تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی 

 

تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی

 
محصولات شرکت ام جی موتورز که چند سالی است توسط عاملیت مجاز این شرکت یعنی مدیاموتورز پا به کشورما گذاشته است و این شرکت در پی افزایش فعالیت و نوسازی سبد محصولاتش مدل های جدیدی همچون GS و حال GT را به عنوان آخرین محصول این برند بسیار قدیمی انگلیسی که سهم آن در اختیار شرکت چینی سایک است، عرضه می کند.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
تاریخچه این شرکت فراز فرودهای بسیاری به خود دیده است که می توان به خریداری شدن این شرکت به همراه روور انگلستان توسط بی ام و و اشاره کرد در ادامه ام جی،روور به دست سایک چین افتاد و با استفاده از ظرفیت سایت طراحی این شرکت در بیرمنگام انگلیس و قدرت تولید چینی ها، دست به ارائه محصولات کاملا جدید و به روز برای این برند کهنه کار زده است.
 
گرچه چینی ها به منظور کاهش هزینه های سربار دست به توقف کامل خطوط تولید خود در کشور انگلستان زده اند و با سرمایه گذاری در بازارهای جدید دیگر، همچون همکاری با شرکت ام جی پارس موتور به عنوان تولید کننده محصولات جدید ام جی 360 و صادرات آن به بازار منطقه ای، از اهداف و خط مشی آینده این شرکت است.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
در هر صورت امروز طی برنامه ای در پیست آزادی تهران فرصتی مهیا شد تا به بررسی اولیه جدیدترین محصول این شرکت یعنی GT که با قیمت قطعی 115 میلیون تومان تحت فروش نقدی و اقساطی توسط مدیاموتورز آغاز شده، بپردازیم.
 
به طور معمول در بررسی  اولیه به معرفی کامل خودرو می پردازند تا آشنایی بیشتری از محصول مورد بررسی به دست آید. پس طبق روال کار باید عنوان کرد که این خودرو در سال 2014 میلادی در نمایشگاه chendu show در کشور چین رونمایی شد و اولین محل عرضه آن کشور مبدا یعنی چین و پس از  آن در سال 2015 فروش جهانی آن آغاز شد.
 
این خودرو در کلاس سدان های کامپکت قرار می گیرد که به نسبت برادر بزرگ تر خود یعنی MG 6 کوچک تر و با سطح امکاناتی پایین تر و همینطور قیمت کمتری عرضه خواهد شد.
 
MG GT بر پایه شاسی MG 5 ساخته شده که خود یک هاچبک 5 درب است. طول آن در حدود 4612 mm و وزن آن 1350 کیلوگرم است.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
طراحی ظاهری MG GT
 
اگر بخواهیم به توصیف ظاهری این خودرو بپردازیم باید گفت که خبری از طراحی ناپخته و غیرمعمول بسیاری از خودروسازان چینی در این مدل یافت نمی شود و این اولین نقطه قوت این خودرو است.
 
در بازاری که زیبایی ظاهری را به عنوان یکی از ارکان اصلی خرید خودرو می داند، MG GT نقش خود را به خوبی بازی می کند و نمی توان به راحتی از جلوه ظاهری این خودرو گذشت.
 
جلو پنجره که با متصل شدن چراغ ها به آن ظاهری متفاوتی به نسبت دیگر رقبا دارد و خط هفتی شکل روی کاپوت و استفاده از مه شکن های LED همانند برادر بزرگ تر خود یعنی MG 6 ظاهر به نسبت جذابی به آن داده است.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
در واقع طرح جلو و کناری خودرو را می توان متاثر از برادر بزرگ تر  دانست. اما جی تی در نمای عقبی به کلی متفاوت ظاهر می شود و حتی می تواند دست بالاتر را داشته باشد.
 
چراغ  عرضی کشیده شده در سرتاسر عرض خودرو نوید یک طراحی مدرن و کلاسیک را می دهد. از این گونه چراغ ها به خصوص در دهه های گذشته استفاده بسیاری می شد و امروزه هم بعضا خودروسازان آمریکایی از این گونه طراحی برای تاثیر گذاری بیشتر نمای عقب استفاده می کنند.
 
سقف خودرو هم با شیب به نسبت زیاد به ستون های عقبی می رسد که از نشانه های بازر کلاس خودرو است. رینگ های 16 اینچی هم از لاستیک های مارک مکسس بهره می برند.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
در داخل اتاق با تریم دو رنگ روبه روهستیم که رنگ صندلی ها با رنگ تودرها ست می شود اما بقیه کابین را پلاستیک مشکی رنگ شکل داده است.
 
طراحی داخلی کابین آن انقلاب ظاهری و اسپرت را ندارد و MG تنها با ارائه امکانات متناسب با کلاس خودرو و خط طراحی دیگر محصولاتش بسنده کرده است.
 
پشت آمپر دوگانه با نورپردازی به همراه صفحه نمایش دیجیتال بین این دو و فرمان به نسبت بزرگ که پدال های شیفتر فرمان به آن چسبیده اند و با حرکت فرمان می چرخند. ترمز دستی مکانیکی در کنار دست راننده قرار گرفته، مانیتور تمام لمسی 7 اینچی هم در مرکز کنسول قرار گرفته که مجهز به رهیاب ماهواره ای است و همینطور به کمک آن می توان از دوربین عقب بهره جست.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
از دیگر امکانات این خودرو می توان به سانروف، کروز کنترل، سیستم تهویه هوای دو منطقه ای اتوماتیک، روکش چرم فرمان و صندلی ها، استفاده از 6 کیسه هوای ایمنی، دی لایت، دکمه استارت، تنظیم صندلی برقی 6 جهته و سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو از دیگر امکانات مهم این خودرو به شمار می روند.
 
مشخصات فنی MG GT
 
در بخش مشخصات فنی MG طبق روال محصولات اخیر خود سعی در ارائه آرایش فنی اسپرت را داشته است. استفاده از موتور 4 سیلندر به حجم دقیق 1498 سی سی به همراه توربوشارژر که قدرتی معادل 127 اسب بخار در دور  5500 به حداکثر میزان خود می رسد و گشتاور بسیار بالای 210 نیوتن متری که نوید استفاده از توربوشارژ را می دهد از دور 2000 در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
 
حجم باک این خودرو 55 لیتر است و طبق ادعای MG  مصرف سوختی معادل 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. این موتور به کمک یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار قدرت را به چرخ های جلویی منتقل می کند.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
پیشتر گمانه زنی هایی درباره عرضه مدل 1.4 لیتری توربو که قدرت بیشتری به نسبت این موتور دارد و مجهز به یک جعبه دنده 7 سرعته دوال کلاچ است مطرح شده بود، اما در حال حاضر تنها این نسخه از جی تی به فروش می رسد.
 
در هر صورت این موتور می تواند خودرو را در عرض 9.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. سیستم تعلیق در بخش جلو از نوع ساده مک فرسون و در عقب هم از نوع ساده میله پیچشی H شکل است که در این گونه خودروها همانند کیا سراتو مرسوم است.
 
در این بخش به اولین تجربه رانندگی با ام جی جی تی خواهیم پرداخت، آن هم در شرایطی که تست امروز تنها محدود به پیست اتومبیل رانی آزادی بوده است و برای بررسی های بیشتر نیازمند رانندگی با این مدل در سطح شهر و جاده هستیم.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
خودرو به دلیل استفاده از فرمان برقی، نرمی بسیار زیادی دارد که می تواند در زمان های پارک کردن خودرو به کمک شما بیاید. در زمان تخته کردن پدال گاز با کمی تاخیر شروع به شتاب گیری می کند که آن هم به دلیل استفاده از توربوشارژر  و  جعبه دنده خودکار است و شاید در شروع حرکت هماهنگی درجه یکی بین موتور و جعبه دنده وجود نداشته باشد.
 
ولی در شتاب گیری های ثانویه این خودرو به لطف گشتاور بالای موتور قوی ظاهر می شود. صدا در دورهای بالا به داخل کابین نفوذ پیدا می کند، اما نمی توان از صدای به نسبت خوب موتور توربو گذشت.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
خودرو به دلیل استفاده از چرخ های با پهنا 205 و تعلیق ساده، چندان مناسب گردش گیری های سریع نیست و کم فرمانی به صورت کاملا مشخصی مشهود است، البته انتظار خاصی هم به نسبت قیمت و کلاس خودرو نباید داشت، اما این مورد می تواند در مقایسه با رقبای قدرتمند این خودرو که در بازار از محبوبیت خاصی برخوردارند دچار مشکل کند.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
سیستم تعلیق عقب تا حد ممکن سعی می کند که نرمی و راحتی مناسبی را با توجه به آرایش ساده اش در اختیار شما قرار دهد، اما شاید سواری و راحتی سرنشینان عقبی در حین  سرعت های بالا چندان جالب توجه نباشد.
 
قدرت ترمزها به نسبت خودرو خوب است اما به دلیل چیدمان فنی که وزن بسیار بیشتری بر دوش محور جلویی خودرو است، در ترمزگیری های شدید خودرو کمی کله می کند که باز به تقسیم نیرو ترمزی در این خودروی چهارچرخ دیسکی بر می گردد.
 
قطعا با قرار دادن جعبه دنده در حالت تیپ ترونیک، می توان آزادی عمل بیشتری از جعبه دنده طلب کرد و تجربه رانندگی کم استرس تری به خصوص در زمان هایی که نیاز به معکوس دادن سریع در بزرگراه ها و اتوبان ها هست را تجربه کرد.
 
تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی
 
انتخابی متفاوت در یکی از پر فروش ترین کلاس ها
 
به هر روی ام جی جی تی، با قیمت کمتری که به نسبت رقبای اصلی خود یعنی، مزدا3، کیا سراتو، هیوندای النترا، تویوتا کرولا و…دارد می تواند به گزینه خرید متفاوتی با توجه به موتور توربو  تبدیل شود.
مسئله ای که با کمی غلظت بیشتر در برادر بزرگ تر این خودرو یعنی ام جی GS شاهد هستیم که در بحث شتاب گیری و میزان قدرت موتور می تواند خودروهای با قیمت بالاتر از خودش را نیز با چالش رو به رو کند. همانطور که پیشتر عنوان کردیم این خودرو با قیمت قطعی 115 میلیون تومان به فروش می رسد و باید دید که آیا می تواند در این بازار پرتلاطم به موفقیت دست پیدا کند یا خیر.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , ام جی GT , تست خودرو , بازار خودرو , خودرو جدید , تولید خودرو , مدیا موتورز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 36 نظر
X33 Cross cvt 29 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بستان j4 : ماشین من بعد سالی اومد مانیتورش خراب بوده🥴کسی این مشکل داشته؟؟چقدر زمان می‌بره تا تحویلش بدن؟؟
رضا : سلام منم امروز چک کردم فاکتور نشده هنوز ما به این راحتی از گندم ملک ری نخواهیم خورد ، این شرکت کلاهبردار به این راحتی اجازه نمیده کسی از دستش قصر در بره کلا سیاست اتلاف وقت و بدقولی رو داشته و داره
J7 طرح تبدیلی mina : اون دوستی که نوشته بودن برید تلگرام و شکایت کنید و... این کارا هیچ کدوم جوابگو نیست متاسفانه من از تیر صبر کردم و همچنان کاری از دستم یر نمیاد با اعصاب خوردی و شکایت و دعوا خودمو داغون تر میکنم هر روز امیدوارم بلکه نوبت منم بشه کاری جز این نمیشه کرد
سیامک آبان X5 : سلام . بسلامتی مبارکه فکر کنم از شما رنگ سفید باشه . از ما که مشکیه حالا حالاها خبری نیست هنوز شاسی نشده🥲
مریم j4 سفید مشهد : چقدر خوشحال شدم میشه بگید از وقتی پلاک شدید چقدر زمان برد که تحویل دادن؟
طاهاطاها طرح فرسوده : باسلام خدمت دوستان همراه 💕💕💕💕 خدا را شکر امروز فاکتور شدم تارا دستی تیتانیوم فروش فوری طرح اسقاط تکمیل وجه ۲۳ آبان.تاریخ تحویل ۲۳ بهمن تا الان تاخیر داشته هنوز سود را نزدن واریز مابه تفاوت بیمه و سنسور و..‌ هم ۲۳ فروردین داشتم انشاله قسمت همه 💕💕💕💕
فرهاد x5 آبان : سلام،حود ۱۰ تا ۱۵ روز طول میکشه تا تحویل ماشین.انشالله
فرهاد x5 آبان : سلام،حدود ۱۰ روزی طول میکشه ماشین را بدن.
حامد : من یک هفته هست درخواست حذف سرامیک دادم فعلا خبری نیست
محمد : آقا اگه میگن مشکل در تحویل ندارن و چیزی معوق نیست پس همه ما بوق هستیم؟موعد ارسال دعوت نامه هم دوماه رد شد و کارشناسان هم فقد مردم رو میپیچونن اصلا سایپا کارش همین من بار اولم نیست کلا بد قول
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اشتری : قرارداد های 38 بندی شامل هیچگونه افزایش قیمتی نمیشن.قیمت قطعی
تکمیل وجه 16 بهمن : سلام شما امروز که شنبه 13 هست فاکتور نشدین؟
ساینا 90 روزه 6بهمن تکمیل وجه : میگن ساینا اس تاخییر داره میگن 90 روزکاری 5شنبه جمعه هام حساب نیس درسته؟ ایتطوری باشه تحویل ما میشه تیرماه یعنی 5 ماه!!!!!!!!!!!!!
تبدیل نزنید : دوستان تبدیل نزنید خواهشاً زیر حرف زور سایپا نرید
فاک‌تور کننده : برو حالش ببر سود تاخیرت حداقل 30 میلیون تومنه
تکمیل وجه 28 مهر اطلس : سلام دوستان یعنی تبدیل هم نمیکنن؟
حسین دوگانه 75 تحویل سی اسفند : سلام دوستانی که تبدیل زدن از 75 به 100 و ماباتفاوت دارن توصیه میکنم مابتفاوت رو پرداخت کنن وگرنه خودرو سند نمیخوره از خسارت تاخیر کم نمیکنن
ترامپ xu7 p : سلام داستان چیه 10 خرداد فاکتور نشدم هنوز
اف ایکس 404 : اونایی که پارسال افزایش قیمت داشتن ثبت نام سال 403 بودن قیمت هم تو بخشنامه و قرارداد علی الحساب بوده
اشتری : اسکل جان .منظورم از تأیید اینه که پاسخ دادن و گفتن که اخطار به خودروساز داده شده و منتظر جواب هستن.خیلی ها شکایت کردن و فقط من تنها نبودم.