دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 

دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 
خدمات پس از فروش در حالی هنوز یکی از چالش‌های خودروسازی ایران به‌شمار می‌رود که قدیمی بودن خودروها و همچنین کیفیت نه چندان مناسب قطعات یدکی، نقش ویژه‌ای در بروز این نقطه ضعف بزرگ دارد. در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها و نقدهای مشتریان ایرانی، خرابی زودهنگام خودروهای داخلی در درجه اول و همچنین خرابی قطعات یدکی در درجه دوم است. بر این اساس، مراجعه خودروهای داخلی در ماه‌ها ی ابتدایی تحویل به مشتریان به تعمیرگاه‌ها به‌دلیل کیفیت پایین قطعات بسیار زودهنگام‌تر از محصولات خارجی است. در نتیجه این مراجعات، نمایندگی‌ها به جای بهبود کیفی سرویس‌دهی معمولا بیشتر وقتشان به تعویض قطعات معیوب می‌گذرد.
 
 از سوی دیگر اما ازآنجاکه قطعات یدکی نیز چندان سطح کیفی بالایی ندارند، مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها، زود به زود صورت می‌گیرد و این نیز چالشی دیگر برای ارائه خدمات پس از فروش مناسب است. نه اینکه سیستم داخلی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان دارای نقاط ضعف نیست، با این حال نمی‌توان نقش قدیمی بودن خودروها و کیفیت پایین قطعات یدکی را در عملکرد آنها نادیده گرفت. طبعا اگر خودروها و قطعات داخلی از سطح کیفی بالاتری برخوردار بودند، تعداد مراجعه آنها به نمایندگی‌ها بسیار کمتر می‌شد و درنتیجه شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان می‌توانستند تمرکز اصلی خود را به جای کمیت، روی کیفیت خدمات قرار بدهند. این البته در شرایطی است که با ورود خودروهای جدید و خروج تدریجی محصولات قدیمی، می‌توان به بهبود خدمات پس از فروش نیز امیدوار بود؛ زیرا کیفیت مناسب این خودروها و قطعات شان، از تعداد مراجعه به نمایندگی‌ها خواهد کاست.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , گارانتی خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , تعمیر خودرو , خدمات خودرو , ایساکو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

یک عامل مهم فراموش شده و اون نحوه ی برخورد با مشتریه. جوری با آدم برخورد میکنن که انگار ارث پدرشون رو خوردی. نشد بریم یه نمایندگی و انگار ازمون طلبکار نباشن. آخرش هم میگن همینیه که هس. میخوای بخوا نمیخوای بفرما بیرون.
07:56  1395/08/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
م شهریور جی : سلام ماها که شهریوری هستیم پارسال آذر ۲۹۷ دادیم الان که دعوتنامه بیاد چقد دیگه باید پرداخت کنیم؟؟.
بک ایکس 3 : تحویل یه بحث اینکه دعوت نامه نمیدن ما رو هوایم یوهو دوباره افزایش قیمت میدن به باد میریم
مهسا X5 : تکمیل پرونده کی انجام دادین؟
حسین X5 : سلام دعوت نامه های آذر کی پس شاستی میشه 8 آذر تکمیل وج کردم
شاهین : با کی کار داری شاهین مگه فقط تو شاهین هستی دروغ گو خودتی
حسین : سلام دوستان بنظرتون با توجه به پلاک شدن اول سری در امسال، امکانش هست پیش فروش ها را زود تر از موعود تحویل بدن؟
مهسا X5 : سلام کرمان موتور فقط بیمه شخص ثالث میکنه و بدنه با خودمون هست ؟
X5 : انشالله سال دیگه تشریف بیارید سوال بفرمایید اردیبهشت ماه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک پیش فروش : تو عمرت زنگ زدی سایپا لیچار بارشون کنی یا منتظری ملت برات زنگ بزنن هر روز زنگ بزن تا فاکتور کنن
علی پانا فرسوده بهمن : سلام به همه ببخشید دعوتنامه فرسوده بهمن نیومده ؟؟؟
مسعود : مرسی داداش عزیزم
سعید : کجا محاسبه میکنن بعید میدونم تا یک سال بدن
دنا اتو : دنا اتومات فروش فوری ام تحویل 2 دی فاکتور نشدم اینجا تحویل بهمنی ها منتظر فاکتورن
آریزو 5 : ماشینت چی بود ؟نقدی یا قسطی؟
رک : یکی بگه دنا اتوماتیک تا کی فاکتور شده
دناقالپاق14بهمن : من 14 آبان واریز کردم تحویل 14 بهمن هستم ولی هنوز فاکتور نشدم
اطلس جی : قیمت اطلس رسیده به یک ملیارد ولی واقعا ماشین خوب پر اکشنی خدایی
تک اصفهان تحویل آذر : تحویل فکر کنم باید کاشان باشد