تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی

 

تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی

 
آلمان‎ سرزمینی است که عاشقان فراوانی دارد؛ عاشقانی که وجه اشتراک اکثر آنها علاقه به فناوری روز و نظم و انضباط بالاست. در این میان علاقه‎مندان به اتومبیل‎های روز شاید دوچندان عاشق این کشور و برندهای پیشگام آن باشند.
 
وقتی به صنعت خودروی این کشور نگاهی می اندازیم با نام‎های بزرگی مثل مرسدس بنز، ب ام و، آئودی، فولکس واگن، پورشه و اوپل روبرو می‎شویم که هر کدام جزو بازیگران اصلی این صنعت در دنیا بوده و نوآوری‎های زیادی را به جهانیان معرفی کرده‎اند.
 
این برندهای مطرح در کنار رقابت با خودروسازان سایر کشورها، رقابت داخلی بسیار تنگاتنگ و شدیدی را هم در داخل آلمان با یکدیگر دارند که زمینه‎ساز پیشرفت آنها در طول دهه‎های اخیر بوده است.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
بنز و ب ام و – نام‎هایی که با شنیدن آنها ناخودآگاه مفهوم رقابت به ذهنمان خطور می‎کند – در سال‎های گذشته شاهد حضور یک رقیب جدی در کنار خود بوده‎اند؛ رقیبی با اسم مستعار ارباب حلقه‎ها که با حمایت‎های فولکس واگن اکنون به جایگاهی رسیده که خود را در رتبه هفتم لیست 10 برند خودرویی ارزشمند می‎بیند.
 
بنز، ب ام و و اینک آئودی که تشکیل دهنده مثلث پیشتاز و البته لوکس صنعت خودروی آلمان هستند.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
این سه برند تقریبا در هر رده یک نماینده شایسته داشته و رقابتی بسیار شدید با یکدیگر دارند. یکی از این رده‎ها، کلاس خودروهای کامپکت است که در آن مرسدس بنز با A کلاس، ب ام و با سری 2 و آئودی با A3 حضور دارند.
 
اما هدف این تست، مقایسه نسخه‎های استاندارد نیست؛ بلکه نسخه‎های تقویت شده توسط بخش پرفورمنس این سه برند مطرح روبروی هم قرار گرفته و در پیست بر سر کسب بهترین زمان با یکدیگر به مسابقه خواهند پرداخت. نماینده‎ها عبارتند از:
 
– مرسدس AMG A45 با موتور 2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ به قدرت 380 اسب بخار (280 کیلووات) و گشتاور 475 نیوتن متر، گیربکس هفت دنده دو کلاچه
– آئودی RS3 با موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر توربوشارژ به قدرت 367 اسب بخار (270 کیلووات) و گشتاور 465 نیوتن متر، گیربکس هفت دنده دو کلاچه
– ب ام و M2 با موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ به قدرت 369 اسب بخار (272 کیلووات) و گشتاور 465 نیوتن متر، گیربکس شش دنده دستی
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
با نگاهی گذرا به مشخصات و خروجی موتورها، اولین نکته‎ای که به چشم می‎خورد اینست که مرسدس AMG از کمترین حجم موتور بیشترین قدرت را استخراج کرده است که نشان از مهندسی فوق العاده موتور A45 دارد
 
. از سوی دیگر ب ام و که همواره به موتورهایی با راندمان بالا معروف بوده، این بار عملکرد چندان خوبی نداشته و با وجود حجم و تعداد سیلندر بیشتر قدرت کمتری نسبت به رقیب ستاره دارد.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
همچنین جعبه‎دنده M2 قابل مقایسه با دو رقیب نبوده و سرعت عمل به مراتب پایین‎تری خواهد داشت.
 
برای مقایسه این سه رقیب هموطن به پیست دو کیلومتری Norwell Motorplex در استرالیا می‎رویم؛ پیستی که با داشتن مسیر مستقیم نسبتا طولانی و پیچ‎های متنوع محلی مناسب برای ارزیابی توانایی‎های مسابقه‎ای است.
 
برای استفاده از حداکثر قابلیت‎ خودروها، کریس آتکینسون پشت فرمان هر سه خودرو نشسته و بهترین زمان طی یک دور پیست برای هر کدام ثبت خواهد شد.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
لازم به ذکر است که آتکینسون راننده اسبق مسابقات رالی قهرمان جهان (WRC) بوده و بین سال‎های 2004 تا 2008 برای تیم سوبارو رانندگی کرده است.
 
قبل از شروع مسابقه یک تست شتاب و ترمزگیری انجام شد. نکته جالب اینکه در تست ترمزگیری هر سه رقیب عملکرد بسیار مشابهی داشتند.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
آنها با طی کردن مسافتی در حدود 37.5 متر در 2.9 ثانیه از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به حالت سکون رسیدند. اما در تست شتاب‎گیری A45 با کسب زمان 4.2 ثانیه سریع‎ترین بود. RS3 و M2 هم به ترتیب زمان 4.4 و 4.9 را ثبت کردند که هر دو نسبت به زمان اعلامی در کاتالوگ کندتر بودند.
 
با این حال آتکینسون در سوالی مبنی بر اینکه کدام خودرو در پیست سریع‎ترین خواهد بود عنوان کرد که اگر بتواند کنترل چرخ‎های عقب M2 را در دست بگیرد، ب ام و برنده خواهد شد.
شروع کننده مسابقه A45 بود که در نهایت بهترین زمان ثبت شده برای یک دور پیست برای آن برابر با 1:04.92 بود.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
دومین زمان سریع A45 برابر با 1:05.04 بود که اختلاف ناچیزی با سریع‎ترین دور داشت. بعد از نماینده مرسدس-ای ام جی، نماینده آئودی شروع به طی یک دور پیست کرد.
RS3 در نهایت بهترین زمان برابر با 1:04.60 را کسب کرد، در حالی که دومین دور سریع آن برابر با 1:04.92 بود؛ 
یعنی دقیقا مساوی با بهترین زمان به دست آمده برای A45!
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
بعد از این دو، نماینده باواریایی‎ها وارد پیست شد.
 
M2 اگر چه روی کاغذ شانس زیادی برای برنده شدن نداشت، اما در عمل کاملا متفاوت ظاهر شده و در همان ابتدا سریع‎تر از رقبا احساس شد.
 
آتکینسون در ابتدا با خاموش کردن سیستم‎ها کمکی زمان 1:04.16 را با M2 ثبت کرد که با این رکورد نماینده ب ام و برنده مسابقه بود.
 
با این حال آتکینسون با روشن کردن همه سیستم‎های کمکی حتی به زمان بهتر 1:03.80 هم دست پیدا کرد تا اختلاف M2 با دو رقیب بیشتر شود.
 
نتایج به دست آمده آن قدر نزدیک بهم و تا حدودی تعجب برانگیز بود که تیم تست تصمیم به برگزاری مجدد مسابقه گرفت.
 
در مرتبه دوم A45 اندکی رکورد خود را بهبود بخشید و زمان 1:04.76 را ثبت کرد که البته باز هم نسبت به RS3 و M2 کندتر بود؛ چرا که RS3 رکورد قبلی خود را (1:04.60) عینا تکرار کرد و M2 هم زمان 1:04.56 را به دست آورد.
 
به هر حال M2 با اختلاف حدود یک ثانیه در بهترین زمان ثبت شده، به عنوان سریع‎ترین کامپکت آلمانی در پیست Norwell Motorplex دست پیدا کرد.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
بعد از اتمام تست آتکینسون به تجربه خود در مورد خودروها پرداخت. او از کم‎ فرمانی (Understeer) مرسدس گلایه کرده و گفت که برخی مواقع برای بدست آوردن چسبندگی هیچ راهی جز کم کردن سرعت وجود نداشت.
 
آئودی RS3 با وجود حرکت‎های بیشتر بدنه، رفتارهای مشابهی با خودروهای رالی داشته و عبور از پیچ‎ها با آن با سرعت بیشتری امکان‎پذیر بود.
 
این راننده حرفه‎ای در مورد M2 هم گفت که سیستم‎های کمکی راننده گهگاه آزاردهنده بوده و بیش از حد در رانندگی دخالت می‎کنند.
 
در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که برخلاف نمایندگان مرسدس و آئودی که به برخی از آپشن‎های فنی، ظاهری و رفاهی مجهز شده بودند، نماینده ب ام و به صورت استاندارد و بدون آپشن‎های جانبی گام به میدان گذاشته بود!
 
نتیجه‎ای که می‎توان از این تست گرفت این است که موتور و گیربکس و اعداد و ارقام مربوط به آن به تنهایی برای برنده شدن در یک مسابقه کافی نبوده و فاکتورهای دیگری برای کسب عنوان نخست لازم است؛ فاکتورهایی مثل پایداری، دینامیک بالا و هندلینگ عالی که ب ام و به خاطر آنها از قدیم زبانزد بوده است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , بی ام و , مرسدس بنز , ائودی , خودرو المانی , خودرو اسپرت , واردات خودرو , تست خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علي
1

با سلام
ببخشيد مي شه منبع خارجي اين مقايسه رو ذكر بفرماييد و چرا تو هيچ سايت يا مجله خارجي كه A45 رو تست كردند اسمي از كم فرماني نبردند ولي اين بنده خدا به كم فرماني رسيده ؟؟؟؟؟؟
ممنون
09:04  1395/07/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 ۰۳/۰۳ . مشهد : دوستان و رفقا ؛ انشاالله که هیچ افزایش قیمتی در کار نبوده و نیست . بی خودی جو رو متشنج نکنید و اعصاب خودتون رو بهم نریزید . به خدا توکل کنید . خیره انشاالله
امیر،اردیبهشت : دوستان سلام ،من واریز ۸ اردیبهشت بودم ۱۰ روزه تحويل گرفتم تغییر رنگ اومد براتون اگه نخواستین تغییر بدین جای نگرانی نیست یک هفته تا ده روز بعدش سفید براتون فاکتور میشه از منم همینجوری شد،انشالله زودتر تحويل بگيريد همگی
X5 03/03 . مشهد : مگه میشه که فقط برای شما دعوتنامه اومده باشه اونم با افزایش قیمت ؟؟؟!!! در هیچ سایت و گروهی خبری از افزایش قیمت محصولات کرمان موتور نیست تا همین الان !!! فک کنم از بس استرس افزایش قیمت داری که خواب نما شدی رفیق !!!
X5 03/03 . مشهد : مگه میشه فقط برای شما دعوت نامه اومده باشه !!!؟؟؟ داخل هیچ سایت و گروهی هم خبری از افزایش نیست !!! از بس نگران این افزایش قیمت ها بودی ، مثل اینکه خواب نما شدی رفیق ...
رضا v1p تحویل 30بهمن : سلام دوستان من تحویل 30بهمن پیش فروش هستم مرحله اول واریز رو دقیقا روز اول انجام دادم ولی مرحله تکمیل وجه رو دقیقا برا روز آخر گذاشتم الان می‌خوام بدونم بر اساس شماره قرارداد زودتر فاکتور میشه یا بر اساس زمان واریز تکمیل وجه
J7 : جمع بشیم دم صمت و تجارت این چه وضعیه نه به گرانی
J7 : از کجا بیاریم بدیم من ماشین صفرمو فروختم ثبت نام کردم شاهین فروختم 930الان شده 1400 کرمان موتور هر روز افزایش میده
J7 : لطفا یکبار هم شده پشت هم باشیم از حقمون نگذریم
J7 : سلام لطفا جمع بشیم بریم برای اعتراض خدارو خوش نمیاد از کجا بیارین بدیم من 6شهریور ثبت نام کردم شاهین صفر فروختم 930الان شده1400 از اینور هر روز افزایش میدن کلی ضرر کردم
j7 : سلام کلا چقد در اومده با این افزایش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوئیک اس : منم همین الان اعلام می کنم حالت خوش نیست
نازنین : سلام همین الان اعلام کردند 9 شهریور کویبک اس فاکتور شده
A&M : به اشکی::خدا لعنت کنه سایپا رو که باید بکوبیم بریم اون خراب شده سایپا مدرک نشون بدیم تا ماشینی که پولشو چند ماهه دادیم بهمون با منت بده ،،اشکی توام خواهشا نیا چرتو پرت نگو با اعصاب ما بازی نکن ،،ببرم زن و بچه هامو نشون بدم بگم سوار موتوریم ؟؟ای خدا یه عقلی هم بده به تو.سابیدی مغزمونو ولمون کن دیگه
اطلس جی : این سری درب مجلس بریم فکر کنم بهتر جواب میده
پیش فروش ساینا تک بهمن : والو فکر نکنم این قدر روابط عمومی شرکت سایپا بیکار باشه بیاد اینجا پیام بده و پیام بخونه فکر کنم سر کاریه
ساینا اس تک پیش فروش : واریز اولیه بیست پنج اسفند پارسال و تکمیل وجه یازده شهریور . تحویل زده بود هفته چهارم مهر . هنوز فاکتور نشدم
سبحان : سلام اولا نمیصرفه مخزن بزرگ بگیری 90 میلیون بیشتر از مخزن کوچک 1_ صندوق مخزن کوچک فضای بیشتری بهت میده هردو کنار هم بزارید متوجه میشید.ولی توی زدن گاز نیم کیلو اگه بگیره چون مخزن بزرگ 10 کیلو زدم مخزن کوچک هم زدم 9/8 تقریبا گرفت میشه گفت همون 10 برای خودم هم سواله واقعا. 2_ میتونی 90 میلیون رو بذاری تو جیبت فقط گاز بزنی یا بنزین اونم چند سال. 3_توی وزن کپسول گاز چند کیلو سبکتر هستش واقعا تاثیر داره همه اینا. 4_همه مخزن کوچک سیمی هستن وعالی برای یکسال بعد، چون کلا برقی واقعا بعد یکسال مشکلات خودشو نشون میده. 5_وقتی سرنشین عقب میشینه مثلا هردو خودرو خودتون نگاه کنید مخزن بزرگ تقریبا می چسبه به زمین ولی مخزن کوچک نه .اینارو همه خودم کارشناسی تست کردم و مخزن کوچک گرفتم بیشتر بخاطر اون 90 میلیون اختلافه که واقعا ظلمه. دیگه خود دانید دوستان . اینم بگم کاسب جماعت دنبال سود برا خودشه دوستان گول بقیه نخورید یا علی
عبادی : کوییک اس ثبت نامی امروز نگاه کردم فاکتور شده رنگش رو زده سفید شیری. درصورتی که قبلا سفید بود . نمیدونم سفید شیری همون کرمی هست یا سفید معمولی
رضا : خبری از تحویل هفته 4 مهرماه دو گانه سوز نشد، تاخیر تا کی؟ سایپا چرا نمیتونی خودرو تحویل بدی، الکی ثبت نام جدید میکنی اول تعهدات قدیمی را فاکتور کن بعد ثبت نام کن، با این کار روز به روز به معوقات اضافه میشه و بحران پشت سر بحران، یا علی ام شاله گوش شنوا باشه با این افزایش قیمت ها
Hosin : دوستان من ترس افزایش قیمت دارم به والله دیگه ندارم از خرداد ثبت نام کردم تا الان 3بار افزایش قیمت بهم خورده