خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش
1395/08/06
11:00
دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش
خدمات پس از فروش در حالی هنوز یکی از چالشهای خودروسازی ایران بهشمار میرود که قدیمی بودن خودروها و همچنین کیفیت نه چندان مناسب قطعات یدکی، نقش ویژهای در بروز این نقطه ضعف بزرگ دارد. در حال حاضر یکی از دغدغهها و نقدهای مشتریان ایرانی، خرابی زودهنگام خودروهای داخلی در درجه اول و همچنین خرابی قطعات یدکی در درجه دوم است. بر این اساس، مراجعه خودروهای داخلی در ماهها ی ابتدایی تحویل به مشتریان به تعمیرگاهها بهدلیل کیفیت پایین قطعات بسیار زودهنگامتر از محصولات خارجی است. در نتیجه این مراجعات، نمایندگیها به جای بهبود کیفی سرویسدهی معمولا بیشتر وقتشان به تعویض قطعات معیوب میگذرد.
از سوی دیگر اما ازآنجاکه قطعات یدکی نیز چندان سطح کیفی بالایی ندارند، مراجعه مشتریان به نمایندگیها، زود به زود صورت میگیرد و این نیز چالشی دیگر برای ارائه خدمات پس از فروش مناسب است. نه اینکه سیستم داخلی نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان دارای نقاط ضعف نیست، با این حال نمیتوان نقش قدیمی بودن خودروها و کیفیت پایین قطعات یدکی را در عملکرد آنها نادیده گرفت. طبعا اگر خودروها و قطعات داخلی از سطح کیفی بالاتری برخوردار بودند، تعداد مراجعه آنها به نمایندگیها بسیار کمتر میشد و درنتیجه شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان میتوانستند تمرکز اصلی خود را به جای کمیت، روی کیفیت خدمات قرار بدهند. این البته در شرایطی است که با ورود خودروهای جدید و خروج تدریجی محصولات قدیمی، میتوان به بهبود خدمات پس از فروش نیز امیدوار بود؛ زیرا کیفیت مناسب این خودروها و قطعات شان، از تعداد مراجعه به نمایندگیها خواهد کاست.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
گارانتی خودرو
,
تولید خودرو
,
بازار خودرو
,
تعمیر خودرو
,
خدمات خودرو
,
ایساکو
,
سایپا
📸
امکان جدید!
از این به بعد میتوانید همزمان با ارسال نظر،
تصویر دلخواه
خود را (مانند رسید خرید، حواله، یا هر تصویر مرتبط) آپلود کنید.
⭐ این امکان فقط برای کاربران ثبتنام شده فعال است.
✕
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
1 نظر
کاربر: نوید جهرمی
0
یک عامل مهم فراموش شده و اون نحوه ی برخورد با مشتریه. جوری با آدم برخورد میکنن که انگار ارث پدرشون رو خوردی. نشد بریم یه نمایندگی و انگار ازمون طلبکار نباشن. آخرش هم میگن همینیه که هس. میخوای بخوا نمیخوای بفرما بیرون.
07:56 1395/08/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
ارسال تصویر
(اختیاری)
ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکانپذیر است.
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن
7 نظر
محمد-::::::::
6 نظر
لعنت
3 نظر
اطلاعات خودرو
توحید ارومیه
72 نظر
تاجی 🇮🇷
57 نظر
ساینا پیش فروش مرداد ۱۴۰۴
20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
۲۳ اردیبهشت
: با سلام به همه دوستانی که تحویل می گیرن لطفا اینجا از کیفیت ماشین بگین. ببینیم باید استفاده کنیم یا به فکر فروش و تعویضش باشیم. ممنون
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین GL در تاخیر
: ایرانخودرویی ها دو بار پشت سرهم تجمع کردن الان همه ماشین زیر پاشونه
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین G
: حقمونه بی ماشینیم وقتی نمیاین تجمع دست گذاشتین رو دست یعنی رضایت دارین به اوضاع
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
آرش
: دوستان خردادی که تکمیل وجه نکردن به جی ال،خبری جدید نداری؟ حقیقت داره باید ۴۴۶ دیگه واسه جی ال بی صاحب بپردازیم؟؟؟؟ لطفا ج بدی
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
شاهین پلاس 3 اردیبهشت
: یه سر برو نمایندگی حتما مدارکت ناقصه
وعده سایپا برای تحویل شاهین، اطلس و سهند
معصومه
: بله دقیقا شرایط شما رو ما هم داریم، دیروز برای بار دوم پیامک تکمیل وجه اونم برای جی ال که خواسته ما نبود اومد، امروز که به نمایندگی مراجعه کردیم گفتن شما شامل افزایش قیمت نمیشین، 320 تومن دیگه باید واریز کنین، ما هم از سر اجبار که شاهین جی رو نمیدن جی ال رو فردا پرداخت میکنیم، میدونم که همینم حالا حالاها تحویل نمیدن، دعا میکنم شرکت سایپای دزد با خاک یکسان بشه
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا وی ۱ سفید تحویل ۴ آذر شیراز
: سلام.مبارک باشه.چه رنگی؟
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی
: منم ۹۰ روزه ثبتنام کردم x5موعد تحویل سیستمی رسیده ولی هیچ خبری نیست,انگاری شرکت عجله نداره،
شرایط فروش شاهین G پس از مدتها اعلام شد [آذر 1403]
شاهین
: اره از مبِلع کم میشه حدودا۳۲۰ دیگ باید واریز کنید
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
میثم
: دوست عزیز شما چه ماهی بودی چقدر واریزی داشتی که ۱۳۸ دیگه واریز کردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایپا کوییک
حمیدرضا
: تا 24 خرداد فاکتور شده
پژو 207i دستی
207تبدیل رینگ
: ما همچنان در سایت منتظر فاکتور شدن خودرو هستیم قرار بوده 30مهر تحویل بدن حتی تبدیل به رینگ کردیم ولی خبری نیست تو سایت نوشته فاقد صف فاکتور می باشد .. کسی از شهریور و مهر مثل ما هست ک هنوز فاکتور نشده باشن؟
سایپا کوییک
کوییک آر اس
: آره فکر بسیار خوبیه آره منم متاسفانه نتونستم بیام حتما دفعه بعد هر طوری شده میام
نیسان دیزل
شیخ یوسف
: دوستان چراغ تحویل روشن شده..چند روز بعدش میرسه شیراز
رانا LX
رانا تحویل آذر ماه
: شماره تماس امور مشتریان؟ 02182272727
رانا LX
رانا تحویل آذر ماه
: خب همونم بیاد پیامک من سریع تبدیل میزنم که زود فاکتور بشه،حالا چقدری هست پول اون کمربنده که بخواد برگردونن ؟؟
ساینا
5 تیر تکمیل
: با سلام.ملاک واریز وجه دومتون هست که 15 شهریوره.الان داره واریزی های تیر رو انجام میده
ساینا
5 تیر تکمیل
: سلام.دقیق منم نمیدونم ولی شما نهایت رو ده الی آخرش چهارده روز بذار که دیگه هی اذیت نشی چشم انتظار بمونی. فقط لطفا اگه کسی میدونه از کجا میشه مراحل بعد فاکتور رو نگاه کرد خدا خیرش بده به ما هم بگه
رانا LX
حامد
: یه زنگ بزن به نمایندگیت به منم خبر بده
نیسان دیزل
نیسان ایکس
: دوستان اکستند قرار 25 ابان شروع به شماره گزاری بشه البته یکی بهم تو نمایندگی گفت اگه راست گفته باشه همه فاکتور بشن میفرستن شماره گزاری فقط خدا کنه واقعیت باشه طولش ندن اکستند رو