برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها

 

برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها

 
رنو ساندرو استپ‌وی هنوز نیامده غوغا به پا کرد و در مدت نیم ساعت، ۴۰۰۰ دستگاه از آن فروخته شد. پیمان کارگر مدیر شرکت رنوپارس در مراسم رونمایی از این خودرو ضمن پیش‌بینی استقبال خریداران از این خودرو گفته بود: «اگر به بازار رنو ساندرو نگاه کنید الان نیاز بازار دو برابر تولیدی است که انجام می‌شود و لذا رنو ساندرو استپ‌وی که امروز رونمایی شد اطمینان داریم مجددا تقاضای بازار را دو برابر می‌کند. وقتی مشتری ایرانی این خودرو را می‌خواهد من چرا بگویم که این خوب یا بد است. این خودرو دارای قیافه آفرود و شاسی بلندتر نسبت به رنو ساندرو است و امکاناتی را می‌دهد که می‌توان از آن در خارج از شهر استفاده کرد ولی دو دیفرانسیل نیست اما تنوع جدیدی برای جوانان ایرانی است و خودرویی خانوادگی است.»
 
ساندرو استپ‌وی را نخستین بار شرکت رنوی برزیل در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک خودرو «کراس اوور» رونمایی کرد. این خودرو با برند داچیا و رنو در سال ۲۰۰۹ به بازار جهانی معرفی شده و آمار فروش خوبی را ثبت کرده است. همچنین نسل جدید ساندرو استپ‌وی در سال ۲۰۱۲ رونمایی شده است. استپ‌وی در رده خودروهای هاچبک کراس یا همان شبه‌شاسی‌بلندها قرار می‌گیرد و از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی با رنو ساندرو هاچبک دارد. از نظر کیفی ساندرو استپ‌وی با استانداردهای رنو فرانسه تطبیق داده شده است و نمره قبولی بالایی را از کمپانی مادر دریافت کرده است. با توجه به سلیقه این روزهای بازار کشور و استقبال زیاد هنگام پیش‌فروش، و سابقه خوش ساندرو، پیش بینی می‌شود ساندرو استپ‌وی نیز فروش خوبی در بازار ایران داشته باشد. رنو استپ‌وی در ۶ رنگ مشکی، سفید، قرمز، آبی، خاکستری و نقره‌ای تولید خواهد شد. قیمت مدل اتوماتیک این خودرو ۵۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت مدل دنده‌ای ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است.
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
مشخصات فنی
 
موتور استپ‌وی همان موتور مدل K4M است که روی تندر۹۰ و ساندرو معمولی نصب می‌شود و ۶/۱ لیتر حجم دارد. این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. در بخش جعبه‌دنده (گیربکس)، نسخه اتوماتیک، مانند مدل‌های AT تندر۹۰ و ساندرو، یک جعبه دنده چهار سرعتی دارد. حالت تیپ ترونیک و دکمه رانندگی در جاده‌های لغزنده و برفی هم در این جعبه‌دنده وجود دارد. اما جعبه‌دنده پنج سرعتی مدل دنده‌ای بهبود پیدا کرده است. عمده‌ترین ارتقا فنی در ساندرو استپ‌وی نسبت به مدل‌های دیگر، بروز رسانی‌های جزئی و نرم افزاری است که تفاوت‌های قابل توجهی را به وجود آورده است. مثلا با این بروز رسانی ها، مصرف سوخت استپ‌وی در نسخه دنده‌ای و اتوماتیک حدود ۳/۰ لیتر نسبت به مدل‌های ساندرو معمولی کم‌تر است. استپ‌وی هم‌چنین می‌تواند به دور موتور بیش‌تر از ۶۰۰۰ آر‌پی‌ام دست یابد.
 
از جمله معدود تغییرات فنی استپ‌وی نسبت به مدل‌های عادی ساندرو می‌توان به استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و تغییرات جزئی گیربکس در راستای رفع مشکل روغن ریزی از ناحیه نزدیک به پلوس‌ها اشاره کرد که اشکالی متداول برای خانواده تندر ۹۰ به حساب می‌آید. براساس اطلاعات رسمی کمک فنرهای عقب ساندرو استپ‌وی نیز با ساندرو هاچ بک متفاوت است. ساندرو استپ‌وی نسبت به مدل هاچبک ساده ارتفاع بیشتری دارد و حدود پنچ سانتی‌متر از ساندرو معمولی بلندتر است. تغییرات نسبتا جزئی استپ‌وی باعث شده است تا نسبت به مدل هاچبک معمولی حدود ۵۲ کیلوگرم افزایش وزن داشته باشد.
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
طراحی ظاهری رنو ساندرو استپ‌وی
 
ساندرو استپ‌وی تفاوت عمده ای با نمونه سوپر مینی (هاچ بک) ندارد اما تفاوت در نوع رنگ آمیزی سپرهای عقب و جلو، باربند و قطعات زینتی اطراف گل‌گیر و رکاب خودرو در مدل استپ‌وی مشهود است. یکی از مهمترین نکته‌ها به تغییر رینگ‌های استپ‌وی مربوط می‌شود که در کنار حذف لبه زیرین سپر جلو، باعث تفاوت ظاهری خودرو شده است. باربند و اختلاف ارتفاع دو خودرو کاملا حس بلندتر بودن ارتفاع استپ‌وی را به شما می‌دهد. جلو پنجره و نوع چراغ‌ها نیز در مرحله بعد توجه را به خود معطوف می‌کند.
 
برای تشخیص ساندرو استپ‌وی دستی و اتوماتیک بهتر است بدانید زه جانبی، دستگیره و آینه در مدل اتوماتیک همرنگ بدنه، و در مدل دستی بی‌رنگ است. تفاوت‌های یاد شده باعث شده استپ‌وی بسیار متفاوت با خودرویی باشد که از آن متولد شده است؛ در هر حال، اختلافات اگرچه ساده هستند اما تاثیر زیادی روی ظاهر خودرو گذاشته‌اند و توقعات را به عنوان خریدار یک هاچ بک ارزان قیمت غیر چینی تا حد زیادی برآورده می‌کنند.
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
تجهیزات و امکانات
 
استپ‌وی از نظر امکانات در سطح معمولی قرار دارد. دو کیسه هوا، شیشه‌های برقی مجهز به گرمکن، آینه جانبی برقی، سیستم صوتی CD، MP3 و USB با چهار باند، مه‌شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، شيشه بالابر برقي جلو و عقب، سيستم ضد سرقت (Immobilizer)، كامپيوتر اطلاعات سفر از جمله امکانات این خودرو هستند. با این وجود، و در مقایسه با خودروهای چینی این رده، کمبود امکانات دیگری از قبیل سنسور دنده عقب، ضبط و باند مناسب و دلخواه، صندلی زیبا، و سان‌روف در مقایسه با مدل‌های چینی کاملا مشهود است.
 
ایمنی
 
براساس استاندارد Euro NCAP، دو نوع تست برخورد از مقابل و جانبی روی استپ‌وی انجام شده است که در تصادف روبرو، خم شدن ستون‌های A و در تست تصادف جانبی، ضعف بدنه در جذب نیروی تصادف، دلیل کاهش امتیاز ایمنی عنوان شده است. البته رنو با مهندسی خوب خود موفق شد تا در زمان ارائه نسل دوم، با چند تغییر نسبتا کوچک، ۴ ستاره ایمنی را برای ساندرو کسب کند. متاسفانه فعلا برنامه‌ای برای عرضه این مدل ۴ ستاره در بازار ایران وجود ندارد. در تست انجام گرفته تصادف از مقابل هم آزمایش با موفقیت انجام شد و فقط در آزمایش سنگین تست جانبی بوده که به آدمک آسیب رسید و خودرو نمره ضعیفی گرفت. در واقع از این اتومبیل انتظار می‌رود امکاناتی مانند کنترلر پایداری خودرو و کیسه‌های هوای کناری را کامل داشته باشد.
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
درو دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است و از ترمز ABS به همراه EBD که تولید شرکت بوش است بهره می‌جوید. این نوع ترمز علاوه بر عدم سر خوردن در جاده از انحرافات جانبی نیز جلوگیری می‌کند و تسلط بیشتری برای راننده فراهم می‌کند. ترمز‌های جلو دیسکی تهویه شونده و ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند که سیستمی قدیمی و ساده در استاندارد‌های سال ۲۰۱۶ به حساب می‌آید.
 
تجربه رانندگی
 
ساندرو استپ‌وی دنده‌ای را می‌توان یکی از جذاب ترین خودروها بازار کمتر از ۵۰ میلیون تومان دانست. زیرا شما با این بودجه یک خودروی هاچبک کراس اروپایی دارید که رانندگی با آن لذت زیادی دارد. در ساندرو استپ‌وی نسبت به ساندرو به لطف گیربکس ارتقا یافته، فاصله تعویض دنده‌ها کمی کوتاه شده است و شتاب‌گیری به مراتب بهتر است. هم‌چنین، به دلیل ارتفاع بالاتر بدنه از شاسی مقدار بیشتری از ناهمواری‌های جاده را جذب و در نتیجه سواری نرم‌تری را ارائه می‌کند. این خودرو به دلیل وزن نسبتا سبک در سطح شهر مانورپذیری خوبی دارد ولی در جاده‌های کوهستانی در مانور دادن با استپ‌وی باید کمی محتاطانه عمل کرد. در کل می‌توان گفت که ساندرو استپ‌وی در نسخه دنده‌ای به مراتب جذاب‌تر از بسیاری از رقبای چینی هم رده قیمتی خود است. مخصوصا اینکه استهلاک به مراتب کمتری را دارد و سواری کم سر صداتری را تجربه می‌کنید. در کابین ساندرو استپ‌وی اتوماتیک، امکان تنظیم ستون فرمان وجود دارد که در نسخه دنده‌ای دیده نمی شود. رانندگی با خودرو تا حد مطلوبی راحت و بی‌صدا است. سیستم تعلیق عملکرد خوبی دارد در حد یک خودرو اقتصادی اتوماتیک با قیمتی در محدوده ۶۰ میلیون تومان باشد و می‌توان گفت نسبت به رقبای چینی یک پله بالاتر قرار می‌گیرد.
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
قیمت و شرایط بازار رنو ساندرو استپ‌وی
 
شاید مهمترین نکته در محصولات رنو که در داخل تولید می‌شوند نسبت قابل قبول بین قیمت و کیفیت آن‌ها باشد با این حال افزایش قیمت ساندرو استپ‌وی در مقایسه با ساندرو معمولی توجیه منطقی چندانی ندارد. قیمت تعیین شده برای ساندرو استپ‌وی دنده دستی حدود ۴۶ میلیون تومان و برای مدل اتوماتیک حدود ۵۳ میلیون تومان تعیین شده است.
 
بسیاری از مشتریان، عمده ضعف اصلی خانواده ساندرو،  ال ۹۰، و تلیسمان را ضعف در طراحی داخلی کابین و کمبود امکانات و آپشن‌های رفاهی می‌دانند. با این وجود، چون در حال حاضر بیش‌تر خودروهای با قیمت زیر ۷۰ میلیون تومان در بازار کشور خودروهای بی‌کیفیت یا چینی هستند شانس چندانی برای خرید خودرو‌های دست دوم شاخص هم وجود ندارد، ساندرو استپ‌وی را می‌توان جذاب‌ترین و باکیفیت‌ترین خودرو غیرچینی معرفی کرد. رنو ساندرو استپ‌وی با این ظاهر و مشخصات فنی در این بازه قیمتی هیچ رقیبی ندارد و به راحتی می‌تواند تا مدت‌ها یکه‌تاز بازار باشد.
 
مزایا:
۱- کیفیت خوب مونتاژ
 
۲- کیفیت مناسب قطعات داخلی و کیفیت رنگ تایید شده
 
۳- عملکرد خوب موتور و استهلاک پایین
 
۴- گیربکس نرم و به نسبت دقیق
 
۵- مصرف سوخت مناسب
 
۶- فضای داخلی مناسب
 
۷- قیمت رقابتی
 
۸- ایمنی که حداقل تایید رسمی دارد
 
۹- ابعاد مناسب خودرو برای استفاده شهری
 
معایب:
۱- طراحی قدیمی
 
۲- ارگونومی داخلی نه چندان خوب
 
۳- امکانات کم
 
۴- تنوع رنگ کم با توجه به شرایط فعلی
 
۵- نبود شرایط فروش اقساطی
 
۶- سیستم صوتی نه چندان قوی
 
۷- استفاده زیاد از پلاستیک سخت در کابین
 
برسی ساندرو استپ‌وی:عزیز ایرانی ها
 
 
 
 

منبع

دی جی کالا

برچسب : خودرو , رنو ساندرو , استپ وی , سایپا , پارس خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

کیوان
0

ماشین فوق العاده ای نیست ولی صد شرف داره به این ماشینهای سرهم بندی شده چینی که سوار شدنشان مایه آبروریزیه و هر لحظه ممکنه تولیدشان متوقف و رو دستتان باد کنه
13:16  1395/10/02
پاسخ دادن
محمد
0

مهمترین اصل کیفیته که این ماشین داره ، 400 مدل بچه گول زنگ که روی جک و جونورا ی بی شناسنامه هست یه طرف، کیفیت یه طرف.
13:14  1395/10/02
پاسخ دادن
اهل فهم
1

ترمز عقب دیسکی...مزخرفه.....یه چینی دارم 3 ساله....ایکس 33 اتومات عالیه عالی....خستگی در سفر معنا نداره....ترمز ها شگفت انگیز...چین بزودی بازار دنیا را تصاحب میکند..
08:40  1395/10/02
پاسخ دادن
اهل فهم
3

ببخشید ترمز عقب کاسه ای ....مزخرفه....
10:17  1395/10/02

امیر00
0

بسیار نرم و خوبه
01:17  1395/10/02
پاسخ دادن
milad
2

سلام بسیار مفید وجامع باتشکر از دستنکاران سایت خسته نباشید
22:07  1395/08/02
پاسخ دادن
محسن
5

سلام
اينجوري كه من شنيدم اين خودرو هم مثل رنو ساندرو تعادل جاده اي خوبي نداره به خصوص كه اگه تو ايران بدنه شو مونتاز كنن به قول معروف نميتونن آيرو ديناميكشو خوب در بيارن تو شهر ما چند تاش چپ كرده.
00:09  1395/07/29
پاسخ دادن
حامد
7

بین چند تا تحویل شده که توشهر ؟؟؟؟؟شما چند تاش چپ شده باشه .پژو پارس سوار یک ستاره حالت خوبه؟
17:56  1395/08/02

محسن
0

منظور م ساندرو بود که چپ کرده
19:06  1395/08/02

مجید
15

هیچم عزیز ایرانی ها نیست اینم یه آشغالیه یکم بهتر از دیگر آشغال های داخلی مردم مجبورن بخرن وگرنه گمرک رو بردارید بعد ببینید اگه یه نفر اینو خرید !
12:38  1395/07/28
پاسخ دادن
AMIN
11

هزااار برابر سگ شرف داره ب این چینی های اشغال
منم منتظرم شرایط اقساطش اعلام بشه تا برم ثبت نام کنم
چرا نخرمش هم موتورش خوبه
اها خیلی از قطعاتش با ال 90 یکی هستش و این یعنی بعد 1 سال قطعه داره و مثل اون چینی های در پیتی بی قطعه نمیشه
00:04  1395/07/28
پاسخ دادن
مصرف کننده
20

سلام.ایرانی ها از بس بد بختن
میگن ماشین مثل خر لخت باشه و هیچی نداشته باشه فقط خواهشا خرابی نداشته باشه
آخه ان ممد اول با ۱۷ تومن بود کسی نگاشم نمیکرد.حالا رفته داداششم اورده..
خدایا چرا ما ایرانی ها اینقدر بد بختیم که باید ماشین ژاپنی و آلمانی رو با قیمت دو سه برابر جهانی بهمون بدن که نتونیم بخریم و بریم این کوفتهای کره و فرانسه و چین و ایرانی رو بندازن بهمون
22:51  1395/07/27
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

عزیز مصرف کننده گل گفتی.فقط یادت رفت که اصل مطلب یعنی کشور رومانی را بنویسی.اینم من بگم بدبختی اینه که نسخه از رده خارج ساندرو را مونتاژ می کرده اند که نه سیستم کنترلر پایداری خودرو دارد و نه ترمز کمکی.
12:23  1395/10/02

رامتین
16

اتفاقا ساندروی معمولی را بخوابونیم تعادل بسیار بهتری از استپ داره. کی گفته هر چی ارتفاع بیشتر ماشین نرمتر!!!! پس فراری با 127سانت ارتفاع کشکه!! خیلی عامیانه صحبت شد.
21:54  1395/07/27
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
2

اگر قرار بر این کارها باشه که همان تندر را با کمی خواباندن و تایر پهن تعادلش از هر دو بهتر میشه.دیگه چرا پول اضافی بابت اینها بدهند.
12:17  1395/10/02

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : خدا لعنتشون کنه زندگیمون به فنا رفت هرچی داشتیم فروختیم تو طرح مادران اسممون در اومد برا تارا الان نزدیگ ۳ماهه تکمیل وجه کردیم اما هیچ خبری نیست دستمونم از چاره کوتاهه فقط باید نفرین کنیم و بگیم اگه یک روز از تاریخ تکمیل وجه بگذره فورا حذف میشیم چرا الان ۳ماهه مردم رو معتل کردین و با پول مردم سود می‌خورید از گوشت سگ نجس تر دزدان بی پدرو مادر
امین : جناب شما شاهین اتوماتیک هستی ما شاهین پلاس هستم زمین تا آسمان فرق میکنه
قم شاهین : عزیزان فردا تکمیل وجه کنم برای جی ال. که ماشین بدستم میرسه؟
مریم ایکس 5ابان : مبارکتون باشه انشالله بشادی استفاده کنین...ببخشید شما چندم پلاک شدین؟چون برامنم 25ام شاسی شده بود و پریروز پلاک
محمد : پیش فروش بودین یا فروش فوری طرح عادی یا فرسوده یا مادران بودین؟
متخصص : سلام اگه ماشین زود میخایی گیرت بیاد تبدیل بزن وگرنه ۵ یا ۶ ماه تاخیر داره شاهین g
حواله شاهین جی سانروف : سلام شاهین جی پذیرش14 آذر امروز فاکتور شد،
انسان : خواهشا جعفری و شاهین دعوا نکنن مردم اعصاب ندارن در ضمن جعفری زبون درازی نکن زشته
محمد x5 تهران : سلام برادر لطفا اعلام کنید چه تاریخی شاسی زده شد، کی بیمه شد و چه زمانی پلاک شد انشالله مبارکتون باشه و به خوشی استفاده کنید
مریم j4 سفید مشهد : برای من از صدور بیمه تا پلاک ۲۰ روز طول کشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید اسدآباد : 15بهمن فاکتور شدم
شاهان : 207اتومات سقف فلز ب شیشه کسی اطلاع داره ببینم تبدیل ب شیشه فعال میشه
شاهان : یعنی تبدیل نمیزارن 207اتومات سقف فلز خرداد برا سقف شیشه کسی نمیدونه اطلاع رسانی کنید
ساینا : احتمالا این برای هزینه حمل هست برای سود تأخیر هم براتون پیام میاد مجدد
ساینا : دوست عزیز میشه بفرمایین چه تاریخی تحویل حضوری گرفتین؟؟؟
کوییک تحویل هفته چهار بهمن فاکتور 24 فروردین : تداوم بحران شماره‌گذاری خودروها و سردرگمی مردم با گذشت بیش ازچند هفته از آغاز فرآیند شماره‌گذاری خودروها در سال جدید، بحران ارتباطی میان نهادهای مرتبط با شماره‌گذاری خودروها همچنان بدون راهکار عملی باقی مانده است. اختلالات ناشی از ارتقای نرم‌افزاری و ناهماهنگی میان ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل وزارت صمت، وزارت ارتباطات و فراجا، موجب توقف یا کندی در روند صدور پلاک خودروهای صفر کیلومتر شده است. در برخی شرکت‌ها خودروها تا بیش از دو هفته در پارکینگ‌ها معطل مانده‌اند؛ موضوعی که نه‌تنها موجب افزایش هزینه‌های نگهداری برای شرکت‌ها شده بلکه مشتریان را نیز با بلاتکلیفی و تأخیر در تحویل مواجه کرده است. اینم از سایر دلایل ندادن خودرو بعد از تحقیقاتم
علی : دوستان یکی نتیجه کامل تجمع رو بگه خب رفتین اونجا چیکار کردین نه داد و بیدادی نه چیزی میگفتین بیناموسا کجای دنیا ماشین 8ماه تاخیر میخوره من 2هزار کیلومتر راه دارم تا اونجا ماشینم ندارم وگرنه به خدا میومدم کوتاه هم نمیومدم دوستان مث اینکه الکی 13 اردبیهشت 13اردبیهشت میکردن همش کشک بود
بشیر : من بودم رفتم اونایی که بودن دیدند شما هم اگه میخواستی به حقت برسی باید می آمدی ما حدود 15 نفر بودیم 8 الی 9 نفر خانم بودند دمشون گرم اگه حتی به 50 نفر میرسیدیم میرفتم کیمتر 15 پیش مدیر عامل در دو هفته آینده میرم راستی اون دسته از دوستان که خونه نشستن خدا وکیلی چطور رو اون میشه به آقا محمد و آقا رضا میگید: همین..؟ خب این رو میگفتی ؟ خیلی راست میگید خیلی بلدید می آمدی حرفت رو بزن من کاری به با ادب هاش ندارم اما بی ادبا باشمام جرات نداشتید بیاید 8 نفر خانم آمده بودن از ده مثل من و خیلی های دیگه او این جمع جوربزه داشتن حق کرفتنیه نه دادنی یاحق
کوییک تحویل اردیبهشت : دوستان لطفاً توجه بفرمایید این آخرین پیام من در این گروه است کوییک gxl سفید پیش فروش با موعد تحویل هفته آخر اردیبهشت 1404 ... پذیرش 3 دی ... تکمیل وجه 19 اسفند ... ماب التفاوت بیمه 2 اردیبهشت...فاکتور 4 اردیبهشت.. لاک مجازی 7 اردیبهشت .... تحویل حضوری امروز شنبه 13 اردیبهشت در مرکز تحویل حضوری شرکت سایپا انجام گرفت.... خودرو کاملاً سالم شسته شده و تر تمیز با تمام منصووبات تحویل شد و دارای نمد کاپوت بود و از تهران تا شهرستان زنجان اومدم هیچ سر صدایی و مشکلی از نظر فنی و ظاهری مشاهده نشد و در ظاهر خدا را شکر همه چی عالی و درست است .. لطفاً به شایعات منفی بافان در گروه توجه نکنید ، موفق و مؤید باشید.. خدانگهدار
کرقستان : سلام دوستان.این که باد میاد و شاخه میجنبه تا شهریور از تحویل ماشین خبری نیست😩