بررسی کامیون رنو کراکس 2008

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

رنو کراکس مدلی است که برای خدمت در شرایط سخت کاری ساخته شده است و قابلیت حمل 30 تن بار را دارد. این مدل یکی از بهترین محصولات ساخته شده در کمپانی فرانسوی رنو محسوب می شود و با استفاده از سیستم محوری جدید کمپانی نیز می تواند بهترین عملکرد را در مسیرهای هموار و ناهموار به نمایش بگذارد. کراکس در سه کابین مختلف (Day، Global و Sleeper) و گیربکس های دستی و اتوماتیک عرضه می شود. این کامیون و کشنده فرانسوی در عملیات های خاک برداری، تخریب و جابه جایی های عظیم کاربرد بسیار موثری دارد.

 

طراحی

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

کراکس شباهت بسیار زیادی به مدل پریمیوم دارد، اما اگر کمی با دقت به طراحی آن نگاه کنیم متوجه تفاوت های ظاهری این کامیون پرقدرت می شویم. آخرین خط افقی جلوپنجره که کمی نیز منحنی شکل است به همراه بادشکن های کناری، جلوه مدرنی به کراکس داده اند. چراغ های مستطیل شکل قرار گرفته بر روی سپر این کشنده با استفاده از محافظ های فلزی پوشیده شده اند تا از هرگونه آسیب احتمالی به این بخش جلوگیری شود.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

به دلیل فاصله زیاد شاسی از سطح زمین باید از پله های ضد لغزش برای رسیدن به کابین کمک بگیرید. زمانی که وارد کابین می شوید با طراحی منحنی شکل داشبورد مواجه می شوید که در مدل های مگنوم و پریمیوم رنو نیز دیده می شود. جنس مواد به کار رفته در ساخت کابین از پلاستیک سخت می باشد که دوام بسیار بالایی دارد. اگرچه کیفیت ساخت به مانند مدل های دیگر ساخته شده توسط رنو نیست، اما تمامی قطعات به خوبی سرجای خود محکم شده اند. صفحه کیلومتر شمار کراکس در زمره زیبا ترین ها قرار می گیرد. در این پشت فرمان، یک سرعت سنج بزرگ در کنار سه صفحه نمایشی دیگر و یک صفحه دیجیتالی کوچک تر قرار گرفته است.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

نمی توان ایرادی به ارگونومی کابین وارد کرد، چراکه از محل قرارگیری راننده به راحتی می توان به تمامی دکمه های کنترلی و سوئیچ ها دسترسی داشت. صندلی های بادی قابل تنظیم این کامیون نیز از هر لحاظ راحت هستند و کمر راننده در آن به خوبی قرار می گیرد. علاوه بر این، محل قرار گیری راننده با وجود قابلیت تنظیم فرمان بیش از پیش مناسب تر شده است. به لطف شیشه بزرگ جلو و ستون های باریک، دید راننده در کراکس خوب و تقریباً بدون مانع است. برای افزایش دید کنار و عقب، می توان یک ست آینه های کناری را سفارش داد که دید راننده را تا 30 درصد افزایش می دهند. این آینه ها دید خوبی را برای راننده فراهم می کنند اما نقاط کور آن ها نسبت به آینه های مدل های دیگر رنو کمی بزرگ تر است. کابین تیپ Sleeper در خود یک تختخواب بزرگ را جای داده است که برای استراحت بسیار مناسب است. در این کابین چند جا لیوانی کاربردی و محفظه نگهداری وسایل نیز دیده می شود که نیازهای شما را برای قرار دادن وسایل شخصی کاملاً برطرف می کند.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

رنو کراکس مجهز به موتور DXi11 می باشد که در سه مدل با توانایی تولید 380، 430 و 460 اسب بخار عرضه می شود. این موتور قدرت مند دارای سیستم SCR (فیلتر هوشمند ذرات) است و توانسته استاندارد یورو 5 را به دست آورد. تمامی این موتورها نیروی گشتاور زیادی را در بازه دور موتور 950 تا 1400 دور در دقیقه تولید می کنند که این مقدار گشتاور در هر شرایطی به کمک راننده می آید و نشان از عملکرد بالای آن دارد.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

موتور کراکس می تواند در کنار هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک کار کند. گیربکس دستی مدل ZF Ecosplit را می توان از بین بازه 4 تا 16 سرعته سفارش داد. گیربکس اتوماتیک کراکس که از سیستم اووردرایو نیز بهره مند است برای مسیرهای ناهموار گزینه بسیار مناسبی است؛ چراکه این گیربکس در مسیرهای آف رود عملکردی عالی از خود به نمایش می گذارد و مناسب ترین دنده را انتخاب می کند. کراکس، پدال کلاچ نرمی دارد و گیربکس آن نیز به  منظور مصرف سوخت کم تر، دنده ها را در دورموتور پایین و به سرعت تعویض می کند. لازم به ذکر است که گیربکس اتوماتیک این کشنده فرانسوی در برخی مواقع نیاز به مداخله راننده دارد تا در این صورت راننده به صورت دستی دنده مناسب را انتخاب و از حداکثر توان موتور استفاده کند.

 

تجربه رانندگی و سیستم تعلیق

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

سیستم تعلیق پارابولیک کراکس مختص مسیرهای ناهموار و برای کار در سخت ترین شرایط محیطی ساخته شده است. راحتی راننده در این مدل چندان در حد مدل های کلاس بالاتر نیست اما صندلی های بادی کراکس قابلیت جذب بیش تر ضربات و تکان های ناشی از حرکت در مسیر را دارد. کیفیت سواری و هندلینگ این کامیون بسیار دقیق است که بخشی از آن را مدیون طرح تعبیه کابین بر روی موتور می باشد. کراکس رنو به صورت استاندارد مجهز به ترمز های کاسه ای و سیستم ترمز الکترونیکی (EBS) است. سیستم الکترونیکی ترمز این قابلیت را دارد که بسته به میزان لغزندگی مسیر، نیروی ترمز را بین چرخ ها تقسیم کند.

بررسی کامیون رنو کراکس 2008

در کل باید اذعان داشت که کراکس با وجود ساخت بسیار خوب، قیمت بسیار مناسب و عرضه در مدل های مدل های 4x2، 4x4، 6x4، 6x6 و 8x4 جز بهترین گزینه های خرید محسوب می شود. موتورهای پرقدرت و فاصله زیاد شاسی از سطح زمین نیز قدرت مانور کراکس را افزایش داده اند. همانطور که اشاره شد کابین این مدل در زمره بهترین طرح ها قرار نمی گیرد اما جنس مواد به کار رفته در ساخت آن از کیفیت مناسبی برخوردار است و راحتی سرنشینان در آن چندان هم بد نیست.


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کراکس , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

کاربر: حسین 125
4

سلام ممنون از مطالبتون
21:52  1393/11/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: single123
3

ماشین جالبی بود....ممنون از اطلاعات خوبتون...
19:58  1392/11/04
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
17

من رنو کراکس کشنده ۴۴۰ جفت چرخ ۲۴ رینگ فولادی داشتم . خیلی ازش راضی بودم . قدرت بالا . صدای کم موتور . شتاب فوق العاده بالا . همخوانی بسیار عالی گیربکس و موتور .اتاق بالنی جلو و عقب اتاق . البته با اف هاش ۴۴۰ مقایسه نکنید . زیرا کراکس از نوع صنعتی شرکت رنو میباشد . اف هاش ۴۴۰ نیمه صنعتی به حساب میاد . البته شرکت ولوو هم تو این کلاس ماشین تولید داره به نام fmx می تونید از سایت شرکت ولوو مشاهده کنید . هر کجا امتحان کردمش خوب جواب داد . فراموش نشه سوخت این ماشین محشره در هر ۱۰۰ کلیومتر ۳۵ تا ۳۸ سوخت مصرف میکنه ! قابل قیاس با محصولات دیگه تو دنیا و در این کلاس فکر نمیکنم ماشینی پیدا بشه .
19:42  1392/09/06
گزارش
پاسخ دادن
علی
2

میشه توضیح بدی ماشین گرم م میکنه؟
12:33  1395/11/19

گزارش
رضا
9

نمیدونستم فقط کارمندا و آدمای داغون فقط برلیانس میخرن بعد از این دقت میکنم هرکی از ساندرو پایین اومد پس حتما دکتر مهندس و تاجره ..من هیچ کدومو ندارم اما بهتره کارمندا رو اینقدر با داغونا مقایسه نکنی .
12:58  1397/01/15

گزارش
کاربر: پسرB9سوار
2

ی چیزی از محشر اونورتره
جااااااااااااااااااالب با طرحی منحصربه فرد
19:20  1392/06/26
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
0

وااای وااای عجب فول خوشگلی ،آدم یاد شرک می افته
21:53  1392/05/29
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مسعود جون
1

قیمت ؟
یعنی می صرفه تو کشور مون با این ها کار کرد ؟
18:21  1392/05/27
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: جواد
2

یکی از کامیون های مورد علاقم ...
14:49  1392/05/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T9 تیر تحویل دی : دوستان ثبت نامی T9 پیش فروش تیر تحویل دی، خبری از فعال شدن تکمیل وجه نیست؟
علی مدبر : سحر خدا خاندان تو لعنت کنه اگه من دروغ گفته باشم خدا از وسط دو شقت کنه اگه من دروغ گفته باشم
علی مدبر : سحر خدا لعنتت کنه اگه من کلامی تو این مدت دروغ گفته باشم
اطلس : سلام برا منم پیامک اومده همین به نظرتون واریز رو انجام بدبم یانه تروخدا راهنمابی کنید میخوام ماشبن خودم رو بفروشم
ارمان بک x3 : والا هیچی همثن مرحله تکمیل وجه شاسی هم‌نشده هنوز تحویلش قرار بود ۱۵ خرداد باشه
آقا اهورا : سلام لطف می کنید بگوئید تکمیل وجه شما برای چه تاریخی بوده ممنون از لطف شما
سودابه : سلام لطفا اگر کسی تحربه ای از دریافت سودتاخیر ماشبن های سایپا داره بگه. البته شاهین را فکر نکنم تا حالا برای کسی پیامک از بانک اومده باشه.
سلام من ت : سلام من تکمیل وج اولی را انجام دادم دومی دی باید تکمیل وج کنم به نظرتون کی پیام میدن
علی : سلام از کجا معلوم میشه که چه تاریخی باید تکمیل وجه دوم انجام بشه؟ منم اسفند 1403مبلغ 423تومن واریز کردم!!! تاریخ تحویل برام زده هفته چهارم اسفند ماه حالا تکمیل وجه دوم چه تاریخی میشه؟
Bac x3 pro : دوستان ثبت نامی اخر مرداد بک ایکس نقدی تحویل ۹۰ روز داریم اینجا؟؟ توی چه مرحله ای هستین؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : اگر کسی فاکتور میشه شماره پذیرش بزاره تحویل 30روزه یا3ماهه هم بگه ممنون
علی : پذیرش چند هستی
کوییک اس تحویل آذر : من پذیرش اردیبهشتم 14آبان تکمیل وجه کردم خبری از فاکتور نیست کسی هست که فاکتورشده باشه کوییک اس تحویل آذر؟
امیر : سخات اعتبار داره؟
31 شهریوری تحویل 30 روزه : سلام پذیرش 31 شهریور تحویل 30 با پذیرش 12355811 فاکتور نشده
قباد : دوستان ابی تولید نمیشه ابن یه تعداد که قبلا تولید شده بود را اجازه پلاک نمیدادن الان با ورود دادستان تهران اجازه پلاک گرفتن و گذاشتن برای فروش و کلا حدود 1500 دستگاه هم هست
ساینا دوگانا : حدودا 5 ماهه من زنگ میزنم میگن آخرین فاکتور مال 28 اسفند 403 هست
دوگانه کاش تک بود : این روزا را یادتون باشه که چه گرفتار این شرکت درب و داغون شدیم بعد ازتحویل خودرو شکایت قضایی برای سود تاخیر همگی انجام بدید تا به پولتون در کمترین زمان برسید به امیدی نابودی شرکت درب داغون سایپا
بهمن : اینکه میشه فروش فوق العاده
سایناتک : برادر ماثبت نام بهمنیم هنو فاکتور نشدیم..