاس کار را بدتر هم کرده است و از تمامی رخ ها این محصول شباهت فوق العاده زیادی با C کلاس دارد. در هر صورت انتخاب یکی از این دو به عنوان خودروی زیباتر کاملا سلیقه ای است.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
هر دو خودرو در واقع سدان های نسبتا کوچک و اسپرت در مقایسه با سایر برادران خود به حساب می آیند اما مرسدس با یک تغییر موضع استراتژیک، طراحی اسپرت و جوان پسند نسل قبل را در نسل جدید بدل به یک طرح سنگین و لوکس کرده است و از این نظر تا حدی زیادی از پیشینه خود و ب ام و سری سه فاصله گرفته است.
 
بنابراین می توان گفت که حالا مخاطب سی کلاس و سری سه بیش از گذشته از یکدیگر تفکیک شده اند و بسیاری افراد لوکس پسند یا سالخورده بعید است طراحی اسپرت و نسبتا جسورانه سری سه را به استایل با کلاس سی کلاس ترجیح دهند.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
اما در عین حال باید گفت که ب ام و نیز در تدارک نسل بعدی سری سه برای سال 2018 است و احتمالا در این مدل شاهد نزدیک تر شدن رقابت دو خودرو خواهیم بود.
 
تفاوت ها را در کابین جست و جو کنید
 
پیشتر در تست و بررسی سری 4 بی ام و، به مشکل کیفیت قطعات پلاستیکی داخل اتاق نسل آخر سری 3 اشاره کرده بودیم. در واقع این مسئله به حدی رسید که بی ام و پس از رونمایی از مدل فیس لیفت قطعات پلاستیکی را به کلی با گونه ای نرم تر و با کیفیت تر جایگزین کرد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
مدل مورد بررسی ما مجهز به پکیج اسپرت لاین بی ام و است و به عنوان مدل سال 2014 یا قبل از فیس لیفت شناخته می شود. در واقع مشکلی بابت مونتاژ قطعات در اتاق بی ام و وجود ندارد و همه چیز به بهترین نحو در کنار یکدیگر قرار گرفته است اما کیفیت پلاستیک ها حس و حال خوبی را القا نمی کند و وقتی پای مقایسه با مرسدس بنز باشد شرایط بدتر هم خواهد شد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
مرسدس همان گونه که در بخش ظاهری خواسته تا حس لوکس گرایی را به کلاس c تزریق کند، در کابین سنگ تمام گذاشته است و کیفیت قطعات استفاده شده را چندین درجه به نسبت نسل قبلی ارتقا داده است.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
دریچه تهویه هوا دایره شکل که از سنت های دیرین مرسدس بنز است، و یک ساعت آنالوگ در مرکز کنسول، در کنار استفاده از یک صفحه نمایش 8.4 اینچی حس و حال جدیدی را به کابین داده است.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
در کنار دست راننده کنترلر سیستم کماند مخصوص مرسدس بنز و در پشت فرمان هم شیفتر های مخصوص تعویض دنده قرار گرفته است. فلز برس خورده مات نقره ای رنگ به همراه تودوزی سفید و طرح چوب قهوه ای تیره حس و حال استفاده از قطعات با کیفیت را به سرنشینان می دهد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
از آپشن هایی که به صورت استاندارد در مرسدس بنز کار شده اند می توان به کنترل آب و هوای دو منطقه ای، سیستم Keyless استارت، سیستم ناوبری، بلوتوث، رادیو دیجیتال و… اشاره کرد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
مرسدس از 9 ایربگ در این خودرو استفاده کرده و دوربین دید عقب و ترمز خودکار هم به صورت استاندارد بر روی خودرو نصب شده است.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
بی ام و هم با استفاده از المان های کلاسیک همچون پشت آمپر معروفش و استفاده از یک خط قرمز رنگ که در وسط کنسول به صورت طولی کشیده شده سعی در ارائه فضایی جدید و متنوع به سرنشیان دارد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
بی ام و از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی در بالاترین نقطه کنسول مرکزی استفاده کرده که کیفیت خوبی در نمایش نقشه ها دارد و کار کردن با نرم افزار بی ام و ساده تر از کار با سیستم کامند مرسدس بنز است، اما متاسفانه مشکلاتی برای استفاده از GPS در ایران وجود دارد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
ترمز دستی مکانیکی در بی ام و و برقی در مرسدس هم نشان دهنده تفاوت فکری سازندگان این دو خودرو است. فضای کابین تقریبا برای 4 بزرگسال مناسب است، گرچه می توان به کمبود فضای سر برای سرنشینان عقب مرسدس اشاره کرد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
رقابت نابرابر اما اجباری در بخش فنی
 
هر دو خودرو محور متحرک عقب هستند و موتور آن ها هم حجم تقریبا یکسانی دارد، همچنین هر دو مجهز به توبوشارژر هستند. مرسدس بنز از جعبه دنده اختصاصی خود تحت نام 7G-TRONIC استفاده می کند که یک جعبه دنده 7 سرعته اتومات است و بی ام و هم از جعبه دنده 8 سرعته معروف شرکت ZF آلمان بهره می برد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
اما همانطور که پیش تر عنوان کردیم ضعیف ترین گونه مرسدس بنزc کلاس در بازار ایران عرضه شده است. موتور 1991 سی سی در حدود 184 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 rpm را تولید می کند و گشتاور آن هم معادل 300 نیوتن متر در بین دورهای 1200 تا 4400 rpm است.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
مرسدس مدعی است که در حدود 7.3 ثانیه از سرعت صفر به یکصد کیلومتر بر ساعت می رسد. بی ام و هم در مدل 328i در حدود 241 اسب بخار قدرت در دور 5000 rpm تولید می کند و گشتاور این موتور هم در حدود 350 نیوتن متر در بین دورهای 1250 تا 4800 rpm است.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
بی ام و هم در حدود 6.1 ثانیه از صفر به یکصد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در زمینه مصرف موتور مرسدس بنز به دلیل این که بوست توربوشارژر کمتری به نسبت موتور بی ام و دارد بهینه تر است.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
در واقع در مدل های پایه ای چون c200 و 320i قدرت فدای میزان مصرف سوخت شده است. مرسدس مصرف سوختی برابر با 6 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی دارد و بی ام و هم در هر 100 کیلومتر به 6.5 لیتر بنزین احتیاج دارد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
گرچه مصرف سوخت هر دوی این ها با توجه به کیفیت بنزین و نوع آب و هوا بیشتر از چنین ارقامی است و برای مثال در مورد ب ام و به گفته مالک به حدود 12 لیتر در یکصد کیلومتر نیز می رسد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
سیستم تعلیق مرسدس هم از نوع چنداتصاله در جلو و عقب مجهز به آنتی رول بار است و مرسدس حتی تعلیق بادی را هم به عنوان یک آپشن برای این مدل عرضه می کند.
 
بی ام و هم از تعلیق مشابه ای همچون مرسدس سود می برد اما حداقل در نسل فعلی از تعلیق بادی بی بهره است.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
تجربه رانندگی
 
ب ام و خودرو چندان جدیدی نیست ولی هنوز بهترین هندلینگ و هماهنگی بین موتور و گیربکس و فنربندی را در این کلاس ارائه می دهد، تنها شاید جگوار XE جدید یارای رقابت در زمینه سیستم تعلیق را با این خودرو داشته باشد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
با این حال نقد های معدودی نیز به ب ام و وارد است، برای مثال با توجه به استفاده از تایرهای پنچر رو (ران فلت) سواری خودرو اندکی خشک و خشن به نظر می رسد و بر روی آسفالت نامرغوب و دست اندازهای پرتعداد باعث ناراحتی سرنشینان و ایجاد حس آسیب دیدن خودرو می شود.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
آنچنان که در بلند مدت حتی به سر و صدا افتادن قطعات داخلی کابین نیز چندان دور از ذهن و عجیب نیست و چنین پدیده ای (هرچند اندک) مسلما برای مالک یک خودرو آلمانی با قیمت بیش از 300 میلیون تومان خوشایند نخواهد بود.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
در مقابل مرسدس بنز به خصوص در این نسل تازه سواری نرم تر و کم استرس تری دارد که احتمالا به مذاق اکثر خریداران خوش می آید ولی شتاب اولیه (مدل C200) به شکل محسوسی کُند تر از 328i است و گیربکس نیز علیرغم تمام بهبود ها نسبت به نسل های قبلی، هماهنگی آرمانی گیربکس ب ام و با موتور را از خود نشان نمی دهد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
اختلاف دو خودرو از نظر عملکردی به شکلی چشمگیر است که مالک مرسدس c200 عملا عطای وارد شدن به رقابت شتاب در مقابل ب ام و را به لقایش می بخشد و براساس تجارت قبلی معترف است که ب ام و بسیار سریعتر ظاهر می شود.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
البته در حالت عادلانه که C200 باید رو در روی 320i قرار بگیرد، شرایط به شکل دیگری رقم می خورد و اتفاقا تفاوت چندانی بین دو خودرو وجود نخواهد داشت.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
اما نشریات خارجی c250 را رو در روز مدل فیس لیفت 328i با کد فنی 330i قرار داده اند و در نهایت نتیجه بازهم پیروزی ب ام و بوده است. 
 
قیمت و شرایط بازار
 
لکسوس IS250 از دیگر رقبای مرسدس بنز و بی ام و است و با قیمت کمتر یک خودروی با کیفیت با سواری نسبتا مناسب را به خریدارش عرضه می کند گرچه هرگز در زمینه شتاب گیری و لذت رانندگی به پای بی ام و نمی رسد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
آئودی A4 هم می تواند پس از عرضه در ایران رقیب سرسختی برای بی ام و مرسدس تبدیل شود و نسل جدید این خودرو مورد توجه بسیاری از کارشناسان شده است و آئودی هم تلاش کرده تا در این کلاس دیگر هموطنانش را به زیر بکشد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
اما در هر صورت قیمت غیر منطقی و عرضه محدود بدون هیچ گونه خدمات پس از فروشی، ارزش خرید مرسدس بنز C200 نسل جدید را بسیار کم می کند و بی ام و می تواند بهترین انتخاب در این کلاس لقب بگیرد، گرچه با توجه به عرض نشدن نمونه های جدید پس از فیس لیفت و قرار نگرفتن در سبد وارد کننده می تواند بازار چنین خودروهایی را بیش از حد پیچیده و غیر شفاش سازد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
به گونه ای که همین مرسدس بنز در منطقه آزاد قیمتی در حدود 185 میلیون تومان دارد و در تهران با قیمت 490 میلیون تومان خرید و فروش می شود که تنها نشان دهنده یک بی برنامه گی گسترده و شرایط عجیب مرسدس بنز در بازار خودرو این روزهای کشورمان است.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
بی ام و هم در نمونه های صفر کیلومتر در حدود 370 میلیون تومان قیمت دارد و لکسوس IS250 هم در حدود 280 تا 300 میلیون تومان قیمت خورده و وارد کننده آن می تواند با عرضه مدل IS200 توربو که هم قدرت بیشتری دارد و هم از قیمت کمتری برخوردار است و می تواند خدمات پس فروش گسترده تری را برای مشتریان فراهم کند به بهترین انتخاب این بخش مبدل شود.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
در واقع مشکل ب ام و سری سه که به عدم عرضه آن در سال جاری منجر شده است، به قیمت نسبتا زیاد آن طبق محاسبات گمرک باز می گردد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
قیمت گذاری این مدل به گونه ای انجام شده که عملا اختلاف قیمتی نسبت به برادر بزرگتر 528i بسیار اندک است و اکثر خریداران نیز پرداخت 50 میلیون بهای بیشتر و خرید سری 5 را نسبت به سری 3 ترجیح می دهند.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
این شرایط تا جایی پیش رفت که در عمل خیابان های تهران این روزها پر از سری پنج شده است و خرید سری سه (حتی در صورت عرضه) برای بسیاری افراد توجیهی ندارد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
اما این شرایط در شرف تغییر است، از یک سو شرکت وارد کننده ب ام و (پرشیا خودرو) قصد دارد تا نمونه های فیس لیفت با کد 330i را با قیمت متفاوت و احتمالا مناسب تری عرضه کند و از سوی دیگر شرکت ستاره ایران (نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران) در آستانه فعالیت مجدد قرار گرفته.
 
بنابراین امید به کاهش چشمگیر قیمت مرسدس سی کلاس نیز وجود دارد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
از سوی دیگر رقبایی نظیر لکسوس is، آئودی A4 و حتی جگوار سری XE در آستانه ورود به بازار کشور قرار دارند و از این رو سگمنت سدان های اسپرت و لوکس ظرف یکسال آینده بسیار رقابتی خواهد شد.
 
بنز C کلاس در برابر ب ام و سری 3
 
باید دید در آینده نیز ب ام و می تواند به لطف خدمات پس از فروش گسترده تر و ویژگی های فنی تحسین برانگیزش در مقابل این رقبای جذاب و خواستی قدرت نمایی کند یا خیر.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , بی ام و , پرشیا خودرو , ستاره ایران , بنز , بازار خودرو , خودرو اسپرت , خودرو لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

11 نظر

محمد
4

به اقای جهرمی محترم. این نظر شخصی خودم بود شاید بدلیل تجربیات شیرین خودم از سالهای نوجوانی (سال 1359 گواهی نامه گرفتم) با اسپرتهای پر قدرت ان زمانها مثل ب،ام،و
2002 ‘ 320 ‘518 و مرسدس 220 و 280 و بیوک ایران 8 سیلندر و رانندگی تهاجمی و انجام مانورهای طوفانی با انها که (امروزه با توجه به ترافیک سرسام اور و تورم خودروها در خیابانها وجاده ها انجام انها عملا غیر ممکن است.) چندان علاقه ای به شاسی بلند های سنگین و کند ان زمانها نداشتم.و این عقیده تا امروز برای من پابرجاست.
20:29  1395/07/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

درود محمد جان. از حسن سلیقتون و درکتون از لذت رانندگی به وجد اومدم. بهترین و شیرین ترین لذت دنیا رانندگی با ماشین خوب در جاده خوب و خلوته
22:59  1395/07/17

گزارش
محمد
1

دوستان چون فارسی تایپ میکنید اسامی برندهای خارجی را لاتین تایپ کنید که حالت مضحک پیدا نکند، مثلا به جای مزدا تری!! تایپ کنید mazda 3 یا مزدا 3 با تشکر.
19:51  1395/07/17
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
2

۳،۴ سال پیش هزار تومن رو میشد به ۴ ریال عربستان تبدیل کرد ولی الان یک ریالشون رو میشه با هزار تومن خرید و این قیمتگذاری ارز در ایران زمانی آغاز شد که مردم برای خرید خودروهای نسبتا با کیفیت در رده قیمتی ۲۰ میلیونی به خودروهای اروپایی رو آوردن که یهو ارزش پول ملی پوکید و دلار و یورو از ورم ترکید و سر به فلک زد.
اگر نرخ ارز در ایران با نمودار صندوق بین‌المللی همخوانی داشته باشه اونوقت معلوم میشه قیمت خودرو چند برابر جهان است
09:17  1395/07/17
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
4

همین اختلاف قیمت بین خودروهایی با پلاک مناطق آزاد و پلاک ملی مشخص میکنه که حتی با دلار بی رحمانه ۳۵۰۰ تومنی چه کلاهی به سر مردم میذارن و میشه با یک,سوم قیمت فعلی خودرو به دست مشتری برسه با وجود اینکه قیمت مناطق آزاد هم حداقل ۳ برابر بیشتر از قیمت واقعی و جهانی خودرو است.
اگر به یک دزد تهمت دزدی بزنی تو این دنیا جیذ میشی و آبروت رو میبرن، پس سعی کن امر به منکر و نهی از معروف رو بکنی!
10:40  1395/07/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

گرانفروشی و چپاول سیستماتیک را قبول دارم.ولی درباره منطقه آزاد به هیچ وجه اینقدر تفاوت ندارند اونم سه برابر!!! تو سایت های جهانی قیمت بنز سی دویست،حدود چهل هزار دلار است.
22:25  1395/07/16

گزارش
فرزاد
3

همین اختلاف قیمت بین خودروهایی با پلاک مناطق آزاد و پلاک ملی مشخص میکنه که حتی با دلار بی رحمانه ۳۵۰۰ تومنی چه کلاهی به سر مردم میذارن و میشه با یک,سوم قیمت فعلی خودرو به دست مشتری برسه با وجود اینکه قیمت مناطق آزاد هم حداقل ۳ برابر بیشتر از قیمت واقعی و جهانی خودرو است.
اگر به یک دزد تهمت دزدی بزنی تو این دنیا جیذ میشی و آبروت رو میبرن، پس سعی کن امر به منکر و نهی از معروف رو بکنی!
10:37  1395/07/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
4

من جای این واردکننده ها بودم فقط ماشین هایبریدی وارد میکردم تا لاقل خیالم راحت بشه پول کم تری میره توجیب دولت.
با این قیمت نه سری 3 ارزش خرید داره نه مخصوصا سی کلاس.
هر کس میخواد این قدر هزینه کنه اول میره سراغ شاسی بلند.
01:09  1395/07/16
گزارش
پاسخ دادن
بهنام طیبی
0

شاید واردات هیبریدی ها دشوار که کسی نمیاره
16:01  1395/07/16

گزارش
محمد
5

اینجا صحبت از سدان های اسپرت است نه شاسی بلند، کسی که لذت رانندگی با این مدلها را تجربه کرده باشد سراغ شاسی بلند نمیرود!
19:50  1395/07/16

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
3

به بهنام عزیز: باهات موافقم.البته نبود زیرساخت هم مهمه. شایدم مافیایی پشت این قضیه هست.
به محمد عزیز: بحث سر بازار ایرانه. اینجا قیمت خیلی مهمه نه سگمنت خودرو. توی عامه مردم و همونایی ک خریدار این دست خودروها هستن بررسی کنی متوجهش میشی.
مثلا پرفروش ترین شاسی بلند این رده ی قیمتی ب ام و ایکس 4 ه. درحالی ک فقط فروش این مدل از کل سدان های این رده قیمتی بیشتره. اگر فروش لکسس ان ایکس هم اضافه کنیم اختلاف زیاد و جندبرابری داره با فروش سدان های این رده.
23:33  1395/07/16

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی تحویل اسفند403 : سلام دوستان ،بله به من گفتن 1400نفر جلو شما هستن وتقریبا سه ماه دیگه بهتون میدیم ماشین ،ماهم تصمیم گرفتیم تبدیل کنیم به جی ال ولی اونایی که نوبتشون نزدیکه صبر کنید ،ما 17 آذر پذیرش شدیم
فرهادj7 : سلام ثبت نام23بهمن1403 فاکتور 27خرداد 1404 کارت خودرو آمده هنوز خبری از ماشین نیست
شاهین تیرماه : سلام من ۱۸ اردیبهشت تکمیل وجه کردن ۲۰ اردیبهشت سلام ثبت شده هنوز فاکتور نشدم
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : باسلام دوستان عزیز از این بابت خیالتونو راحت کنم که تا یکسال 2سال باید منتظر شاهین جی باشیم چون مدیرعامل سایپا امروز خودش گفت روزانه دوتا شاهین جی تولید میشه ،،،هر حرفیم که این کارشناسای سایپا موقع زنگ زدن میگن همشسششش دروغه من که خودم دیگه بیخیال شاهین شدم دیگه میخوام فراموش کنم حالا هر موقع تونستن فاکتوز میکنن😞 هر کی ام که دیدید ماشینشو تحویل گرفته بدونید یه آشنا مدیر داخل سایپا داشته بی شک
حسین : درضمن هیج کس از دوستانی که تشریف آورده بودن، فاکتور نشدن. فقط دو نفر تبدیل به جی ای زدن. بقیه دست از پا درازتر برگشتیم. و در پایان دم کسایی که اومدن گرم. خیلی ها از راه دور اومدن و دستمریزاد بهشون
حسین : درخصوص جریمه: براساس درصد نوشته شده در قرارداد جریمه میدن در صورت تبدیل مبلغ جریمه تغییری نمیکند (حذف نمیشد) خط تولید 5 روز در هفته فعاله فقط
محمد : کسی ثبتنام دو مرحله ای بوده که تحویل مرداد یا شهریور باشه؟ میخوام ببسنم دعوت نامه براشون اومده و اگه اومده چقد قبل تاریخ قرارداد دعوتنامه میاد؟
حسین : سلام و عرض ادب خلاصه ای از کارهایی که امروز در تجمع انفاق افتاد: تعداد حاضرین حدود 20 25 نفر اکثرا شاهین جی - شاید CVT و پلاس هم بود. (یه دونه هم کوئیک بود خخخ) تا ساعت 14:30 بودیم با مدیر فروش و بازاریابی هم کلی صحبت کردیم. ظاهرا مشکل سانروف دارن الویت تولید در صورت تامین سانروف به ترتیب: شاهین پلاس (50 الی 60%)، شاهین CVT (20 الی 30%) و نهایتا شاهین جی (کمتر از 10%) یعنی اگه 100 تا سانروف داشته باشن، نهایتا 5 تا 10 تا شاهین جی تولید میکنند. تعداد تولید در روز: شاهین پلاس 40 تا 50 عدد شاهین CVT راستش یادم نیست چی گفت شاهین جی گاهی 2 تا گاهی 5 تا شایدم 12 تا در روز شاهین جی ال هم یادم نیست ولی تعدادشون بیشتر از قبلی ها بود. و گویا اصلا هم نیاز نمیبیند تا سانروف ها رو به شاهین جی اختصاص بدن. حرف همه شون هم اینه که: شاهین جی ها تبدیل بزنن به شاهین جی ال تا زودتر صاحب ماشین بشن. نظر منو بخواهید اینه ابتدا ببنید د چند نفر از شما جلوتره اگه زیر 500 نفر هستید تبدیل نزنید اما اگه بالای 500 نفر جلوتر از شماست به نظرم نبدیل بزنید.
ناشناس : سلام شاهین جی ال میبخشید چطوری نشسته توی سیستم ینی وقتی وضعیت خودرو میزنیم چی نوشته؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییگ آر اس 11ام تا 26 خرداد : شما فاکتور شدین چندین بودین؟؟؟
کوییک آر اس : شما فروش فوری بوده ؟؟؟؟؟؟مدل ماشینتون چی بود؟؟؟
آریزو 5 : سلام در پنل کاربری سایت مدیران خودرو تیک تحویل خودرو زده میشه
اطلس جی دی : روند فاکتور خوابید ، باز مردن
اطلس جی : سلام یعنی ممکنه تا شهریور تحویل بدن ماشین رو به خدا من که یه افسرده بدبخت شدم نه پول دارم نه ماشین نه طلا نه هیج انگیزه ای برای ادامه زندگی ...خدا مسئولین سایپا رو به سزای اعمالشون برسونه بگید آمییین
کوییک : واقعااااا چطور دلتون میاد با اعصاب مردم بازی کنید وبیای دروغ بنویسی چطور 28 اردیبهشت فاکتور شدی من 27 اردیبهشتم فاکتور نشده شرکتم هم زنگ زدم میگن تا 25 اردیبهشت فاکتور شده
اطلس سواران : لعنت بر سایپا چقدر باید صبر کنیم تاخیر 1 یا 2 ماه کجای دنیا دیدید 8 ماه تاخیر در تحویل ماشین این تاخیر نیست یه جور دزدی و فریب مردم
یاغی : دوستان عزیزم،دیدن این پیج برای امشب کافیه،با اجازتون میرم بخوابم،شب بخیر
کوییک آ ر اس : بله منم دقیقا وضع شما رو دارم 30 روزه ثبتنام کردم 27 اردیبهشت پول ریختم و28 برام ثبت شده وتا امروز که زنگ زدم یکیش گفت تا 15 اردیبهشت فاکتور شده وتا روز چهارشنبه هفته پیش بهم گفتن تا 25 فاکتور شده
کوییک آر اس : باید صبر کنید تا چراغ تحویلتون هم روشن بشه بعد از اینکه چراغ تحویلتون روشن شد 5 روز الی دو هفته طول می کشه تا ماشین به دستتون برسه