دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 

دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 
خدمات پس از فروش در حالی هنوز یکی از چالش‌های خودروسازی ایران به‌شمار می‌رود که قدیمی بودن خودروها و همچنین کیفیت نه چندان مناسب قطعات یدکی، نقش ویژه‌ای در بروز این نقطه ضعف بزرگ دارد. در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها و نقدهای مشتریان ایرانی، خرابی زودهنگام خودروهای داخلی در درجه اول و همچنین خرابی قطعات یدکی در درجه دوم است. بر این اساس، مراجعه خودروهای داخلی در ماه‌ها ی ابتدایی تحویل به مشتریان به تعمیرگاه‌ها به‌دلیل کیفیت پایین قطعات بسیار زودهنگام‌تر از محصولات خارجی است. در نتیجه این مراجعات، نمایندگی‌ها به جای بهبود کیفی سرویس‌دهی معمولا بیشتر وقتشان به تعویض قطعات معیوب می‌گذرد.
 
 از سوی دیگر اما ازآنجاکه قطعات یدکی نیز چندان سطح کیفی بالایی ندارند، مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها، زود به زود صورت می‌گیرد و این نیز چالشی دیگر برای ارائه خدمات پس از فروش مناسب است. نه اینکه سیستم داخلی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان دارای نقاط ضعف نیست، با این حال نمی‌توان نقش قدیمی بودن خودروها و کیفیت پایین قطعات یدکی را در عملکرد آنها نادیده گرفت. طبعا اگر خودروها و قطعات داخلی از سطح کیفی بالاتری برخوردار بودند، تعداد مراجعه آنها به نمایندگی‌ها بسیار کمتر می‌شد و درنتیجه شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان می‌توانستند تمرکز اصلی خود را به جای کمیت، روی کیفیت خدمات قرار بدهند. این البته در شرایطی است که با ورود خودروهای جدید و خروج تدریجی محصولات قدیمی، می‌توان به بهبود خدمات پس از فروش نیز امیدوار بود؛ زیرا کیفیت مناسب این خودروها و قطعات شان، از تعداد مراجعه به نمایندگی‌ها خواهد کاست.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , گارانتی خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , تعمیر خودرو , خدمات خودرو , ایساکو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

یک عامل مهم فراموش شده و اون نحوه ی برخورد با مشتریه. جوری با آدم برخورد میکنن که انگار ارث پدرشون رو خوردی. نشد بریم یه نمایندگی و انگار ازمون طلبکار نباشن. آخرش هم میگن همینیه که هس. میخوای بخوا نمیخوای بفرما بیرون.
07:56  1395/08/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمدعلي : سلام وجدانن کسی میدونه تکمیل وجه آبان کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟
X5 سفید بهمن : شهر به شهر فرق داره بعد شما از کجا میدونی راست گفته باشند شاید از خود شرکت باشند
بابائی : دوستان برای تحویل حضوری پیامک میاد
J7 : دوستان من فروردین ثبت نام کردم ولی مدارک هنوز نیومده باید برم پست تحویل بگیرم خواهشا راهنمایی کنید
هادی : چرا بعد ۱۰روز فاکتور شدن پلاک نمیشه؟
شاهین : برای تمام شهرها آنهایی در فضای مجازی وارد هستند یک زمان مشخص کنند همه شهرها فراخوان بدهید برویم جلوی مجلس یا قوه قضائیه جلوی سایپا فایده ندارد اون جا مال خودشونه صدای ما به جایی نمی رسد
شاهین : سلام یک نفر که تو این گروه اعتبار دارد یک تاریخی اعلام کند همه برویم تجمع ممنون
شاهین پلاس : واریزی سوم اردیبهشت سخا ششم فاکتور نشدم شماره درخواست 19136273پزیرش11943239
X5 خرداد : پس چطوره ثبت نام اسفند بودن تحویل گرفتن؟
شاهین : دوستان زنگ بزنید 162 صدا و سیما هست رسانه ای بشه بگید از سال 1402 ثبت نام کردید و قرار بود زمستان 1403 بدن .دوباره افتاده 1404 هنوز هم نمیدن و ماشینی ک میخوایید نمیدن و انقد هم گرون میکنن همش .من زنگ زدم باز شاید فرجی بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مرتضی : من تسویه ام 5مرداد بوده تحویلی شهریور هنوز خبری نیست
علی اصغر : 12306590
کریم : برای من هم امروز پیامک تبدیل اومد
ج هادی : همون طلا را هم زود میفروختی مطمن باش .
30 آبان : این موضوع صحت ندارد
علی اصغر : سلام چندم واریز کردی شماره پذیرشت چنده برای من که 30تیر واریز کردم شماره پذیرش 112306590اومده
آهیر : 8 تیر یا 8 شهریور؟؟
نیسان : تو کاسبی اره یا دلالی که جوش گرانی میزنی فقط .کسی که ماشین واسه کارش خریده فکراینا نیسش
رانا 1404 : کدوم قسمت ؟؟؟هر چی نگاه کردم نبود
رضا : دوستانی که رفتن تجمع نتیجه چی شد ؟ فاکتور شدین ؟